Jälle see teise lapse jutt!

Mida aeg edasi, seda kindlamast kindlam on, et tahan veel lapsi ja mitte kunagi tulevikus, vaid umbes siis, kui Johan on paari aastane. Ma ei saa sellest mõttest üle ja see ei ole tingimata halb.

Kindlasti on inimesi, kes loevad Johani nõudlikkuse ja Lilli närvitsemise saagat ning mõtlevad, et eiei, ärge talle neid küll rohkem andke. Aga kogu see jant ei vähenda absoluutselt lapsesaamise isu, pigem suurendab, sest mida raskem on, seda tugevam on see kool – küll hakkama saan, selles pole küsimustki.

Asi on nii hull, et ma näen pidevalt unes, kuidas olen jälle rase, kuidas jälle sünnitan ja üleeile oli see sünnitus lausa nii detailne, et tundsin iga ihukarvaga kogu valu ja õmblusi ka 😀 Ja see rõõm, mis peale sünnitus saabus! Ma mäletan seda ka detailselt.

p2100073
Siin ei ole beebit

Muidugi, on palju neid unenägusid, kui kahetsen, et olen rase ja seda sellisel hetkel, mil hakkavad sünnitusvalud, olen paanikas, sest tuleb meelde, et õige jah, see oli ju metsikult valus. Ning siis, nagu unes ikka, olen ebaloogiliselt paanikas ja põgenen haiglast ning otsin väljapääsu, kuidas saaks lapse kätte nii, et ma ei peaks sünnitama.

Siis nägin unes, et saan veel ühe poisi, nimeks panime midagi tohutult geniaalset ja mõtlesime Jaanusega, et miks me enne selle nime peale pole tulnud, aga kahjuks ärgates mul, muidugi, seda enam meeles ei olnud.

Teisest lapsest unistamine/planeerimine on nii reaalne, et ma olen lapse asjad alles hoidnud, mõtlen oma peas, kuidas me ära mahume, kuidas rahadega hakkama saame, kuidas end täiendada, et saaksin kodus lisaraha teenida, kuidas mingit varu talle koguda, kuidas ma rasedust nüüd raudselt naudiksin, mida ma teeksin sellel ajal ja mida teeksin siis, kui sünnib ning noh, olgem ausad – vähemalt sada korda olen juba lapse nimesid googeldanud. Jälle see nimesaaga. Johanile nime panek oli juba paras kammaijaa – ma olin nii närvis, sest see otsus tundus nii suur, et ükskõik, mis nime me ka välja ei mõelnud, kõik olid nõmedad, kui piisavalt palju analüüsida. Johan oli ka selline nimi, et ah, ei pane, sest miski enam ei sobinud. Umbes selline tunne, et meie laps on täiuslik ja midagi nii ülimat, et vastavat nime on raske leida või polegi olemas.

Üleüldse, 2 last ei ole ka minu unistuste piir. Minu unistuste piir on … päris mitu last, aga kõik unistused ei pea täituma. Ja kui on ette nähtud, et jääme meie 3, mina, Jaanus, Johan, siis ka see on juba väga tore.

Hinges igatsen tütart, nii väga igatsen, et hing võib lause haigeks minna! Aga samas, poistekamp on ka nii armas ja lahe. Pole ägedamat tunnet, kui see, et olen poja ema. Nii, et noh, tulgu, kes tuleb. Kuigi, tüdruk … Oi, ma tahaksin teada, milline oleks minu ja Jaanuse tütar!

Igatahes, niisama mõlgutan mõtteid ja unistan JUBA uuest beebist – selline tunne, et Johaniga saan head kooli, tee on nüüd enamvähem tuttav, mida mööda käia – last oskan toita, pesta, kasida – siis on suht ok. Ei karda enam sülle võtta, nagu enne enda last oli.  Magamata öid tean ka, mida tähendavad ja et on võimalik ellu jääda. Lahe oleks, kui oleks korraga titekamm ära, sest vaevalt, et suudan end välja puhata  – selleks kulub vist aastaid 😀

Üks ja ainus tõeline mõttekoht, kas last saada, on majanduslik seis – see viib rivist välja, kui ei saa lapsele mingeid vajalikke asju. Aga samas, ma tean, et hoolimatud me ju ei oleks, nälga ja külma me teda ei jäta ja kõik muu on muutuv. Nagu on öeldud – miski ei ennusta seda, milline on elu 10 aasta pärast – võib-olla on rahadega stabiilne ning hästi, aga siis ei ole suuremat perekonda ja mõtleme, et miks me ometi ei teinud.

Minule on oluline õpetada lapsele seda, et materiaalsed väärtused ei tee inimesest inimest. Need on asjad, vahendid, luksused. Seda just selles osas, et kindlasti hakkab koolis ning lasteaias see, et pole teatud asju, mis teistel on. See pole tegelt teema. Raske on seda õpetada, kui terve suur kamp ja ühiskond väidab, et on ja lastel võib ka raske olla see üksinda seisja olla. Aga ma ikka tahaks loota, et ta ei pea üksik olema, vaid neid kodusid on veel, kus ägedatest asjadest olulisemaks peetakse inimest ennast.

Ise olen alati sama meelt olnud ning nii mõnigi kord end nirult tundnud, kuid õnneks endale kindlaks jäänud. Olen mõelnud, et kui sellelt nn rikkalt tema asjad ja raha ära võtta, mis siis järele jääks? Kui jääb ikka lahe inimene, siis ongi lahe, aga kui tühipaljas, sisutu, kes ei oska endaga enam midagi peale hakata – no, siis olgu tal nii palju vara, kui tahes, ta ei ole inimene, kellega meeleldi suhtleksin. Nii, et pole eriline kaotus selliste poolehoidu mitte saada. Pealegi, usun siiralt ja olen pealt näinud, what goes around, comes around ehk siis kõigile tuleb see kaarega tagasi, mida nad välja paiskavad. Ja ongi nii mõnelgi pidu läbi.

Selline igatsev jutt suurest perest.

PS! Johan kolis täna istuvasse vankrisse. Lamav oli talle nii ahistav, sest kui just mega uni ei olnud, siis ta seal ei püsinud – uudishimu oli nii suur. Niisiis, mässisime riietesse, panime istuvasse ja oi, tal oli äge. Kuni magama jäi, seljatoe lamavasse panime ja kõik olid õnnelikud. Magab juba mitmendat tundi, kuid arvestades tema öiseid rahutusi, siis pole ka ime – las puhkab 🙂

Ja illustratsiooniks on võtta mingisugused ülihalvad telefonipildid. Kellel on veel iPhone 4, siis I hear ya! Ohh, tuli meelde, et nägin unes, et sain uue telefoni ja mõtlesin, et jess, ma saan nüüd ägedaid äppe laadida ja pilte teha.

Vot, millised värvikad unenäod, arvestades, et magan öösiti vaid mõne tunni.

jontskarusjontskarus1

 

5 thoughts on “Jälle see teise lapse jutt!

  1. Su keha ja aju saadab sulle signaalne, et oled valmis. Vôib ju alati 10 vabandust tuua, et miks hetkel ei sobiks… aga alateadvus teab paremini.
    Mina ootasin neid tundeid 2 aastat, siis oli selge -nr 2 lapseta enam ei saa…
    Seega varem või hiljem võtad oma mõtteid kuulda 🙂

    Liked by 2 people

  2. Tahtsin juba eelmise postituse alla kirjutada, et väga kena näed välja! Johan ka numpsik. Aga lapsejutu osas oled minu meelest ikka väga vapper 😀 mul laps üle 1a natuke ja alles nüüd hakkan vaikselt tundma, et võib-olla poleks nii ületamatult raske veelkord olla kunagi rase ja siis beebi ema. Mis siis, et magada saan alates oktoobrist umbes.

    Liked by 1 person

  3. Saskia ei maga üldse enam. Tal tuleb neli hammast korraga. Kolm väljas ja ootan neljandat. Vaeseke istub ööd ja päevad tissi otsas. Nädal tuleb ära vist juba. Täna suutsin päeval koos temaga tunnikese teha. Ma ei oleks uskunud, et mu keha ja vaim selleks kõigeks võimeline on.
    Sa oled masohist 😁

    Like

    1. Oh vaeseke! Kuigi, mis seal ikka, Johanil sama lugu. Viimased ööd on eriti hullud jälle olnud, ma olen täielik zombie. Samas kui teistele räägin, siis kõik imestavad, et selline laps ja oh, kui karm, nii et see annab jällegi mõista, et äkki järgmine on vähe leebema loomuga. Kuigi, võib ka teine samasugune otsa tulla ja KUIDAS ma vastu pean, ma ei tea, aga ehk kuidagi ikka 😀

      Like

  4. Mul oli laps 10-kuune, kui hakkas jälle see hirrrrrmus sisemine tung, et vaja uuesti beebiootele jääda. See soobv ja teadmine olid mul muidugi juba kohe peale sünnitust. Lihtsalt 10k hiljem hakkasin tundma, et olen nüüd uueks valmis. Päris kohe siiski hakkama ei pannud, aga nii 4k hiljem juba küll. Nüüd kevade lõpus sünnibki teine. Minu ebameeldivaks hämminguks oli see, et kui enne rasedust olin kõiges nii kindel, enda arvates oli kõik läbi mõeldud jms, aga siis kui reaalsus käes oli, tekkisid ikkagi hirmud ja kahtlused, et kas ikka oli õige otsus ja ma pole enam üldse nii kindel, et hakkama saan. Või noh.. Ikka saan, aga mismoodi ja mille arvelt jne. Esimest rasedust nautisin väga, teine on lihtsalt möödunud. Tegelikult on mu unistus ka vähemalt 3 last, kuid jõuga seda numbrit ka ikka täis ei hakka treima. Ikka tuleb oma energia- jm ressursse vaadata ja mõelda, kuidas edasi. Kuigi ma praeguse, teise raseduse ajal juba tunnen, et kolmandat on ka vaja. Ma ei tea, kust see tunne tuleb või millest ta tekib.

    Like

Lisa kommentaar

