Sõid sooja sööki? Vaatad telekat? Jõudsid duši all raseerida? Sa elad luksuses!

Täna, kui duši all käisin ja olin seal nii kaua, kui ise tahtsin, siis mõtlesin, et ohh, vot SEE on luksus!
Seda mõtet on palju olnud, kui erinevaid tavalisi asju õnnestub teha, et milllliiineee nauudiiiing!
Inimesetele, kellel lapsi ei ole, panen siia suvalises järjekorras tegevusi, mis tegelikult on tõeline luksus. Te ei teagi, et on!

See on tõeline luksus, kui

  • saad duši all nii kaua olla, kui sa ise tahad (nagu juba mainisin) või siis üldse, kui saad duši alla minna, sest selleks peab keegi teine last vaatama. Kui sa jõuad juukseid pesta, juuksemaski teha, keha koorida ja raseerida ka – siis võid arvestada sellega, et oled põhimõtteliselt juba spa-puhkusel käinud.
  • saad nõusid pesta ja mitte kiiresti paar tassi puhtaks pesta, vaid ikka korralikult KÕIK nõud ära pesta, kogu köögiosa ära koristada, nõud omale kohale panna, laud klaariks, kraanikauss ja kraan läikima, švammid ja nõudepesuvahendi asetada nii, nagu keegi hakkaks natüürmorti maalima – täielik luksus! Olgem ausad, raudselt kõik teevad seda, et asetavad asjad erilise naudinguga ritta peale köögikoristust – kõik suvalised kaltsud saavad ka erilise kohtlemise sellel hetkel. Isegi, kui teed seda magamise arvelt – aju lausa puhkab.
  • kui sa saad magada nii kaua, kuni sa lihtsalt ise ärkad. Ja mitte ei ärka sellepärast, kuna oled pinges – kas laps liigutas? ega ma ta kisa maha ei maga? kas tal tekk on veel peal? kas ta üldse hingab? kui kaua mul veel magada on võimalik? Aga ärkad ja oled puhanud! Seda tunnet ma ei teagi, muide. Peale sünnitust pole ÜHTEGI korda, kus ma ärkan nii, et olen puhanud.
  • kui sul pea valutab või oled haige ja saad end ravida. See on tõeline luksus, kui sa lihtsalt saad endale keskenduda ja end ravida – lamad voodis, magad, jood vett, oled hästi rahulik ja rahulikult haige. Emad ei saa haiged olla nii, et lebotavad nii kaua, kuni ise tahavad, tekk ninani ja silmis hale pilk: maa oleen niii haiiiigeee… too mulle midagi head! Selle rolli saavad lapsed. Või siis vaja aastaid oodata, kuni saan jälle rahulikult haige olla.
  • saad tervet kodu järjest ära koristada! See on omamoodi teraapia, kui saad koristada, asju sättida ja paigutada, kapis tuhnida, oo mul see pluus ka veel, saad kõike selga proovida, mida sealt taasavastad – võtad oma aja. Ja muusika mängib. Ja tunned, et oled elus ikka tohutult midagi nüüd saavutanud, sest sa koristad nii põhjalikult ja mõtled kui tegija sa oled.
  • kui saad vanni minna. Selle võib heaga ära unustada.
  • kui saad mitmetunnise juuksuriaja planeerida. Ma pole juuksuris juba sada aastat käinud! Juukseotsi olen ise lõiganud, jep, I know. Ükskord lasin Jaanusel lõigata ja üritasin küll vabalt võtta ja natuke juhendada – kuni oli oihh, see salk sai vist lühike. Aga kuna mul on lokkis juuksed, siis sellest, et oleks sirge alumine äär, on suhteliselt savi. Ikkagi, ma tahan juuksurisse, kus mul läks tavaliselt ikka paar tundi, kui tahan värvida, siis 3. Pluss tulek-minek. Ja ma lausa PEAN värvima, lihtsalt highlightse, mida ma varem tegin, et mingi “loomulik” sära enda pähe tekitada. Aga juuksurisse ei saa, sest laps on siis nälgas. Nii, et jah, juuksur on luksus.
  • kui saad kuhuiganes teenusesse minna – maniküür, pediküür jne kui ma juba juuksuri ära mainisin
  • kui saad lihtsalt kohvikusse minna, et istuda ja nautida seda, mida iganes seal pakutakse. Rahulikult.
  • kui saad telekat vaadata. Hetkel ei ole lihtsalt aegagi mingit telekat vaadata, mitte, et sealt midagi head tuleks. Aga ükspäev mõtlesin, et oh, tahaks mingit suvalist jama sealt vaadata – istuda diivanil ja vaadata mingit TLC pealt tulevad saasta. Või mujalt naiivselt kanalilt. Ja olla.
  • kui saad süüa teha. Mingit sööki mingisuguselt ajal ikka jõuab teha, aga otsast lõpuni ja korralik söök – see on luksus. Minu laps ei maga päeval väga pikalt ja oli päevi, kus üldse ei maga.
  • kui saad seda sööki süüa ka, mida sa tegid. Isegi, kui õnnestub see söök lõpuks valmis saada, siis söömine toimub õhtul külmalt sisse ahmides. Veab, kui on leige.
  • kui jood kohvi/teed kuumalt – eelmise punktiga sama põhjus.
  • kui saad end meikida, juukseid sättida, riideid valida – valmis panna end nii, et endal on hea tunne! Ja see võib võtta kaua aega. Nüüd on nii, et heal juhul viskad mingi kreemi ja ripsmetuši näkku, et päris laibaga ei sarnaneks. Juuksed keerad kuidagi kokku, oled suvaline karvapea. Ja selga paned selle, millel ei ole plekke ega pole liiga kortsus. Sest kortsus on niikuinii.
  • kui saad elukaaslasega lihtsalt jutustada. Ja teha seda nii, et ei ole muude asjade kõrvalt mingite sõnade vahetus, vaid istute, olete ja jutustate.
  • kui saad kõrvaklappidega muusikat kuulata. Koguaeg peab kuulama ega laps häält ei tee. Niisiis, kõrvaklapid on out ja head aega ägeda muusika kuulamine ja oma peas tohutu ulmelise elu ettekujutamine, mida ma tavaliselt muusikat kuulates teen. Või kujutan ette, kuidas ise laulan ja millise video ma sellele loole teeksin ja kui ilus ma seal oleksin. Ma ei saagi seda enam teha.
  • saad puuvilju süüa. Ma olen tohutu apelsinide inimene! Ma tõesti võiksin neid iga päev süüa. Ja rasedana keelati ära, kuna puuviljad tõstavad kaalu ja imetava emana sa ka ei saa – lapsel kohe gaasid või täpiline. Põhimõtteliselt 2 aastat on puuviljadega üks kammaijaa.
  • saad halva tujuga närvitseda nii palju, kui tahad, omaette vihastada ja asju loopida või nutta üürata – mida vaid! Aga lapsega olles tuleb mingi nutt, siis kohe süümekad, et oii, ei, ta ei tohi seda näha ega arvata, et midagi on ikka väga halvasti. Vaid sina oled nüüdsest see eriti kahe jalaga maa peal ja osavaim inimene üldse – nii arvab tema.
Neid asju on nii palju, mis on luksus, et ma isegi ei saagi kõike siia kirja – läheb nii pikaks ja tüütuks see list. Aga no, saate pointist aru küll – esimesed kuud titega on nagu ellujäämiskursus. Kas saad hakkama ilma igapäevaste tegevuste ja vajaduste rahuldamiseta ning kui nutikalt sa leiad viisi, et neid asju siiski teha. Või kui segi sa peast lähed, kui ei leia seda viisi.
Lihtsam on siis, kui Jaanus on kodus. Siis ma saangi duši all olla nii kaua, kui tahan. Kuigi enamasti mul juba häiretab, et ok, ta nüüd kindlasti röögib ja Jaanusel on närv krussis, sest ta tahab süüa. Igaks juhuks mainin, et Jaanusel ei ole närv krussis, kui ta röögib, pigem on ta minu ja Johani kangelane päris tihti olnud. Aga kui Johan süüa tahab või niisama mind igatseb, siis pole Jaanusel midagi teha.
Täna toitsin ta omameelest nii ilusti ära ja läksin siis pikalt mõnulema, et ohh, aeg iseendale. Tulen duši alt ära ja Jaanus muudkui rahustab Johani, kuulen, et ta kisab. Noh, veel tahtis süüa. Jaanusel oli ilmselgelt hullunud/kergendunud nägu, jesss, I’m free! Aga mul pole sellest midagi – ma olin oma pika duši saanud ja pealegi, vahel on nii hea tunne, et ma olen niiii vajatud, et lausa röökides peab seda välja näitama.
Igatahes, ok. Duši all käigust tuli selline mõttejada. Olgu, ma lähen nüüd magama ja üritan mitte mõelda sellele, et varsti pean raudselt jälle ärkama. Vaid keskendun sellele, et see tund (ehk veab) on tohutult sügava unega ja tohutult taastav.
19 thoughts on “Sõid sooja sööki? Vaatad telekat? Jõudsid duši all raseerida? Sa elad luksuses!

  1. Nii täpselt ongi. Tubli oled. Nii hea on teada, et kuskil keegi veel on samade muredega ja rõõmudega 🙂
    Aga millal sa saad aega neid blogi poste kirjutada. Minu jaoks on luksus veel see, et võtan mobiili ja loen. Blogidsid ja foorumeid. Ja aju puhkab. 🙂

    Meeldib

  2. Väga tore blogi. Hakkasin juhuslikult lugema alates sünnituse postitusest ja pisarad jooksid… nagu oleks kirjeldatud enda esimest sünnitust. Peale seda ootan uusi postitusi ja tõesti tore lugeda neid. Minu pisike on 3. kuune ja õnneks teine laps juba, seega võtame mehega eriti rahulikult. Jah, pesemas saan tõesti käia ainult siis, kui mees kodus 🙂 Aga soovitus sulle… kui tahad filmi vaadata, siis sööda last diivanil (juhul kui sa seda juba ei tee), tihtipeale jääb magama ja laseb rahus tunnike kaks seda teha. Süüa olen ka pidanud tegema laps süles, sest ega pooleli saa jätta, kui miski potis/pannis. Ja üldse enamus asju tulebki teha üksi olles laps süles… riiete valimine garderoobis, tee joomine, söömine.
    Olge tublid ja loen jälle huviga uusi juhtumeid 🙂

    Meeldib

  3. Nii vahva on su postitusi lugeda, sest mind ootab see kõik alles esimest korda ees (poole raseduse peal olen). Tahtsingi Sind tänada, et vähemalt blogimiseks aega leiad. Lust on lugeda nii pikki ja informatiivseid postitusi.
    Edu ja rõõmu! 🙂

    Meeldib

  4. Vahel võtab see terve päev aega, tuleb tuju kirjutada, kui Johan magab, siis muidugi ärkab ja siis pausidega kuidagi kirjutan 😀 see on mulle nagu puhkus. Ja vahel saan jutti kirjutatud. Kõik sõltub päevast 🙂 teiste blogisid lugeda ja niisama netis istuda saan siis, kui lapsel söömine 😀

    Meeldib

  5. No mõningaid asju siit listist ikka annab teha. Nt kui mees koju laekub, siis lapsel kõht täis kuum kohv topsi, klapid pähe ja õue üksi jalutama (kasvõi 20 min) 🙂
    Kas sul kandelina ei ole? Me oleme niimoodi kohvikus saanud kenasti kvaliteetaega veeta, et laps magab linas, ise naudud kohvi ja kooki ja vestlust mehega 🙂

    Meeldib

  6. Lisan veel, et on ülim luksus istuda ÜKSI autosse ja rahulikult poes käia. Mäletan, et kui seda esimest korda esimese lapse kõrvalt teha sain, siis oli lausa pidulik tunne kohe, et vaaauuu, ma sõidan üksi Selverisse, jee! 😀

    Meeldib

  7. Kas sa oled proovinud puuvilju süüa? Kas läksid gaasid hullemaks ja läks täpiliseks? Sest mina olen kahe lapsega kõike söönud, ka apelsine ja hapukapsast jne ja mitte midagi ei muutunud. Loomulikult,kui läheb täpiliseks ja ilmselgelt tekitab rohkem gaase, siis ei saa süüa.
    Aga muidu olen nõus, eriti pesemise ja külma söögi/joogi osas. Ma enamasti tee unustan ära ja söögi koha pealt on lastel radar,et kui ma esimest ampsu võtan, siis ärkavad 😀
    Aa ja see,et magada ei saa välja – mul see juba üle 3 aasta olnud, oojeee.
    Ja see kommentaar,et hea mees peab olema 😀 No kui mees just ise lapsega kodune pole,siis ju päeval ikkagi neid asju teha ei saa ja õhtul paari tunniga ka nagu kõike teha ei jõua korralikult. Muidugi, kui laps on RPA peal, siis ei sõltu laps nii emast, aga siinkohal on jutt siiski rinnapiimal lapsest.

    Meeldib

  8. Ma igaks juhuks piiran seda söömist, mõne ikka söön, aga mitte, nii, nagu tahaksin – tohutu isuga tohutuid koguseid 😀 Aga jaa, ma olen koguaeg naljatanud, et tal on tõesti mingi andur – ma jõuan söögi taldrikule ka panna ja kõik valmis sättida, et ohh, kas ma tõesti jõuan süüa!? Ja jõuan selle mõtte ära mõelda ja söögi ära tõsta – juba ta üleval ongi ja kisab 😀 Aga jah, ma ei saanud ka aru, mis see hea mees kommentaar täpselt tähendas. Nii hea ei ole, kellel ka rindadest piima tuleb ja minuga päevad-ööd läbi kodus istub.

    Meeldib

  9. Eeee… Lohutuseks või nii. Ainult hullemaks laheb 🙂 ytleb pea kolme -aastase lapse ema. Esimesed kuud olid kökimöki 🙂 ausalt.

    Meeldib

  10. Mul saab tütar aastaseks järgmine kuu. Mina võin küll öelda, et vähemalt siiamaani on kõik järjest lahedamaks läinud mitte hullemaks 😀 Ööläbi magama hakkas ta nelja kuuselt, seega unepuuduse üle ei kurda 🙂 Praeguseks on ka rinnast võõrdunud..läks kuidagi väga sujuvalt ja mingit trianglit ei pidanud taluma ega korraldama. Sellega tekkis ka endale teatud vabaduse tunne tagasi 🙂
    Mis teebki kogu selle asja lahedaks ongi see, kuidas laps koguaeg midagi uut õpib ja avastab. Algul ootad millal ta keerama hakkab, siis roomama, käputama, kõndima jne jne. Iga väiksemgi asi teeb nii palju rõõmu, et ei oskagi sõnadesse seda panna 🙂
    Praegu ongi ta mul juba selline lahe ja asjalik, kõnnib ringi, toimetab omaette..nagu päris inimene 😀 Ja nalja saab ka palju 🙂

    Meeldib

  11. Aga miks sa ei harjuta talle kindlat söömiserežiimi? Miks sa annad iga vääksu peale kohe tissi? Mina harjutasin oma tütre juba vist küll nädala-kahega ära, et süüa saab, kui 3-4 tundi on möödas, enne sai heal juhul ainult juua kummeliteed (gaaside vastu muide väga hea) või sai teda harjutatud lutiga. Sest olgem ausad, kahenädalane ei saa veel ise ka aru, et lutt sobib imemiseks ja rahustab sama hästi kui tiss. Tuleb järjekindel olla lihtsalt ja kasvõi kaskümmend korda lutti suhu toppida, enne kui ta taipab, milleks see hea on.
    Imestan neid 24/7 tissitavaid emasid. Ise nad valivad endale sellise koormuse ja siis virisevad- et oi, midagi ei jõua ja midagi ei saa teha. Kohe peale sündi on võimalik lapsele kindlad söögivahed sisse seada ja olen märganud ,et need lapsed on ka kohe algusest peale palju rahulikumad. Mul plika ja sõbranna poeg hakkasid juba alla 1.kuuselt nt terve öö magama ja päeval sai harjutatud samamoodi- vastsündinu on üleval korraga maksimaalselt tund, mõtle välja kuidas teda siis magama saada- aga ilma tissita. Minul toimis teki sisse mähkimine, lutt suhu ja natuke vankris kiigutamist, kui juba magas.

    Meeldib

  12. mhh, kusjuures harjubki. Et dushi all tuleb käia minutiga, et laps maja maatasa ei teeks vôi end vigaseks ei kukuks, pead pesed kunagi järgmises elus, sööd siis kui saad, tööd teed ka siis, kui saad, meik on niisamuti an option jne jne jne… väljas oled stabiilselt nagu sôjaseisukorras, st kogu aeg valmis kôigeks, et pujâânik kuskile suunas stardib tâiskiirusel (reeglina ikka autodevoolu vôi merre vms), et ta koperdab omaenda jalgade otsa vahelduseks ja tuleb ta kinni püüda, et ta tormab lôukoeri kallistama… Nii et edu selleks ajaks, kui liikvele läheb, aga ses suhtes ôige jutt, et aeg tuimestab:))))) Elu ôied, ja kogu selle eelneva juures ei môtleks ma sekunditki, kui keegi kysiks, kas ma siis kahetsen – laps on parim asi, mis minuga juhtunud, ja tahaks veel:))) Ahjaa, kui vähegi vôimalik, tuleks mehega leida aega olla/välja minna lihtsalt kahekesi, (loe: leida vähemalt vahel lapsehoidja), see pisike asi annab JUBE palju juurde… Isegi 30 min loeb, ma ei râägi siin sugugi nadalavahetuseks ärasôidust vôi veel kauemaks beebi kôrvalt:) Teise lapse puhul teeksin palju pisiasju teisiti:)

    Meeldib

Lisa kommentaar

