Kommentaar riiete varumise kohta – kas neid sai palju või vähe?

Teate, nii hea on ikka blogi pidada ja avalikult Teile asju kurta! Peale seda eelmist postitust tundsin absoluutselt kohe mingit uut energiat, sest mina halasin otse, kuidas mul ikka on ja teie vastasite, kuidas teil on/oli ja seda on hea kuulda – meeldetuletus, et ahjaa, see käibki ju nii! Omameelest kujutasin enne lapse saamist seda ette, aga ega ikka ei saa ette kujutada midagi nii täpselt. Isegi minul “kõiketeadjal-kõikvõimsal” oli see tunne, et ma ei jaksaaaa! Kui ma nüüd saaksin 2 päeva lihtsalt kuskil olla, magada, pesta, süüa ja lollakat filmi vaadata, siis ma jaksaksin edasi. Aga siis avastasin, et hetkel ma ei saa seda teha, emadusest n-ö poppi teha ei saa – ta ju sündis alles!
Igatahes, aitäh kõigile toetajatele ja kogemuste jagajatele! See oli minu jaoks väga oluline, ise ka ei teadnud!

Aga ma olen täiesti veendunud, et küll ma varsti saan veidi hinge ka tõmmata, kui ta natuke kasvab ja rutiin tekib. Juba see on tegelikult puhkus, kui Jaanus mul puhata KÄSIB! 😀 Ja oma tihedast tööajast Johaniga mõni aeg järjest jandib. Kahjuks tal endiselt rindu ja söögiandmise võimalust ei ole, aga jään lootma tulevikule ja imelisele meditsiinile, et tulevased pered saaksid lapse saamise toiminguid jagada – rasedus, sünnitus, imetamine … Ohh, ma vahel tahaksin, et mehed seda tunnet tunneksid, kasvõi üks nädal, kus need kõik asjad mingite päevade ja tundide kaupa sees on. Ja siis ma filmiksin.

Mehed muidugi arvavad, et mis see siis ära ei ole ja naised peavad neid hädisemaks, kui nad on. Aga noh, kui nad juba peavalu või mingi köha-nohuga on sellised valjud, ohkavad, oigavad ja lausa demonstratiivselt niiiiivõrd haiged, et maailm peaks seisma jääma ja kõik peaksid küsima, kuidas on ja mida me saame teie jaoks ära teha, siis mida muud me peame arvama 😀

Aga tegelt, millest ma tahtsin kirjutada, on see, et mäletate, tegin mingeid postitusi riietest ja mähkmetest  – olin täiesti segaduses, kui palju, mida valida ja kokku osta.
Siit saab lugeda ja seal on teised viited ka, kust veel lugeda: Vajalike asjade nimekiri vol. kes teab – vana hea nõukaaegne tekk ja flanelllinad!
Igatahes, kõik, mis selles konkreetses postituses kirjas, nagu tekid ja linad, on täiesti asja ette läinud! Näiteks, need samad flanelllinad on minu jaoks asendamatud! Need on nii pehmed talle alla panemiseks või palavusega tekina kasutamiseks, neid flanelle saab ise teha ka, Abakhanist kangas (seal need beebikangad täitsa olemas) ja paras tükk lõigata, ääred ära õmmelda ja valma.
Kui te lapsega perearstile lähete, siis seal nad tahavad ka, et oma lina oleks kaasas, mida mul, muidugi, eelmine kord ei olnud.
Hoolduskomplektist olen ka kasutanud juukseharja, kammi ja küüneviile. Muud asjad lähevad käiku raudselt siis, kui ta suurem on.

Maniküüri/pediküüri tegemine on kunst omaette, salaja une pealt, nii, et ta ei ärkaks, muidu ta ei lase. Samas kriibib enda nägu lõhki ja küünealused on mustad ka veel, kuigi kui pesen teda ja üritan puhastada, siis tundub, nagu tal polekski küünealust, kõik on nii koos seal kuidagi. Ja siis ongi mu laps mustade küünealustega, sest ma ei suuda neid puhastada! Peen töö!

Aga riietest tahtsin rääkida! Ma ei tea, kas ma ostsin liiga palju või vähe riideid. Liiga palju kindlasti mitte tegelikult, aga oleksin ma siis teadnud ta suurust ennustada! Päris paljud riided on talle juba väikesed ja ma pean neid sorteerima! Bodyd mingid näiteks. Need oleksid läinud vist otse haiglast tulles selga. Nüüd, kui ta on varsti 3 nädalane, juba ei lähe osa asju selga! Nii, et tõesti, ma soovitan, kes varuvad asju, ostke pigem suured. Nad kasvavad niiii kiiresti! Isegi sokid hakkavad väikeseks jääma!

Samas, jah, on neid, kes just hingavad kergendunult, et jumal tänatud, sai väiksemaid asju ostetud, sest laps tuli oodatust väiksem. Nii, et noh nõu ei oska ma anda tegelikult. Ju need väiksemad lapsed ka kiiresti kasvavad, igatahes mina olen juba hädas – järjest valin riideid, mis talle mugavad oleksid ja hullult ei pigistaks ja järjest viskan väikeseid bodysid nurka – ei, see kaa mitte, eieii jeerum, see üldse mitte. Nii, see, mis liiga suur ja arvasin, et paneb paari kuusena selga – see on õige!

Aga riiete kogused olgu korralikud! Varuge neid bodysid ja asju ikka omajagu, sest nad lasevad ja oksendavad täis. Või siis ostke neid kaelarätte, kui midagi üles tuleb, saate ainult selle ära vahetada.

Riiete täislaskmise juures oluline asi on mähkmed, millest üle ega ümber ei saa. Kiidetakse/laidetakse erinevaid ja põhiline laitus käis Pampersite osas. Ma võin nüüd omast käest öelda, et Pampersid on meie poisile ideaalsed. Ma neid tavalisi rohelises pakis ei ole proovinud, aga valges pakis Pampers Premiumid on parimad. Need ei leki kuskilt, ilusti ümber, ilma, et pigistaksid ja samas on kuidagi avarad. 21.07 sündis, 3 päeva kasutasin haigla mähkmeid, eile võtsin viimase Pampersi 80sest pakist. Lihtsalt arvestuseks, kui palju võib mähkmeid minna. Ja see kogus on üsna hea või normaalne vist.

Muumide pakk oli, õigemini on mul ka, aga Muumidega võrreldes on Pampersid lihtsalt niiiii palju paremad. Muumide suur miinus on see, et hakkad seda kinnituskleepsu lahti võtma ja kui seda teatud moodi ettevaatlikult ei tee, jääb see mähkmematerjal sinna kleepsu külge, kleepida seda enam ei ole võimalik ja mähe raisus. Neid on meil mitu niimoodi läinud. Lisaks, need on kuidagi palju väiksema jalaauguga, st üritan kinnitada nii, et lapsel ei pigistaks kuskilt, aga kuidagi madalamad või ma ei tea. Ja mis on eriti suur miinus! Koguaeg tuleb mähkme vahelt midagi välja! Ma ei tea, kas ma tõesti ei oska neid nii hästi kinnitada või milles asi, aga pissib, on külg märk, teeb muud häda, on mingi tilk säärest väljas. Jaa, ma panen ta värgid suunaga alla, kui mähet vahetan, kui seda tahtsite ütlema hakata. Aga kuidagi kvaliteet on madalam, kui Pampersil. Sest Pampersiga pole tõesti seda muret või üllatust, et laps luksub voodis ja kägiseb, tuleb välja, et külg märg. Selge see, et ta ei saa sellise eluga rahul olla.

Ja nii neid riideid siis kulubki, kuna vale mähe mängib rolli.

Eile olin sunnitud talle selga panema body, mille Jaanus valis Paavli kaltsukast ja mille peale ma silmi pööritasin, et no kuule, mida. Noh, ok, see suht suur ka ja vaatab, millal üldse selga, ostame siis pealegi. Umbes, nagu see oleks viimane variant. Eile läkski see viimane variant siis talle selga. Sobis ideaalselt ja on päris äge, kuigi mulle need hädade naljad ei meeldi üldiselt.

 

 

Igatahes, rasedad, varuge riideid!

Veel üks põnev fakt! Kui enne lapse saamist vaatad riiete komplekte ja mis millega sobiks ja mis oleks ilus jne, siis hetkel on see, et peaasi, et tal midagi seljas oleks, mis on mugav ja vastavalt temperatuurile ega pigistaks kuskilt. Ok, jah, kuskile õue minnes või teiste silma alla minnes tahaks, et laps oleks ikka ägedalt riides, noh paar “paraadkomplekti” ostke siis selleks puhuks. Aga muidu, hetkel on mul nii, et peamine, et tal oleks hea olla ja siis alles vaatan, kas on võimalik teda kuidagi ilusti ka riidesse panna. Ütleme nii, et ma ei pane suvalisi asju talle selga, jah, aga päris nii ka enam pole, nagu rasedana mõtlesin, et ta peab nagu ajakirjalaps olema. Hetkel vähemalt mitte. Eks ma saan rohkem asju valida, kui ta suurem on, suurematele ongi rohkem ägedat valikut ka.

Vot selline muljetejada, mis puudutab riiete ja mähkmete teemat.

20 thoughts on “Kommentaar riiete varumise kohta – kas neid sai palju või vähe?

  1. Huuuh… Need riided! Ma sain väga palju titeriideid tuttavate käest. Sorteerisin veel suuruste kaupa ära. Ise ostsin kojutoomiseks 56 suuruses, et ju ta ikka 53-54cm on sündides (nagu ma ise ja mees olime). Tegelikkuses sündis poja 48cm. Koju tuues ta uppus oma riietes ja kombes mis oli lausa 62 suurus. AGA ta kasvas oma esimeseks minisünnipäevaks 8,5cm ja 1,8kg. Nii, et näiteks kombe mis algul tundus hiiglaslik oli enne kui talv lõppes talle väike. Praegu 9 kuuselt kannab 80-86 suuruses riideid.

    Meeldib

  2. Proovi Prismast Xtra kaubamärki ka, hästi odavad, täiesti tavalised valged ja mõnusad. Mul pole nendega vist ühtegi õnnetust lastel kunagi olnud. Aga jaa, Pampersi puhul mind häirib see hais, mis peaks vist tegelikult olema lõhn ja siis ongi tunne, et seal sees on midagi, mis ei peaks beebi pepu vastas olema. Võib-olla on see täiesti süütu lõhn, aga mina eelistan nn neutraalsemaid asju. Lihtsalt vihjeks, et kui tahad midagi veel proovida.

    Meeldib

  3. Proovi Prismast Xtra kaubamärki ka, hästi odavad, täiesti tavalised valged ja mõnusad. Mul pole nendega vist ühtegi õnnetust lastel kunagi olnud. Aga jaa, Pampersi puhul mind häirib see hais, mis peaks vist tegelikult olema lõhn ja siis ongi tunne, et seal sees on midagi, mis ei peaks beebi pepu vastas olema. Võib-olla on see täiesti süütu lõhn, aga mina eelistan nn neutraalsemaid asju. Lihtsalt vihjeks, et kui tahad midagi veel proovida.

    Meeldib

  4. Kuna mul endal lapsi pole, siis tänase teema koha pealt ma kaasa rääkida ei oska, aga tahtsin öelda, et mulle väga-väga meeldib Su blogi. Hakkasin seda paar kuud tagasi lugema ja ükspäev lugesin tagantjärele kõik vanemad postitused ka ära, nii kahju oli, kui otsa said 🙂 Mulle väga istub Su kirjutamisstiil. Johani nimi on ka väga vahva. Enne kui Sa nime hääldusest kirjutasid, hääldasin seda kirjapildi järgi nii, et rõhk on esimesel silbil ja kõlas veel kohe eriti toredasti. Igal juhul ma loodan, et Sul on ikka tulevikus ka aega kirjutada ja soovin palju edu!

    Meeldib

  5. Kusjuures, meil ka lasid Muumi omad läbi ning samuti ka Liberod. Huggies mähkmetel aga olid sees mingid imelikud graanulid, mis jäid lapsele naha külge. Nii et olen ka Pamperseid kasutama jäänud, hetkel küll juba püksmähkmetena. Ja kui need õhu kätte tuulduma panna, läheb see kange lõhn ka vähemaks. Niisketest salvrätikutest on lemmikud aga Libero omad 🙂

    Meeldib

  6. Mulle ka öeldi, et pole mõtet 50 suurust osta lapsele, kasvab kohe välja või on juba väike. Aga võta näpust, sündis 40+0 2886 g kaaluv ja 48 cm pikk Pöial-Liisi. Esimesed paar nädalat kasutasime enneaegsete mähkmeid ja kõik riided olid suured, ka suurus 50 😀 Koju saades läksin kohe 50 suuruses riideid juurde ostma ja neid kandis kahekuuseks saamiseni kindlasti 🙂 Õnneks ta meil väga riideid ei määrinud, kasutasime ka premium care pamperseid ja suust ka midagi välja ei tulnud. Saime umbes 10 body ja 5 paari sipukatega esimesed kuud hakkama, pesumasin käis loomulikult iga päev ;).
    Nüüd on aga 11kuune, kannab veel suurust 68 ja riideid kulub vähemalt 3 komplekti päevas! Avastab mõnuga sööki 😀

    Sinule aga jaksu edaspidiseks, esimesed kuud on kohanemisaeg, varsti oskad juba puhata igal lapsevabal hetkel piisavalt, et tunni möödudes tahad juba oma armsakese juures tagasi olla 🙂

    Meeldib

  7. Mähkmete koha pealt, siis mina kasutan pojal Huggies'id ja Liberosid, need praktiliselt ei lõhnagi. Pampersi proovipakk, mille haiglast sain, haises nii jubedalt, et seda lapsele alla ei pannudki. Kuid samas on viimasel nii head pakkumised kogu aeg, mida esimese kahe mähkmesordi kohta öelda ei saa, et äkki peaks proovima. Ka lekkimist pole mul oma lemmikmähkmetega olnud, ning on mõnusalt pehmed. 🙂
    Riietest rääkides, siis alles nüüd, kui on lisatoitu saama hakanud, vahetan pojal riideid mitu korda päevas. Eks see oleneb nii palju lapsest – kes ajab tagasi, kes mitte, kes suudab mässudest mööda lasta jms ja seda ei tea paraku kunagi ette.
    Ja riiete suurused – meie kutt kasvas alguses tempos 1 kuu 1 riidesuurus, nüüd 6-kuusena kannab 74 suurust. Ja taaskord – seda ei ennusta ette, et kui kiiresti laps kasvada võib. Aga targem on pigem varuda, hiljem saab alati juurde soetada. 🙂

    Meeldib

  8. Riiete osas jäi mainimata see asi, et kõik rõhutavad hõlmikbodyde olulisust. Mul õnneks neid palju ei olnud, aga kaelus jääb avataks alati. Mul ei olnud küll mingi probleem tavabody üle pea selga panna. Ja suvebeebile ülihea on olnud see nn lühike body voi mänguriided, kuidas iganes nimetada, lüh varrukad ja sääreosa. Ja tudukombekaid ma pole ühtegi talle selga saanud – paneb jalad kõverasse, need säärtest väljas ja jalaosad on tühjad, ise nagu kotis. Sipupükse ka ette ei kujuta – jalad kuidagi kinni.

    Meeldib

  9. Kas võiksid teha ühe postituse ka nende asjade kohta, mis on tulnud pärast sünnitust sulle üllatusena, kui on midagi olnud? Näiteks oma keha osas vms. Ise kahenädalase põnni emana olen paar sellist asja ikka avastanud, huvitav oleks sinu ja teiste lugejate kogemusi kuulda!

    Meeldib

  10. Ma võin sulle öelda mismoodi mehed asju ajaksid. Tõenäoliselt mehed sünnitaksid kusagil lõunapausi ajal ja sellest keegi eriti juttu ei teeks 🙂
    Lisaks asjadele on väga lihtsad lahendused. Tuleb sebida rinnapump, pumbata välja niipalju kui saab koguaeg ja panna sügavkülma, võtta siis vastavalt vajadusele. Kui ei saa nii vms, siis on igasugused Milupa tooted. Kui oled kogu selle laari kokku sebinud, võid rahulikult veini juua ja tsillida. Kui kisa häirib, siis kõrvaklapid on päris tõhusad 🙂
    You can thank me later

    Liked by 1 person

  11. Ma miskipärast arvan, et mehed oleksid veel rohkem uhkust täis pärast sünnitamist ja räägiksid sellest suitsunurgas kõvasti valjemal häälel kui oma kalapüügijuttudest 😀

    Meeldib

  12. Am juilet Eesti mul on tõsine suhe probleeme minu poiss ja see tingis tema liigub oma sõbra korteris. Kõik halvemaks, sest ta hakkas läheb baari ja striptiisiklubid sageli koos oma sõbra, purju ja kulgeb läbi. Ta on alati ähvardab mind telefoni, kui ma helistan talle, sest kõik halb teatab, et tema sõber on andnud talle. Ma tõesti armastan teda ja me olime dating 8 aastat, mis andis meile ilus tütar. Mul oli ka kaotanud palju raha terapeudid, kuni olin kasutusele dr Owo ododo sõber, keda ta aitas abielluda oma lapsepõlve poiss; See andis mulle täielikku usaldust ja jõudu, et saada teda tagasi. Ma tegin kõik, mida ta küsis ja 48 tunni pärast mu poiss helistas mulle ja tormas koju, asjad lihtsalt muutunud meie vahel emotsionaalselt. Tal on töö ja joomise ja hoida oma tähtsust sõbrad. See on ime ma kunagi uskunud oli võimalik, kuna ma lootuse kaotanud kuni leidsin Dr.owo ododo. Nii et miks ma lubasin, et jagada oma tunnistuse üle kogu universumi. Kõik tänu läheb Dr.owo ododo ülemäärase tööd, mida ta on teinud mulle. Allpool on e-posti aadressi olukord sul on toimumas südame murda, ja ma kinnitan teile, et kui ta on teinud minu minu jaoks, ta kindlasti aitab teil ka. OWOODODOSPELLCASTER04@GMAIL.COM või whatsapp 2349052571784

    Meeldib

Lisa kommentaar

