Algas lapse sünnikeeld! Vahepealseks ajaks minu haiglakohvri ja kummuti sisu paljastus

Arvake ära! Ikka veel ootan ja ei saanudki nii, et eelmine oleks olnud mu viimane raseda postitus.
Mõtlesin, et teeks siis selle levinud “Mis on minu haiglakohvris” postituse, sest see on üks enim uuritud ja küsitud teemasid enne sünnitust – kuule, mis teil kohvris on, mul on see ja see ja see. Ja siis arutelu, kes kuskilt mida kuulis, et oleks veel vaja või just ei oleks vaja.

Ma siis laon oma nimekirja ka siia ette.
Pean mainima, et olen mitu korda seda kohvrit pakkinud – küll tundub liiga palju asju, siis liiga vähe, siis mõtlen, et ahh, panen osa asju hiljem kohvrisse ja ostan tee pealt kaasa, kui haiglasse lähen. No, kui ma ikka keset ööd kuskile peaksin minema, siis ma ei lähe ju veel snäkke bensukasse ostma. Ja selle peale tulin ma üldse hiljuti!
Kuna elukaaslasel on tihedad tööajad, mis ta, näiteks, sel nädalavahetusel jälle väikesele lähetusele saadavad, siis reaalselt on võimalik, et lähen sünnitusmajja üksi ehk taksoga. No, kiirabiautos loodetavasti mitte. Igatahes, siis ei lähe ma üksi puuduolevaid asju ostma. Las olla olemas ja kõik asjad ostetud, mida vaja, sest tegelikult ei saa ma arvestada, et keegi teine hakkab mulle haiglasse asju tooma või üleüldse, kas ma mineku hetkel tulengi kõige peale, mis mul veel puudu oli.

Siin on nimekiri asjadest, mille ma Pelgulinna SPAsse kaasa võtan.

Kas sellest saab veel “glamuursemaks” minna? Mkmm.

Endale:

  • Õhuke hommikumantel (ma ei tea, kas kasutan või ei)
  • Plätud
  • Sokid
  • 1 kodupüksid, õhukesed, puuvillased, laia äärega
  • 2 imetamistoppi (H&M 2-pack)
  • 2 imetamisrinnahoidjat (H&M 2-pack)
  • aluspesu, puuvillane (mitte stringid) (H&M 5-pack)
  • Multi-Mam Balm nibukreem
  • Mothercare rinnapadjad (mitte terve pakk, vaid võtsin sealt osa, äkki pole üldse vaja)
  • 1 pakk Tena öösidemeid esimeseks päevaks
  • 1 pakk Always öösidemeid
  •  Snäkid – suur pakk tudengieinet, 2 pakki Draakoni komme (mul on mingi teema nendega, mõtlesin, et kui üldse midagi magusat mind sel hetkel saab lohutada, siis ainult need). Söögiga on see, et pole kindel, kas tahan või ei, aga jõudu on vaja ja veresuhkrut kergitada. Pealegi, peale sünnitust pidi paljudel suur nälg tulema ja kui haigla söögikord on kaugel, siis vähemalt midagigi. Berit (https://lifeatlucky13.wordpress.com/) muidugi mainis ka seda, et pähklid on ka päris levinud allergiaallikad, siis mõtlesin, et aajah! Aga loodan, et ehk ei ole hullu … Muide, tema haiglakoti postitus on ka seal hiljutiste seas olemas.
  • Spordiotsikuga veepudel
  • Hambahari ja pasta (nii endale kui Jaanusele, need meil tegelikult koguaeg kohvris olemas, kui kuskile minek. Sai alguse muidugi sellest, et ükskord Pärnusse minnes unustasime koju ja oli vaja koha peal osta.
  • Kosmeetikakott – no, täismeiki ei tee, aga koju minnes ei taha päris suvaline “tulin just sünnitamast” kahvanägu ka olla.
  • ID-kaart, rasedakaart – need on mul käekotis alati olemas ja käekoti haaran ma niikuinii kaasa.
  • Telefon + laadija
NB! Sünnitada kavatsen küll suvalises haigla ürbis – ma arvan, et sel hetkel on mul sügavalt savi, mis mul seljas on ja mille ma täis higistan ja … kõike muud.
Enda kojutulekuriided on vast need, millega lähengi. Topiks on 1 imetamispluusidest, püksid vaevalt, et momentaalselt suured on, mingi suva asi on peal ka ehk. Või lähen puuvillases venivas kleidis, viskan mingi asja peale ka, kui peaks jahedam olema. Kui tõesti peaks ikka hull häda olema, lasen õel mu kapis sobrada ja tuua, kui just Jaanus juhtub tööasjus ära olema.
Tugiisikule:
  • T-särk või mingid vahetusriided
  • Aluspesu
  • Ujumispüksid
  • Suur rätik
  • Snäkid
  • Hambahari + pasta (minu kohvris)
  • Fotokas
  • Telefon + laadija
  • Muusika – Pelgus on sünnitustubades olemas nii muusikakeskus kui ka võimalus mälupulgalt lasta. Avanemise perioodiks soovitatakse lõdvestavat muusikat, presside ajaks tempokat “I can do this sh*t!” muusikat. Ma ise arvasin, et muusika üleüldse segab mind sel hetkel, aga ämmaemand ütles, et kuna ruumid kostavad hästi läbi, siis teinekord just hea enda toas muusikat siiski panna, et teise sünnitaja häälitsused stressi ei viiks. Öääh…
NB! Need asjad tulevad kaasa sel juhul, kui saame peretoa ja ta saab sinna ööseks jääda. Kui ei saa, siis muidugi ei ole mõtet kõike vast kaasa vedada, aga seda ei teagi ette. Kuigi igaks juhuks võivad vahetusriided olla, mine tea, mis riietele satub ja kui märjaks see selg seal minna võib.
Fotoka ja muusika panin tema listi, sest las tegeleb ise nende asjadega, ikkagi professionaalne kaameramees ja muusik. KUI ta üldse kaasa saab tulla ehk siis sel nv ei ole hea aeg sünnitada.
Lapsele:
  • 2 lühikeste varrukatega body (avastasin, et pole ühtegi lüh. var. hõlmikbody … hmm)
  • 2 pikkade varrukatega body
  • 1 õhuke tudukombekas (äkki on see hoopis kõige mugavam)
  • Puuvillane dressimaterjalist kombekas
  • 2 mütsi (õhem ja paksem)
  • sokid
  • villased papud (ise kudusin! võimalik, et pole vaja, nii soe on)
  • kindad
  • hooldustarvete komplekt – kuigi räägitakse kogenud sünnitajate poolt, et haiglas ei hakka ta küüsi lõikama, siis rasedakaardil oli see kirjas, et kindlasti kaasa pakkida küünekäärid lapsele. Ja kuna need on ühes kotis, siis võtan terve selle kaasa. Kasutan või mitte.
  • Merino villane tekk (ema kudus!)
  • Turvahäll (kui peaksin üksi haiglasse minema, siis selle lasen koos alusega hiljem järgi tuua)
NB! Ma ei tea, mis ilm on ja mis suurust ta võiks kanda, seetõttu on bodysid topelt. Haiglas kavatsen kasutada haigla antud riideid, siis ei pea enda omi määrima ja seal neid pesema, kui tal peaks “õnnetus” juhtuma. Samuti kasutan haigla mähkmeid ja neid tarbeid – jääb enda omi rohkem, hahaa!

Enda ja lapse asjad pakkisin kõik käsipagasisse, Jaanuse asjad peab eraldi kohvriga võtma, kaamerakott on ka niikuinii eraldi.
Sest minu kohver sai üllatuslikult päris täis ja on üsna raske.
Ja koju jõudes ootab meid selline sahtel, milles on:
 
  • 2 pakki mähkmeid – Muumid, Pampersid. Tegelt 1 tasuta saadud Libero näidispakk ka – ma isegi ei mäleta, kust ma need sain, ju kuskilt Pelgust anti.
    Mähkmete teema on nii keeruline, sest ei tea, mis ärritab ja mis mitte – iga laps on erinev. Enamasti Pamperseid kirutakse, aga kuna see on mingi Premium Care – tundus oo, Premium ja puha (reklaamiohver), siis võtsime suure paki seda, äkki meie omale sobivad. Muumisid kiidetakse mitmelt poolt, et säästavad beebinahka vähe rohkem, võtsin suure paki seda ka. Ja kuna Libero näidispakk on olemas, saab ka selle ära katsetada, kui see vähene efekti annab. Igatahes, olin täiesti uudishimulik – igast pakist kiskusin ühe välja, et katsuda – üsna samad kõik. Muumid vist tunduvad natuke pehmemad küll. Kõigil on vahetuse indikaator, mingi värviline triip, mis vist muudab värvi, kui mähkmes on midagi? Tänapäev… Muumidel on kirjas, et on ka nabanööri koht, ma ei saanud küll aru, kus see koht on. No, mähkmevärk on igatahes hetkel selline.
  • Niisked puhastuslapid – soodukatega kogutud, 3 pakki, võtsime erinevaid, sest ei tea, millised on parimad või on neil üldse mingi vahe. Pealegi, mõtlesin, et äkki olen tubli ja muudkui pesen ise, aga samas, ei tea, kuhu ja millal on minek, kus vaja vahetada nii, et pesemisvõimalus puudub. Noh, selge see.
  • 2 talki
  • 2 vastsündinu lutti – igaks juhuks, ei ole kindel, et lutti hakkame kasutama, aga kui asi päris hulluks läheb, äkki säästavad korraks kõigi närve
  • 1 vastsündinu “hambahari” – näpu otsa käiv pehmete harjastega asi
  • Coccodrillo suures kotis on hunnik ühekordseid mähkimisaluseid, mille Jaanus sai ükskord kaasa, kui oli tuttavatel külas käinud – sest neil oli üle. Tore, kulub ära.
  • D-vitamiini ostsin ka valmis – seda on vaja andma hakata alates 2. elunädalast.
Ülemises sahtlis on poisi voodilinad, flanelllinad/lapid, 2 baikatekki ja häda korral rinnapump. Voodis on hetkel ainult madrats ja veekindel madratsikate, linu ja muud ei hakka panema – koguvad tolmu. Ja kaks pehmet mänguasja, mida me sinna muidugi ei jäta. 1 neist on Kaisukubu poolt tehtud ahvike – spetsiaalselt minu ahviaasta poisile! (Kaisukubu FB leht)
Ja siis ühes teises kummutis on mitu sahtlit riideid ka veel.

 

Enesetundest nii palju, et keeruline on olla! Istuda on ebamugav, lamada veel hullem, magamine toimub päeval ja kõht kisub pidevalt toonusesse. Päevade valud käivad täiesti tugevad ja aina rohkem. Ja laps on täitsa kuskil all. Iga päev on tunne, et vot nüüd tuleb. Aga ei tule. Olen kuulnud, et enamasti algavad sünnitused hilisõhtul või öösel – niisiis, igal hommikul (või päeval, oleneb, millal magan üldse) ärkan pettumusega – ikka ühes tükis! Ja see võib päris halvav olla – selles mõttes, et lebotan kuskil ja mõtlen, mis mu eesmärk üldse on täna? Kuhu minna või mida teha? Ei näe mitte millelgi mingit mõtet, sest olen lihtsalt ootel! Vahel võib see ikka ära masendada küll, sest ma ei oska olla selles “hallis” alas. Kõik või mitte midagi, konkreetsus puudub ja see teebki mind soolasambaks.
Siis on need erinevad esilekutsumise meetodid. Sõin neid teravaid Tai nuudleid ja ausalt öeldes tekkisid mul süümekad, et last ärritasin! Ta hakkas rapsima ja mul olid sellised süümekad, et ma lubasin, et enam ma teda ei ärrita, tuleb siis, kui peab tulema. Ja siis tehakse kõike värki, et last kiiremini välja meelitada, šampad, saunad, värgid. Kuidas saab nt šampat juua? Ta ju nii väike organism siiski ja kõik kandub edasi. No, mina hakkasin põdema. Kannatan selle vähese aja ära.
Ja hakkavad need küsimused tulema: noh, kas sünnitanud või ei? Huvitav, kas need inimesed, keda see asi huvitab, tõesti arvavad, et me ei annaks teada, kui oleksime lapse saanud?
Pealegi, raudselt tuleks Facebooki pilt ühest teki sisse mässitud pambust ja üsna kiiresti – siis saavad ka need kaugemad teada, keda see miskipärast peaks huvitama ja kellele me otse teada ei anna.
See küsimine mind tegelikult ei häirigi nii väga, lihtsalt mainin, et see aeg on ka nüüd kätte jõudnud.
Ja veel miskist enesetundest või mõtetest – Pelgulinna Sünnitusmajast möödumine tekitas enne õudust ja ärevust, kui kujutasin ette, et peaksin nüüd sinna sünnitama minema. Täna möödusime sealt autoga ja tundsin, et jah, ma olen valmis – mitte mingit ärevust, pabinat ega midagi taolist. Kuidagi enda peas on miski klaariks löönud. Vankrid, turvahällid, riided – kõik lapseasjad, mis enne tekitasid kerget iiveldust, et jeerum, mida nende asjadega peale hakata – järsku on omad asjad.
Meie rasedate grupis on lapsi sündinud vist juba 15. Kõikidel tähtajad juulis.
Igatahes, need sünnituslood annavad nii palju innustust, et misiganes on, kõik elab üle ja muidugi, pildid beebidest, kes pole üldse mingid krimpsus näod tekkides, vaid pehmed ja ilusad uued lapsed. Ja siis pildid teemal “saame haiglast koju”, kus ma näen emade säravaid ja kergenduses nägusid, kõhud peaaegu kadunud ja need väikesed beebid süles selliselt, nagu see oleks maailma igapäevaseim asi. Ehk siis mina saan nendest lugudest küll ainult jõudu juurde, et olen sama võimas ja edukas, kui meie grupi värsked emad.
Lisamärkus: Nagu mainisin, on Jaanusel vaja 1.-3. juulil tööasjus viibida ühel saarel. See tähendab seda, et alates tänasest ei soovi ma, et laps hakkaks sündima – kui ta sünniks enne minekut ja kojusaamine satub sellele ajale, kui Jaanust pole, siis see nõuab mult rohkem ebamugavat asjade ajamist, pealegi ma tahan, et me kõik koos koju jõuame. Kui ta sünnib siis, kui Jaanus on ära, siis ei ole mul tugiisikut sünnitusele võtta, kes mu eest seal seisaks, kuigi see variant ei ole nii hirmus, kui just kojutuleku hetk. Aga siiski, me tahame, et ta oleks sünni juures kaasas ja taastumisel abiks. Nii, et alates tänasest kuni 3. juuli hommikuni on lapsel sünnikeeld.
Ja mingist Murphy seadusest ei taha ma kuuldagi.
33 thoughts on “Algas lapse sünnikeeld! Vahepealseks ajaks minu haiglakohvri ja kummuti sisu paljastus

  1. Kui peaksid ômblused tulema, siis Always sidemed ei sobi. Soovitan Libresse vôi veel parem Tena sidemed kaasa võtta. Super head on haiglas ühekordsed haigla aluspüksid, näiteks Beebicentrumist Carriwell võrkpüksid, mida saab ka 10x pesta. 🙂

    Like

  2. Jaa, need ühekordsed haiglapüksid on küll väga asjalikud! Soovitan ka need muretseda. Ja kusjuures peale sünnitust ongi kõik riided kohe suured, ja see on üks jube naljakas lugu 🙂 Sa võid julgelt mähkmed pakist välja võtta tuulduma, siis kaob see pakendi hais juurest ära. Prismast saad ka veel Naty mähkmeid-need on ka väga mõnusad!
    Aga jõudu jaksu lõpusirgele 🙂 pole enam palju jäänud!

    Like

  3. Mõned mõtted – nende mineku riietega tulemisel võib olla see takistus, et näiteks sul tulevad poole mineku peal veed ja siis ilmselt neid riideid pärast ei kasuta 😀
    Beebi puudrit/talki ei soovita kasutada, see jääb sul õhku lendlema ja läheb ka beebi hingamisteedesse jms, oluliselt paremad on tsinksalvid (levinuim neist on Sudocrem, tõesti väga tõhus). Mähkmetest võite Huggiest ka katsetada, neil ka väga mõnusad ja hind ka hea.
    Always sidemeid ma ka ei soovita, nagu siin eelmine kommenteerija mainis. Pigem vaata veel mingid nahasõbralikumad (Natracare on väga hea, aga Stockmanis on ka üks roosas pakendis sari, mille nimi mul meelde ei tule, aga mis samuti sobilikud).
    See pähkliteema on jah nii ja naa, vb muretseks rohkem, kui teil peres kellelgi see allergia esineb ja ilmselt sa ei muutu sünnitades oravaks ja ei hakka aind pähklitest toituma ka muidugi 🙂

    Like

  4. Minul on mõlemal sünnitusmajas olemisel enda riideid väheks jäänud. Esiteks võivad veriseks saada, ka pärast sünnitust, ja teiseks on sul pärast sünnitust üks väike plögameister, kes lahkelt su peale pissib, kakao ja oksendab. Võta heaga rohkem pluuse ja pükse 🙂

    Like

  5. Ma olen vist ainus hull siin maailmas,kes läheb sünnitama üksi. Mees plaanib olla olemas samas majas, alguses ka samas ruumis aga kui asjaks läheb siis tahan üksi selle asja ära teha..
    Kas ma pean oma otsust kahetsema?

    Like

  6. Tulin ka just kirjutama, et mul olid õmblused ja alwaysid tegid nendele väga haiget. Asendasin need naturella sidemetega ja olukord paranes. Alwaysidega tekkisid villid ja niit kleepus sideme külge, nii et alt täiega kiskus ja kõrvetas. :/

    Like

  7. Talk võtab kusjuures kordades paremini ära haudumise kui need kreemid. Ja nõustun eelkõnelejatega. Always on halb valim ja lisaks sellele, kas Pelgus antakse emale sidemed kogu ajaks? Itk annab ainult 3tk ja edasi pead omadega saama. Sünnitasin ise nädal tagasi ja ühe paki madratsitega ei tee midagi ära. Tena ladysid läks mul 3 pakki ja nüüd nädal hiljem saab Libressi kõige suurematega juba hakkama. Verejooks on ikka meeletu. Lisaks veel, et mul läksid osad Tenad juba lootevete nirisemisel alla.

    Like

  8. Ma varuks ka haiglasse rohkem riideid endale kaasa igaksjuhuks (me pidime nädal aega olema ootamatult seal.. ja hea oleks old kohe võtta)
    Ja luti võtaks ka titale igaksjuhuks kaasa. Ja mina kasutasin talki mitte tita vaid enda peal 🙂 siis kui alt kõik ribadeks oli ja õmmeldud siis igakord peale vetsuskäiku loputasin veega ja raputasin talki peale (sest muidu kipitas aga talk tegi asja korda:))

    Like

  9. Jaa, see mähkmete pakist välja võtmine on asjalik soovitus, meil see nii igapäevane asi, et ei tule näed kohe meelde mainidagi 😀
    Aga nende ühekordsete pükstega oli mul see lugu näiteks, et kuna need polnud nii venivad/mõnusad, kui tavalised, siis näiteks pärast sünnitust need ei läinud mul üldse jalgagi (mul olid Mothercare'i omad).

    Like

  10. Ootan oma kolmandat last. Sa oled igati tubli,ära hoia ühtegi emotsiooni sees. Meie naised oleme ühed kõvad tegelased,- toome ilmale ikkagi väikese inimese. Seetõttu armastan mina ennast raseduse ajal pidada looduskaitse all olevaks 🙂 võime teha kõike ja selle juures peab meist aru saama ja meid hoidma. Pea vastu ja kui beebi käes,siis kõik muu ununeb 😀

    Like

  11. Endale sidemeid planeerisin niikuinii juurde osta, aga hea teada, et Alwaysi ei soovitata. See apteeker, kes soovitas … on mutid, ma ütlen!
    Aga talk vs kreem? Need inimesed vist jagunevadki kahte leeri – lastearst ei soovita üldse midagi kasutada ja kindlasti mitte kreemi panna, enne kui tõesti väga vaja ja peps juba täiesti punane. Samas, mina ei tahtnud väga seda hetke ootama jääda ja sõbranna ütles, et tema kasutas terve aeg natuke talki, polnudki kreemi vaja. No, eks ma siis vaatan jälle, milliseks mul see olukord kujuneb.
    Aga mingit suurt garderoobi ei hakka haiglasse võtma, kui häda, siis tõesti lasen õel asju tuua. Ja see, et sidemed algul haigla poolt, seda vist Pelgus on jah ja mõtlesingi, et kasutan üleüldse nende omasid, aga ma pean seda asja veel vaatama, kas on ikka see võimalus.
    Asjadega üleüldse mõtlesin, et ei hakka end hulluks mõtlema – hädapärast asjad kaasa, et päris puudus ei oleks. Ja kui midagi vaja, siis hiljem saab juurde osta ka. Sest ei oska ennustada, kuidas läheb, kaua haiglas ja milline side või kreem siis lõpuks sobib.

    Like

  12. Miba kasutan Weleda kreemi tsingiga. Üldse, kui mingit kreemi lapsel üldse kasutan,siis Weleda oma. Weleda on öko ja mahe 😀

    Like

  13. Oh, kui kenasti valmis sa oled!
    Loodan väga, et laps ei hakka teie nö. saare-nädalavahetusel tulema.
    Mind ennast kollitab sarnane “hirm”. Viimastel nädalatel enne tähtaega on Mehal viimased ülikoolieksamid, mida ei anna kusagile lükata ja mida korrata ei saa. Pelgan tõesti, et pean ühel ööl magava mehe kõrvalt salaja haiglasse hiilima, jättes maha kirjakese: “Läksin sünnitama. Edu eksamil!” Või siis tõepoolest üksi sünnitama. Viimane oleks küll mitmest aspektist kurb.
    Hakkasin seega titakesele juba varakult rääkima, millised kuupäevad sobivad. 😉

    Like

  14. Jaa, sõbranna mees tegi lõputööd samal ajal, kui ta sünnitama läks. Koguaeg oli hirm, et ka satub valele ajale, kui mees peab hoopis mujal olema seoses sellega. Aga polnud häda, kõik läks õnneks 🙂

    Like

  15. Minule meeldis kasutada pampersi premium care (valges pakendis), nt mu lapsel tekkis muumidest lööve pepule seega ei sobinudki. Kirjutasid, et endale haiglast tuleku riideid ei võta vaid tuled samadega millega läksid siis minul see sama plaan läbi ei läinud, kuna veed koguaeg nirisesid, seega pidi mees mylle teised riided tooma.

    Like

  16. Ma soovitaks rohkem pükse võtta. Beebi piss või piima tagasiheide pole hull särgi peal aga vot verised püksid küll on. Esimesed päevad ma olin nagu veristatud siga, verd lahmas nii, et sideme külje pealt immitses läbi ja ühtede pükstega ei oleks mitte midagi teha. Normaalselt istuda ka ei saanud ju. Mul olid võrkpüksid ja suured lahmakad sidemed, mida ma pidavelt vahetasin aga ikkagi pidin vahepeal pükse käsitsi pesema vereplekkidest. Juurde võib ju lasta tuua, aga vähemasti kahed püksid võiksid olla. Vahepeal ei taha ju ilma püksata ringi käia kuni õde kohale sõidab. Mul sündis laps kell 22:00 ja suht kiiresti läksime magama. Kui hommikul ülesse ärkasin, siis ujus verest kõik. Voodi, mina ise, öösärk…. öäkkkk…. jube jube

    Like

  17. Jaa, teie üldise soovituse peale võtan siiski enda riideid rohkem kaasa. Mõtlesin küll, et suurem verejooks ehk ei leki kuskilt, aga no nende juttude põhjal ei ole ma enam kindel küll. Nii hull verekadu, et ma ei kujutagi ette, mis näoga ma sealt väljun üldse. Enda sidemeid ostsin ka täna juurde, naturaalsemaid, mitte Alwayse. Mõtlen, et olen valmis ja siis tulevad sellised kommentaarid, et järsku enam mitte midagi jälle ei tea 😀

    Like

  18. See, et mees on kohal selle pikema aja, on just hea. Lahutab meelt, toetab, ajab vajadusel arsti taga. Presside osa on just selline, et siis tahavad paljud omaette olla. Mina ei oskagi ennustada, mis tunne mul sel hetkel peale tuleb, usun, et tahan siiski teda kõrvale. Kahetsema kindlasti ei pea, kui ta on kohal siiski. Sealkuskil 😀 Ikka tehke nii, nagu endale sobib. Mul selline sentimentaalne mees, ma usun, ta tahab just sellel sündimise hetkel ka kohal olla. Pealegi presside ajal võib vist meeleheide ka tulla, et enam ei jaksa, mul on talle kõne valmis öeldud, mida sellel hetkel peab mulle ütlema. Kui on need suurimad viimased valud ja jõuetu olek 😀 iseasi, kas mõjub ka 😀

    Like

  19. Mina soovitaks pakse sidemeid ja aluspükse rohkem võtta( mul oli keiser ja neid võrgupükse, mida paljud soovitavad, valu tõttu jalga ei saanudki).Ja lapsele soovitaks ka riideid rohkem võtta. Kohapealsed riided on nii random, et oluliselt mugavam on omade hõlmikutega jne mässata. Ja hõlmikud on head asjad :D! Teist last oodates juba teadsin, et neid peab kokku ajama.

    Like

  20. Mina jällegi ei kujuta ette ilma võrkpüksteta sünnitama minemist. Mothercare omad pole tõesti head, aga apteegist on võimalik saada väga häid. Nimelt-mina näiteks ei teadnud seda, aga peale sünnitust oled 2 h laual ja peale seda pead minema wc-sse. Selleks ajaks pannakse need samad linad, mis sul crocodillo kotis on püksi. Suured sidemed on juba kõrgem level;) Ja hõlmikud on tõesti head asjad, aga õnneks nädal tagasi Pelgus olid küll kõik riided trukkidega ning mõne body kohta võis lausa öelda nunnu, aga noh see oleneb.
    Igatahes: Sa saad hakkama!
    Ps. Mina võtaks ka oma tumedama rätiku kaasa, sest Pelgu rätikud on peretubades valged(iseenesest pole hullu), aga kui peretuba ei saa? Või on lihtsalt sul nimekirjast välja jäänud? Mina isiklikult võtaks ka šampooni kaasa. Äkki tuleb mingi ekstreemne mõte, et võiks Spas 20-30€ eest ööpäev ka pead pesta;)

    Like

  21. Puudri jätaks ma täiesti puutumata, selle töö teeb imehästi ära kartulitärklis- odav ja naturaalne lisaks. Aga ega see pepu lapsel punaseks lähe kui korralikult seebi ja veega pesta ja piisavalt õhuvanne teha. Lisaks soovitan veel kummeli lillevett (on saadaval ökopoodides) kasutada, mõjub hästi punetuse vastu. Meil aitas ideaalselt beebiaknet ravida.
    Soovitan veel ka vatitikud kotti pista, vajalikud naba korralikuks puhastamiseks.
    Aga kerget pooldumist 🙂

    Like

  22. jah, seda ütles lastearst ka, et tegelikult ta ei soovita ei kreeme ega talke kohe kasutama hakata, aga arvasin, et igaks juhuks võtan ja talk on ehk natuke õrnem, kui kreemide katsetused. aga piisavalt pesu, kuivatust ja õhku – siis peaks olema hästi.

    Like

  23. Võib minna ikka punaseks. Näiteks, kui laps kakab kogu aeg (pärast iga sööki ja vahepeal veel kaks korda näiteks :D), nagu mu esimene laps, siis ei aita õhuvannid ka, öösel äkki ei käi iga tunni tagant pesemas peput. Ja veel võib autosõit, eriti sooja ilmaga, pepu punetama panna. Aga muidugi, ei pruugi vaja minna mingit kreemi, lapsi on erinevaid ju.

    Like

  24. Sul on õigus, talk ongi õrnem- olen oma mõlema lapsega olnud talgi-usku (vahel on ikka vaja!) ja kreeme polegi vaja läinud. Mingi kreemihullus siin nüüd lahti läinud, ma ei saa aru :)…..

    Like

  25. Sul on õigus, talk ongi õrnem- olen oma mõlema lapsega olnud talgi-usku (vahel on ikka vaja!) ja kreeme polegi vaja läinud. Mingi kreemihullus siin nüüd lahti läinud, ma ei saa aru :)…..

    Like

Lisa kommentaar

