Täna oli uskumatu ja pöördeline päev!

Enne, kui alustan oma eufoorilise ja imehea uudise kirjeldamisega, vabandan, et pidite vahepeal nii kurja postitust lugema, nagu oli eelmine. Mõtlen ikka nii, nagu ma seal ka ütlesin, aga jaa, mul pole vaja lahmida. Mis ei meeldi, las jääda, aga no, kuidagi ei suutnud oma keelt hammaste taga hoida (sõrmi klaviatuurilt). Ja kommentaar, mida ma näitena kasutasin, kuna sattus olema viimane, ei olnud tõesti nii hull, vaid sattus olema see viimane piisk vist, mis mult kaane pealt lõi. Igatahes, emotsioonid, ekstravert, misiganes – selle taha ei saa peituda ega vabandusena välja tuua. Ju mul oli vaja avalikult lõuata ja ropendada. Vähemalt avaliku ropendamise juures kasutan alati tärne, eksole! 😀

Ok, eluga edasi.

Meie perel oli tohutult pöördeline päev! Päev, mis muutis meie elu! Väike samm inimkonnale, aga suur samm meile.

Ohh, mis, kus, kes, kas, mida?!?!?!

(Trummipõrin …)

JOHAN SAI LUTIMEHEKS!

(Ilutulestik ja šampanjakorkide sadu)

Phhh, kui igav!

Aga tegelikult ei ole igav – see on pöördeline päev! Kes on mu blogi jälginud, teavad, et mul on temaga veidi häda olnud – küll ta vigiseb, rahutu, koguaeg mu küljes kinni, süüa tahab tihti, kuskil käidud ei saa, vankris röögib ja mida kõike veel. Ja lutt oli nagu mürk, mille peale ta veel rohkem röökis.
Ma hoidsin tal seda suus, sada korda, suht iga päev muudkui harjutasin, et ei, ma ei anna alla. Mõne korra sain ta tõesti seda imema ja kohe suust välja, röökima.

Sain soovitusi, et proovida erinevaid lutte, aga ma ei raatsinud neid kokku osta lihtsalt proovimiseks – arvasin, et no küllap tal on vaja harjuda ja ajapikku hakkab see lutt sobima, sest paljud emad väitsid, et nende lastel hakkas nii see asi toimima. Pealegi, mul oli tellitud tasuta MAM lutt, proovin siis selle ka ära, kui tuleb ja eks siis näis.

Kes ei tea, siis iga vastsündinu saab TASUTA luti! Seda saab tellida MAM Eesti Facebooki lehelt. Õigemini sealt suunab edasi, no küll näete.

Minul oli varem ostetud Nuk silikoonlutid. Pidi olema tohutu loomuliku kujuga, hambumus ei tule vale ja no igal juhul lapsele väga omane lutt. Täiesti tavalise vanakooli välimusega, lihtsalt, et toimiks. Selline mudel: http://www.4kids.ee/nuk-baby-blue-silikoonlutt-0-6k-2tk/
Ja nende luttidega me sõdisimegi. No ei sobinud. Kas ei sobinud see luti ehk imemise osa või see plastikümbrus – ei tea.

Selle mudeli kohta võin öelda nii palju, et ok, on see nn lõigatud ots, mida paljud kiidavad, aga see plastik seal on halva kujuga, Johani paksudesse põskedesse jäid tugevad randid – ilmselgelt temale see ei sobinud ja kuna beebidel on enamasti paksud põsed, siis ma arvan, et teistel “lutivastastel” lastel võib ka see sama asi häirima jääda. Kui oli see, mis teda häiris.
Teine asi, see lutt ise oli kuidagi väga pehme, lausa liiga pehme ja lödi, see oli tal suus korraks, nägu oli nii hapu, nagu sidrunit sööks ja viskas ruttu välja.
Mina ei tea, kas see on halb või hea lutt, aga meile ei sobinud.

Täna sain selle MAM luti, keetsin ära, mõtlesin, et noh prooviks siis. Nii, kui seda lutti nägin, teadsin, et ok. see võib talle tõesti rohkem meeldida.
Kuju on juba selline, et põsed, lõug, nina saavad vabalt olla ja see lutiosa ise on kuidagi loomulikuma kujuga, pehme, aga veidi paksem silikoon, isegi nagu soojem oleks tundunud, selline mulje jäi.
Tuli, muidugi, koos tootekataloogiga ja infoga, miks see kuju on kõige parem. Samamoodi on jutt selle tohutust kasulikkusest hambumise osas, võrdluseks ja halva näitena oli toodud see “lõigatud” otsaga lutt ning kuidas see nende mittelõigatud on ikka palju õigem. Saa siis aru, mis see kõige kasulikum variant on, aga eks kõigil vaja oma asju müüa.

Selline on see tasuta lutt:

Ma teadsin, et Johan luti sõber ei ole, aga olin valmis seda ka proovima ja suus tal hoidma, mitu korda suhu tagasi panema – ehk harjub. Uskumatu! Korraks tegi seda haput sidruninägu ja klõps! Suus!
Ja mitte, et suus ja kohe viskab välja, vaid suus ja ära ei annagi. Ja nii terve päev, mitte paar minutit!

Mul oli see tunne: https://www.youtube.com/watch?v=r1nNdTyDZEs

JEEEEEEEEE!!!

Tänu sellele lutile sain ma end sättida, rahulikult riidesse panna, süüa, asju kokku panna, teda riietada, Jaanuse ema juures käia, vankriga maal mitu tundi kärutada (mäletate ikka, et vanker ajas röökima), teistega mõnusalt juttu ajada – no uuesti sündida, ma ütlen! Meil oli nii mõnus päev!

Nii, et kõik, kes on lapse “lutiusku pööramisega” hädas, siis jah, võtke kohe teiste nõu kuulda ja tõepoolest, katsetage erinevaid kujusid. Ma arvasin, et annan liiga kiiresti alla, kui hakkan neid lutte vahetama, ju tal on harjutada vaja, aga ei, vahel on tõesti muu asi sobivam.

Igatahes, selle kujuga lutte kavatsen ma nüüd paar tükki veel hankida, sest see on meie kalleim aare – kui kaduma läheb, on jama majas!

Muidugi, see hirm oli ka kohe platsis, et ega ta oma näljatunnet lutiga ära ei lollita, kas ta ikka teab, millal süüa tahta ja kas sööb piisavalt. Usun, et tühja kõhtu ikka lutiga ei täida. Ja tundub, et nii ongi, sest õhtul, peale pikkasid vankritiire ja sügavat päevaund, andis ta küll märku, et oleks aeg, et mingi söök ka nüüd kuskilt voolama hakkaks.

Johan ongi mõne päevaga veidi maha rahunenud – naeratab palju rohkem, pilk on kuidagi selgem – suureks hakkab saama, vastsündinu nägu läheb ära ja muudkui elavneb. Jaanuse ema nägi täna vist esimest korda teda lahtiste silmadega ja naeratamas. Nii tore oli, tal oli nii hea meel ja siiras vaimustus peal, kui äge poiss meil on.

Ahsoo, ja mis on veel kulda väärt asi, mis meid viimasel ajal aitab ja millest ta enne ei huvitunud – meie mängukaared, millel muusika mängib.
Ta võib hullult kisada ja jaurata, aga väga tihti mõjub rahustavalt see, et panen ta mängumatile, kus kaared ja vajutan talle nupust muusikat. Mingid laste tilulilu laulud, aga tema jääb vaikseks, kuni hakkab naerma ja lausa kilkama. Nii, et jaa, areng on märgatav. Ja nii mõnigi kord, olen seal mati kõrval söönud või end meikinud. Teinekord kestab selline mõnus tilulilu paarkümmend minutit või isegi rohkem enne, kui ära tüdineb.

Muide, ärkasin eile üles nii, et selle mängukaare tilulilu muusika kummitas mind. Selline on mu emaduse tase juba.

Kustiganes tuleb muusika, see lastele meeldib, sest meil on ka üks lill, millel saab nöörist muusika mängima tõmmata ja mida ta ka järsku on kuulama hakanud. Kuni ära tüdineb ja ta pärishäda meelde uuesti tuleb (misiganes see pärishäda tal siis parasjagu on).

Ning see vastab tõele, mida parem on päevauni, seda parem on õhtul magamaminek – ta magab praegu nii sügavalt, kuigi magas õues mitu tundi, ja magama jäämine oli väga rahulik. Üldiselt, kui õhtul magama läheb, siis uuesti ärkab umbes 3-4 ajal. Nii, et jess, meil on isegi mingi graafik!

Keegi mainis ühe postituse all, et miks ma teda sunniviisiliselt sööma ja magama ei pane, et harjuks graafikuga, nagu tema oma paarinädalasele lapsele tegi. Aga mulle ütlesid arstid mitmelt poolt, et lapsele tuleb algul anda nii palju süüa, kui ise nõuab ja graafikut võiks harjutada alles mõnekuuselt. Kuigi enamasti kujuneb see tal ise. Ja nii ongi! Ma tean tema uneaegu juba ja seda, mis kell on see, üle mille ei tohi lasta (st kui magamisega hiljaks jääda, teda sel hetkel mitte rahustada, vaid olla kära sees, teha midagi aktiivset), muidu on jama, sest siis on ta üleväsinud ja pahur ega maga üldse.

Aga söögiajad olid tõesti kaootilised – kas tahab päriselt ka süüa või tahab end lihtsalt lohutada. Sain ju aru küll, et ta tõesti sõi ka nendel aegadel, aga kui palju sõi ja kui palju niisama seal oli, iga kord ei panegi tähele. Nüüd, kui on lutt, siis loodan, et see ka selgineb – saab selgeks, kui niisama saab teda lutiga lohutada või millal ta reaalselt süüa tahab.

Ohh, mul on kivi südamelt langenud, hoian pöidlaid, et lutt rahustab teda ka edaspidi ja ma saan temaga veidi muretumalt ringi liikuda ning endale rohkem vabadust. Ja rasedana mõtlesin, et ei hakkagi lutti kasutama, eksole.

Selline lutisaaga.

11 thoughts on “Täna oli uskumatu ja pöördeline päev!

  1. Kusjuures meile ka sobivad MAMi lutid kõige paremini.Ostsin ka kokku erinevaid peeneid lutte enne sündi,erineva kujuga jne.Mitte ükski ei sobinud ja siis lōpuks leidsime kingituseks saadud MAMi oma ja kohe hakkas meeldima!
    Nüüd kui lutt kogemata suust välja vupsab,siis on kohe maailma suurim draama ja kisa taevani 🙂 siiski sööb ikka kord tunnis nagu enne luti kasutamist aga palju palju rahulikum on.Me just eile mōtlesime ka,et need lutid päästaid meid,ei kujuta ette mis ilma lutita vōiks veel olla.

    Like

  2. Kusjuures meil oli sama lugu (plika täpselt sama vana). Ostsin needsamad Nuk lutid, aga üldse ei võetud jutule. Kingitud MAM aga võeti kohe omaks ja nüüd jõudis õnneks ka see tasuta lutt kohale 😀 Kahjuks pole see päästnud vankris röökimisest, küll aga sobivad nüüd ka kõik teised lutid, lihtsalt alustamiseks oli vaja MAM-i 😀 Aga need Nuk lutid jätavad plika põskedele ka sügavad randid.

    Like

  3. Vau mul oli seda postitust kohe väga põnev lugeda sest minu 9 nädalane ka maalima suurim lutipõlgur ja proovinud olen erinevaid aga MAMI mitte. Nii et nüüd pean selle Eestisse tulles talle ostma. LutIga Oleks last ikka kordades lihtsam magama saada. Aga jah see mängukaar on üks geniaalne leiutis, minu oma viitsib seal igal hommikul pärast ärkamist 30-45 min tsillida ja oi kui mõnus on rahus kohvi juua ja hommikust süüa 😀

    Like

  4. Oeh, nüüd ma kahetsen, et ei tulnud varem selle peale, et kirjutada soovitus MAMi kohta 🙂 Minu poiss keeldus ka kategooriliselt kuni sai MAMi ja selleni jõudsin, kui mitu sõbrannat, kes olid sama häda kogenud, MAMist abi said. Muide, sama teema lutipudeliga, poja keeldus kategooriliselt, aga kui ta 4 kuuselt liiga vähe juurde võttis, pidin hakkama teda lisaks söötma. Küll rinnapiimaga, mille ülejäägid olin ettenägelikult sügavkülmutanud (ära ei raatsinud ju väärt kraami visata :)), aga lutipudeli abiga. Niikaua oli jant kuubis, kuni ostsin MAMi pudeli. Sealt edasi polnud enam probleemi. Nii et MAM ruulib, täiega! 🙂

    Like

  5. Mul poeg 1,3 a ja ka MAM lutid on olnud kõige armastatumad. Üldse ei sobinud Difrax, nii peenike ja ei haakunud üldse. Ta ise ka imestas, mis jama selle lutiga on, et paneb suhu, aga ei püsi seal üldse.

    Like

  6. Meil on MAM lutt teel ja ootan huviga kuidas tirts sellesse suhtub, eriti kuna nii paljud seda kiidavad. Seni kasutame Avent Soothiet ja need õnneks sobivad talle ka.

    Like

  7. Täitsa huvitav, ma ei olegi kuulnud, et MAMi kiidetakse. Aga tõesti on imelutt, sest isegi täna on ta seda mingi aeg juba imenud, kuigi mitte küll nii edukalt kui eile, aga kordades edukamalt, kui eelmist ikkagi.

    Like

  8. Ostsin ka eile kohe selle luti. Ei ole aega oodata ju, kui üks hommikust õhtuni sul kodus kisab.Proovitud on Loodusperest tellitud kautšukist ja nuk lateksist ja dilfrax. Aga no ei taheta. Ei oska imeda.
    Ma üldse ei uskunud, et niimoodi käibki, et üks lutt lõpuks teeb selle klõpsu ära. Nii julgustav on teada, et teil see töötab. Nii et ma ei anna alla. See Mam lükati suust samamoodi jõuga välja nagu kõik teised. Ega nutvale lapsele seda suruma ei hakka kui on näha, et see talle ikka kohe üldse ei meeldi. Aga vaikselt proovin ikka meelitada 🙂 Hetkel 2 kuune.
    Jõudu teile. Ootan igat uut postitust ja loen igat sõna 🙂

    Like

  9. Ma panin lutti koguaeg nagu ettevaatlikult suhu ja rohkem suulae suunas, ise ka seal lähedal, siis võttis paremini. Kui niisama suhu topin, siis see lutt röökides lendab ka jah 😀 aga no siiani harjutan selle lutiga, siiski on kõvasti paremini läinud kui enne see lutimajandus 🙂

    Like

Lisa kommentaar

