ELU ILUSAIM AEG? Head aega toores lõhe, must kohv ja … VEIN!

Nagu mainisin, siis minul seda klikki ei ole käinud, et kõik on järsku hästi nunnu ja hästi beebilik ja pea on ülimaid tarkusi täis – ühesõnaga ei ole säravat ja rasedust nautivat tunnet. Vaid on hunnik piiranguid. Rasedana su keha võetakse kellegi teise poolt üle ja sina lihtsalt käid selle kehaga kuidagi kaasas. See tunne on.

Algul, kui jäin rasedaks, oli selline paks ja paistes tunne, kuigi see välja ei paistnud. Aga no tüüpiline PMS. Iga naine teab, et see on tunne, mis võiks olla heaga olemata. Ok, mõtlesin, et see läheb üle ja harjun ära. Õnneks ei ole mul kordagi süda paha ega iiveldust olnud, thank god! Igatahes, muudkui korrutasin endale: olen rase, olen rase, sest see mõte lihtsalt ei jõua kohale! Arvasin, et ahh, küll jõuab varsti. Guess what? Ma olen 7. kuud rase ja unustan ära, et olen rase. Jaa!
Näiteks, vaatan peeglisse ja näen, et kõht ees ja üleüldse paks! Tuleb ahastus peale, kas ma enam näen kunagi normaalset keha, kui peeglisse vaatan. Selline tunne tekib automaatselt, et peaksin dieeti pidama ja trenni minema, mitte et, aa, ma olen rase, ma peangi selline olema. Ja siis ma jõllitan peeglisse, emotsioonid seinast seina, kui jube ma olen ja samas issand, mul on raseda kõht, kui imelik ja et tegelt ma olen päris äge ühe raseda kohta. Seda ma ütlen, ärge rasedana teisi rasedaid vaadake, vähemalt neid modelle ja fitness inimesi, kes rasedad, sest siis sa tunned end viimase vaalana.
Söömine!
Alati arvasin, et ohh, rase on hea olla, saab süüa, mida tahad, sest paks ju niikuinii. Ma olen hull apelsinide järele ja mõnikord ka õunade. Rasedana ma neid süüa ei tohigi. 1 puuvili päevas heal juhul, sest puuviljasuhkrud mõjuvad eriti hullusti! Mis mõttes, ma ei saa apelsini süüa nii palju kui tahan! Muidugi, teada värk dieeditajatele, et puuviljad paisutavad natuke, aga mul pole probleemi olnud. Rasedana on see järsku probleem, sest puuviljarohkel kuul võtsin juurde 3,5 kg, mille peale arst ettevaatlikult küsis, mida söön. Ok, jätsin ära ja pilt on teine.
Üleüldse, huvitavaid isusid ei ole, pigem isu kaob. Minul on tahtmine süüa värskeid asju, puuvilju, aedvilju, kõike, mis paneb tegelt kõhu möllama ja võtab kaalus juurde. Jee! Liha, mida ma armastasin, itaaliast toodud salaami nt, lambaliha jõuludel, mu lemmik, on nüüd nii vastumeelne. Singid, vorstid, jube. Ainus liha, mis läheb, on kanaliha ja see ka söögi sees kuskil, mitte eraldi. Kooresed, juustused asjad lähevad koguaeg, üleüldse piimatoodetest pole ma küllalt saanud. Maiustusi ei tohi ka süüa, aga magusainimene ei ole ma kunagi olnud.
Ja siis need keelatud asjad: poolkõvaks keedetud või lausa vedel muna, toores lõhe saia peale, seest verine veiseliha, juba mainitud puuviljad suuremates kogustes, sushi – HEAD AEGA. Ehk siis, taas on mind lollitatud – mitte midagi head ei saa süüa! Ja see on ometi aeg, kus end poputada. Phh, andke mulle mu keha tagasi!
Ja joomine!
Kange kohv! Mu lemmik, mu nõrkus, mu kõik! Kohv ei ole rasedale keelatud, aga nüüd on lubatud lahja kohv piimaga. See ei ole minu ettekujutus hommikukohvist, mis paneb värisema, silmad pahupidi ja annab sellise laengu päevaks, et ok let’s do this sh*t! Ei, see on lahja piimakohv lihtsalt seetõttu, et hommikuti juuakse kohvi. Ma ei ole seda tüüpi, kes päeval joob mitu tassi, aga vajadusel teeksin ka pärastlõunal endale kange musta kohvi. Ehk siis enamus kohvinaudingust on mult ära võetud.
Ja siis see suur ja oluline teema: VEIN! Nagu olen sõpradele/tuttavatele maininud – ainus aeg, kui ma veini ei joo, on siis, kui olen rase(+imetamine). Kui te näete, et ütlen veinile EI, siis teate, et asi pole õige. Vein on mu elus nii kaua, kuni minagi elan. Nii, see on nüüd selge. Ok, muidugi, rasedad ei tohi veini juua, see on ka selge. Aga üks asi on sellele mõelda ja arvata, et ahh, elan üle, teine asi on seda üle elada. On küll lubatud paar lonksu, aga ma ei hakka parem lollitama, mis kasu sellest kahest lonksust mulle on? Selle asemel on täiesti puhas plats veinist. 7. kuu rasedust, aga endiselt näen vähemalt iga nädal mitu korda unes košmaari: mina ja kaanin punast veini, siis mõtlen, ahh, teeks suitsu ka veel peale. Mmm, see on elu… Kuni järsku! APPI, ma olen rase, ma ei tohi! Ja ärkan, higine ja mõtlen, kas ma tegelt ka tegin seda?!
Ma ei jõua ära oodata aega, mil ma saan otsustusõiguse enda keha üle tagasi.

PS. Mis kõige ägedam, teised muudkui korrutavad – NAUDI! Sa PEAD nautima! Milline ilus aeg!

Õnneks lähedased teavad, et mina olen seda meelt – ma ei PEA mitte midagi tegema või tundma, mida minus ei ole ja kui ma rasedana igatsen veini ja normaalset keha, siis just seda ma ka mõtlen ja tunnen, ilma süümekateta kusjuures.

8 thoughts on “ELU ILUSAIM AEG? Head aega toores lõhe, must kohv ja … VEIN!

  1. Mingu kuupeale oma nautimise jutuga. Rasedus tundub nii naiseliku ajana (mehed pole ju rasedad) – aga mida naiselikku on vaalaks olemises, kõrvetistes, iiveldamises, phtutustes, valutavas seljas ja paistes jalgades…ma pigem sünnitaks 2 korda kui oleks uuesti rase….

    Meeldib

  2. Mõte sulle: naudi ikka neid asju edasi ja ära põe!Mõtlen just puuvilju ja piimatooteid. Eriti, kui sulle meeldib rebel olla ja mitte mõelda ja teha nii nagu teised (sorri, selline tunne jääb). Mina olen ka see, kes võtab rasedusega palju juurde. Esimese raaedusega võtsin iga kuu 2 kilo ja ühel siis 3,5 ja sain pahandada, hakkasin täiega põdema ja sõin edaspidi ainult tatart põhimõtteliselt ja jõin kaselehe teed hästi palju, siis võtsin jälle 2 kilo kaupa, ojjee. Kokku võtsin mingi 18 u. Kaselehe tee aitab muide vett väljutada ja seda hoiab keha kinni, kui on tursed,siis saab aru. Vesi tõstab eriti hästi kaalu.
    Teise rasedusega ma mõtlesin juba enne, et mul on savi, sest esimese rasesuse järel kolises kaal nii ruttu alla, et vahepeal oli isegi jõuetu imetada. Ja kuigi mu kaalutõus oli sarnane ja suur, ei hoidnud ma end tagasi. Tõsi, piimaga, eriti 3,5% piimaga, hoidisin pärastpoole tagasi, sest see pidi ekstra hästi tõstma kaalu 😀 Aga muu pealt mitte ja tulemuseks oli üle 20 kilo kaalutõusu, kusjuures turseid eriti polnud ja liigset vett kehas. Ja kaal ei langenud nii kiiiresti, tasapisi, aga ikka liikus allapoole. Sellist nõrkust ma ei tundnud ka.
    Väidetavalt pole ema kaalutõusul ja lapse kaalul erilist seost – ainult rasedusdiabeedi puhul. Muidu ma end tagasi ei hoiaks, vaid enda närvide kulutamine.

    Meeldib

  3. Aa ja nagu nii üksühele minu eelmise rasedusega: hull isu puuviljade ja piimatoodete vastu ( tegin iga päev omale kako või mitu, see et liha ei lähe üldse,no absull ei läinud ükski liha. Lisaks siis need kaalutõusunumbrid on ka samad 😀

    Meeldib

  4. No, turseid ei ole hetkel, käisin glükoositesti tegemas, et teada saada, kas võib rasedusaegne diabeet olla, kuna ma tõesti ikka kogun jõudsasti. Aga ega ma väga piinliku täpsusega asja ei jälgi ega saagi jälgida, sest neid asju, mida ma hea meelega sööksin, on nii vähe. Nii, et parem süüa sedagi. Juurdevõtmise osas on erinevaid kuid olnud, 3,5 oli max. Enda kaal mind ei huvitagi, selle vehin niikuinii maha, aga lapse pärast oli mure. Siiski, hetkel on ka tema kaaluga kõik ok.

    Meeldib

  5. See kõik on nii hingelähedane, mis just lugesin. Tunne on nagu vaalal ja kõik lööks maha, kes kasutavad sõna naudi. Ausõna noh.. Mul küll teine rasedus, mis küll natuke “ilusam” kui esimene, aga siiski, miks ei võiks kurg lapsi tuua!?
    Mul tõusus esimese lapse ajal kaal meeletult. Pärast tuli välja, et organism kogus vett. Sünnitama minnes olin sama pikk kui lai. Ei olnud meeldiv. Venitusarme terve kere täis 🙂

    Meeldib

  6. Oi, kui hea tunne, et ma ei ole ainus selliste emotsioonidega. Eluaeg vaadanud, et rasedad on ilusad ja nüüd kui ise rase, no kuidagi ei suuda leppida enda kehaga. Vaikselt hakkab see tulema küll, et ok, olen rase ja nii on, aga no enne, kui päris nautima jõuan hakata, jõuab ta ära sündida 😀 Eiei, üldiselt ikka elu on nii häiritud, et mul selline keha on, et ma siiski ootan, kui see ilus seisund läbi saab.

    Meeldib

Lisa kommentaar

