Tavaline “kopp ees, narts on olla” aeg ja mõned lohutavad seigad

Ma ütlen ausalt – mul on mõned päevad jälle selline tunne olnud, et tahaks teki sisse kerra minna, rahus pillida ja masetseda ning mõelda detailselt KUI masenduses ja hale ma ikka olen.

Ma pole tahtnud end isegi duši alla vedada – selline tase juba. No selline tunne, et ei jõua, ma oleksin justkui halvatud või mingi jura on. Vanad teemad ja põhjused – Johan ärkab öösiti, ma olen väsinud, tahaks ÜKSI olla, tahaks maa alla vajuda. See käib lihtsalt aegajalt – on mingeid erilisi nõrkuse päevi ja eile oli vist “tipp”.

Aga ma ei ole seda rääkinud, sest ma ei taha ju koguaeg ka blogis halada, et siis saaks jälle neid poputavaid “sõbrannad, SPA’d jne” soovitusi kuulda, mida ma ju tean niigi, et aitaks. See ei olnud midagi halvustavat soovituste kohta, vaid pigem lihtsalt see, et mul ei ole mõtet väga halada ja nõu küsida, kui mul pole seda meeleolu, et ma üldse asju parandada tahan. Isegi õue on raske ajada, isegi DUŠI alla! Samas, tean, et see läheb mööda ja polegi nagu mainimist väärt.

See mõne päevane ülim kurnatuse ja jõuetuse tunne tipnes sellega, et käisin eile õhtul Ülemistes toidupoes ja mitte midagi aru ei saanud. Tume maa – ei näe asju, ei tea, mida vaja, hea, et keset poodi pillima ei hakanud. Napilt ei hakanud, ütleme siis nii.

Ise sättimata, suvaline nässakas ja siis tulevad need laupäevaõhtused vastu, kes on eriti sätitud ja lõbusas tujus. Õigemini, selle meeleoluga nägin mina ainult selliseid, selge see, et tegelikult see kindlasti nii ei olnud.

Nii, kui koju jõudsin, läksin dushi alla ja üsna olin seal ikka omajagu. Lihtsalt seisin, ligunesin ning teesklesin, et ma ei kuule lapse nuttu. Jaanus tegeles temaga, aga enamasti, kui duši all käin, kuulen seda fantoomnuttu – terve aeg on tunne, et laps karjub, aga see on kõigest minu peas nii – tegelikult magab rahulikult. Ehk siis nii pingul närvidega.

tired

AGA! Päris hull see päev ka ei olnud. Esiteks, sain turvatooli ostetud! Jeeehhheeeeee! Sain sellise turvaka, nagu tahtsin ja mida siin blogis mainisin – Cybex Sirona Plus. Õigemini, ma oleksin Cybex Sironaga ka rahul olnud, aga kui juba Plus, siis see on äge pluss. 4

Tänu blogile ja teile sain selle tooli – jõudsin ma mainida, et seda tahan ja juba olid postkastis soovitused, kes seda müüb. Poehind on päris krõbe, järelturul pole neid ka väga saada, nii, et mul vedas, et kohe jaole sain!  Leppisime tehinguaja kokku, tegime diili ära ja tool olemas! Täpselt nii lihtne see oligi, kuigi olin juba pikalt mõelnud, et oijeeber, see turvatooli ost ka veel ees ja hakka jälle uurima, ringi möllama.

Toolist teen eraldi postituse ja näitan ette igasugu asju, miks ma just seda nii väga jahtisin. Aga olgu öeldud – seda saab 360 kraadi keerata ehk siis saab võimalikult kaua sõita turvaliselt selg sõidu suunas, last tooli pannes saab tooli keerata enda poole, laps tooli ja siis keeran, klõps, paika. Nagu siis, kui turvahälli ostsin ja mainisin, siis mainin nüüdki – mulle meeldivad asjad, mis on mugavad ja klõps, valmis!

Enne, kui postituse teen, pean ise selgeks saama, sest näiteks, täna hakkasin rihmasid sättima ja avastasin, et seal ju pole kinnitusklõpatsit. Tegin juba pildid, saatsin müüjale ja puha, aga tuli välja, et need käivad spets kaane alla peitu kuskile. Nii, et uurin/näpin kõik läbi, siis saan pikemalt jutustada.

Ja tänane oli ka äge! Kuigi algas taas selliselt, et silme eest lainetas ja parema meelega oleksin tahtnud mitte lihtsalt teki alla peitu minna, vaid lausa voodi alla, siis päeva teises pooles ajasin end siiski välja (ka eile ei olnud ühtegi hetke, mil oleksin reaalselt saanud kägaras vegeteerida – igast asju oli teha). Jalutasin Johaniga ringi ning käisin ühel vanal tuttaval ukse taga, kes luges blogist, et mul on õmblusmasin ning tal on palju kangaid üle (ta on ise hobikorras rätsep), millega saaksin harjutada. Kokkuvõttes sain 3 kotitäit kangaid ja paelu – jälle – jeeeheee!

Üleüldse, oli mõnus jalutada (ilm oli üle pika aja pehmem) ja lobisemas käia ning endalt mitte midagi nõuda, sest ma nõuan endalt nii palju. Niisiis, lasin end puhkusele, sest mida rohkem ma oma peas midagi ketran ja mõtlen, miks ma ei suuda või ei jõua, seda vähem ma tegelikult jõuan. Nagu see asi on – kui midagi korrutad, siis on see tõsi (olen häda, siis, duh – olengi häda).

Muidugi, üks on kindel, Johan on nii äge, et mul on absoluutselt A-LA-TI süümekad, kui end väga jõuetu ja närvihaigena tunnen, sest ma ei taha, et tema sellist ema näeb ja end tüütusena tunneks. Aga süümekad on emade teine nimi vist, nii, et väga pikalt ei tasu sellele keskenduda.

Nii, et sellised igapäevased pildikesed meie elust.

NB! Tahaks teda juba turvatooli panna ja sõitma minna 😀  Ja tahaks juba kangaid kokku õmmelda, kuigi mul ei ole veel ideed, mida teha …

NB2! Kellel kangaid üle, saatke mulle!

 

21 thoughts on “Tavaline “kopp ees, narts on olla” aeg ja mõned lohutavad seigad

  1. See fantoomnutt on nii tuttav.
    Minu peas röögib laps nutta iga jumala kord, kui ma juukseid föönitan. Duši all on enamasti sama, aga mul on tavaliselt seal beebimonitor kaasas ja sealt ma näen ja kuulen, et tegelikult laps magab kenasti 🙂
    Müstika.
    Mul muidu laps on selline leplik, niiet ma olen saanud oma asjadega ka tegeleda, aga viimased ööd on mingi hullumaja lahti. Reaalselt iga tunni tagant teeb häält, vahel isegi sagedamini. Mina jumalast magamata. Tal on iga kuu mingi selline periood, kus ta ei maga öösel hästi ja siis olen ma terve hommiku jumala pahas tujus. Aga see suur hambutu naeratus iga hommik kuidagi teeb asja paremaks 🙂
    Puhas rõõm!
    Pea vastu!

    Liked by 1 person

    1. Jaa, see on tõsi – olenemata, milline öö või päev on, lapse siiras naeratus on kuidagi nii päikeseline ja endal tekib loll tunne, et selline pahur mutt olen olnud 🙂

      Meeldib

    2. Ega sa pole tähele pannud, kas see karjumise periood satub täiskuu ajale? Minu laste öine karjumine on olnud tingitud just sellest. Mõned päevad enne ja veel ka peale täiskuud käib selline hullumaja öösiti, et ei tea, kuhu suunas minema joosta- ärkab pidevalt, viriseb, karjub jne. Peale selliseid öid on tõeline zombi tunne. Täiskuu pidi väga palju beebide und mõjutama. Isegi suured inimesed võivad end halvasti tunda. Lohutan vaid, et mida suuremaks laps kasvab, seda vähem kuu mõjutab. Minu lapsed kasvasid sellest välja kusagil aastaselt.

      Meeldib

      1. Ma ei ole seda jälginud, jaa. Kuuseisud mõjutavad, muidugi. Ma ei tulnud selle peale, et lapsed on ju veel tundlikumad kõikvõimalike energiate suhtes.

        Meeldib

  2. Tead, ära intrigeeri selle ülearuste kangaste küsimisega, nii võidki neid saada 😀 Mul on paar kastitäit vanaemalt saadud nõukaaegseid (hea kvaliteediga) voodiriide ja muid kangaid. Vat kui sorteerin läbi ja saadangi sulle harjutusmaterjali:

    Liked by 1 person

  3. Mõistan, et halapostitused blogijana on “rängad” – jäävad ju nad alles ja loevad neid teised. Mingil hetkel keegi näitab näpuga ja vajutab valusale puntkile.
    Minul aga on tore lugeda, hea samastuda. See samastumise tunne teebki toredaks.
    Mul on laps 1,5-aastane aga olukord on suhteliselt sama. Viimasel ajal on seda pisaratekanali loputamist ikka palju, iga asjaga on pill kohe lahti. Ennast lohutan, et paar aastat (hetkel tundub rohkem, kui terve igavik) veel ja nö harjumuspärane töö-kodu-lasteaed/kool rutiin tuleb peale ja elu läheb edasi.
    ps, “dušši alla” *

    Meeldib

      1. Mariliis – ja muidugi! Absoluutselt õige. Ma oma arust just vastupidist lugesin ja parandasin 😳
        Aga nüüd näen, et ma ise hoopis topelt š pannud 😀
        Nii harjunud juba, et valdav enamus valesti kirjutavad ja siis minus võimust võttev tähenorija möllab. Seekord aga lugesin (ja ka “parandasin”) ise ise totaalselt ämbrisse.

        Liked by 1 person

    1. Tahtsingi öelda, et nende sõnadega ma ei eksi – ma olen ka see tähenärija, kes teisi parandab. Noh, tavalised on nägemist (nägemiseni) saab arsti juurest ja kaan (kaas) on verekaan ning kohvi (kohv) on lihtsalt kuidagi lodev sõna, hahaha! 😀

      Meeldib

  4. Ma mõtlesin, et hakkan segi minema, et igal pool lapse nuttu kuulen ja ei julgenud väga rääkida sellest 😀 Kusjuures ma täitsa võpatan, kui Saskia nutma hakkab. Selline närvihaige juba. Mehe ees on häbi, poja ees on häbi. Aga see (nüüd juba viie hambaga) naeratus hommikul on tõesti hindamatu.
    Noo, me oleme praegu spas. Ikka ärkas öösel iga natukese aja tagant. Mõtlesin, et vesi väsitab ja me magame kasvõi ühe öö. Tutkit 😁 Uni on nõrkadele! 💪
    Niipalju ma endale lubasin, et käisin üksinda hommikul ujumas ja saunas. Pärast teen ühe solaariumi tiiru kh!

    Liked by 1 person

    1. Ta on ikka võimas! Johanil on endiselt 2 hammast suus, aga nägusid/tegusid teeb küll selliseid, nagu peaks neid selle aja peale rohkem olema 😀
      Peaks ka sollis käima!

      Meeldib

    1. Ega ei teagi, kus on piir. Sest ma tean, kui on olnud unetuid öid või raskeid päevi, siis on ju selge, et meeleolu ja energia on nullis ning sellisel hetkel ongi üsna tume olla. See oli nii ka ilma lapseta, lihtsalt siis oli lihtsam end mingil hetkel välja puhata, aga nüüd on raske neid hetki leida. Olen juba uurinud/lugenud ning psühholoogia õpingute ajal võtsime ka, loomulikult, seda teemat. Siin pole muud, kui ennast ja meeleolusid jälgida. Hetkel on siiski päris palju head ka – ei ole koguaeg tume pilv pea kohal, nii, et ehk on mööduv. Eks see olegi see, et inimesi, kes aidata saavad lapse hoidmisel või lihtsalt niisama suhelda, on meie ümber vähe ja ainult mehega neid kohustusi jagada on selles osas keeruline, et tal on pidevalt asju teha ja kuhugi minna ehk siis kujuneb nii, et kodused asjad on minu kanda, mis teebki minu olemise vahel veidi krussi. Samas graafikut sobitada on üliraske, kuna majanduslik seis nõuab seda, et keegi olekski pidevalt töörakkes – hetkel on elu selline.

      Meeldib

Lisa kommentaar

