Võimas vaktsiin ja null kõrvalnähtu? Midagi ei klapi selles väites.

Ma ei tee seda postitust selle mõttega, et arutleda vaktsiinide poolt- ja vastuargumentide üle. Ma tean, et see on tuline teema ja austan kõikide otsuseid, eks ise teate, mis teete. Mina olen otsustanud Johani vaktsineerida. Aga ma teen postituse selle mõttega, et miks arstid kõrvaltoimetest ei räägi?

Ma olen uurinud vaktsiinide kohta, millised võivad kõrvaltoimed olla, kuidas teistel on olnud. Kuna olen seda meelt, et iga inimese organism on erinev ja võib erinevalt vaktsiinidele reageerida, siis päris tõepähe teiste kogemusi ei võtnud, pigem statistika oma peas ja mõtlesin, et ah, vaatab, kuidas Johanil on.
Haiglas tehtud süstide mõjudest ma aru ei saanud, kuna laps oli nii väike, mina tema käitumises erinevusi ei osanud veel märgata. Ainus asi on see, et süstlajälg on ikka veel käsivarrel, punane täpp, mis pidi kaua paranema ja pidi normaalne olema, et see nii on.
Esimene vaktsiin, mis perearstil tehti oli B-hepatiidi teine osa, mis oli süsti hetkel Johani jaoks päris valus, aga hiljem kõrvalmõjusid ei täheldanud.
Nüüd 2. kuu kontrollis sai rotaviiruse vaktsiini esimese osa. Rotaviiruse vaktsiin on vist kõige hilisem, mis riiklikku vaktsineerimise kavasse võeti ja seetõttu tekitas natuke kahtlust, kas ikka on vaja jne. Lugesin teiste lugusid, et kuidas mõjus, mis põhjusel keegi teeb/ei tee. No, huvipärast. Ja et ei kaitse ju kõikide tüvede eest, aga loodan, et selle kõige “popima” eest siiski kaitseb.
Kõrvalmõjudest lugesin, et enamasti toimub seedimisega midagi – lapsel kõht lahti, mõnel palju rohkem gaase peale seda, enamasti väideti, et sellest päevast hakkas laps rohkem magama ja kuidagi imelikult rahulik. Noh, pidasin seda teiste individuaalseteks kogemusteks.
Tegime vaktsiini ära (mis on suukaudne, mitte süst). Järgmisel päeval või oli see juba öösest alates, oli Johanil suht põhi alt läinud. No tõesti, täiesti koguaeg lasi, mis on hea selles mõttes, et ok, kergelt välja, aga mis pani muretsema, et äkki tekib vedelikupuudus, Ja see kestis paar päeva kindlasti. Ja teine asi, mis on veel rohkem üllatavam – ta muutus loiuks ja väsinuks! See pani mind täiega muretsema! Sest kes seda blogi siin on lugenud, see teab, et Johan on kõike muud kui loid.
Hakkas juhtuma seda, et suvaliselt hetkel väsis ja kolks, magama, nagu tited ikka teevad, st enne Johaniga kohtumist teadsin, et nii nad teevad.
Vaktsiini sai 28.09, täna on 2.10 ja ikka veel on ta rahulikum, mitte õnneks loid, vaid rahulik.
Uneajad on ideaalsed! Ma panen ta magama ja ta jääb magama! Enne käis magamaminekuga igavene jant – teadsin aega, mil ta pidi magama jääma, kuna näha oli ka, et uni hakkas tulema, aga ta muudkui võitles selle vastu, ei aidanud lutt, kiigutamine, kussutamine-sussutamine – võpatas uuesti üles ja kisa lahti. Nüüd on alates vaktsiini saamisest magamaminemise aeg max 30 min kui sedagi. Enne võis ikka paar tundi kuluda.
Lõunauinakud olid ka tema jaoks keerulised. Nüüd vaatan, ahah, kell on selline, ta võiks nüüd magada – panen nt vankrikorvi, kiigutan natuke ja juba magab (toas). Enne ta ei suutnud vankris magama jääda, kui korv oli toas, ainult õues jalutades, kui parasjagu mingit tuuri peal ei olnud.
Ühesõnaga, mingi kõrvalmõju sellel vaktsiinil on, sest Johan on nagu äravahetatud – üleöö ei tunne teda enam äragi ja siis mõtlesin, et päris paljud emad on seda rääkinud. Mis värk sellega on?
Igatahes, mis mind selle teema juures siiski ärritab, on muidugi see, et vaktsiinid on ikka ühed natuke hirmutavad asjad, et niimoodi mõjuvad (duh, Lilli, peavadki mõjuma) ja misiganes infot ma kuskilt saan, ma ei tea kunagi lõpuni, kas seda võib usaldada .
Aga mis ERITI ärritab, on see, et kui perearstilt küsisin võimalike kõrvalnähtude kohta, siis vastas, oii eii sellel ei ole mitte midagi ja ärge üldse muretsegegi! Mis mõttes ei ole kõrvalnähte? Isegi peavalutabletil on! Vaktsiin, mis on nii suure mõjuga ja samas kehaliselt ei tunne midagi? Täielik jama jutt! Ükskõik, millise arsti käest nende kohta uurida, kõik nad vaatavad sellise näoga, et miks sa küsid. Peamine, et ma ei hakkaks vaktsineerimise vastast juttu ajama, eksole. Ja selles hirmus nad ei räägi midagi. See ei ole õige!
Miks nad ei või seletada normaalselt ära, kuidas asjad võivad olla? Ma saan aru, et on ülemuretsejaid ja mõnele tekitab see info ilmaaegu mingeid hirme, aga mul on õigus teada, mis kehas võib toimuda. Ja siis tulebki see info googeldamine, ebausaldusväärsed allikad ja mis kõik, milles arstid samuti inimesi süüdistavad, et ärge lugege netist. Kust ma pean siis lugema/kuulma? Internet ja külajutud ei tekita paranoilisust, vaid arstide keerutamine tekitab ja fakt, et isegi neid ei saa usaldada, sest pidev üldistamine käib nii diagnooside osas kui üldse inimeste osas.
Vaevalt, et see kõik juhus on, et peale vaktsiini saamist oli tal põhi alt läinud ja tohutu unevajadus. Päev pärast vaktsiini oli väga tuim, vaikne, ma olin mures! Nüüdseks on lihtsalt mõnusalt regulaarse magamisega laps. Noh, äkki süstiti katselist suureks saamise vaktsiini. Äkki sai järjekordne kasvuspurtimise etapp samal ajal läbi.
Olgu nii väike see mõju või lausa olematu kui tahes, aga sellest peab rääkima, sest kui ma ei oleks kõikvõimsast googlest näinud, et teistele on vaktsiinid selliselt mõjunud, siis ma oleksin arstile helistanud, et lapsel on midagi viga, kuna imelikult tuim, kõhuprobleemid, millal pean muretsema ja kuidas ravida. Just see tuimus hirmutas mind kõige rohkem, sest kui muidu tugev jauraja on järsku loid ja vaatab poolavatud silmadega õnnetu näoga sulle otsa, siis tekib paanika, kas ta ikka suudaks märku anda, kui ta enesetunne veel hullemaks läheb või vajub enne vaikselt ära.
Tegelikult, ma ei taha ka üldistada, et arstid on kõik sellised, et midagi ei räägi või võtavad kõiki ühte moodi, aga paljud justkui ignoreerivad fakti, et jah, võib nii ja naa mõjuda, sest äkki ajavad suvalt inimesed paanikasse, Parem olla informeeritud, sest teadmatus on see, mis hirmu ja paanikat tekitab, kui tõesti mõni kehaline reaktsioon välja lööb.
Selline on siis meie kogemus rotaviiruse “kõrvalmõjudeta” vaktsiiniga.
15 thoughts on “Võimas vaktsiin ja null kõrvalnähtu? Midagi ei klapi selles väites.

  1. Minule üttles pereõde küll kohe, et kui laps muutub loiks ja on koguaeg väsinud jne siis peab emosse minema kuna siis tilguti alla pannakse kohe.

    Meeldib

  2. Loidus on üks vedelikupuuduse sümptomitest. Sellega jah kindlasti EMOsse. Meid võeti 2-kuuse beebiga seepärast lausa haiglasse sisse igaks juhuks. Tilka siiski ei pandud ja järgmine päev saime koju. Kõhuviirus oli.

    Meeldib

  3. Eestis on vist luba kahel rotaviiruse-vastasel vaktsiinil (kumba neist kasutatakse, seda ma ei tea). Ravimi omaduste kokkuvõtete põhjal on mõlemal neist sagedased või väga sagedased seedetrakti häired:
    http://www.ema.europa.eu/docs/et_EE/document_library/EPAR_-_Product_Information/human/000639/WC500054789.pdf
    http://www.ema.europa.eu/docs/et_EE/document_library/EPAR_-_Product_Information/human/000669/WC500054185.pdf
    Imelik muidugi, et perearst/õde ei informeeri kõrvaltoimetest.

    Meeldib

  4. Mina elan Saksamaal ning olen ka lasknud mölemad oma lapsed vaksineerida. Selleks pidime elukaaslasega mölemad lausa arstile lnöusoleku allkirjastama. Esimesel arstiviisidil ühtegi süsti ei tehtud (laps oli siis 3-4 nädalane). Aga koju saime korraliku vihiku, kus oli kirjas köikide vaktsiinide kohta, et mis juhtub, kui ei vaksineeri ja peaks haiguse saama, siis kuna süsti tehakse ja mis on körvalmöjud. Samuti peale igat vaktsiini räägib arst körvalmöjudest. Selline süsteem mulle meeldib, ei pea googeldama.

    Meeldib

  5. Mulle öeldi juba haiglas et peab vaktsineerima et muidu tulevad igasugused haigused ning ala siis hilja seda ütles üks arst aga teine ütles et see sinu valik. Üleüldsegi nad peavad vaktsiini soovitama ja pähe määrima kuna ravimifirma maksab ja kõrvalmõjudest ei teata või ei taheta rääkida sest see ju kasum ning kõigil omad huvid mängus(endal laps vaktsineeritud ja kõrvalmõjusid pole täheldanud; laps 5,5 kuud). Soovitan lugeda telegrami ja vaadata youtubes videot “vaktsineerida?! Sest sina otsustad!”

    Meeldib

  6. Meil on alati arst tutvustanud kõrvalnähte, rääkinud vaktsiinist lähemalt, mis tehakse, miks tehakse jne.
    Täna lähme jälle perearstile ja Anni peaks nüüd rotaviiruse oma saama, esimese, aga kuna ta on veidi tõbine, siis kahtlen, kas tehakse või kas ma üldse lasen teha, äkki lükkan veidi edasi.

    Meeldib

  7. ravimifirmad ei sponsoreeri mingil moel arste, see on seadusega keelatud-isegi pastakaid ei tohi kinkida. Ja minu teada ei ole meil perearsti nimistu vaktsineeritute osakaal ka kuidagi ühegi preemia- või kvaliteediprogrammiga seotud.
    Pigem on see vähene rääkimine kas arsti laiskus või nad tõepoolest kardavad, et äkki mõtled ümber ja ei vaktsineerigi.

    Meeldib

  8. Olgu öeldud, et selles ma ei kahelnudki, kas teha või mitte, aga jaa, peab ikka rääkima, sest lisaks sellele, et tekib konkreetselt vaktsiinist teadmiste osas kahtlus, tekib üleüldse arstis kahtlus, et kas ta ikka süveneb patsientidesse. Mul on nii halb tegelikult seda juttu rääkida, sest tegelikult tundub, et on väga hea arst ja muus osas tegeles Johaniga ideaalselt. Ja varasemalt on ta minuga väga lahe ja proff arst olnud, seetõttu otsustasin Johani sinna nimistusse lisada. Igatahes, ma siiralt loodan, et see on mingi ühekordne asi.

    Meeldib

  9. Meie perearst rääkis rotavaktsiini puhul küll kohe, et osa võib kakaga välja tulla, et kindlasti mähe kohe välja viia ja korralikult last ja ennast pesta jne. Muidu võivad teised pereliikmed endale mingi jama saada. Meil õnneks mingeid jamasid polnud. Kaka oli natuke vedelam, aga kõht käis läbi nagu tavaliselt. Eks lapsed on erinevad.

    Meeldib

  10. Sul on siis hea arst veel. Mulle ei öeldud midagi, et mähe ära visata ja vaata, et kokku ei puutu sellega. Ja samamoodi muuseas alati ütleb. Ei ole sellel mingeid kõrvalmõjusid. Ma pole küll näinud.

    Meeldib

Lisa kommentaar

