Kes, miks, millest ehk sissejuhatus

Tere!
Mina olen Lilli, tavaline 29-aastane naine ja otsustasin hakata blogi pidama. Alustamise hetkel olen esimest korda elus lapseootel. Ma tean, mida te arvate – ok, järjekordne rase, kes blogib, sest mida muud ju teha sellel ajal. Tegelikult olen ma juba ammu sellele mõelnud, teemasid on nii palju, mille kohta avaldatakse mingeid massidele meeldivaid arvamusi või pannakse enda elule nn filter peale, et jätta endast mingisugune ülimulje. Mulle meeldib rääkida otse, kõigest, tabudeta, süümekateta ning kuna ma seda ise (googeldades beebiblogisid) väga palju ei leidnud, siis hakkasin kirjutama – ehk keegi tunneb just sellisest blogist puudust.

Mina tahan, et nii teistel rasedatel, emadel kui ka niisama huvilistel oleks selge pilt sellest, et kõik me ei ole ühesugused – kõigil ei ole ainult õnnis tunne, kõik ei ole kohe targad, kõik ei naudi rasedat olekut ja kõigil ei ole peas selge, millesse nad üldse end n-ö mässinud on. Ei ole seda, et sain lapse ja pean olema maailma õnnelikum naine – sellega kaasneb väga palju keerulisi mõtteid, tundeid, süümekaid ja teadmatust.
Ja mina tahan, et ka need rasedad ja emad, kellel ei ole kõik nii, nagu tundub, et teistel on, ei tunneks end seetõttu kuidagi halvemini ega saaks teistelt hukkamõistu osaliseks.

Mina tean seda hästi, et kui ma tunnen ka kõike muud kui ainult õndsat naudingut, veel enam, julgen tunnistada, siis ega ma enda last vähem ei oota ega ole seetõttu halvem ema.

Niisiis, jep, rase. Enne rasedust mõtlesin koguaeg, et millal rasedatel või juba emadel see klikk läbi käib, et nad enam muust ei räägi, ei mõtle ja hääletoon muutub määgivaks. Mis teema on sellega, et peab rääkima inisedes kõhubeebist, näiteks. Sealjuures ülipühalikult ja teiste täiskasvanutega titekeeles. Või ainult särama. Mul ei olnud sõnaõigust, ma ju ei tea – äkki ise ka rasedana selline, ju siis käib see müstiline klikk.

JUHUU! Ma olen rase – ma võin arvamust avaldada – ei, ei pea määgima, ei, sa ei ole ainus rase maailmas, ei, teised ei ole järsku ülihuvitatud sellest, mis su kehas või peas toimub ja pole valmis seda arutama samasuguse kirega, nagu toimuks see nende endiga. Ja ammugi mitte pudikeeles lalisedes. Ja ei, kõik tõepoolest ei talu ka rasedana seda säramist, määgimist ja lalisemist.

Ära siis nuta, et oled järsku seltskonnast väljas ja maha kriipsutatud, kuna said lapse. Ei ole asi selles. Asi on selles, et sa ise pead teiste elu järsku tühiseks ja solvud, kui teised koguaeg lapseasjadest rääkida ei taha. See on ka elu, kui iga nädalavahetus pidutseda, natuke hullusi teha, varavalges või mine tea, millal koju jõuda, keset nädalat veini sisse kaanida ja rämpsu süüa, samal ajal tööasju fännates või kirudes. Ja mina mäletan, et veel väga äge elu. Võib-olla see eluvalik on sinu sõprade n-ö laps ehk olulisim teema elus sel eluetapil. Austage üksteist. Üks räägib, teine kuulab ja vastupidi. See oli ennegi nii, mis siis juhtus vahepeal? Ja endiselt mainin – ma tean, millest räägin, sest mul on lastega sõbrannasid, kellega see suhtlemine jäi toimima. Lihtsalt üks peab aru saama, et teise elu muutus, teine peab aru saama, et ühe elu ei muutunud. Pole keeruline valem.

See blogi on mõeldud neile, kes tunnevad, et tahavad jagada infot, kogemusi, lugeda minu mõtteid, lisada enda omi, kes ei karda lugeda sellest ega tunnistada endale, millised tunded tegelikult sees möllavad (sest neid ju on igasuguseid, mitte ainult tilulilu ja tutulutu).

Kirjutan igasugustest rasedusega seonduvatest protseduuridest, arstidest, värkidest, asjadest, mida osta – ühesõnaga kõigest sellest, mida terve maailm ju eeldab, et sündides oled kaasa saanud ning rasedaks jäädes justkui iseenesest tead, kust uksest sisse minna, mida tähendab NT, UH, ÄE, GTT ja muud popid inside väljendid. Ja arvestage – see on vaid minu kogemus, mitte ülim tõde.

11 thoughts on “Kes, miks, millest ehk sissejuhatus

  1. Ma ei loe blogisid (va.üks mida vahel uurin). Kui keegi räägib blogijatest ja ma küsin kes see on….siis saan alati vastuseks, kuidas sa siis seda ei tea? Ja ma tõesti ei tea, võõras inimene ja ma ei viitsi lugeda suvalisi jutte, mul on oma ajaga kordi paremat teha �� Sinu blogi aga hakkan küll vahel jälgima, kui last maga panen, siis hea vahel lugeda. Sinust saab kindlasti lahe ema ��

    Like

Lisa kommentaar

