Tänane arstivisiit

Täna oli Johani 4. kuu arstivisiit. Või 5. kuu … No, nädala pärast saab 5. Räägin siis veidi sellest, kuidas tal läheb. Kaal, mõõt, nahaprobleem, meeleolud …

Kogu see jutt, mida arstiga rääkisime, oli röökimise saatel, kuna nii, kui arsti nägu nägi, pistis lohutamatult röökima, miski ei aidanud. Isegi sellest aru ei saanud, kas süst talle valus ka oli või ei – üldine kisa oli. Ma ei tea, miks ta täna selline oli – äkki seostabki arsti nägu süstiga ja hakkas paanitsema. See selleks.

Peamine, millele mõtlesin, oli muidugi kaal ja see on vist iga lapsevanema peamine mõte, kas ikka piisavalt juurde võtab. Johan on viimasel ajal rohkem jälle süüa tahtma hakanud, rahutu, mürgeldab ringi – mõtlesin, et äkki peaks varsti lisatoiduga alustama, äkki ei saa piisavalt. 5. kuu on see, millal võib vist vaikselt maitsma hakata, põhivärk alates 6., aga enne ei julgenud ise alustada, kui arstil käidud.

21.12 saab 5-kuuseks ja kaal näitas 8800 g, mis on väga hästi, pikkus 70 cm. Imestasin, et rohkem ei ole, kuna pikalt juba 69 ja seal kandis olnud, aga eks pikkuse mõõtmine ongi selline nii ja naa värk – niheleb palju.

Arst andis tabeli, mille järgi mida ja kui palju võiks lisatoitu anda, kuid ütles, et sellise kaalu juures laps võiks siiski 6-kuuselt alles alustada, ta ei näe mingit vajadust varasemaks alustamiseks. Väga hea, seda ma kuulda tahtsingi.

Kusjuures, ma saan täiesti aru emadest, kes hakkavad oma lapsele lisatoitu varem andma, kui nad seda vajavad, sest esiteks, ta on ju nii suur ja noh, inimene 😀 Teiseks, nii põnev, tahaks anda juba midagi ja näha, mis nägu teeb. Ehk siis uus action elus. Naistele on ikka actionit vaja, olgu see siis kasvõi titele lisasöögi andmine (vau, kui põnev, Lilli) – jälle uus ja huvitav asi, vaja uusi värvilisi nõusid ja püreesid hankida.

Nahaprobleem on Johanil säilinud – punetav, veidi allergiline, kohati kuivab. Eelmine kord ütles, et pange Sudokreemi, vahel olen pannud ka. Soovitas, muide, piimabrändi muuta. Jõin Tere piima, see tekitas ka minul peale sünnitust vaevusi, nagu oleks laktoositalumatus (iu). Aga nüüd ostan Almat või seda Rimi enda mingit odavamat ja ei ole enam kõhuteemasid. Johanil nahk ka parem. Võimalik, et Tere piimas on mingi töötlus, mida me siis ei kannata, säilivad küll kahtlaselt kaua. Pole enne tähele pannud. Igatahes, kuigi see piima muutmine on paremaks teinud, ei ole päris korras.

Arst ütleski, et meie nahk on atoopiline, nii temal kui minul. Minul on täiesti, eriti vastu talve ja talvel – sügeleb, kestendab, isegi leemendab, lõhki – mul on kõike olnud ja korralikud armidki järel. Nahk on päris tundlik. Mida vanem olen, seda rohkem tean, mida vaja, mis vitamiine, mis õlisid. Johanil on näha, et üsna sama tüüpi õrnake nahk. Mu isal on ka selline nahk ja oli ka noorena hullem. Ema mul ütles, et kõik ta lapsed olid sellised (ehk mina ja õed). Niisiis, Jonts on meie pere laps jah. Aga pole hullu, kirjutas mingit salvi, mis peaks väga hästi aitama. Õnneks tal nii hull ei ole, et muudkui sügeleb ja kärnas oleks. Arst ütleski, et kui aastasena veel see asi säilinud, siis võiks allergoloogi juures käia ja imestas, et mina ei ole seal käinud – soovitas minulgi käia, et ehk tuleb välja mingi talumatus, mis mul eluaeg on olnud, aga pole tegelenud.

Kui Johani käitumisest rääkida, siis ohjummal. Ta on nii suur juba! Selline nõudlik kutt, mis ühest küljest on üliäge ja teisest küljest üliväsitav. Väsimusega juba vaikselt harjub. Aga naljakas on koguaeg – ta hääled, jutud, tegutsemised, ilmed – kõik on aina detailsemad. Iga päev on midagi uut, see on mulle ja Jaanusele naljakas ning põnev. Teistele vaevalt 😀

Aga see, et ta nii uudishimulik on, on päris lärmaka toa tekitanud – ta tahab KÕIKE ja korraga. Näeb midagi, röögib, kuni saab selle asja kätte, siis kohe näeb uut asja, vana visatakse käest, võtab uue, siis röögib, et see vana on eemal, siis avastab, et tahaks hoopis punast tassi, mis mega kaugel laua peal on ja röögib selle peale. Karjub häälekalt ja nõuab. Vahel lausa kiljub. Kõik sada nõudmist toimuvad minuti jooksul, eriti siis, kui ta on väsinud. Asi on seal maal, et olen hakanud asju peitma, et ta pea sassi ei läheks.

Vahepeal oli nii, et panin ta mängumatile, mõned mänguasjad olid seal laiali – keeras ühele poole, mängis ühe asjaga, keeras teisele poole, mängis teisega – ei olnud kohe kisa lahti, et ei saa asju või igav. Aga nüüd ajavad kõik asjad teda närvi, sest ta tahab neid korraga. Selili ei püsi ta üldse – kohe kõhuli ja kohe roomama. Õigemini üritab. Ta on teinud mõned roomamisliigutused, mis on edasi viinud, aga palju ei vii ka ja siis ta venitab ja pingutab, et saaks. Niisiis, kiljub seal, tahab kõike, mida näeb, peksab jalgadega vastu maad. Seetõttu peangi kirevamaid asju peitma, kui tahan natuke rahu saada. Eks tulebki aegamisi asju anda. Enamus on niikuinii kastis seismas, aga nende vastu ta pole huvi üles näidanud ka – ikka värvilised ja häälttegevad asjad on teema.

Kõige parem viis tema arendamiseks on see, kui ma ei passi kõrval ega aita teda. Õigemini, kui oleme koos läbi teinud või võimelnud ja lasen tal üksi pärast jaurata ning tegutseda. Kui mind silmapiiril ei ole (tegelt eemalt vaatan ikka), siis ta teab, et ta ei saa mulle loota, hakkab keerama, vaikselt roomama ja möllab üsna pikalt omaette. Aga kui hakkan midagi jutustama temaga või tulen ta juurde, siis läheb nii haledaks nutuks, et oijeerum. Umbes, et kas sa ei näe, et ma ei saa, tule ja pane see kolisev asi nüüd mulle lähemale!

Üldiselt, nagu ikka, ta on nii lahe, nunnu ja iseloomukas, et ma vaimustun iga päev. Lokk on tal ka otsaees. Mujal on õrnalt säbrused juuksed, aimatavad lokid. Niisiis, tuleb kräsu, nagu meiegi. Nunnu.

Niisama, 2 suvalist telefonipilti ka (päriselt, palun uut telefoni), kaamerat polnud käepärast.

 

16 thoughts on “Tänane arstivisiit

  1. Pidin kohe välja otsima, palju minu beebipoiss kaalus. 4,5k oli 7400g ja 66,5cm ja 6k oli 7550g ja 68,5cm (jah, meie alustasime 5kuuseks saades lisatoiduga) Üle 70cm ehk siis 72 oli ta 8kuuselt ja 8900g kaalus alles 10kuuselt. Nii et Johan on üks korralik poisipurikas! 🙂

    Meeldib

  2. Mul kaalus plika aastaselt umbes nii 😀 aga piimast tahtsin rääkida! Kas tarbid täispiima ikka või 2.5%? Inimesel on rasvasemat piima lihtsam seedida. Varem olid endal ka igast hädad aga nüüd juba mitu aastat joome vähemalt 3.5% piima.. praegu pm ainult farmi täispiima, mis üle selle isegi! Ja Farmi asjad tunduvad üldse kuidagi veidi naturaalsemad… kui kohukesi ja jogurteid proovida.

    Meeldib

  3. Meil pereõde soovitas hoopis vastupidise loogika järgi ja arvas, et nii suurele poisile võib juba lisa hakata pakkuma küll (4-kuuselt). 5-kuuselt oli poeg 10,05 kg ja 71 cm.

    Meeldib

  4. Äkki sa proovi üldse piimast loomuda natukeseks ajaks ja vaata mis saab? Igasuguseid alternatiive on,kaerapiim,mandlipiim jne. Proovida ju tasub igatpidi,vōibolla aitab ja kaltsiumi saad nendest ka.Ma ise enam piima ei joo ja piiimatooteid tarbin minimaalselt,tunnen ennast palju paremini.Vōi siis vaata kriitilisepilguga üle,mis sa sööd ja äkki leiad ise midagi juba sellist,mis vōiks tekitada,kasvōi šokolaad äkki.Proovida ju tasub
    Mu 4,5k on 69cm ja 8400kg,ja mul muskel kasvab 😀 Käisime eelmine nädal arstil ja meil just vastupidi,kui arst vaatas teda ja katsus ja siis tüüp naeris ja tahtis kogu aeg arstil sōrmest haarata,korraks torgati ja tehti allergiatest piima ja kui juba tegemiseks läks,siis ka muna vastu ja ōnneks pole kummagi vastu.
    Ta ainult ùhe korra vaktsiinisüsti saanud,korra pistis röökima täiest kōrist.Ei ela Eestis ja siin veits teistsugune vaktsiinikava ja alustakse alles 3kuuselt.

    Meeldib

    1. Meil on siis üsna ühes mõõdus lapsed 🙂 aga jaa, tavaliselt on ta väga rõõmus olnud, kah arsti järanud :p piimatoodetest loobumisele olen mõelnud küll, aga takistab, teagagi, mis. Isu nende järele. Aga ma jälgin rohkem, mida söön, kui asi läheb käest, peaksin loobuma.

      Meeldib

  5. Mu järgmisel nädalal 9-kuuseks saav poeg kaalus kuu tagasi 7,3kg 😀 Alustasime Lisatoiduga 4,5-kuuselt. Ta on väga aktiivne ka. Roomab, ajab end toe najal püsti. Alguses oli ilge häda arstil, et mis lahti, et nii vähe võtab juurde (mul vanema poisiga suht sama teema, kuigi tema oli piimapulbri peal). Küll sellised asjad võivad stressi tekitada. Aga laps näljast ei kisa, on nii rõõmus ja aktiivne.

    Meeldib

  6. Mul ka suur poiss, hetkel 5 kuuselt ule 8 kilo ja pikkus ka sinna 70 cm kanti. Arst soovitas ka lisaga oodata 6nda elukuuni aga hakkasin andma 5 kuu ja 1 nadalaselt. See on ikkagi ema isilik otsus, sest tema tunneb oma last koige paremini. Onneks allergilisi reaktsioone pole tekkinud ja seedimine ka korras aga magama hakkas oosel palju paremini nii et mul hea meel, et natuke varem alustasin, puhanum ema=onnelikum laps 🙂
    Aga Johan on vaga ilus kutt!

    Meeldib

Lisa kommentaar

