MEIL tuli teine hammas. MEIL?!

Oh, jeerum. Teate, mida ma just Jaanusele ütlesin – meil on teine hammas väljas. MEIL on teine hammas väljas! KELLEL MEIL?

Ehk siis emade jutt tuleb ei-tea-kust. Ma olen eluaeg mõelnud ja mitte sallinud seda meietamist. Oi, meie käisime kakal, meie oleme 6-kuused. Üldse ei meeldi! Ja hoolimata sellest, ma ütlesin –  MEIL on teine hammas väljas. Why oh why!

Polnud võõras öelda ka, mis teeb asja eriti jubedaks – see pole õige – Johan ja mina ei ole üks inimene, kuigi emadel on seda raske vist vahel mõista, sest me oleme päevad läbi koos. Ikkagi, ei mingit meietamist enam, ma pean hakkama jälgima, mis janti ma suust välja ajan, kuna ma usun, et sõnadel võib olla suur jõud.

Ehk siis, avastasin, et Johanil on teine hammas suhu tulnud!

Muide, ostsin talle lühikese lusika, mis on spetsiaalselt 4+ kuud iseseisvaks söömise harjutamiseks ja pudru/püreega on tal päris hästi läinud. Üks lugeja kommenteeris, et võiks võimalikult vara hakata harjutama ja kuskilt tuli info, et varakult võiks erinevaid tekstuure ka harjutada, niisiis, seetõttu uuringi, kas on vara talle mingit keedetud juurikat pihku pista.

Mõtlesin, et keedaks talle pehmet porgandit ja harjutaks teda juba ise sööma, aga kas on vara? Jagage kogemusi, olen suur silm/kõrv.

Toore porgandi juba ükspäev andsin – koorisin ja lõikasin parajaks haaratavaks tükiks, aga selle peale tegi krimpsus nägu, natuke nagu järas, aga pigem võttis seda kui mänguasja. Õigemini, algul ei tahtnud üldse, aga siis hakkas Jaanus tema ees teatrit tegema ja ise porgandit sööma, teate küll see demonstratiivne “mm, kui hea”. Ja toimis. Nii, et veidi lutsutas ja järas, aga see oli niisama maitseharjutus.

Niisiis, küsimused – kuidas hoolitsesite lapse suuhügieeni eest ning millal ja kuidas andsite esimest korda näputoitu?

Phh… Meil tuli hammas…

one-of-those-moms

 

 

 

13 thoughts on “MEIL tuli teine hammas. MEIL?!

  1. Milline see lusikas on?!
    Haha,see MEIL tuleb automaatselt,kuigi üritan seda kogu aeg vältida.ok,meil tulid mōlemad alumised hambad korraga.
    Ostsin eile talle pisikese extra soft hambaharja ja juba üritasime puhastada,ōnneks talle meeldis. nii pisikestele on päris palju erinevaid harju leida.
    näputoitu pole veel andnud,ootan veel natuke.täna mu äpp just andis soovitusi näputoiduks ja seal oli kirjas,et soovitatakse 8kuuselt alles aga ma ei teagi,kas nii kaua tasub oodata.peab rohkem lugema ja uurima jne

    Meeldib

    1. Ostsin Prismast sellise komplekti: http://www.lastetarbed.ee/public/product/Emma%20lusikas%20ja%20kahvel.JPG Rohelise-sinisega. Aga näputoidust on nii palju eriarvamusi, seetõttu uuringi. Olen kuulnud, et jaa, hiljem alles, samas mõni räägib, et püreedega ei jamanud üldse, kohe harjutas tahkema toiduga – ei tea jah, mis on õige. Ühes kohas mainiti, et lastetoitude soovitused püree kasuks on püreede firmade poolt välja mõeldud, mis tundub tõsi olevat. Niisiis, uurin emade kogemusi 🙂

      Meeldib

  2. Oi ma ei salli meietamist. Mulle kohe üldse ei istu, et “meil” on mähe märg või meeldib tissi imeda…
    Näputoitumisega tegime (mina sebisin toidud, laps sõi) algust kohe kui lisatoiduga alustasime. Nii 6-kuuselt. Aurutasin lillkapsaõisikuid, brokkolit, porgandikange. Laps mädis ja mökerdas mõnuga, suhu pistis ka. Kurku endale midagi ei ajanud ja peenmotoorikat arendas see ülihästi. Kuna sai püree kõrvalt pmst kohe tükilist näputoitu siis ei olnud meil ka probleeme püreelt tükilisele toidule üle minekuga. Ega ma suurt rohkem ei püreerinudki kui kahvliga peeneks.
    Hämmastun alati kui üle aastased lapsed veel püreed söövad ja emad vabandavad, et ei julge lapsele tükilist anda kuna äkki tõmbab kurku. Laps ei saagi ju õppida kui ei harjuta.

    Meeldib

    1. Väga hea, seda kommentaari ma sisimas lootsingi, sest olen sama meelt, et laps võiks võimalikult vara õppida ja katsetada igasuguseid asju, nii ka tahkema toiduga. Ma arvan ise ka, et seda liigset püreestamist ei ole vaja.

      >

      Liked by 1 person

    2. No, vaidlen vastu. Harjutamine absoluutselt vajalik ja olen kõigi oma lastega väga varakult alustanud tükilise toiduga. Olgu selleks siis porgandikangid või mustikad. KUID oma kolmandale preilile kutsusin ma kiirabi, sest minu raputamistest ega üritusest hingamisteid vabastada, polnud kasu…tal oli tol päeval esimene sünnipäev ja selleks hetkeks olin teda utsitanud mäluma ja närima juba 6ndast elukuust alates.

      Ehk siis tasa ja targu, olenevalt lapsest! 🙂

      Meeldib

  3. Mul laps praegu aasta ja 8 kuune, püreesid hakkasin andma u 5-kuuselt. Natuke peale seda hakkas ka näputoitu saama. Algul olid püreed põhilised, sest ta oli hea isuga ja näputoiduga ei jõudnud sööki nii palju kõhtu kui püreedega. Võibolla oleks praegu just õige aeg ka puuviljavõrku proovida. Mulle tundus hea asi, aga jäin selle ostmisega natuke hiljaks.

    Liked by 1 person

  4. Ostsin ka selle võrgu, aga kasutanud veel pole, kuna pliks puhtalt rinnapiima peal veel.
    Mul pojaga läksid asi pahasti ja tükitoit tuli üsna hilja. Just hirmu pärast, et tõmbab kurku. Kusjuures siiamaani ei söö ta jogurteid jms, kus tükid sees on 😀 Kaheksa aastane.

    Meeldib

  5. Mu piiga sai küll nii 4,5 kuuselt alates püreesid, kuid alates kuuendast elukuust on olunudki näputoidulaps. See tähendab, et lisaks juurikatele ja lihale sõi ka putru ise käega. Soovitan lugeda sellist raamatut https://www.rahvaraamat.ee/p/n%C3%A4putoit-%C3%B5peta-oma-laps-head-toitu-armastama/459912/et?isbn=9789985329344. Või kui seda ei viitsi, siis siit blogist saab ka infot http://mutukamoos.com/2014/05/27/naputoidu-abc/

    Teise lapsega jätaks hea meelega selle püree etapi üldse vahele. Piigaga saigi alustatud nii vara, kuna kaal ei tahtnud kasvada ja perearst arvas, et võiks vaikselt alustada. Kui teise lapsega neid muresid ei ole, siis prooviks kohe näputoitu.

    Liked by 1 person

  6. Minu lapsed said mõlemad 6k esimese toiduna näputoitu, on selle peal üles kasvanud ja ei kahetse hetkekski. Söövad kõike, üldse ei pirtsuta (see on see teooria, et pead algusest peale laskma tal tundma õppida erinevaid tekstuure ja maitseid ja ise valida, mis ta taldrikult võtab, siis tal ei teki ühegi toidu suhtes vastumeelsust). Nii et mina su asemel vähemalt paralleelselt püreemajandusega annaks küll juurviljakange või puuvilju. Võib-olla ma teen meelevaldselt seda statistikat, aga ma tean jube palju pirtsutajaid ja kõik nad on olnud püreesöödikud

    Liked by 1 person

  7. Ma ei salli ka meietamist. Aga meil tuli hammas ei kõla kõige jubedamalt, sest arvestades kui suur sündmus see on, siis minu arvates see ongi kogu pere MEIL tuli hammas!!! (Umbes sama nagu meil läks kohvimasin katki :D) Samas igapäevaste toimingute kohta ei kõla see sugugi normaalselt.

    Minu laps hakkas esimest toitu saama 6kuuselt. Andsin puhtaid toite, kas ühest viljast püreed või näputoiduna miskit. Tükke pole kartnud, kurku pole läinud. Laps sai püreesi ja tahkeid asju paralleelselt. Sõi kõike ja meeleldi kuni 1a7kuuni, siis hakkas mingi pirtsutamine pihta. Püüan seda eirata, panen asjad taldrikule kõrvuti ja midagi ei sunni sööma. Kui ära segan ei sööda midagi.

    Liked by 1 person

  8. Alustasin näputoiduga nädal enne lapse kuuendat elukuud. Siis pakkusin banaani ja pirni justnimelt võrgu sees. Edasi tulid kõiksugu juur- ja köögiviljad, mille lõikasin kangideks ja laotasin lapse ette. Seega hetkel saab kohe kuu aega näputoitu proovitud ja nii mina, kui laps oleme rahul. Püreesid ei pakugi, olen hästi enesekindel, et piim siiski veel põhitoit ja 8-9 elukuuks, kui piimast hakkab toitained vajaka jääma on laps juba nii head näputoidu söömise oskuse omandanud, et et palju jõuab ka juba kõhtu. Laps on tegelikult nii tark, kuidas ta sööb. Hämmastab. Kui hammustab liiga suure tüki, siis see kukub tal 98% suust välja. Alguses just nii oligi. Nüüd juba natuke keelega ajab seda tükikest suus ringi. Ma olen väga rahul ja soovitan proovida. Muretse endale näputoidu raamat, kui tahad tõsisemalt tegeleda, seal on nii palju head informatsiooni. Mis veel lahe – ma saan ise samal ajal rahulikult süüa, kui laps oma kaalikaga maadleb 🙂 Edu!!

    Meeldib

  9. Ei ole vara näputoiduga harjutada, googelda natuke saad head nõue millega parem alustada. Ise tegin paralleelselt, sai püreesid ja näputoitu ka alates 6 kuust. Ma alustasin kurgist, kamapallidest ja aurutatud lillkapsas jne. Kartsin pikalt toorest õuna ja porgandit, naksab suured tükid ja neid igemetega väga peeneks ei näri aga eks nad peavad läkastama ka, õpivad toitu oma suuga käsitlema aga oluline on ikka kõrval alati olla.

    Meeldib

Lisa kommentaar

