Käik neuroloogi juurde ja asjad hakkasid liikuma!

Täna käisime Keskhaigla Lastepolikliinikus neuroloogi vastuvõtul. Osa perearste saadab niisama kontrolli, osa saadab siis, kui on mingi kahtlus. Meil oli niisama profülaktiline kontroll.

Muide, osaline põhjus, miks ma seal tavaliselt arsti juures ei käi (ega läinud ka sünnitama), on sealne parkimismäsu ja liiklus – JUBE! Nüüd veel eriti, inimesed/autod sebivad ringi, kuidagi nii segane on kõik. Nüüd, kui lumi maas, siis veel eriti nõme liigelda.
Ja lastepolikliinik ise on ka kuidagi nii kõle – suur ja … ma ei tea ise ka, mis mulle seal ei meeldi, lihtsalt kuidagi ebamugav, mingi närviline õhkkond ja stagnaaja tunne. Selline tunne, et igal sammul võid saada arstide käest õiendada. Jaa, andke andeks, et ma nii räägin – see on lihtsalt see tunne, ei põhine faktidel, tõepoolest.

Ok, saime pargitud ja läksime üles neuroloogi ukse taha ootama. Sinised kilesussid jäid võtmata ja mina, tubli inimene, põdesin selle pärast natuke, aga see õiendus arstidelt jäi õnneks saamata.
Siis kutsus arst meid enda kabinetti: Johan! Seda oli imelik kuulda, sest ma olen ikka harjunud, et perekonnanime järgi kutsutakse. Nummi.

Ma kujutasin ette, et hakkab kõikvõimalikke katseid tegema, mis panevad Johani kuidagi eriliselt kuulama, nägema, liigutama. Õigemini, ta tegigi, aga need olid küllaltki tavalised asjad – mõõtis peaümbermõõtu, rinnaümbermõõtu (mõlemad olid 43 cm), kontrollis istuli tõusmist, seismist, kõhuli olekut, jalgade liikumist, kuidas mänguasja vaatab ja kuidas haarab.

Aga mida ma ei osanud ette aimata oli see, et ta näitas ette, kuidas võimelda, kuidas arendada tema liikumist, pööramist, asja haaramist ja kuidas last masseerida. Ma imestan, et neuroloog seda tegi, aga ortopeed mitte. Ma ise arvasin, et pigem saan ortopeedilt mingeid juhendeid, aga ei miskit.

Igatahes, ma olin positiivselt üllatunud, et nii ilusti ja täpselt näitas ning seletas, mis milleks hea on.
Mul oligi juba mure, et ei keera end ringi, kuidas peaksin seda harjutama. Ma ise arvasin, et peab kätest või ühest küljest toetama ja siis keerab, aga tegelikult näitas hoopis, et jalad tuleb paika saada ja kuidagi niipidi seda asja arendada. Näitas ka seda, kuidas silitada ja masseerida, mis asendis on seda kõige parem teha. Mainis ka, et lasta üsna palju päevas kõhuli olla, kui jalgadest toetada, siis ta ei väsi ka nii kiiresti sellest asendist ära. Käed (küünarnukid) peavad ilusti sirgelt maha toetuma, mitte kuidagi viltu olema.

Nii! Ja nüüd, kui just seletasin, õigemini kirjutasin, et ei keera end veel seljalt kõhuli, vaatan mängumati poole ja seal ta on! Kõhuli! Kas see arsti kindel liigutus ja harjutused aitasid või on see juhus, aga nii lahe! Keeras kõhuli ja ajas end veel rohkem püsti ka, et kätt enda alt vabastada. Mina kirjutan siin seda juttu, Jaanusel oli parasjagu töökõne ja mõlemad vaikides vehime käte ja jalgadega: JEEEE!

Ja nüüd, otseloomulikult, on vaja teada, kas see oli mingi juhuse asi. Nope, panen selili ja plaks, kohe jälle kõhuli. Ehk siis mul on vaja katsetada ja kiusata teda, eksole. No ja muidugi üritab omameelest roomata ka, sest võimas tunne on peal, aga seda ta veel ei suuda.

Kui arvasin, et tänaseks tean, mis tähendab väsimus või oma aja puudumine, siis nüüd, kui ta muutub liikuvamaks, saab see taas uue mõõtme.
Varsti ongi see aeg käes, et vaatan hetkeks kõrvale ja ongi plehku pannud. Appi.

 

10 thoughts on “Käik neuroloogi juurde ja asjad hakkasid liikuma!

  1. Arst ei saada tegelikult profülaktiliselt neuroloogile. Johanil peab selleks mingi arenguline mahajääms olema, selle hulka kuuluvad erinevad asjad, alates lihashüpotooniast kuni motoorse arengu mahajäämuseni. Arst ehk ei ütle seda, miks ta saadab, sest ehk teie probleemi puhul peaasjalikult abistamisega ei ole mingeid kahtlusi tõsisele patoloogiale ja arst ei soovi seega liigset muret tekitada.
    Lasteneuroloogile saatmise tunnused on nt peakontrolli puudumine 3-kuuselt, pööramise puudumine 6-kuuselt, istumise puudumine 9-kuuselt jne.

    Meeldib

  2. Hmm, huvitav, meil saatis lihtsalt profülaktiliseks kontrolliks nii ortopeedile kui neuroloogile. Õigemini, ma ei tea jah, mida ta süsteemi või online-saatelehele kirja pani, aga neuroloog võttis ka seda kui tavalist kontrolli. Ütles, et kõik eakohane ja teeb kõike, mis vaja, mida ka perearst alati on öelnud. Hmm. Äkki tõesti kahtlustas midagi, aga jättis ütlemata, kes teab.

    Meeldib

  3. Kesklinnas asuv lastepolikliinik kuulub Tallinna Lastehaigla alla (seesama, mis on Mustamäel), Ida-Tallinna Keskhaigla on eraldiseisev asutus 🙂

    Meeldib

  4. Just nimelt saadetakse kontrolli, kõik arstid ei raatsi sellele kulutada, kuid enamus siiski. Saatekirja saad digiloost vaadata, kui logid sinna sisse, siis saad vahetada rolli, seal peaks olema Johani nimi ja siis sealt tema nime alt saad vaadata, mis kood on saatmise põhjuseks pandud ja kui pole kirjutatud juurde mis see tähendab, siis google aitab.
    Kindlasti saadeti tavakontrolli, mitte mingi haiguse kahtlustusega.

    Meeldib

  5. Mis ma ütlesin 🙂 kõik on korras, seega muretseda pole vaja ja see oli rutiin, mis tuleb lihtsalt läbida ja mingit erilist põhjust polnudki. Minu meelest on just hea, et perearst ei pea ennast mingiks ülipädevaks igal alal, vaid saadab ikka spetsialistide juurde ka kontrolli.

    Meeldib

  6. Ta sai ju just 3-kuuseks? Siis on ta ikka väga kiire arenguga 😀 Sest väga väga vähesed hakkavad 2-kuuselt keerama. Vähesed 3-kuuselt. Enamus ma pakun 4-5-kuuselt 🙂 Normaalne on kuni 6-kuuni.
    Aga seda rõõmu ma mõistan, ikka lahe, et nii hästi areneb 😛

    Meeldib

  7. Ta sai 21.10 3-kuuseks. On see kiire? Ma ei teadnud, kusjuures :p Seda enam, et arstid ka küsivad, lisaks teistele, et kas juba pöörab ka ning neuroloog näitas ette, kuidas seda temaga harjutada. No, igatahes, tubli ja tugev on ta küll, aga seda tunnevad kõik emad oma laste suhtes 🙂

    Meeldib

Lisa kommentaar

