Vajalike asjade nimekiri vol. kes teab – vana hea nõukaaegne tekk ja flanelllinad!

Nonii, asjade ostmisest/hankimisest, järjekordselt.

OK, kui on ostetud sellised suured asjad nagu vanker, voodi, turvahäll, siis mõtled, et ohh, hakkad kuskile jõudma juba – küll ma neid muid vidinaid ka jõuan vaadata.
Aeg on vaadata muid vidinaid ja tuleb välja, et need polegi nii tühised ah-võtan-Prismast-asjad.
Suurte asjade ostust tegin postituse siin:
Riiete hankimisest tegin postituse siin:
Pean ütlema, et ega riiete hankimine ei ole lõppenud. Peale selle postituse tegemist sain päris head nõu nii kommentaaridest kui ka eravestlustest, mida veel osta, mida silmas pidada, milliseid suurusi kõige rohkem vaadata jne.

Näiteks, käisin hiljuti tuttavatel külas ja sealt sain soovituse poistele – varu ikka palju asju, sest just poisid pidid olema need, kes väga tihedalt enda riided täis lasevad. Isegi 7 bodit võib päevas minna. Teate küll, poistel on poiste “asjad” natuke kaugemale ulatuvamad kui tüdrukutel.
Niisiis, vanasse heasse Paavlisse ja bodisid hankima. Sain bodisid, pükse, mütsi … no, jälle, sentide eest juhtusid väga head asjad mulle silma alla. Ja paar raseda toppi endale, sest ma olen taas meeletult kasvanud! Ikka selline tõeline hollywoodi suur rase, justkui oleks liialdatud patjade pluusi alla toppimisega. Teate ju küll, need, kes kõht ees, jalad harkis end ägisedes toolilt püsti ajavad – that’s me!
Tõestuseks üks päevane halva kvaliteediga vannitoaselfie, mille perele saatsin, et näidata, kui megarase ma ikka olen.

Sain ka teise riideid puudutava soovituse – vastsündinu ajal ja paarikuusena läheb neid rohkem, neid võid osta, aga hiljem usu, neid hakkab tulema – inimesed annavad enda laste omi, pealegi ei lase ta enam nii tihti riideid täis ja vahetada saab harvemini. Lisaks, kasutatud ja kantud riietel on palju vähem kemikaale, mis poeriietega kaasas käivad, näeb ära materjali vastupidavuse ja kõik muu.

Suuruste osas, mida algul osta – veidi 50 suurust, aga suuremat siiski rohkem.

Ning siis teatati sealt, et tal tuleb varsti hunnik poiste riideid ja annab mulle edasi. Päev või kaks hiljem teatas ka ema naabrinaine, kellelt vankri ostsin, et temal samuti on mitu kotitäit riideid ära anda – kõik suuremad suurused, alates 3-4 kuusele vast, võib-olla vanemale – pole veel kätte saanud.
Minu jutu mõte on see, et huvitaval kombel tõepoolest kuidagi hakkavad asjad minuni tulema ja tõesti ei pea neid uuena poest nii palju ostma. See on päris suur kokkuhoid, kui arvestada, et poest ostad mõned riided ja summa on 100€. Aga neid riideid on sul vaja mõned korrutada 10ga ja ei ole ühekordne väljaminek, et ah, ostan riided ära, siis ostetud. Paari kuu pärast ostad jälle mõned korda 10 asja.
Mänguasjad
Tundub selline mõttetu teema, aga lapsel on alguses vaja mingisuguseid vidinaid, mida ta saab suhu toppida ja oma olematute hammastega järada. Ütlesin elukaaslasele ka, et ok, neid me küll ei osta, vaid kui tullakse last vaatama, las sugulased kingivad.
Aga tuttavatel külas olles, kust ma ka head riiete nõu sain, sain lisaks kotitäie just neid järatavaid mänguasju – küll eri kulinatega, igemeid jahutava funktsiooniga ja mis kõik. Ongi olemas! Ja mis eriti hea, nende asjadega käis kaasas ka lugu ja hinnang proffidelt – vot seda üldse ei puutunudki, see oli see lemmik, see mõjus talle hästi siis ja see vot siis jne. Poes vaatasin neid samu asju suu ammuli, et ok, kui ma oleksin beebi, mida ma tahaksin järada. Aga eks see alles selgub, mida mu kutt järada tahab ja mille kohe nurka viskab.
Lisaks sain kaasa päris hea tegelusteki, millel kaared ja tekk ka vidinaid täis – ühesõnaga mul on täitsa palju asju.
Hoolduskomplekt
Kohe haiglasse on kaasa vaja võtta ka beebidele mõeldud hoolduskomplekt, vähemalt küünekäärid/tangid. Muid vidinaid, kammi, ninapumpa ja mingisuguseid selliseid asju läheb hiljem vaja. Selle ostsin Mothercare’st. Vajalikud asjad sees, lukuga kotis – ei pea muretsema, kus hoida ja kuhu asjad kadunud on – kõik koos ühes kohas ja no, mis mulle muidugi meeldib – ilusat puhast “meditsiinilist” või mingi moodsa start-up firma logo värvi.
Lisaks nendele asjadele, ostsin Prismast väikese näpu otsa käiva “hambaharja”, tegelikult rohkem igemete harja. Neid on seal erinevaid, jälgima peab pakendil olevat vanusepiirangut. Alates 0st täitsa olemas.
Ainus, mida mul veel ei ole on beebide termomeeter. Tahaksin seda kontaktivaba termomeetrit, mis mingi kiirega mõõdab temperatuuri sekunditega, nii suurtel kui väikestel, aga see on päris kallis vidin ja pean natuke mõtlema, kas nüüd on just seda hädasti vaja. Hea on see, et ei pea last ühes asendis hoidma ja saab ka magamise ajal mõõta… No, pean mõtlema. Mulle meeldivad mugavused, aga mõttetult ei hakkaks raha muidugi raiskama.
Lutiga või lutita
Ostsime 2 vastsündinu lutti ka. Räägitakse asju nii ja naa, et ei ole kasulik lutiga jne. Olin kunagi kindel, et enda lapsele lutti ei hangi. Samas, lugesin, et hambumusele on lutt isegi hea, imemisinstinkt on tal niikuinii – kui pöialt selle asemel imeb, siis imeb lõhki või on muidu närvilisem, enda närve säästab ka ehk, kui vajalikul hetkel on olemas lutt, mida talle suhu panna. Kavatsen lutti talle pakkuda nii vähe kui võimalik ja nii palju kui vaja.
Vann
See oli ka veel puudu – ostsin tavalise plastikvanni, millel on libisemiskindel põhi, äravooluauk, saan selle enda suurde vanni panna. Ma neid vannijalgu ei tahtnud – mingi suur vett täis asi, titt sees sellistel ebakindlatel jalgadel. Ei tekitanud väga usaldusväärset muljet need kõrged kränklad jalad. Lisaks sellele võtsin igaks juhuks ka beebialuse, mis käib vanni sisse – 5 sentidega, no ehk on mugavam kui käes hoida. Muide, need asjad ostsin Beebimaailmast, Mustamäe teelt, kust turvahälle otsides sain väga halva kogemuse osaliseks. Kuna see jäi kodu tee peale, siis mõtlesime, et ah, pool tundi sulgemiseni – ehk leiab odava vanni. Seekord oli väga hea teenindus, usk nendesse veidi taastus.
Rätikud on veel ostmata.
 
Voodipesu+tekk
Osa voodipesu õmbleb ema – ostsin Abakhanist spetsiaalse beebipuuvillase pehme kanga ja viin mingi aeg “õmblustsehhi”.
Ja siis mõtlesin, tekki ka vaja, aga millise tekiga vastsündinud magavad üldse. Igal pool beebipoodides on suured kohevad tekid ja mina mõtlesin, et need ju liiga kohevad, ma ei pane nii väikest sinna … Müüjad, muide, näitasid igal pool kohe suurt kohevat tekki, kui küsisin, milline peaks olema täiesti esimene vastsündinud tekk. No jätsin muudkui ostmata – tahaks õhukest vanakooli tekki.
Aga täna käisin Mustika Babycitys ja sain hea šoki osaliseks. Algus, nagu ikka – üks müüja andis koheva tekipaki, et jah, see on see tekk. Siis mõtlesin, et ok, ju siis on, kuigi mainisin, et ma arvasin, et on ikka õhemat, puuvillast – no, nagu vanasti. Seda kuulis üks teine müüja ja võttis ohjad enda kätte. Thank god!
Kristi vist oli nimi (jälle olin nii lummatud, et nime ei vaadanudki), blond naine, kellel endal 3 last. Ütles kohe, et jaa, need Baika tekid on ikka täitsa olemas. Ma ei teadnud nende tekkide nimetustki! Hea võhik! Ma ei tahtnud seda kohevat vatiinitekki, vaid just seda nõukatekki. Ta hakkaski kohe rääkima enda kogemustest, suurema teki järele soovitab tulla hiljem ja see ongi see esimene beebitekk. Vaatasin foorumitest, et mõni kirub, et natuke ebemeid ajab, aga üldiselt ülistatakse neid. Ma vist ostan teise veel, kui ühe peaksin pessu panema.

Tegemist on Eesti firmaga Milana, millele müüja soovitas juurde voodipesu komplekti.

 

Siis, lisaks tekile ja ühele voodipesukompektile, soovitas ta juurde osta eraldi pehmeid linu – need mõnusad, pehmed, flanellised. Selgitas, et tema endale ostis ühe ainult arsti juures käimiseks ja seal alla panemiseks. Lisaks mõned kodus kasutamiseks – voodis, diivanil, kusiganes. Ülipehmed ja neid kulub ikka. Kokku ostsin 5 sellist lina. Siis rääkis sellest, et linal on peal õpetus, kuidas beebi sinna sisse mässida. Ütles, et algul, peale sündi, hakkavad nad iga asja peale võpatama ja ei tunne end turvaliselt – siis mässida niimoodi selle pehme lina sisse, et tal tekiks tunne, nagu oleks veel kõhus ja ta rahuneb maha ning magab õndsat und. No, milline müüja mulle seda räägiks, kuidas beebi algul tunneb ja mis ta laste puhul aitas?  Rohkem kui teenindus – ühe kogenud ema soovitused kogenematule mulle – suurepärane! Ühe lina hind oli vist isegi alla 4 €.
Kõik need asjad on nii pehmed, et tahaks ise nende sees olla!

 

Ma ei jõua ära kiita seda teenindajat! Ta rääkis enda kogemusest, asjade kasutusvõimalustest ja vajalikkusest, mitte midagi niisama maha parseldades, vaid siiralt soovitades, mida tegelikult vaja läheb, mida ette võib tulla. Ta tuli ise “segama” minu suure koheva ja kalli teki ostu – sest ta nägi, et see pole kõige õigem asi, mida otsime, seda enam, et mainisin ka seda teisele müüjale. Keegi teine ei takistanud ega näidanud mulle neid õigeid beebitekke, mida mina oma suvisele kutile tahan.

Järjekordne müüja, keda peaks firma kümne küünega kinni hoidma ja muudkui premeerima või muidu napsab keegi ta sealt ära.

Veel kavatsen osta veekindla madratsikatte, termomeetri, vannilinad … mis veel beebimaailmas eksisteerib, mida vaja oleks?

Muide, päike juba tõuseb, laps on möllamise lõpetanud ja saan ka lõpuks ehk magada! Minu sees kasvab tulevane breiktantsija või midagi sellist.

11 thoughts on “Vajalike asjade nimekiri vol. kes teab – vana hea nõukaaegne tekk ja flanelllinad!

  1. Tegelikult on beebidele täitsa oma tekk olemas aga meil jagati haiglast seda koos padjaga(pole nii kohev). Kasutasime ka pigem baika tekki ja muid erinevaid tekikesi. Minu poja saab 4 ja kasutamen siiani seda haiglast kingitud tekki :)Veel olid meil marlilapid uuema aja omad, et suud pühkida jne.

    Like

  2. Ma ei tea kas ma olen ehk üle rea lugud ja sa oled maininud või ei, aga võta haiglasse beebile kaasa ka spets. vastsündinute kindad. Esimesel elupäeval sa talle vaevalt maniküüri tegema hakkad, aga kriimud on kerged tulema ja beebi ise ei adugi seda jõudu millega end kratsib. Siis on tsipa turvalisem 🙂

    Ja mis suhted sul kandelinade/kottidega on?

    Mulle meenus praegu, et ma tegin kunagi mingi postituse kus arutasin selle üle millised ostetud asjadest tegelikult ka kasulikuks osutusid ja millised oleks võinud poodi jääda. Kui huvitab, siis võin üles otsida 🙂

    Like

  3. Mis puudutab mähkimislinasid, siis ma mähkisin last kuskil neljanda elukuuni. Magas palju pareminu ja rahulikumalt. Mingi hetk hakkavad nad kätega täiega vehkima ja sellega ennast ülesse ajama seega meie peres oli mähkimislina lifesaver. Ma ostsin ka samast poest samasuguse lina nagu sinagi aga seda pikalt kasutada ei saanud. Laps kasvas kiiresti sellest välja. Kui sul ema hakkab niikuinii lapsele voodipesu õmblema, siis lase tal mõned mähkimislinad endal teha. Pehmed flanelli saab õmbluspoest ja vaja vaid ääres korda teha ja ongi olemas. KUi tüdruk suuremaks sai, siis kasutasingi enda tehtud. Kokku oli 4 tk ja need olid suureks abimeheks. Tegelikult kasutan neid praegugu kui laps nt kärus või süles tukkuma jääb. Kui tahad, siis võin sulle ära mõõta, mis olid mähkimislinade mõõdud, mida sai pikemalt kasutada, sest need pole omad olid tõesti liiga ruudukujulised ning laps õppis suht kiiresti neid lahti tõmbama.

    Like

  4. Jaa, need kindad on mul olemas. Huvitav, et väga rõhutatakse just kääride haiglasse toomist, aga võtan kindlasti kindad ka kaasa.

    Hea, et sa kandelinade ja kottide teema kohta küsisid. Käisime uurimas, räägiti, et tuleks vaadata, millise iseloomuga laps on, kui on sündinud, poes lihtsam teda sinna proovida jne. Ma oleksin väga sellest postitusest huvitatud. Midagi juba leidsin ka, aga ei tea, kas õige 🙂

    Like

  5. Kääre vaevalt, et kasutama kukud sünnitusmajas. Kindad päästavad päeva. Baikatekke võiks kaks julgelt olla. Ühega rändasime ringi ja teine oli voodis siis. Ise mähkisin baikateki sisse pambuks. Ahjaa, see kontaktivaba termomeeter ei ole teab mis usaldusväärne. Perearsti juures on lapsel alati palavik selle samaga mõõdetuna. Kodus mitte. Siis mainisin seda ja tegime arsti juures ka kontrollmõõtmise tavalise elektroonilisega ja ennäe imet valetaski sunnik. Niiet igasugused imevidinad pole alati usaldusväärsed.

    Like

  6. Mina pole kummagi oma kuti küüsi kindlasti mitte haiglas lõiganud ja ma tõesti ei saa aru kes seda teeb. Vastsûndinu küüned on nagu läipaistev paber, raske on eraldada kus lõppeb küüs ja algab näpp ja need küünekesed on algul imepehmed ja murduvad ise kenasti ära. Võibolla tervamate isendite jaoks kindad, olid endal ka need olemas aga no selles kuumas haiglapalatis, suvel eriti, ei kippund kindaid kasutama. Ja mina ostsin kaubamajast laste manikûûrikäärid, olid seal samas kus tavalised manikûürikäärid, ja no parim ost. Väga head teravad, tömbi otsaga ja õhukesed ja parajalt suured et ühe lõikega ilusti küüs ära lõigata ei pea nende miniatuursete beebikatega nökerdama. Sellised minu kogemused kûüntega 🙂

    Like

Lisa kommentaar

