Kas nüüd oli ÄE viimane visiit? Ja mida see kuulus KTG siis näitas.

Käisin täna ämmaka visiidil, kus tehti ka KTG.
Mainisin talle ilusti, et teate, uriiniprooviga läks nüüd nii, et tõin oma topsiku täna hommikul, mitte eile. Selle peale vastus, aa, siis ju hea, sest tulemus peaks olemas olema. Oligi – kõik korras, as always.

Igatahes, rääkisime asju nagu ikka, kuidas tunne, 40+1, eile oli tähtaeg, aga ei miskit. Kaaluga on sul hästi ja kõht ei ole ka suur – pole põhjust muretseda, et laps mingi tohutu elukas. EPK oli 38, mis oli siiski 2 cm rohkem, kui eelmisel visiidil, aga ok. Ütles, et see kõik on ok.
Olen kuulnud, et see peaks just vähenema, kuna laps liigub alla, ma ei tea.

Siis katsus kõhtu, laps endiselt peaseisus, fikseerunud, aga midagi oli seal juures ka – ta ise arvas, et vist on käsi. Mind paneb imestama, kuidas nad aru saavad, mis kehaosa või asi kuskil on. Ma katsun, siis küll midagi väga aru ei saa, aga ta ütleb kohe, et jah, pea ilusti siin ja isegi seda, et vist hoiab kätt pea juures.

Siis juhatas mind KTG ruumi, kus on mingi sirmiga eraldatud väikeses ruumis kaks lamamistooli. Pannakse kaks andurit kõhu külge, üks lapse südametöö mõõtmiseks ja teine mõõdab emaka tegevust. Umbes pool tundi on vaja seal istuda. Minu jaoks polnud see väga tüütu, aga need andurid ja rihmad ajavad nats närvi. Või just see, kui kuuled südamelööke. Ja teise patsiendi löögid ka kõik kajavad.
Rahutud, vahel kiiremad, vahel aeglasemad, siis vaatad masina pealt emakatöö mingit numbrit, mis läheb järsku nii kõrgele, et mõtlen, kas see on normaalne üldse. Tuleb välja, et jah, kõik on normaalne.

Tulemus on see, et sünnitegevust ei registreeritud, lapsel on hullult hea olla, 1 kokkutõmme oli ka isegi, aga neid on juba ammu ja valutud, mis on normaalsed – pole nad terve raseduse ajal midagi teinud, ei tee ka nüüd.

Uus aeg on nädala pärast, kui selleni välja vean.

Ehk siis rahunesin oma “iga hetk laps tuleb” värgiga maha, mis on hea. Aga samas, ta ju võibki iga hetk tulla. Ja kõik oli väga korras, nii minu kui lapsega ja see on ka hea, aga …

… BOOOOOORIIIIING!

 

9 thoughts on “Kas nüüd oli ÄE viimane visiit? Ja mida see kuulus KTG siis näitas.

  1. Haahahhahahaaaa! See viimane pilt 😀 😀
    Eks see on igav jah, kui päev peale tähtaega veel äksjonit ei toimu. A ega see titt tulemata jää. Ma räägin, et seda vähem sa kardad sünnitust, mida suurem kopp sul ees on 🙂 Seega, sa peaks eriti rahulolevalt sünnitama minema. Eriti hästi 🙂 Pea vastu! Ma elan ikka kaasa.

    Like

  2. Mulle tehti viimane KTG 40+6. Öeldi, et mitte midagi nii pea toimuma ei hakka ja pandi järgmiseks päevaks UH aeg, et kontrollida kui suur laps juba on ja kuidas looteveega lood. Et siis otsustada, las ta olla või on vaja esile kutsuda.
    Aga ultrahelisse ma ei jõudnudki, laps otsustas öösel ära sündida 😀

    Like

  3. Kui ma kunagi peaks teise lapse saama, siis ma ilmselt ei usu seda KTG masinat. Eelmise ehk siis oma ainsa rasedusega olin ma selle masina all ikka väga mitmeid kordi. Küll see masin registreeris kokkutõmbeid siis kui ma lihtsalt sügavalt sisse hingasin, siis ei mõõtnud jälle muhvigi jne. Enamuse ajast kui sünnitasin olin ma selle aparaadi küljes. Registreeris emakatööks kena suure nulli. Kuni viimase pressini. Et jah… Kui peaks uskuma ainult seda aparaati siis ma nagu polekski sünnitanud. Ja mõni valveämmakas võtab ju seda masinat kui Piiblit, kui see ei registreeri emakatööd siis ei valuta kah! Õnneks lapsesüdametöö jälgimisega sai hakkama.

    Like

  4. äkki andur, mis emakale mõeldud, ei lugenud andmeid või polnud korralikult ühenduses. minul oli küll kokkutõmbe ajal ikka näha numbrites ka, et midagi toimub. aga selge see, et enda keha tuleb rohkem jälgida.

    Like

  5. Andurit sätiti 100 korda ümber. Ja ikka ei miskit. Olin enne sünnitust veel paar päeva sees ka sünnituseelses osakonnas (kutsuti esile) ja seal olin 3-4 korda päevas KTG all ja need ka ei läinud kokku sellega mida füüsiliselt tundsin. Anomaalia noh 😂

    Like

  6. Andurit sätiti 100 korda ümber. Ja ikka ei miskit. Olin enne sünnitust veel paar päeva sees ka sünnituseelses osakonnas (kutsuti esile) ja seal olin 3-4 korda päevas KTG all ja need ka ei läinud kokku sellega mida füüsiliselt tundsin. Anomaalia noh 😂

    Like

Lisa kommentaar

