Ultraheli: twin pregnancy!?

Esimene nn ametlik ultraheli aeg on käes.

Jälle, mina kui võhik, arvasin, et ultraheli tehakse iga kuu paralleelselt ämmaemanda vastuvõtuga. Siis arvasin, et see on selline väiksem ruum, kus ekraan nina ees, nagu filmides, ja naeratav arst räägib, mis näeb. Ja üleüldse arvasin, et inimene, kes seda teeb, on väga tore ja sõbralik või kogunisti mu enda ämmaemand.
Läksime elukaaslasega ruumi sisse (eelmine arst ütles, et mees võib kaasas olla) ja teretasime, nagu ikka. Ruum oli küllaltki suur ja hämar, arvutid, masinad, ekraanid nii laual kui seinas, et kui laman, siis vaatan pilti justkui telekast ja mehe jaoks on voodi kõrval tool, tema valib, kuhu ekraanile vaatab. Väga popp, nagu NASA. Siinkohal see popp NASA ka lõppes. Arvutite taga istusid vanemad prouad, kes ei teretanud meid, selle asemel: Lamage siia, kõht paljaks! Mina küsisin, et kas ma saatelehe annan kohe? Tema: Ma ütlesin, LAMAGE SIIA, KÕHT PALJAKS! Ma võpatasin ja ausalt öeldes ehmatasin ära! Sest mina tulin ultrahelisse, mees kaasas, oh, kui tore, nagu filmis, elevus, mis seal näidatakse, sain nagu külma duši kaela! Siis küsis lõpuks, mis saateleht teil on, ahah, andke jah. Olgu, lamasin sinna. Hakati pihta ultraheliga. Ultraheli oli selline, et tema oli vait, ei seletanud midagi, mida ta seal nägi, sõtkus kõhu peal ja ma ei liialda, sõtkus nii, et mul oli lausa süda paha. Ise samal ajal kirus: miks ta ringi ei pööra, ma tahan, et ta ringi pöörab! Ma ei saa neid mõõte kätte ju! Teine mutt klõbistas vaikides arvuti taga. Ühel hetkel see, kes ultraheli tegi, hakkas numbreid talle ette laduma. Siis rõhutas NT on 2,0 ja vaatas mulle otsa: see on normis! Jajah, misiganes see ka pole, vähemalt nii paljugi ütles, et normis. Elukaaslane küsis veel, et ehk on juba sugu näha, millele tuli kiire ja konkreetne vastus: Meie nii vara ei ütle midagi! Kui see sõtkumine, mis kestis 20 min vähemalt, läbi sai, siis läks ta teise proua juurde õpetama: pane nüüd see number siia, näh, pane see siia lahtrisse, teine seal otsiva pilguga ja sügava hiirega sahmerdab. Siis õpetas edasi: vajuta nüüd siia, kus on kirjas Kalkulattee! Vaatasin seda pealt ja mõtlesin, et kui jube, kas nad üldse teavad, mida teevad. Ma kujutan ette, et nad ei tea, mida see kalkulate seal üldse tähendabki. Kuni siis printisid mulle tulemused, millele kirjutasid, et riskid on madalad. Ok, tore, aitäh. Ma olin löödud kogu sellest asjast ja miski jäi kripeldama, et mis see nüüd seal oli kõik? Üldse mitte selline, nagu ma ette kujutasin. Vaatasin paberile juba seal ruumis, et kirjas on Findings: twin pregnancy. Ma ei mõelnud midagi sellel hetkel, ju on mingi spets väljend, mitte, et kaksikud, no seda nad oleksid mulle ju ometi öelnud, kui oleksid kaksikud olnud! Ekraanil oli ju ka ainult üks.
Aga ok, mutid muttideks, nad olid hoolimatud liinitöölised, kellele oli oluline oma numbreid koguda. See selleks, ikkagi oli äge vaadata ekraanile ja näha, et väikesest inimese kujuga olendist on saanud aina rohkem päris beebi ja mõttes juba lohutasin teda, et ok kannata see mutt lihtsalt ära, sest ekraanilt oli näha, et ka temal ei olnud hea olla.
Kodus hakkasin sellesse paberisse rohkem süvenema, kirjas oli, et twin pregnancy, no mida see tähendab, NT, miks ta seda rõhutas ja muud näitajad. Lõpus oli kirjas, et patsienti on nõustatud. Hah! NT, uurisin googlest, see on see kurikuulus kuklavoldi mõõt, mis ennustab väärarenguid. Normis, väga hea. Twin pregnancy – kaksikud. Ei ole võimalik, mida see tegelt ikka seal tähendab, ehk on mingi eriline arstlik termin selle kohta, mingite rakkude.. misiganes.. no mida iganes, peaasi, et mitte kaksikud. Tegin sellest paberist pilti ja saatsin ämmaemandale, et selline rumal küsimus, ma ju ei oota kaksikuid? Õnneks ta vastas kohe, et võttis ka osakonnajuhatajaga ühendust, ajasid asja korda, ultrahelis pandi valed andmed sisse. Jah, see tähendab kaksikuid, aga teil on siiski üks laps. Ma teadsin! Lisaks nende ülbitsemisele tegid veel vea ka! Mis veel valesti on? Tuli välja, et mitte midagi muud, aga ikkagi, ebakindel tunne – keda sa siis usaldama pead, kui nii suure vea juba tegid, et ühe asemel panid kirja kaks. Pisike apsuke. No biggy!
11 thoughts on “Ultraheli: twin pregnancy!?

  1. Jesver, ma mõtlesin, et ma olen ainuke, kellele ultrahelinhaiget tegi…no nii kõvasti vajutasid peale. Esimese lapsega ma ei saanud aru, mõtlesin, et see küll normaalne pole, aga teisega ämmaemand (hoolimata, et nad näevad, et teist korda rase) seletas, et ta peab kõvemini peale vajutama, et beebit näha ja õigesti mingeod asju ja siis ka seletas, mida ta teeb ja miks. Esimesega oli veits imelik kogu see protseduur.

    Meeldib

  2. Minul oli ka mees kaasas ja siis ma rääkisin ise. Näe, see tuksuv asi on süda ja need on käed ja liigutab jalgu ja see on aju… ja UH arst kõrval noogutas või täpsustas mis siis täpselt ekraanil on… Mees oli ju esimene kord ja esimene laps ka, kui arst oli vait kui sukk, siis mul muud üle ei jäänud kui endal seletama hakata :D… See on see meie meditsiin… kui ise ei tea ja diagnoosi ei paku, siis keegi teine seda ka ei tee 😀

    Meeldib

  3. See ultraheli oleneb küll täitsa arstist. On selliseid, kes seletavad ise hea meelega kõike ja õnneks on mulle alati sellised sattunud 🙂 Teisega sain soo isegi KV uuringus juba teada.

    Meeldib

  4. Aga mille poolest ta parem on? Pole nad keegi seal tegelikult väga jutukad, aga ehk sattus siis see parem, sest tige oli ta küll.
    Muide, kas KV tegija ja KV aeg on ka väljend? Ma olen juba mitmelt kuulnud seda, algul mõtlesin, nagu ikka, mis see küll olla võiks. Kinnisvara tegija, hahaa. Aga tõesti, küsitakse, millal KV aeg oli või on, ma ei osanud midagi öelda, sest ma ei teadnudki, see on üks väljenditest, mida selle esimese uuringu kohta kasutatakse.

    Meeldib

  5. Sellest on saanud väljend jah (ja mitu, nagu Sa ise ka välja tõid), kuigi korrektne oleks öelda Oscar uuring vist.. Sest vereprooviga see kuklavoldi ultraheli just Oscar uuringu ju kokku annab. Aga kuna Oscarit (ehk siis nö seda kompleksset uuringut) hakati siin alles lähiaastail ka riiklikes haiglates tegema, siis need, kes on mitmed aastad tagasi rasedad olnud, räägivad ikka ainult kuklavoldist. Ja nii ta jääb siis igaühele külge, kes kuskil beebigrupis end rivvi on võtnud. Netis on need lühendid ja väljendid igasugused, õnneks kõnekeeles ma pole kordagi kuulnud, et keegi tegelikult ka lühendaks 😀

    Meeldib

Lisa kommentaar

