Valus, paha, väsinud, värinad – I love it!

Mingi ime on juhtunud – ma olen täna maganud, nagu poleks elusees magada saanud.

Eile õhtul (mitte öösel ega hommikul) läksin magama, ärkasin hommikul, halb oli olla miskipärast, topsiku viis Pelgusse minu eest Jaanus ja läksin voodisse tagasi. Magasin nii, et muhvigi aru ei saanud, mis ümberringi toimub ja seda kuni 14 või rohkema ajani. Ikka täiega sügavalt.
Ime on ka see, et mul olid hommikul külmavärinad, mida rasedana pole olnud (sest koguaeg on ju palav) ja kõht täiega tuksis, nagu kõhugripp oleks peale tulnud. Noh, läks üle õnneks. Aga valud on küll terves sisikonnas. Igatahes, 17.30ks vedasin end ÄE vastuvõtule ja nagu ikka, KTG külge.
Noh, esiteks selle kohta, mida ma siin täna tundnud olen, ütles ta, et kuule sa hakkad ikka vist nüüd küll sünnitama. Võimalik, et toimumas on see sünnieelne puhastus. KTG oli kokkuvõttes ok, ainult, et lapse südamelöögisakke oli vähe, st üles-alla kõikumisi, mida tahetakse näha, et kindel olla, et laps ikka sünnitusega hästi hakkama saab. Olin nii kaua selle masina all, ta ei tahtnud mind ära lasta, sest polnud nii korras, kui peaks. Lõpuks sai nats sakke ka, kui olime majas ainult mina, tema ja koristaja. Ütles veel, et enam uut aega ei pane, nüüd otse minek.
Saatekiri on neljapäevaks sünnieelsesse osakonda. Küsisin, et kas siis kohe esilekutsumine. Ei, vaadatakse ikka igaühe pealt individuaalselt, kas on mõtet seda teha või ei. No, eks ma siis ülehomme näen, kui selle ajani sünnitamata.
Jaanus on reede õhtul filmimas, laupäeval pulmas tööl – ajastus, nagu ikka, ideaalne 😀
Aga ma ei põe, sest no kuu aega ei saa end töötuna hoida selles hirmus, et laps kohe-kohe tuleb. Ma ei ole mingi häda ka, et üksi haiglas pean olema, sünnitama ja mis kõik. Pole üldse seda värki, nagu ise laps, et ei saa nüüd omadega hakkama. Kui vaja, siis vaja, nagu vanal heal ajal, kui mehed üldse eemal olid – sünnitamine ikka naiste värk. Kindlasti kõik sünnitanud nüüd itsitavad pihku, et jajah, kui teema käes, siis nutad ja halad seal nii, et seda nägu. Aga ma miskipärast ei karda ega pabista seda üksi minekut, pole enne ka kartnud. Pigem korralduslik pool – kuidas sinna, kuidas tagasi, see on ajanud natuke ärevile. Või see, et kas ma saan puhata peale sünnitust ja kes mu last vaatab. Ega peale minu vist keegi ei vaata, jah.
Muidugi oleks hea, kui ta oleks seal lihtsalt selleks, et parem on arsti kutsuda ja võib-olla lahutab niisama mu meelt, aga pole hullu. Ja muidugi ka see, et ta oleks kohal, sest ongi tähtis päev. Aga minu jaoks on kõige olulisem siiski kohalolek elu jooksul, mitte nendel “paraadhetkedel”, et noh, lõikas nabanööri ja tähtis värk, aga kui lapsel või minul tõesti tuge on vaja, siis pole teda kuskil. Nabanööri ja muu värgiga saavad arstid ideaalselt hakkama. Ja nad saavad palka ka veel selle eest.
Huvitav, kas see imelik tunne ja möll, mis täna mu organismis, algas sellest, et peabki algama, kuna aeg ju sealmaal – 41+1 või sellest, et eile pikalt mööda rannajoont ringi trampisin, liivas möllasin, lootuses, et midagi ehk mõikab.
Jaanus tegi sellest eilsest esilekutsumise ringist paar pilti ka, sest iial ei tea ju, milline see viimane raseduse pilt on, vaja võimalikult palju jäädvustada, eksole.

 

Ma nüüd joon mingit kõhtuteed ja üritan chillida – sest ikka veel on tuikavad valud ja süda on paha.
Muide, Jaanus läks õhinasse, et ohh, laps tuleb ja mina olen täiesti rahulik, et jah, ok, teeb ära selle värgi siis. Sest no mul on nii paha olla ja tundub nii loomulik järsku, et ta nüüd hakkab tulema. Tavaliselt on vastupidi, et ma närvitsen, et issand, ma ei taha sünnitada ja tegelt tahan ja issand laps tuleb igaaa kell ja mis kõik. Ja tema, et jah, peabki ju tulema raseduse lõpus 😀
Ei peagi kaua vaikides ootama, et iga hetk on minek(natuke ikka peab ka), vaid nüüd vähemalt midagi jälle toimub, valud, jee! Ja kui nendega seoses midagi ei toimu, siis neljapäeval on haiglasse minek. No, siis ikka midagi toimub. Vähemalt mingigi action.
Ma salaja lootsin, et tuleb esmaspäeval, siis 18. kuupäev. Mainisin seda juba kuskil? Igatahes, 18. on minu sünna, 18. on Jaanuse sünna ja 18. kell 18 (kui oli arstiaeg) sain teada, et olen rase. Nagu, ooo, numbrid! Aga meie poissi ei huvita need vanemate lollused ehk numbrite tagaajamised. Teeb omad numbrid ja värgid. Nüüd ma vaikselt loodan, et tuleb lõvi tähtkuju, sest Jaanus ka lõvi ja üleüldse mulle meeldivad lõvid. Samas, eks nad ole segased ka, aga pidid amburitega (minuga) sobima. Raudselt tuleb siiski vähk. Kes teab, millal algab lõvi üldse? Praegu netist vaatasin ja leidsin mitu kuupäeva. Arvasin, et 22., kuskilt lugesin, et hoopis 23 ja kolmandas kohas kirjas, et alates 24.?  Aga üleüldse, mul savi. Sest peaasi, et temaga on kõik korras ja no horoskoobid, Lilli, tegelt?! 😀
Kokkuvõtteks – endiselt ootan, aga õnneks on mul nii paha olla, et ärevust ei ole. Sest paha tähendab mingisuguseid toiminguid.
Huvitav, kelle nägu ta on …
🙂
8 thoughts on “Valus, paha, väsinud, värinad – I love it!

  1. Kui tahad aidata natuke siis üks naistearst rääkis, et rinnanibude stimuleerimine aitab ja toodab mingit hormooni mis peaks aitama sünnitust esile kutsuda. Ma ei tea ma siis viimase lapsega proovisin sest esimesega oli esilekutsumine ja enam ei tahtnud ja no see aitas mul hakkasid valud iga 3 minuti tagant mis muidugi korraks vaibusid aga 3h pärast oli beebi käes 😀 Ei tea siis kas see aiatas või pidigi ise tulema aga ennem seda polnud üldse tunnet, et tulema hakkab 😉

    Like

  2. Me käisime mehega minu sünnitamise tähtajal Türisalu pangal ja sealsel rannaalal jalutamas ja seal on ju ikka mäest alla ja üles turnimist kah. Oli korralik trenn ja hing oli paelaga kaelas. Öösel peale seda algasid esimesed valud ja õhtuks oli laps käes 🙂 Terve päev oli samuti süda paha, ükski söök sees ei püsinud ja ega isu ei oldki, sünnitustoas ka valude vahel öökisin. Kaunid mälestused 😀
    Ega Sulgi ilmselt pikka pidu pole enam 🙂

    Like

Lisa kommentaar

