3. kuu arstivisiit + ortopeed: kuidas edeneb?

Käisime eile perearstil 3. kuu visiidil ja täna Lastehaiglas ortopeedi vastuvõtul. Räägin siis ka natuke, kuidas Johaniga lood on.

Erinevalt eelmisest hullunud arstile minekust, läks seekord suht sujuvalt. Muidugi oli see, et hakkasin juba mitu tundi enne minekut ette valmistada, st et süüa/toita jõukasin, sättida, tema riideid vahetada, enda riideid vahetada, kõikvõimalikud mähkmevahetused (teeb oma suuremaid hädasid suht kellaajaliselt), aga ikka oli uksest minek mingi paanika saatel, et apppiii, me jääme hiljaks! Ja ikka pidin teda mitu korda unest äratama.
See oleks nagu mingi Murphy seadus, et just siis, kui kella peale minek, toimuvad lisaks igasugu asjad, nagu ekstra hädad, nii et ikka mitu satsi riideid täis lastud, Jaanuse täiesti edasilükkamatud töövärgid (miljon kõnet korraga, kõik tahavad kohe vastuseid or else), ootamatud seisakud liikluses. Aga ma olin päris tubli, hambad risti ja mõtlesin: ei, Lilli, maailma lõpp ei saabu, midagi traagilist ei ole juhtunud – ära mine närvi. Ja olin üsna ok. Nagu Jaanus ütleb naljaga (vist kuskil imelikus loos selline rida): ära mine närvi, ega närv pole pood, kuhu peab minema. Oukeei.
Noh, igatahes, selles osas läks, jah, sujuvamalt, kui eelmine kord, mil sahmisin, nagu segane, Jaanusel tuli samamoodi, nagu nüüd, järsku mingi ärev tööasi, auto ei läinud käima jne. Ju ma sain siis eelmine kord selle nn õppetunni täislaksuga kaela, et mulle näidata, et rahune maha, elu pole sellega läbi. Eelmisest ärevast arstilkäigust saab lugeda SIIT.
Jõudsime väikese hilinemisega (mingid minutid). Parkimine Merimetsas on kohutav, see võttis ka aega. Tormasime arstile, kõik oli ok.
Arst märkas kohe, et Johanil on põskedel allergia. Panin tähele, et see algas, kui hakkas rohkem ilastama ja käega nägu hõõruma. Arst aga ütles, et mingist toiduainest. Vaikselt jälgin siis, mida ma söön. Kuigi, minu toidulaud on suht tavaline, nagu alati on olnud. Hommik algab pudruga, võiku, siis mingi lõunasöök, vahel tehtud, vahel võtan kapist, mida on, ka mingi krõbinad või võikulaadne asi. Mingid mõttetud asjad on mul söögiks. Vitamiine hakkasin nüüd võtma.
Ainus asi, mille puhul olen täheldanud mingit uut reaktsiooni, on piimatooted.
Kas see on võimalik, et mul on peale sünnitust laktoosi suhtes tundlikkus tulnud, mis mõjub ka Johanile? Sest kui ikka omajagu piima olen tarbinud, siis on endal kõhus valud ja äkki sellest Johan täpiline. Mul pole piima suhtes mitte kunagi varem mingit sellist reaktsiooni olnud.
Olen ta põskedele Bepantheni salvi määrinud, aga arst soovitas rohkem tsinksalvi, nt sudokreemi panna. Ja kui Bepanthen on tõesti pehmendanud nats, aga pole leevendanud, siis sudokreem mõjus küll kiiresti. Panin peale arstilkäiku ja tunni pärast oli juba nägu valgem peas.
Kaks vaktsiini saime ka, mis mind jälle natuke ärevaks tegid – nii palju “mürki” korraga. Rotaviiruse teine osa ja siis kolmikvaktsiini süst (difteeria, teetanus, läkaköha). Rotavakstiin oli suukaudne, teine oli süst. Eelmine kord tekitas rotavaktsiin kõhulahtisust, natuke loidust, mida Jaanus arstile seekord kohe ära mainis, sest arst ütles, et oii, mingeid kõrvaltoimeid ei ole. Oli ikka. Aga pidigi esimese doosiga olema, kui üldse. Selles osas on küll tõsi – nüüd ei ole ma Johanis mingit muutust täheldanud.
Süsti elas ka ilusti üle, väike vääks käis, nägu punaseks ära, aga üsna kiirelt oli klaar jälle.
Johani värsked andmed:
  • Kaal: 7640g (sündides 4125g)
  • Pikkus: 67 cm (sündides 52 cm)
  • Peaümbermõõt: 43 cm (sündides 36 cm)
Niisiis, kasvanud täitsa hästi.
Peale perearsti autosse ja Lohusallu sõbrannale külla.
Selle kohta nii palju, et kodus olles ei kujuta vahel isegi ette, kui väga on vaja lihtsalt linnast välja ja sõbrannale külla minna – Johan magab paremini, meie saame oma asju rahulikult muliseda, kaminas põles tuli, söögid olid laual – nii mõnus oli! Ja nii lahe oli jälgida, kuidas Johan ja sõbranna veidi üle aastane poiss omavahel hakkama saavad – mänguasju jagati, sõbranna poiss muudkui naeris ja tegi paar korda Johanile isegi pai, Johan uuris teda, täiesti rõõmuhelk silmis, et jess, minusugune inimene (väike). Neil oli side saavutatud!
Arvasin, et oleme seal paar tundi, kuna ma ei teadnud, kuidas Johan peale arsti ja surkimist üleüldse on, aga olime õhtuni välja, kuni sõbranna poiss hakkas vaikselt magama sättima. Ülimõnus, rahustav käik! Neid on rohkem vaja. Ja aina rohkem (see ei ole mulle mingi uudis, muidugi) tean seda, et ma ei soovi siin linnas elada. Ma tahan siin käia, aga mitte elada.
Paar pilti ka meie hubasest olekust.

 

Õhtul hilja, kui kodus olime ja Johani lõpuks magama sain, avastasin, et jeerum, mul ju homme ortopeedi aeg. Ja Jaanusel on Toidumessil tööd teha, nii, et arstile lähen Johaniga ise.
Täna hommikul vara üles, sättisin end, Johan magas, aga enne 9t pidin ta üles ajama (9.00 oli arstiaeg). Ortopeed oli Lastehaiglas, mina elan siin suht kõrval, nii, et väga chill minek oli. Ainus asi, mille pärast muretsesin, oli see, kuhu ma vankri seal jätan, aga vastuvõtt oli traumapunktis ning arsti ukse taga nats ruumi oli, jätsin sinna, võtsin väärtusliku kraami seest välja ja nii oligi.
Vastuvõtt ise oli lühike, käänas ja väänas, nagu perearstki teeb ning kiitis – tugev, lihaseline poiss, isegi mingit võimlemist pole juurde vaja.
Ainus asi, mida ta mainis, oli see, et väga kiiresti on kasvanud, just pikkuse osas. Küsis, kas peres pikki inimesi ning ütles, et midagi normist väljas ei ole, et vahel viskavadki pikkust kiirelt, pole hullu, aga keskmisest tempost pidi kõvasti kiirem olema, arvestades, et sai just 3 kuuseks.
Ja seda mainis ka, et oi, esimene laps ja nii suur! Järgmised on üldiselt veel suuremad, et te siis teate! Ahah, selge pilt, siis ma tean! 😀
Niisiis, ortopeedil käik oli eriti sujuv ja tulemus ka perfektne!
Mul on nii hea meel ja iga päev olen ma nii õnnelik, et temaga on kõik nii hästi! Just sellistel hetkel tuletan endale seda meelde, kui olen väsinud või karjub või hädaldan, et jeerum, juba need riided ka väikesed ja jälle peab uusi ostma?! Aga siis mõtleme Jaanusega, et see on ainult hea, et teeb häält ja annab kohe märku, mis värk ning et muudkui kasvab – ei mingit muret! Ja sellega pole algusest peale muret olnud. Ja et mul ei ole mingeid imetamise muresid, ma ei pea isegi nibukreemi kasutama – pole kordagi seda valu tundnud, mida paljud emad tunnevad. Või siis paar korda mingis imelikus asendis hästi korraks, aga seda, et nibud lõhki jne – mul on nii hästi ikka läinud. Kutt söönud, kasvab jõudsalt ja minu kehaosad pole ka ribadeks.
Üldiselt Johanist veel nii palju, et jutustama on ta eriti hoogsalt hakanud, seda mainisin eelmises postituses ka. Iga päev on asjade haaramine aina sihilikum, näoilmeid on väga palju juurde tulnud – temaga annab aina rohkem suhelda ja see on nii lahe. Püsti/istuli tahab ta ka tõusta, kusiganes ta istub või on, ning läheb närvi, et see ei õnnestu. Ja kõhuli olles läheb närvi, sest ei suuda roomates edasi liikuda.
Paar illustreerivat pilti ka nendest aktsioonidest.
Üks udune mobiilipilt sellest, kuidas sealt toolist tahab end püsti ajada. Üleüldine elamine on nagu on – pesu kuivab pidevalt, tekihunnik, milles püherdada, on põrandal ja kui toolist läbi näeks, siis oleks ka mänguasjade hunnik paista.
Läksid tülli, sest lammas ei olnud piisavalt lähedal ja Johan ei jõudnud temani roomata.

Aga õhtused magamaminekud on jälle närvilisemad. Vahepeal oli täitsa hästi – umbes 21-22 paiku sai magama, aga nüüd on jälle veninud, vahel läheb isegi üle 00i. Mõtlesin, et ehk on jälle kasvuspurt või midagi. Ta võitleb unega, karjub, jaurab, taidleme või laseme natuke kisada – vahet pole. Kussutame, sussutame, söödan ja juran, kuni vajub unne.
Tal vist see asi ka tulnud, et huvid aina suurenevad, aga keha ei jaksa nii palju ringi trallida kui ta tahaks ja ei jõua end ära väsitada, kuigi me möllame ja võimleme temaga, kuidas vähegi jõuame. Ootan juba roomamise aega, kui ise end ära väsitab. Või samas, on näha, et ta on väsinud, aga ta nagu kardaks vabaks lasta ja unne vajuda – mingi ärevus on peal.

Muide, teooria! Vahel on endal ka stressis ja üleväsinuna tunne, et hakkad magama jääma, aga võpatad üles ja näed mingeid hallukaid – sada imet, rõve tunne. Teadlased räägivad, et see tuleb sellest, et kui keha on väga väsinud ja vajub hästi kiiresti unne, annab see ajju signaali, nagu keha hakkas ära surema või koomasse langema ja ise turgutab end ruttu üles. Sellest need ülesvõpatused ja asjad. Äkki tal on sama efekt.

Ja lõpetusels minust nii palju, et ma olen aina normaalsem – tugevam on olla ja rõõmsam ka, sest ma hakkasin vitamiine võtma. Päris tõsiselt – vitamiinipuuduse all ei tohi kannatada, sest siis ongi inimene jõuetu ja arvab, et on hale kuju, kui tegelikult ei ole. Nii, et võtke vitamiine!

Punapõsk
18 thoughts on “3. kuu arstivisiit + ortopeed: kuidas edeneb?

  1. Metsakutsu – ära mine närvi:P avastasin ka ise selle alles sel nädalal ja agaralt laulan kodus lastele ja mehele seda igal võimalusel 😀

    Like

  2. Mu laps sai eelmine kolmap rota ja siiani kõht lahti pisut. Esimesed ööd sai oma 5x mähkmeid vahetatud �� Esimene rota läks paremini, kuid ka läks kõht lahti. Kolmandat juba kardan, sest vaene beebi nii hädas sellega et peale toitmist vähemalt 2x ka kakab. Isegi korra vahutas ja oli roheline aga see pidi ok olema.. Minul samamoodi perearst väidab, et ei ole erilisi kõrvalmõjusid.

    Käisin ka eile pojaga ortopeedi juures, sest mu perearst samamoodi saadab kõik beebid igaks juhuks kontrolli. Meil ûtles ortopeed, et ta peab enne võileiva ära sööma, et jõuaks poissi tõsta. �� 3 kuu kontrollis tuli juba 8kg ära �� Saab ainult rp ja söögivahed keskmiselt 3-4h, aga kaalu ja pikkust aina tuleb.. ei taha mõeldagi, kui suur siis teine laps tuleb, kui valdavalt on järgmised lapsed suuremad �� Muskel igal juhul kasvab ��

    Like

  3. Mis vitamiine võtad? Mingit multivitamiini?
    Soovitan soojalt – tee investeering, osta külma astelpaju, mustikaid jms. Chia seemned, apelsinid jms. Ja muudkui söö 🙂 Tee smuutit ja pane marjad pudru peale. Kõige parem vitamiin? 🙂

    Like

  4. Mul sama vana laps ja ma pean ütlema, et kui õhtuse magamamineku lükkasime varasema peale (ööunne minek on 8-9 vahel) siis läks õhtune magaminek palju rahulikumaks. Muidu jäi ka see maganaminek samasse auju nagu teil aga siis ma lugesin veidi et suurim viga mida vanemad teevad on see, et lasevad lastel liiga kaua üleval olla. Minul vähemalt aitas see, et äkki on abiks:)

    Like

  5. Šokolaad, mesi, pähklid, maasikad ja tsitruselised on hullud alleegeenid. Piima kohta räägitakse seda samuti, aga ei oska kaasa rääkida, kuna juba aastaid olen hapendatud kraami peal ja piima üldse ei joo.

    Saskial jäigi rota saamata, kuna tuberkuloosisüsti alles kahe kuuselt teha lasin. Põhjuseks see, et kahte elusvaktsiini koos ei tehta. Tegelikult mul isegi hea meel natuke, kuna see rota alles katsetamise järgus pidi olema.

    Johan sul tõeline vägilane ja südametemurdja! :*

    Like

  6. Mu suguvõsas on pigem vastupidine kogemus ehk esimesed lapsed on suured ja järgmised pisemad.

    Huvitav jah, et rohelist kakat normaalseks peetakse. Ise olen just tutvusringkonnas kuulnud vähemalt kahte juhumit, kus rotaviiruse vaktsiin on keeranud laste seedimise kuudeks sassi (keegi kirjutas ka kusagil blogis oma halvast kogemuset sellega). Eks see ole taas individuaalne.

    Like

  7. No see pidigi tegelikult normaalne olema, kui esimese doosi järel põeb selle viiruse kergelt läbi, nii siis arst rääkis nüüd. Aga mis mõtlema paneb, on see, et miks ta esimesel korral ütles, et ei mingeid kõrvalmõjusid. Selles mõttes, et pigem anda infot, mida sellisel puhul teha ja mis on see kriitiline piir, kui abi vaja, mitte, et ahh ära pabla.

    Like

  8. Ma olen hull apelsini järgi, eluaeg olnud, aga nüüd ma pigem piiran, et last mitte täpiliseks teha ja gaase mitte tekitada. Ja seetõttu võtangi juurde vitamiine. Apteegist algul vaatasin eraldi, aga siiski soovitasid imetamisaegseid, kus kõik koos. Ja no B vitamiin, magneesium – need on asjad, mistõttu mul närv vist on puhkama hakanud. B vitamiini saamine on alati hästi mõjunud. Pluss võtan omega 3.

    Like

  9. Ma tahaksin ka neid aegu lükata, aga harjun mingi ajaga ära, siis ta vaikselt juba muudab seda. Lõunaunesid ja asju olen üritanud ka nihutada. No, 2-3 jauramist ja magama ei jää, kuni lihtsalt, et ok, tule siis ja väsita end mängides. Ma ei teagi, mida ma valesti teen ja targad raamatud räägivad, et veel on vara midagi nihutada – peab tema graafikut jälgima, samas tahaksin selle asjaga pihta hakata. Hea magaja ei ole ta sünnist saati olnud, aga samas ei ole ka nutuke ja vingunud, vaid pigem lihtsalt uudishimulikult üleval ja taidleb ringi. Selle magamisasja pean käsile võtma, õigemini juba olen võtnud, aga päris keeruline on.

    Like

  10. Jaa, ma ei söö muud midagi nii palju, kui just piima. Nii, et eks ma vaatan, kuidas asjad mõjuvad. Peale sünnitust on ka minu keha igasugu toitude osas palju nõudlikum/tundlikum – see on mulle harjumatu, sest mulle meeldib rahus süüa KÕIKE! Aga jääb ära 😀

    Ja Johani komplimendi eest ma tänan sind! 🙂

    Like

  11. Jah ma tean seda tunnet, mul sama probleem, et magamine pole väga kiita olnud. Aga kuna see kussutamine jms tegemine, et ta lõpuks magama jääks väsitas mind nii ära siis mõtlesin, et nii enam edasi minna ei saa – ma olin ise lõpuks nii läbi ja hirmuga mõtlesin et ta ainult kasvab ja no kaua sa jõuad. Siis lugesin sellist raamatut Sleep Sense ja peale seda hakkasin kohe uut rütmi harjutama ja ausalt see mõjub. Muidugi on halvemaid ja paremaid päevi aga üldjuhul on magamine paremaks läinud. Eriti aitas see mõista seda et on okei kui laps nutab, et ta harjutab ennast ise maha rahustama ja see on parim asi mis me vanematena neile võimaldada saame. Muidugi mul autab see öiste unedega kõige paremini, päevased ei ole ikka veel nii head kui võiks. Muidugi räägitakse et kuni 3 kuuni ei ole mõtet graafikust rääkida ja unekooli teha aga noh iga vanem tunneb vast ise ära selle, rt kas ta laps on valmis selleks või mitte. Mina tundsin, et peab hakkama tegema ja no ausalt esimesed päevad olid rasked aga siis läks juba kergemaks nii, et ma soovitan pigem varem kui hiljem.

    Like

  12. Suur jah 😀 Aga ma soovitaks mingit looduslikumat tsinksalvi, näiteks Weleda oma või mingi muud loodustoode. Sudocremis on see mineraalõli, mis on naftast.

    Like

Lisa kommentaar

