Kasvuspurt, hammaste tulek, esimene nohu – #fablife

Ma olen vahepeal olnud päris busy. Ei, mitte midagi lahedat ei ole teinud, kuskil ägedates kohtades ei ole käinud, vaid busy olles Johani isiklik assistent, arst ja ekstrakogustes musitaja-kallistaja-nunnutaja.

Seda kõike ekstrakogustes on vaja, sest tal on nohu, tulevad hambad ja vist läbib kasvuspurti – selline “mõnus” kombo.

Jõudsin eelmises postituses kiita, et oo, kui lahe, magab kella pealt, kõik süsteemid on mul selged, olen megaosav ja võimas, kui hakkas pihta see, et ärkab iga natukese aja tagant, vahel hüsteeriliselt karjudes, vahel nuuksudes – ta on ilmselgelt häiritud ja närviline. Enne ta rahu ei saa, kuni saab sülle.

Ja ta sööb viimasel ajal eriti tihti, nagu oleks vastsündinu jälle. Ei ole nii, et tahab lähedust lihtsalt, vaid reaalselt sööb ehk lausa kugistab vahel. Mul on hirm, et äkki saab vähe süüa kätte ja ehk on juba aeg hakata pärissöögi poole vaatama. Aga võimalik, et asi on spurdis.

Lisandunud on veel see, et tal tulevad hambad. Ma ei teadnud enne, kuidas imikul hambad tulevad, ei mõelnudki sellele, kui päris aus olla – noh, ju nad kuidagi tulevad. Aga mingi päev avastasin, et esiteks, ta ilastab tohututes kogustes, vahel on terve kõhuesine täis. Teiseks, ta tahab kõike muudkui närida ja järada. Sophie on “hammaste” vahel ja krigistab seda nii, et ma imestan, et see veel ühes tükis on. Kui Sophiet parasjagu ei ole, siis läheb käiku rusikas või käsivars, millelt ükspäev lausa verevalumid avastasin.

Vaatasin, et ta igemed on justkui terava kujuga, nagu kohe-kohe oleks tohutu rida hambaid väljas. Peale neid avastusi pistsime ta jahutavad mänguasjad külmkappi. Meil on paar sellist varutud, millel vesi sees ja mis peaks tema igemeid jahutama. Rahustavalt mõjuvad need küll.

Hammaste tulekust, spurtimisest ja millest iganes tingitud magamatusest igatahes veel ei piisa, siin on ruumi veel muudele asjadele ka – näiteks nohu.

Viimasel ajal olen mõelnud sellele, et jeerum, kui laps jääb haigeks, mida ma siis veel teen – mitte midagi ei oska ju. 4-kuusele ei tee selgeks ka, et jah, on küll halb, aga läheb mööda või siis tore oleks, kui sa nüüd nuuskaksid.

Sain selle, millele mõtlesin – esimene nohu. Hakkasin kuulma lõrinat ta hingamises, selline ninas või kurgus, aru ei saanud ja arvasin, et ju see on ilastamisest. Aga siis avastasin, et nina on vesine mitte mingist ilastamisest, vaid tatine lausa. Ja nii ongi – pühin ära, aga ninasõõrmetes on ju ikka värki, täiega nohu.

Mul on ninapump ka olemas, aga olen kuulnud, et ei tasu sellega kohe asjatama minna, las ravib ise ja kui ikka väga umbe läheb, siis võib sellega natuke aidata. Ninapumbaga võib õrna limaskesta vigastada ja selle parandamiseks toodetakse veel rohkem tatti ehk võime aitamise asemel hoopis rohkem nohu tekitada. Igatahes, väga hea – ei pea selle pumbaga jurama, vaid ootan-vaatan, mis saab. Seni pühin niisama ninaalust puhtaks ja vaatan, et see ärritunud ei oleks.

Niisiis, kõikide nende asjade tõttu olen mina mitu ööd magamata, eile sain magama vist kell 4-5 paiku ja peale seda hakkas ka suht iga tund mingi väiksem versioon jäuramisest. Ainus koht, kus magas, oligi minu kaisus, mida ma tavaliselt ei lase tal teha, aga mul ei jäänudki midagi üle – ta oli täiesti rahutu ja unetu, kahju hakkas.

Üleüldse on kahju vaadata vesise nina ja silmadega beebit, nii, et ma olen ekstrakogustes nunnutanud, nagu mainisin. Isegi, kui tal neid vesiseid nina ja silmi ei oleks, siis ikkagi nunnutaksin – mul on viimasel ajal eriti tuurid peal.

Mida vanemaks saab, seda suurem vaimustus tuleb. Nii on halb öelda, jaa, ma tean, koguaeg on vaimustus, aga no tuleb – selline ülev tunne, et pigistaks, näiteks, ta põsed pannkoogiks.

Aga magamata öödes on plusse ka – saab omi mõtteid mõelda ja otsustada, näiteks, seda, et ah, teen ära, mida ma ikka edasi lükkan – lähen wordpressi ja ei ole nii, et ei viitsi neid settinguid uurida ehk remonti teha ja jätan sajaks aastaks pooleli. Tehtud.

Nii, et tere tulemast minu uude koju!

 

 

 

7 thoughts on “Kasvuspurt, hammaste tulek, esimene nohu – #fablife

  1. Oh jah beebil nohu, see on minu meelest uks jubedamaid asju beebinduse juures. Nohuga ei saa nad ei magada ega korralikult suua, lisaks on seda tatti nii voimatu nende pisikestest ninadest katte saada + viril tuju ja magamata ood. Ja kogu see kupatus kestab veel uldiselt kauem kui noh taiskasvanul. Mu 5 kuusel on juba 3 korda nohu olnud, ikka vaga jube. Aga kuna tal palavikku sellega kaasnenud pole olen ta oue magama pannud sest varske ohk loob nina lahti ja nii saab ta vahemalt paeval end valja magada.

    Like

    1. Õnneks ei ole nohu nii hull ja täna on kordades parem. Kartsin, et läheb päris käest ära. Käisin ka eile õues, tegin sooja vanni – mulle küll nohu puhul mõjub hästi ja tundub, et talle ka.

      Like

  2. Mu tüdruk pea täpselt 2 nädalat noorem (4.dets kukub neljas kuu), aga no üsna sama seis meil. Spurdib ja igemes midagi sügeleb vist. Ilgem ilakott on ta vist juba kuu aega olnud ja kuna ta veel Sophiet ei oska õiges asendis hoida, sõidame praegu midagi ‘lihtsamat’ talle järamiseks ostma. Minu sõrmed on kõik nii ära näritud, et need alati ragisevad ka kui ta nende kallal on.
    Unedest on hakanud ka nutuga ärkama ja kaks viimast ööd on minu kõrval maganud – mõlemad magame paremini. Mees ei saa öösel midagi aru, magab nagu nott. (:
    Ja hullemaks kaisukaks on ka selle nädalaga hakanud. Niiet kui nohu välja arvata, oleme päris samas seisus. Loodan, et pisidel läheb peagi kergemaks!

    Like

  3. Mul plika ärkas 5-10 kuu ajal iga öö 1-2-3-4h järel ja ainus lahendus oli rind. Alguses kinnitasin, et ta ju nii pisikene alles, et las ta siis ärkab nii tihti, kui vaja. Enne kui aru sain, olin 5 kuud magamata ja nii kurnatud, et jube. Enne 11ndat kuud otsustasin rinnaga toitmise ära jätta, sest ma olin füüsiliselt ja vaimselt nii kurnatud, et kohutav. Tagantjärgi võin öelda, et ainuõige otsus mu jaoks, hakkas peale seda kenasti magama ning sain unevõlga ka hakata kustutama.
    Sisuliselt 5 kuud magas mu kõrval ja muu lahendus ei sobinud.

    Like

Lisa kommentaar

