Kuhu sa kiirustad, Johan?

Sain just räägitud, kui hull roomamine (õige termin: käputamine) meil kodus käib – Johan on igal pool ja ma ei liialda. Aga paari päevaga on arengus veel suurem hüpe olnud.

Ma lähen vannituppa ja ta tuleb müdistades/jaurates järgi, ma lähen köögi poole ja tuleb sahmides järgi, kusiganes on mingi juhe, seda ta näeb, olgu see nii “osavalt” peidetud, kui tahes, laua alused, toanurgad, kapiääred – IGALE poole ta jõuab sekunditega.

Vaatasin eile või üleeile, et oijeerum, ajab juba toe najal end põlvede peale ehk poolpüsti, aga täna on täiesti selge see, et ajab end toe najal täiesti püsti ehk teleka aluse abiga, näiteks. Teleka alusel on digiboks, wifi-ruuter ja see jura – loomulikult on neid sealt võtta vaja.

videostill-2
Üks lõik telefonivideost, kus on näha, et isegi roomates ei taha enam põlvedel püsida. (Ma ei jõua ära kiruda – mul on uut telefoni vaja!)

 

Ta pole ametlikult veel 6-kuunegi! Kuskilt olen lugenud, et see ei ole hea, kui liiga kiiresti areneb, sest tekivad ülepinged, hilisemad keskendumisraskused ja mingid sellised asjad, aga ma ei saa teda kuidagi takistada – koguaeg tahab jalgu alla saada.

Eile öösel, kui ta ärkas, vaatasin, et tema voodipõhja kõrgus on poole peal ehk keskmisel kõrgusel, mitte enam vastsündinu variant ega ka madalaim, ja mõtlesin, et peab vist varsti täiesti alla igaks juhuks laskma. Jõudsin seda mõtet mõelda, kui oligi voodiserva abiga end püsti ajanud – väike nõjatus ja oleks teisele poole kukkunud. Mis siis ikka, hakkasime  voodit kohandama, millele järgnes pikk unetu aeg, kuna see action oli ta veel rohkem üles äratanud ja uinutamine oli keeruline.

Ma teadsin seda küll, et nii juhtub, aga ma poleks terve öö silmatäitki magada saanud sellise teadmisega, et ta saab iga kell sealt voodist välja kukkuda.

Täna on ta mitu korda püsti end ajanud ja sellega kaasneb tagurpidi kukkumine, mis isegi ei kohuta teda enam, kuigi ma muudkui sätin teda siiski roomamisasendisse või pehmele matile tagasi. Aga noh, kui tal on vaja minna, siis on vaja minna.

Igatahes, natuke on see mure, et kõik käib väga kiiresti ja areneb tohutu tempoga. Samas on ju rõõm ka – järelikult tervis on korras ja tunne on tugev, selle üle on ainult hea meel.

Lihaspingete vähendamiseks olen talle aegajalt massaaži teinud ja kuna Johanil on atoopiline nahk ning vannitan Linola vanniõliga, siis selle vahase vee sees on väga mõnus lihaseid masseerida ja teda lõdvestada.

Et siis sellised arenguhüpped.

Aga mina läksin täna ajas tagasi! Mu vana läpakas seisis juba aastaid kasutuseta, sest tööle enam ei läinud, aga sinna jäi terve hunnik pilte minu Tartu aastatest (ma kõlan nagu vana kirjanik, kellel on “Tartu päevilt” mingeid asju), esimesed Itaalias käigud, mingid peod, pereüritused jne – ühesõnaga terve 20ndate algus ja minu täiskasvanuks saamise tee, võib vist nii öelda.

Ostsime kõvaketta ümbrise, kuhu saab vana kõvaketta sisse panna ning USB kaudu info kätte. Milline teekond – ühest küljest oli soe tunne vanu pilte vaadata ja teisalt tulid meelde igasugused keerulised asjad ka, mida pidi läbi tegema või teatud emotsioon ja olukord, mis tegelikult mingite piltide ajal olid. Virr-varr. Aga lahe on vaadata. Mis on veel õudne selle juures, on see, et aeg läheb nii kiiresti – mulle tundus et 10 aasta tagused asjad olid justkui eile, aga pilte vaadates näen enda ja teiste pealt, et jeerum, aastad on tõepoolest ikkagi silmnähtavalt mõjunud – ei ole me midagi enam samasugused, nagu siis.

Aga PEAMINE küsimus, mis neid pilte vaadates tekkis, oli: miks keegi ei öelnud, et ma võiksin kulme värvida?

lilli5
Mõista-mõista, kus on kulmud? (2011)

 

8 thoughts on “Kuhu sa kiirustad, Johan?

    1. Nende eest pean isapoolset suguvõsa tänama, kuigi nagu ikka, kui endal on, siis tahaks sirgeid ja lihtsasti hooldatavaid juukseid, nagu kõikidel teistel tunduvad olevat 😀

      >

      Meeldib

    1. No just, ei ole jah, üks ja sama, seetõttu sulgudes mainin, et käputab, see on mulle lihtsalt võõras sõna 😀 roomamist selle õiges tähenduses ta ei olegi väga teinud.

      >

      Meeldib

Lisa kommentaar

