Turvahäll – viimane "kolmest suurest" – olemas!

Täna on see päev, kui ostsin ära turvahälli ja täitsa tutika, muide. Viimane asi sellest “suurest kolmikust”.

Laste asjade puhul on mul alati mulje jäänud, et peamised, mida vaja on kolm suurt asja – vanker, turvahäll, voodi. Eks need ole vast üksikute esemetena ka kõige kallimad, võibolla seetõttu ongi mulje, et need on need kolm suurt esmatähtsat asja. Hiljem, kui need mähkmesummad kokku löön, võib pilt muidugi teine olla ja näen, et oleksin pidanud mähkmete jaoks raha säästma juba raseduse algusest.
Aga täna siis sai ostetud see viimane suur asi kolmest.

Esimene suur oli voodi. Sellega läks nii lihtsalt ja märkamatult, raseduse esimestel kuudel muide. Õde, kui teada sai, et olen rase, muutus üsna segaseks ja hakkas kõikvõimalikke lasteasju netist uurima. Endal tal pole lapsi ega neid mõtteidki vist peas. Siis ta tutvustas mulle kasutatud asjade gruppe, nagu Facebookis Beebiturg. Talle jäi silma, et seal müüakse võrevoodi + madrats. Omanik hakkas kolima, tahtis kola vähemaks saada ja küsis mõlema eest kokku vaid 30€. Jah, olid küll esimesed raseduskuud, isegi ei mäleta seda, lumi oli igatahes maas, aga mõtlesin, et ok, kui on korralik ja nii odavalt saab. Miks mitte juba ära osta, on üks mure vähem.
Läksime elukaaslasega kohale, vaatasime üle – madrats oli kookos-tatar sisuga (ma ei tea siiani, miks see oluline on, aga on) ja täiesti lumivalge. Omanik seletas, et tema laps ei suutnud seal magada, tahtis koguaeg nende voodisse, nii et see on kasutamata. Voodi oli ka korralik, armsad karupildid kuskil ääres ja puha, naturaalvalge ja pruuni puidu äär – raha talle, asjad meile ja sellega oli voodimure lahendatud.

Teisest suurest ehk sellest, kuidas lapsele Ferrari ostsin, saab lugeda sellest varasemast postitusest:
Kurikuulus armastatud/vihatud vankrite Ferrari EJ

Ja kolmanda suure sain täna.
Uurisin turvahällide kohta juba ammu, käisin isegi paaris poes – Beebikeskuses, Beebicenteris ja ma ei mäleta, kas see oli Mustamäe teel mingi Beebimaailm või mingi selline asi.
Igatahes ma ei saanud absoluutselt normaalset infot, kui rääkisin Mustamäe teel asuvas poes müüjatega. Küsisime turvahällide kohta ja müüja oli kuidagi nii mittehuvitatud sellest seletamisest, et ebameeldiv oli rääkida. Ta ei andnud mingeid vastuseid, mida jälgida. Küsisime, et ok kui Isofixi autos ei ole, siis mis kinnitamine ja mis lahendused, ma ei saanud midagi aru, nähvas kuidagi, et siis peate selle odava võtma! Ja uskumatu, aga tal olid alkoholilõhnad juures. Ilma naljata! Arvasin, et tunnen valesti, et ok, mingi puhastusvahendiga mässas just või lasi odavat lõhna. Ei, täiesti lainetena ehe joodud alkoholi hais. Ise närvis ja loppis – jube kogemus.
Beebicenteris tuldi küll juurde, aga kuna ma ei olnud ise siis ostja, siis ma ei lasknud pikalt midagi seletada, tahtsin korraks silma peale visata ja vaadata.
Beebikeskuses oli ka põgus Maxi-Cosi turvakate jutt, jah, saate vankrile panna, that’s it. No, jälle, ma ei olnud ostja, vaid uudistaja, siis nad suurt auru meile ei raisanud. Muide Beebikeskuses sain ka natuke halva reaktsiooni osaliseks, kui küsisin, kas kliendikaarti või soodushinda ka pakuvad kui Emmaljungasid uurisin, siis vastas kuidagi häiritult, et ei, meil ei ole mingit soodust siin. Kaleva Travel kaardiga vist saab mingi protsendi, aga jäi mulje, et pole siin midagi, vot ostate täishinnaga või ei osta üldse!
Olen juba üsna tark selle koha pealt – tuleb ise kõvasti eeltööd teha ja palju infot, mida kuulen-loen, kriitiliselt võtta. Foorumites olev jutt on nagu ikka – arvamusi on erinevaid, kogemusi erinevaid. Arusaadav ka – kes veab rohkem käe otsas, kelle jaoks on oluline kõikvõimalikud turvamärgistused, kelle jaoks hind jne, kõik mängib.
Teadsin, et meil istmetel Isofix alust ei saa kinnitada, see oli mu põhimure, niisiis muudkui uurisin, mis on alternatiivid. Esiteks muidugi uurisin, mis on üldse Isofix, vaatasin youtube’st erinevaid tutoriale, kuidas turvahälli alust sinna kinnitada jne. Siis tuvastasin oma ajudega, et meil seda ikka autos ei ole. Elukaaslane vaatas ka, et ei ju vist ikka ei ole. No, pole selle teemaga enne kokku puutunud. Kuigi samas, terve auto on täis sama süsteemiga istmeid – neid saab sealt eraldi ära võtta, ringi paigutada ja misiganes, aga näed istme sees ei tundunud olevat. Ok, see selleks.
Siis uurisin turvalisuse koha pealt – Cybexit soovitas nii sõbranna, kui päris paljud kogenud kasutajad. Lugesin, vaatasin taaskord tutoriale, review’sid – tundus kõige turvalisem valik, tõesti. Küllaltki raske, aga turvaline. Kuna ma olen niigi paras argpüks ja muretseja autosõidu ajal ja liikluses, siis ma tahtsin ikka seda kõige-kõiget. Küll ma muskleid kasvatan ja vean, kui vaja.
Siis uurisin lapse asendi osas, millist kõige enam võiks soovitada. Kuna turvahällis, poolkõveras üle 2h ei tohi olla, siis tahtsin sellist, millel saab kallet reguleerida ja kasvõi täislamavasse asendisse panna. Sest iial ei tea – lähen poodi, ei hakka vankrit kaasa vedama, häll vankriraamile või käe otsa, või kuskile külla, kus hea hoida turvahällis, praami peale, arsti juurde jne – mina tahan, et ta oleks õiges ja tervislikus asendis, mitte ei kõverda oma luid ega lämbu seal nii, et kops koos.

Sellist ideaalset kasutatud varianti, nagu mul vaja oli, ei leidnud. Pealegi, ma olin nii palju säästnud juba vankri ja voodi pealt, säästan ka riiete ja muude asjade pealt, ma usun. Aga turvahäll oli viimane asi, mille pealt nüüd iga hinna eest säästa tahtsin, no nüüd oli küll see –  parem uus  ja korralik, sest iial ei või teada …

Beebicenterisse sammud seadsime, ukse peal tervitati rõõmsalt ja kohe, kui pilk turvahällidele suundus tuli see sama tervitaja – nonii, turvahälli soov. Rääkisin enda soovid ära, mida olin uurinud, mida vaikselt juba silmanud – Cybex Cloud Q, üsna kallis (väga kallis), aga funktsioonid/turvalisuse testid ja tunnistused olid need, mida tahtsin. Müüja oli suurepärane! Ta ei teadnud, et kas oleme kohe ostjad või ei, aga ta seletas kõik ära, mis vaja, kuidas kinnitada rihmaga, kuidas kinnitada alusega, mis vahe on Cybex Cloud Q Plus ja tavaline Cloud Q – materjali vahe. Ütles, et turvatoolil on materjal olulisem, aga hälli puhul on see materjal ka väga hea ja muud vahet polegi. Lisaks hinna vahele. Ehk siis ei surunud seda kallimat, et kindlasti just ainult seda vaja. Näitas, kuidas asendit muuta, lapse pea kõrgust, kuidas rihma kinnitada, tuleb paari sõrme jagu ruumi jätta talle, millal vaadata, et turvahäll jääb väikeseks – no kõik nii, nagu peab. Lisaks näitas ette kergkäru variandi ja raami. Kuna tulevikus on kergkäru niikuinii vaja, siis mõned ostavad juba praegu – ideaalne ka häll sinna, klõps, kinnitada. Ühe liigutusega raam kokku ja käe otsa – oh, kui äge, mulle sellised mugavused meeldivad. Aga ok, selle jätsime siiski ostmata veel.
Erinevad kinnitused, nii Isofix alusega kui rihmadega kinnituse, näitas ette näidistoolil. Kuna ainult rihmadega turvahälli kinnitus tundus üsna ebakindel ja kõikuv, siis otsustasime juurde osta ka Isofix aluse, mida saab kinnitada ka siis, kui Isofix süsteemi istmel ei olegi. Sellel on spetsiaalne rihma pingutamise koht, nii, et see jääb väga tugevalt istme külge ja siis häll klõps sinna peale – väga mugav, ei pea muudkui rihmaga jändama. Ütles, et on mugav ka talvel, lumi tuiskab, turvahäll – klõps ja kinni, mitte seal sajus rihmaga jändama.

Kiitus müüjale! Annely oli kirjas tšekil, kahjuks nime ei mõistnud rinnasildilt sel hetkel lugeda. Aga välimuselt blond, naeratav. Mis peamine, üliprofessionaalne. Ta isegi ei jäänud meie juurde, et noh, mis otsustasite, ei kiirustanud takka, vaid andis mõtlemiseks aega, distantsi, et saaksime omavahel arutada – igati nii, nagu peab, asjalik, meeldiv ja ei teinud seejuures imalat müügitööd. Hea oli näha, et keegi oli tööle tulnud, mitte lihtsalt end sisse registreerinud. Kui ma kunagi jälle kuskile kauplusesse tööle peaksin minema ja enda tiimi koostama hakkama, siis tahan sellist inimest enda meeskonda! Lähen talle sinna järgi 😀

Igatahes, tegime selle kulutuse – alus ja turvahäll, ikkagi turvavarustus, mis seal ikka. Summa läks suurem kui eelmised kaks “suurt” kokku. Mina veel arvasin, et turvahälli ost on suht kökimöki, mingi sangaga asi eksole. Aga, näed, üllatust.

Nii hea tunne, jess, olemas, selline “samm lähemal” tunne. Ebakindlus aina väheneb, kõik muutub järjest reaalsemaks. Autos sõites vaatasin tahapoole ja imetlesin enda turvahälli, nii ilus! Ja siis vaatan tagumise istme peale, mis kiri see on…? Suurte trükitähtedega kirjas ISOFIX. Niisiis, sain ka selle teada, et meil siiski on Isofix! Oh, seda õnne! Ja mitmeid kordi muudkui vaatasime, et ei ole, isegi youtube’st vaatasin, et milline see siis peaks välja nägema. Seda suurem oli mu rahulolu, et ostsime ju Isofix aluse ka ja puha.

Peale suurt kulutust, tahtsin midagi odavat ruttu peale osta, et neid osalisi süümekaid vähendada ja tõttasin minu lemmikkaltsukasse Paavlisse, et osta sentide eest ägedaid beebiriideid. Enne sisenemist oli vaja siis parklas muidugi turvahäll ja alus ära katsetada – klõps paika, ideaalne! Ma armastan asju, mis on mugavad ja käivad klõpsuga! Ma tahaks nüüd koguaeg sellega klõpsutada.

Siin siis üks halva iPhone kaameraga tehtud pilt sellest turvahälli klõpsutamise katsetamisest:

(Äkki mul on uut telefoni ka vaja, parema kaameraga, et lapsest pilte klõpsida … Segi oled, Lilli! Osta süüa, mähkmeid ja muud vajalikku, millest tal reaalselt kasu on!)
Tagasi maa peal!

Muide Paavlist sain kogusummas alla 10€  hunnik ägedaid beebipoiste asju. Seal on juba mõnda aega all korrusel eraldi uus lasteosakond – minge ka!

 

8 thoughts on “Turvahäll – viimane "kolmest suurest" – olemas!

  1. Mina samuti valisin Cybex Cloud Q koos isofix alusega oma beebipoisile, kuna turvalisus ja mugavus ennekõike. Kiidan taevani, hoolimata sellest, et hind kallis, vahepeal käis häll selle päikesevarju pärast garantiis ja no meeletult raskeks muutus see ka lapse kasvamisega. Aga ikka kiidan (nüüd suure muskliga)! 😀
    Kasutasin tihti vankriraami peal poes ning lühikestel jalutuskäikudel. Beebi sirgu ja süda kohe rahulikum.
    Beebipoiss kolis hällist tooli 9-kuusena, sest ma ei jaksanud enam tassida neljandale korrusele (lifti pole) ja no ta suuremat kasvu ka. Turvatooliks sai samuti Cybex, seekord Sirona Plus. See teine materjal ikka päris mõnus. 360 kraadi pöörlemine väga mugav. Kasutatav nii näo kui seljaga sõidusuunas. Veidi põen, kuna nägu sõidusuunas on ees turvapadi, mitte rihmad. Hetkel ta kaob sinna padja taha ära ja tundub väga ebamugav.
    Pikal jutul muud mõtet polnudki, kui et kiidan valikut, kiidan Cybexit ja sinu otsust osta uus turvavarustus. See on asi, mille pealt ei raatsi säästa. 🙂
    Edu!

    Like

  2. Mul Hartan Topline X ja ostsin sellele adapterid, et saaks turvahälli ka peale panna. Oli mõte osta eraldi kergkäru selleks, aga lõpuks ei näinud mõtet. Ei kasutanud nii tihti ega käinud iga päev beebiga kaubanduskeskustes shoppamas. 😀
    Kusjuures mu süda tuksus algselt Emmaljungale, sellisele raamile, kus ees ka normaalse suurusega pöörlevad rattad. Aga kuidagi veensid nad mind seal poes ümber. Nüüd tahaks kolmerattalist jalutuskäru, aga jälle olen suutnud valida lemmikuks sellise, mida pole eriti saada. 🙂

    Like

  3. Huvitav, miks nad neid rattaid ei määri pähe, sest mina tahtsin ka seda suurte pöörlevate ratastega varianti, aga selle peale nad hakkasid jahuma, et noh eks siis maitse asi ja … suhtumisest oli aru saada, et no kui sa nii totu oled, siis võta muidugi :p

    Like

Lisa kommentaar

