Ebavõrdne riiete maailm ja minu nimekiri – riided, mis pojale varutud ja mida on veel vaja. Help!

Jube, kuidas kaubandus on nii naistele suunatud! Loogiline ka, sest naised on need emotsionaalsed šoppajad, seetõttu on meeste riiete valik palju väiksem ja igavam. Mehed ei viitsi šopata, aga see ei tähenda, et nad häid riideid ei tahaks saada, tehke need ka lahedaks ja mis peamine – kvaliteet! – naised ostavad! Või meeste stilistid. Jep, meeste jaoks aeg on raha – personaalne šoppaja ei ole midagi uut nende jaoks. Mõõdud ja stiil teada – mõnele ärimehele riiete viimine kasvõi otse kontorisse ei ole utoopia ega mingi ulmeline tulevikumuusika, vaid reaalsus.

Olen meeste riiete alal töötanud 10 aastat, viimased paar aastat on lisandunud ka naiste-laste ala, ja võib öelda, et ma fännan meeste riideid, ma tean nendest kõike, kui mitte kõike, siis 90% – vot nii enesekindel olen – kanga tootmisest kuni ostjate elustiilini välja – kõik omavahel seoses. Seda enam on mul täiesti valus vaadata halbu meeste riideid.
Miks ma sellest üldse räägin? Sest nüüd, mul tuleb poeg ja ma tahan talle rõõmuga riideid osta – mida ma näen? Suured seinad tüdrukute roosamannat täis ja mingi nurgake poiste asju – kõik sinised!
Ma armastan sinist värvi, muide. Aga ainult sinised poiste asjad? Ehk siis see ebavõrdsus hakkab juba maast madalast peale. Rohelist on ka, aga see on see pastelne polekindelkaspoissvõitüdruk beebivärv. Ma tahan erksamaid ja lõbusamaid värve ja mustreid. Muidugi mitte liiga närvilisi, et laps sellest liigselt mõjutatud ei oleks.
Üleüldse, mulle meeldib ka kanda sinist ja triipe – huvitav, miks beebimaailmas on see ainult poiste teema?
Ja, näiteks kollane, punane on tihti suht tüdrukulik teema, mis puutub lasteriidetesse, aga meestena neid värve kanda on ok. Mis värk on? Mulle ei meeldi selline asjade jaotus ja tahaks ikka selle vastu jälle kuidagi möllata, aga pole võimalust, sest poodides polegi muud valikut. Vähemalt mõnekuusete beebide asjade seas.
Siin on näide minu lapse sinitriibuliste asjade sahtlist (õnneks mul teine sahtel ka veel tühi):
Ok, siniste body’de all on isegi üks erkroheline, oranž ja paar triibulist, mis pole sinised, vaid on kirjud. Kõik värvilisemad on kaltsukast.
Päris kindlasti, kui mul tuleks tüdruk, oleks ka raskusi, sest no ongi roosat nii palju, aga muid värve mitte. Ma ei taha neid roosasid-siniseid asju! Muidugi, ise mäletan, et ma täiesti jumaldasin väiksena roosat, kuigi mul roosat väga ei olnud, aga tahtsin. Ja no, olles umbes 2 aastat kokku puutunud ka laste riiete alaga, siis tean, et müüginumbrid näitasid selgelt seda, et tüdrukute asju ostetaksegi rohkem, mistõttu neid on ka poodides rohkem ja tellisin ise ka rohkem sisse. Hea, et ma siis poissi ei oodanud – pood oleks poiste asju täis olnud.
On see rohkus sellest, et valik suurem ja säravam, poiste asjad igavamad? Kes seda teab. Selge on see, et roosad ja detailsemad asjad-lõiked, pluss laiem riiete valik üldse ( mitte ainult püksid, vaid tüdrukutel ju lisaks retuusid, kleidid, seelikud) toobki emotsionaalseid oste ka juurde. Aga! Mitte seda ei tahtnud nüüd analüüsima jääda (ma vist igatsen tööd, jeerum).
Nagu aimata juba võite, riiete ostmine on täies hoos! Siin siis nimekiri, mis mul on ja kust ma need sain.
Body’d: 
Enamasti, muide, pärit Paavli kaltsukast 0,30, 0,50, 1 €/ tk. Kaltsukatest leiabki body’sid päris palju, aga muud head ei ole märganud. Ma ikka lootsin nats õhukesi kombekaid ja pükse ka leida, aga ei ole millelegi väga heale peale sattunud.
Imestan, et nii palju normaalseid beebiasju seal on! Ma ikka arvasin, et kasutatud beebikad on eriti lagastatud, need ostaksin uued, aga tegelikult on need just vähe kantud, kui üldse. Muidugi mingisuguseid lagastamisjälgedega on ka, aga minu terav silm praagib selle jama kohe kõrvale. Lisaks on mõni H&Mist ja Lindexist.
Body’d olemas vist.

 














Lühikese varrukaga bodyd 12tk, pikkade varrukatega 5tk, suurused 50-56.
Püksid:
Elukaaslasega oli arutelu, milliseid osta. No, ta ikka arvas, et sipupüksid on teema. Tegelikult neid ei olegi enam väga poodides. Ok, mida siis tited kannavad – tavalisi pükse! Siis järgmine asi, kui tihedalt see kumm peaks ümber olema. Kõik tunduvad nii tihedad! Kui algul veel nabanööri koht ka paraneb, kas see äär siis ei sega või on ta ainult siukses toa-, magamiskombekas? Lindexis olid püksid 3=2, dressipükste materjalist. Algul ei saanud arugi, et need ongi need püksid, mida ostetakse beebidele, kuidagi vanakooli mõtlemine oli, arvasin, et need on suurematele. Aga siis tuttav vihjaski, et tema beebil need Lindexi püksid  – läksin sinna ja vaatasin, ongi beebide suurused.
3 paari dressipükse, suurus 56, 1 paar õhemaid puuvillaseid pükse, suurus 56.
 
Toa- või magamiskombekad:
Neid sain ma ka kaltsukast – 2 on lühikeste varrukate ja säärteosadega, nagu mängukombekad. Ma isegi ei tea, kui palju kasutust leiavad, aga no nii ägedad olid, pidin võtma. 2 tk on täiesti tudukad Paavlist, 2 tk on tudukad Lindexist, need on natuke suuremad, suurus 56, aga tunduvad isegi veel suuremad, 1 toakombekas on Paavlist, 1 on Kidszone’st – ka toakombekas vist rohkem.
Muide, seal leidsin ülihea firma Noppies (logol paistab nagu oleks Nopples). Igatahes, nii mõnusast materjalist tunduvad need asjad ja mitte nii beebikad, see mulle meeldis. Natuke kallis ka, muidugi. Aga elukaaslane nõudis selle kombeka ostmist, no olks, siis.
4 õhukest tudukombekat, 2 pikka toakombekat, 2 lühikest toakombekat/mängukombekat/korrakspildistamisejaoksselga kombekat (ei tea, kuidas nimetada)
 
 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Õhukesed õuekombekad:
Seda on mul ainult 1, ei 2, sest sama mudelit on 2 suurust – 50 ja 56. See on Lindexist ja ma ei saanud lihtsalt ostmata jätta, mulle see nii meeldis!
2 kombekat – suurused 50 ja 56.
 
 
 
 
Sokid:
Neid, nagu meestel ikka, on liiga palju vist.
H&Mist kõik – 3 pakk paksemad, natuke suuremad ja siis võtsime õhemaid 2 3-pakki, müüja ütles, et võtke 3 pakki, saate 3=2. Noh, 1 pakk tasuta juurde, ok. Niisiis, 12 paari sokke, ise veel ei trambi ringigi.
Pettumusest ka! Hallidest sokkidest oli 1 sokk vähem. Keegi oli kas ära võtnud või pakist välja kukkunud, ei osanud poes kontrollida. Mul oli suuremat sorti hingevalu, kui avastasin.
1 villased sokid/papud – täitsa ise tegin!
Jaa, muide, ma olen käsitöö fänn!
Kokku 13 paari sokke!
 
 
Mütsid:
 
 
 
3 mütsi Paavlist: 1 suurem, 2 väiksemat.
Kindad:
 
1 paar väikeseid valgeid käpikuid, et ta end lõhki ei kraabiks.
 
 
Mida mul veel vaja?
  • Jakke, dressipluuse, kampsuneid – midagi sellest vallast. (üks kootud komplekt tuleb vist ema käest ka)
  • Toa-/tudukombekaid juurde
  • Õuekombekaid juurde
  • Mingi asjalikum müts vist juurde
  • Äkki 1 paar kindaid juurde?
  • Kas mul pluuse oleks talle vaja või tulevad need hiljem?
Kellel nõu on anda riiete osas, siis olen üks suur ja tänulik kõrv/silm!
12 thoughts on “Ebavõrdne riiete maailm ja minu nimekiri – riided, mis pojale varutud ja mida on veel vaja. Help!

  1. Mina esimese lapsega ostsin palju , liiiiga palju riideid kokku. Nüüd olen olnud targem. Tegin endale nimekirja ja kui midagi kuskilt sain v ostsin, siis nö vähendasin nimekirja. Olen varunud kolme esimest suurust 56, 62, 68. Mõned üksikud riideesemed on ka 50 suuruses. Kõikidest asjadest igat riideeeset u 4-5. Esemed, mis siis nimekirjas olid: pika varukaga body, lühikese varukaga body, pikkade käistega pluus, T-särk, lühikesed püksid (neid muidugi varusin vaid paar tükki), pikad püksid(sealhulgas retuusid, dressid, teksad), kampsunid/pusad, toakombed (pikkade käistega, lühikeste käistega), õuekombed (neid varusin ka igat suurust paar tükki), sokid, sukapüksid, mütsid. Mõned riided suuruses 68 on veel puudu, aga ma ei kiirusta ka ostma, ka katsikuks kingitakse päris palju riideid (vähemalt esimese lapse puhul oli see nii) ja lisaks eks kui beebi juba majas, siis saab ju ka riidevaru täiendada kui vaja. Aga no minu meelest need kolm esimest suurust kantakse nö väga kiiresti ära. Esimestel kuudel laps ikka kasvab ju päris palju. Minul oligi esimese lapsega nii, et 68 suurust kandis veidi kauem ja siis järgmised suurused, mis on tulnud, neid ka ikka kauem kandnud. Siis kui kunagi beebi hakkab saama lisatoitu, vot siis võib riideid hakata ka rohkem kuluma, sest siis ei pruugi kõik plekid enam riietelt välja tulla. Aga eks seda näed juba ise ka elu käigus 😀 Ja üks tähelepanek veel, mugavad on ka riided, mis on venivad, et sa saad näiteks bodyl seda kaelaauku venitada ja mugavamalt beebile ülepea panna. Näiteks Lindexi ja HM-i bodyd selles suhtes head mugavad. 😀

    Meeldib

  2. Pluusesid mina algul ei kasutanud (kuigi oli olemas). Bodyd tundusid mugavamad. Nr 56 sain kanda 1-2kuud. Ja ikka kujunevad omad lemmikud, mida lapsele rohkem selga paned. Seetõttu väikseid suuruseid ära liiga palju kokku osta, ei jõua ära kanda (oma kogemus). Mõtle kuidas ennast erinevate ilmadega riidesse paned. Ja muidugi on hea ka üks õhuke kilesem kombekas ka, mis hoiab tuule eest ja kuhu saab lapse kergelt sisse pakkida. Seltskonnahingedena aoovite vahel vb ka õhtuti väljas käia. Niiet varu riideid nagu endalegi, et iga ilmaga saaks õues käia. Riiete ostmisel jälgi, et neid oleks võimalikult lihtne selga panna, et nt mähet saaksid vahetada ka ikka nii, et ei pea kõiki riideid seljast ära võtma.

    Meeldib

  3. TiTi õhukesed jakikesed ja sipukad olid asendamatud. Muidugi oleks vähemast piisanud, aga olin väga rahul. Mütsid ka neil head pisidele. Meil oli suvebeebi, neil hea puuvillane materjal ka. Hm'i bodid õlalt trukkidega ka väga head. Kindlasti mitte fliiskombesid! Õudne. Ja hõlmikbodid olid minu päästjad alguses. No ei julgenud üle pea talle sikutada neid trukkidega alguses.

    Meeldib

  4. Enamus riideid ongi suurus 56. Aga tuulekindla asja peale ei tulnudki, tõepoolest. Fliiskombekaid ma ei taha vaadata jah, st endal tundub käe all nii ebameeldiv ja usun, et lapsel ka siis. Hõlmikbodisid mul on ka mõned, aga ülepea bodisid ka siiski …

    Meeldib

  5. T-särgid ja pluusid on pisikestele lastele täiesti kasutud. Kui beebi juba liikuma hakkab, siis selg on nendega kogu aeg paljas. Paljaks läheb ka siis, kui nt lapse süles hoiad. Kõik särgid, mida ostsin oli mõtetu raha kulutamine. Seega võin julgelt ütelda, et alla 1 aastase lapse parim riietusese on body. Mis puudutab sipupükse, siis need muutuvad kasulikuks siis, kui laps roomama hakkab. Mul plika kipus muidu kõhuli roomates püksid jalast kaotama. Seega kui kasutada sipukaid, siis suurust 68-74, väiksemad numbrid võivad ka tavalised püksid olla. Ja siis veel sokid – kõige kasutum riidehilp meie kodus. Lapse jalas ei püsinud need kauem kui 5 minutit. Ei tea, kas mu tüdruk oli mester sokkide eemaldamises, aga mingi hetk viskas mul see 5-minutit tagant sokkide jalga tõmbamine üle ja ostsin poest hulgi kinniste jalaotsetega pükse. Mul sündis laps juuli lõpus, august oli juba jahe ning paljaste varvastega ringi lippamine ei olnud juba väga aktuaalne… Ja lisaks veel, et lõhikeste käistega bodysid ma eriti ei kasutanud, pigem pikkade käistega. Alguses ei oska laps oma kehatemperatuuri hoida ning on oluline, et ta ei külmeta või üle ei kuumene. Lühikese käisega bodyga oleks minu mõnenädalasele preilile Eesti ilmadega liiga külm.

    Meeldib

  6. Aaa… kasuks tulevad ka pudiõlled ja sallid, sest alguses on lastel päris tugev piima tagasiheide ning neid läks meil ikka omajagu. Pisikesed puuvillased rätikukesed voodis olid ka asjalikud, sest peale igat magamist lapse voodipesu vahetada on natuke liig. Mis bodysid puudutab, siis paljud kiidavad hõlmikbodysid. Neid on tõesti kergem selga saada aga kaela juures jääb päris suur V-kujuline auk. Väga avar vastsündinu beebi jaoks. Tuleb siis kas jakike selga panna või mingi sall. Paatkaelusega oli ka sama lugu, et kipus liiga suur olema. Mulle isiklikult kõige rohkem meeldisid bodyd, kus on nööbid või trukid.

    Meeldib

  7. Minu kogemus esimese lapse riiete valimisel oli selline, et mõtlesin, et kuna ma ise olin sündides 56cm pikk, siis vaevalt, et nüüd eriti pisike laps mul ka tuleb. Varusin riideid alates 56 suurusest, mõni üksik asi oli 50 pikkusele. Laps sündis 52cm pikana ja ta uppus täiesti 56 suurus riietesse. 56cm pikk oli ta alles 2-kuuselt ja ka edaspidi kasvas väga aeglase tempoga. Riideid olin ma ette ostnud parasjagu ka suuremaid suuruseid ja siis ma ootasingi kannatamatult kuid, et neid asju selga panna saaks talle… ja siis kõik räägivad, et nad kasvavad ju nii ruttu. Teise lapsega mõtlesin, et olen targem, ostsin algusajaks juurde eriti pisikesi asju, et ei tekiks jälle paanikat, et millesse ma ta nüüd riietan. Nonii, sündis siis beebi ära, 54cm … ja kasvas ülihelikiirusel, see 50 suurus oli väike juba 2 nädalaga ja edaspidi jätkas samas tempos 😀 A ja neid kindakesi ma oma lastel ei kasutanudki üldse, olid varutud küll, aga kui küüned lõigatud olid,siis ei kriimustanud nägu kuidagi. Bodyd on asendamatult head (mulle meeldivad ülepea käivad ja küljelt trukkidega, paatkaelus venib kiiresti välja või vajab rohkem sättimist), t-särke kasutaks ehk siis kui väga-väga palav ilm on ja beebi kehale rohkem õhku vaja, sel juhul peale mähkme muud ei panekski selga-jalga (et üle ei kuumeneks). Dressipluusid ja dressipüksid olid mu lastel ka palju kasutusel (sipukate fänn ma pole, neid ei varunudki), lisaks üks soojem õuekombe (kilesema kombeka ostsin alles sügisel, kuna õues olles on ju laps vankris ja seal päris soe, lisaks saab tekikese peale panna vajadusel. Paeltega müts võiks ka olemas olla kindlasti.

    Meeldib

  8. No jälle sama. Ma ka nii vihkan seda roosa-sinine teemat. Mulle lihtsalt ei meeldi roosa värv 😀 Sinise vastu pole, aga ainult sinine on ka nõme. Ma eelistaksin muidugi musta nii poisile kui tüdrukule, aga no musta värvi beebile on pea võimatu leida. Ma olen kõik riided peaaegu saanud õe käest, kellel paar aastat vanem laps. Nii mu tütrekesel ka nö poisi riided seljas enamasti, o well 😀
    Riietest nii palju, et esimene laps sündis mul suvel, tema puhul leidsin ma ka t-särgid ja pluusid kasutud olevat. Aga teine laps sündis talvel, temal ma kasutan neid ikka hoolega. Panen näiteks pikkade varrukatega bodi alla ja t-särgi peale või lühikeste käistega bodi alla ja pikkade varrukatega pluusi peale. Kõige paremad on need laia äärega püksid, nende kasutusiga on ikka väga pikk. https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiK8v-oytXMAhXEBiwKHSPnCl4QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fabout.lindex.com%2Fen%2Flittlephant-is-back-at-lindex%2F&bvm=bv.121658157,d.bGg&psig=AFQjCNFQIKaaSWmDDxoYUF_VOSImQ8Z1ww&ust=1463178352819873

    Veel meeldivad mulle lukuga lahtiste jalaotstega tudukad, neid saab ka hästi kaua kasutada. Alguseks meeldivad mulle kottkombed, talvel.

    Meeldib

  9. Eile just käisin mütse vaatamas ja mõtlesin, et ei julge paeltega mütse osta. Ma olen ikka hullult ülemõtleja vist 😀 aga soojema kombeka soovitus juba käib mitu korda läbi, pean ikka seda ka uurima. Sugulased tuttavad ka läbi käimata, lähen sorin nende kottides ka.

    Meeldib

  10. Kuna mul tuleb juulis, siis ma arvan ka, et t-särke esialgu ei osta, kuigi Kaiel oli hea point, ehk vaja rohkem õhku. Aga no ma arvan, et pole nii hull.
    Aga jah, värvidega on küll jamad lood, ma ei tea, mis üldine maailma kokkulepe see on.
    Netist olen tegelt vaatand, et Macy's kaubamajast leiab päris ok asju.
    Ja oiioii, kui lapsele peaks musta värvi asja panema – oh seda mutikeste õudu ja sajatamist siis! 😀

    Meeldib

  11. Kõige hullem oma värvipiiranguga vastsündinutele on Mothercare. Sinna ma isegi enam riideid otsima ei lähe. Ilusti roosa sein ja sinine sein. Ja üksikud, VÄGA üksikud valged/hallid asjad. Ma eelistan beebiriietel neutraalsust, hall, valge, beež jms. Ja siis need üleni roosad ja sinised seinad ajavad ihukarvad turri ja teise suunda jooksma.

    Aga väga mõnus on siin endal ka lugeda teiste nõuandeid. Eriti, et mul ka juulis beebi tulemas, siis saab üle vaadata oma praegused varud ja näha, kas on midagi ebavajalikku või mida head just juurde võiks otsida. Ma loodan, et Sa pole Paavlit tühjaks teinud, sest mul ka plaanis lähiajal sinna luurele minna. Korra tulin sealt 6€ vaesemana aga suuuure kotitäie beebiriiete võrra rikkamana ära. Tahaks seda stsenaariumit korrata 😀

    Meeldib

  12. Jaa, mina ka ei taha neid tüüpilisi värve. Neutraalsed on mõnusad ja teine asi, mulle meeldiksid säravamad värvid või midagi põnevat ja stiilset. Mitte nii ninnunännu, et ainult helesinine kõik.
    Paavlit ei ole tühjaks teinud 😀 Õnneks seal tuleb iga päev kaup ja iga kord kui käin on midagi uut tulnud. Neil ikka äri käib!

    Meeldib

Lisa kommentaar

