Arstil käik nr. 2 ehk kuidas reaalsus ajju jõudis

Nonii, 3 nädalat ja rohkem on möödas sellest teatest, kui esimene arst teatas, et vjäike rasedus on.
See esimene teade oli nii ebakindel (mis väljend on väike rasedus, anyway?), et ma jõudsin juba pabistada, et mis teade nüüd siis tuleb.
Panin Pelgulinna Naistekliinikusse naistearstile aja, sest no sinna nad ju lähevad kõik. Ma ei ole rasedusega seoses mitte kunagi aega kinni pannud, niisiis, küsisin telefonis otse: Mina panen aega kirja seoses rasedusega, aga ma ei tea, kas ma pean panema naistearstile või ämmaemandale, kuidas need asjad käivad, sest sõbrannad räägivad, nett kirjutab, et rasedad käivad ämmaemanda juures. Oh, üllatust! Vastus ei olnudki paukuv ega turtsuv, nagu kliinikutes ikka, vaid sõbralikult seletav, et jah, naistearstile on teile siis aeg ja sealt suunatakse edasi. Ok, tore.
Ma arvasin, et naistearstil ja ämmaemanda vastuvõtul käiakse kuidagi paralleelselt raseduse ajal. Võib-olla imestate, kuidas ma ikka nii tumba olen, aga päriselt, mind ei ole need asjad huvitanud, kust ma siis peaksin teadma. Tuleb välja, et käiakse ainult ämmaemanda juures, niisiis, ka see arst ei jää selleks põhiarstiks, kellega terve raseduse ajal suhtlen.
Lähen arstile ja minu üllatuseks ta küsib, misasjus ma siia tulen. No, seletasin ju telefonis. Ahh, ok, räägin uuesti, 18. novembril käisin arstil ja öeldi, et olen rase, nüüd, 3 ja rohkem nädalat hiljem olen siin.
Arst: Noo, jaa, võib vist juba vaadata küll, mis teil siis toimub.
Kõrval oli ka õpilane või keegi praktikant. Minul süda sees taob, järsku oli närv nii suur sees, mis seal nüüd on, kas endiselt vjäike rasedus on ja kas endiselt elus, nagu eelmine arst ütles. Tehti taas ultraheli ja nii kui ta selle ekraani käima lõi, hakkasid nad mõlemad naeratama ja särama. Näost nägin ära, et ok, mu vjäike rasedus elab veel. Siis pöörasid ekraani minu poole.
Arst: No näete, nii aktiivne laps, ma ei pea isegi südamelööke otsima ja näete, vot siin see süda ongi ja ise ka liigutab ja üleüldse kõik hästi.
Ma arvasin, et näitab mingit suvalist täppi, aga ei, täiesti inimese kujuga ja tõesti liigutas ja möllas juba ringi. Kuidas see saab võimalik olla? Tunne oli selline, et suur heldimus oli peal. Appi, ta ongi olemas ja see ongi päris. Mingi seletamatu tunne oli ka – no, see on küll poiss. Polnud seal mingeid tunnuseid, et peaksin seda arvama, aga no selline marakrati välimus oli.
Arst andis siis hunniku raamatuid, pani mulle ämmaemanda juurde aja, andis esimese topsi uriiniproovi jaoks, saatelehed proovi viimise ja vereanalüüsi jaoks. Teatas, et järgmised topsid pead apteegist ise ostma. Naistekliinikus antakse registratuuris ka sinu nimelised ja koodidega kleepsud, nn isiklik triipkood, mille pead topsile kleepima. Uriiniproovi tegemise juhend anti ka! Kuigi, mida seal juhendada, kas me oleme juba ameeriklaste tasemel, et pea ei lõika. Ju siis, kui lausa juhendeid prinditakse. Ja see arst pani ka esimesele ultrahelile aja kirja, ütles, et võite mehe kaasa võtta, kuna järgnevad ultrahelid ehk UH’d (sest tundub, et rasedate jaoks ultraheli välja hääldada on too much) tehakse kõhu pealt.
Esimese arsti käest sain ka muide pildid, seal oli täpp. Aga nüüd oli pilt juba selline:
Kuu aega rasedust polnud raske ära kannatada ja mõelda, et päris nunnu, aga siit edasi järjest rohkem hakkas miski sees kripeldama, hääled peas tööle, mida ei saa vaigistada … kanget kohvi, veini, sigarette (jaa, suitsu meeldis ka aegajalt teha, eriti just kohvi ja veiniga), ilusat keha! Kuhu see elu magus pool on jäänud ja miks ma tunnen endiselt, et mul on meeletu PMS, sest seda enam ma tahan kõiki meelemürke enda sisse! Ma ei saagi neid enam?! 9 kuud seda?!? Üleüldse, kuhu see õnnis raseda särav glowing tunne on jäänud, millest kõik räägivad?
Ja siis ma sain aru! Kõik muutus selgeks! I’ve been fooled!
One thought on “Arstil käik nr. 2 ehk kuidas reaalsus ajju jõudis

  1. Mitte 9 kuud vaid rohkem, kui plaanid rinnaga toita :D. Paari aastaga võid rahulikult arvestada :D. Tegelt ma vahest patustan poole klaasi punase veiniga aga see on saladus 😛

    Like

Lisa kommentaar

