Millal teatada teistele, et oled rase?

Mul on palju tuttavaid, kes enda rasedusest ei ole kuulutanud kuni laps käes või lihtsalt tükk aega varjanud ja rääkinud siis, kui on “õige”. Ja kui küsin, et miks sa ei öelnud või mis siin varjata, siis appi, kuidas ma ei tea! Ei räägita ju! Tuli välja, et mingi reegel on, mida ma, patune, ei teadnud – 3 kuud ei räägita, kuni see kõige tundlikum ja ohtlikum aeg möödunud või ei räägita seni, kuni oled ultrahelis käinud ja mõõdetud on kuklavolt (mis see veel on? ei kõla meeldivalt).

Ehk siis, äkki midagi juhtub või on valesti. Arusaadav täiesti, hakka siis seletama, et kuulge… halvasti jne. Aga lähedastele sa ju räägid kõigest või ei? Ja mõni hull avameelne (nagu mina), räägib ka mitte nii lähedastele kui tahab igasuguseid asju. Sest see ju on elu, mis siin varjata või mis siin ilustada … Igatahes, hakkasin ka endale ette kujutama, et ok, pean reeglite järgi käituma ja mitte väga vara rääkima, sest sõnun ära veel midagi. Samamoodi mõtlesin, et tahaks mingeid asju juba osta. No, lihtsalt selline sissejuhatus, ostan mingi vastsündinu body või sokid… midagi sellist sümboolset. Siis mõtlesin jälle, et ei, liiga vara ettevalmistusi teha, äkki midagi juhtub. Äkki sõnun veel midagi ära… KUIDAS PALUN? SÕNUN ÄRA? Appi, kui loll mõtlemine! Mis teaduslik alus on teistele rääkimise ja asjade ostmise halval mõjul?
Ja minu loll, massidega kaasaskäiv mõtlemine jõudis tõeliselt kohale siis, kui elukaaslane ütles: no, kui midagi juhtub, juhtub niikuinii, kas mingi asja ostmine mõjub siis nii, et oii, nüüd küll tuleb terviserike! Või tead, et meil tuleb laps, selleks valmistataksegi ette, mitte viimasel hetkel korraga! Sama hea, kui koolis käia ja eluks ette valmistada, et issand, ma ei tohi koolis käia ja sellest kellelegi rääkida, et valmistun – äkki sõnun ära või misiganes ebaloogiline mõte.
No, jõudis kohale – ei mingit lolli mõtlemist enam minu poolt. Ma ei tea, miks ma isegi läksin selle mõttega kaasa, et ei tohi midagi nüüd teha.
Üleüldse, miks ei tohi rõõmustada siis, kui on rõõmustamise aeg või rääkida asjadest siis, kui on asjad käes. Selge see, et olukorrad muutuvad, elu muutub, kõik võib muutuda ja muutubki pidevalt. Mis teema siis selle lapse saamisega on, et ei tohi rääkida, äkki midagi muutub. Ja kui jagad oma elust kõike teistega, siis seda järsku mitte, et nii isiklik? Samas oma pudruseid titenägusid hiljem küll jagad, kas see on vähem isiklikum?
Kohe, kui teada sain, ütlesin tööandjale, kuna sain just ametikõrgenduse, aga ütlesin, et ok, tegelt on asjad nii ja see ametikõrgendus äkki võiks minna hoopis kellelegi teisele. Mille peale, oh üllatust, nad vastasid, et nii tore uudis ja ei mingit teist, sul ju aega küll!
14.12 oli eelmine arst,  18.12 tuli sünnipäev, hakkasid helistama pereliikmed, isale ja vanaemale rääkisin siis, kui õnne soovisid telefonitsi. Sain sellega ka ühele poole, väga hea. Emale ja kahele õele rääkisin ehk paar päeva varem. Kuna ma ei järginud enam reegleid, kuidas seda peab tegema, ei korralda üllatuspidu, jee olen rase! Vaid meil, moodsatel, on facebookis pere chati grupp, kuhu panin UH pildi, siis on kõigile korraga teatatud ja ongi see asi ka kaelast ära.
Parimatele sõbrannadele rääkisin ka kohe. Aga elu on kuidagi kiire, minu jaoks polnud see teatamine esmatähtis, pigem kohustus, siis unustasin ühtedele sõbrannadele öelda, õnneks nad pikka viha ei pidanud, ups ja sorry!
Nii, et tegelikult, rääkige hiljem, rääkige varem, ärge rääkige – oma asi.
Ja nii saidki minu lähemad inimesed sellest asjast teada, kui ei olnud mõõdetud mingeid volte, ei olnud läbitud esimene trimester ega olnud mingit kõhtu ees.
Kui hulljulge minust.
Lisa kommentaar

