Tõeline turvatooli saamise lugu: olgu see õppetund/hoiatus/soovitus kõigile

Täna saime Jaanusega paraja õppetunni osaliseks. Mainisin, et ostsin turvatooli ja leidsin blogi kaudu müüja, vahetasime kaubad, kõik oli lihtne ja äge, aga siis ma veel ei teadnud, et sellega asi ei lõppenud.

Antud tool on kahte moodi kasutatav – kui laps on väike, siis turvarihmadega, kui laps on suurem, siis turvapadjaga. Perekond, kes meile tooli müüs, oli rihmad juba ammu kasutusest ära võtnud, käivad spetsiaalses luugiga kastis (osaliselt, nagu hiljem selgus, mitte ei tohi neid eemaldada seljatoe küljest), see kast on tooli sees ja ees oli ostuhetkel turvapadi.

Ostmise hetkel oli see tool neil isegi veel autos kinni, niisiis, saan aru, et nad olid selle üsna hiljuti kasutuselt ära võtnud, kui polnud veel istme küljest lahtigi võtnud. Nad näitasid kõik funktsioonid ette, mainisid, et rihmad on seal istme sees, vist isegi näitasid – kõik oli väga ok. Raha eelistasid sularahana saada, pole probleemi, maksin sularahas. Mainisid ka seda, et toolil garantiiaeg veel kehtib, tšekki nad ei leidnud, aga kui on mure, siis Beebicenterist ostsid ja saavad tehingu lasta välja võtta. Väga ok.

Mina, seda enam, et käin hetkel raamatupidamiskursustel ja olen kuulnud värskelt “toredatest” näidetest sellest, miks on oluline ostu-müügi leping, tehingut tõendav dokument, andsin lihtsalt üsna suure summa sularaha ära, võtsin asja vastu, ilma, et sellest tehingust jälgegi jääks. Kes ei ole mingit kahju enne saanud, siis vahel tundub, et peensusteni asjade ajamine on tobe, ahh, mida siin on näpuga järge ajada, vaadata täpselt toote seisukord üle ja kirja panna, justkui oleks piinlik nõuda dokumenti, teha omavaheline leping kasvõi käsikirjas sealsamas auto juures. Ma ei tea, miks on see nii kujunenud, et ei aeta asju korrektselt. Igatahes, nii see asi läks.

Kui kodus hakkasime tooli puhastama ja kokku panema ehk siis turvapadja asemel rihmasid kinnitama, siis avastasime, et rihmad olid seljatoe küljest lahti ning ei olnud ühenduses selle osaga, kust rihmasid pingutada saab. Lugesime manuaali, vaatasime erinevaid tutoriale – no kuskil ei ole seda kohta kirjas, kuidas rihmasid sinna tagasi panna. Tool ise on täiesti kinni, sealt lahti kruvida ei annagi. Õigemini, kindlasti annaks, aga ma ei riski turvavarustuse puhul sellega, et kruvin ehku peale kõik süsteemid, pöörleva aluse ja mille veel lahti, et tuvastada see koht, kuhu rihmad peaksid kinnituma. Sellest sain ma aru, et rihmad peavad käima ühest peenikesest pilust läbi tooli sees oleva metalljublaka külge. Metalljublakas, aga, oli liikumatult seal sees ega saanud seda kuidagi välja tõmmata, kui sellel ei ole rihmasid peal. Igatahes, segane jutt, aga olukord oli päris tobe.

Minu loogika ütles samas seda, et kuidagi pidid need rihmad sealt lahti saama ja kindlasti ei saanud see juhtuda kogemata, sest kui kogemata tulevad turvatoolil turvarihmad lahti, siis see ei tohiks olla turvatool – selline asi ei saa niisama juhtuda.

Olles veetnud selle tooli ja nuputamisega juba palju närvilisi tunde, kokku paar päeva, sees parajalt hapude viinamarjade tunne juba, otsustasin, et uurin, kes on Eestis maaletoojad või edasimüüjad ehk on see ülesanne neile väga lihtne, kuidagi eriline trikk asjal või misiganes. Müüjat ei hakanud tülitama, sest olin kindel, et ehk on tegemist niisama mingi lolli asjaga, millega ma saaksin ise hakkama. Seda enam, et olin juba ühe korra rihmade pärast helistanud, et kus need ikkagi on, mille peale sain vastuse manuaali videoga ning siis tekkis endal piinlik tunne, et polnud süvenenud. Kuigi seekord oli ikkagi paha tunne sees, et see ei saa olla enam niisama manuaali vale lugemine – need rihmad on lahti ja neid ilma suuremat sorti jurata kinni ei saagi, õigemini ei ole sellist kohta, kust peaks saama lihtsalt neid asju paigaldada, vastupidiselt muudele tooli funktsioonidele, mis on ülilihtsad ja arusaadavad  – see ei tundunud õige.

cybexrihmad
Olukord oli selline – rihm istmest väljas, kuid peaks kinnituma seestpoolt istme all oleva pingutusrihmaga samale pandlale.

Beebicenter on ainus edasimüüja, helistasingi neile kontorisse, et mul on selline olukord. Ma olen väga üllatunud, kui vastutulelikud nad on – rääkisin otse, nagu asi on, et ostsin ühe pere käest, kes ostsid tooli teie juurest, aga nüüd on mul segadus. Selle peale ütlesid, et viige Delta Plaza Beebicenterisse, kindlasti aetakse asi korda ja kui ei aeta, siis saame otse tootejuhiga suhelda. Samuti uurisid nad, et kas mul ostu tõendav dokument on ning kuidas ostu vormistasime ja mul oli nii piinlik telefonis öelda: ee.. ei ole mingit tõendit, sularahas maksmine. Mind hämmastas, et ei saanud vastuseks seda, mida paljudest kohtadest oleksin saanud – siis pole midagi teha, head aega. Selle asemel ütles, et proovime ikka asja lahendada ja minge Plazasse.

Olgu, kiire päev küll ning tööasjad ootasid, kuid pakkisime tooli ja ennast kokku, läksime sinna. Poes rääkisin uuesti kogu loo, et vot siit ostetud ning mina omakorda ostsin teie kliendi käest ning telefonis lubati, et võetakse see tool ette ning oskate ehk aidata. Müüja võttis tooli, hakkas ka uurima, kuhu need rihmad siis käivad ja oli näha, et ega ta selles osas targem polnud kui meie – samamoodi hakkas vaatama ja imestama, kuidas need sealt üldse väljas saavad olla ning kuidas üldse ligipääs kinnituskohale võimalik saab olla. Tuli välja, et seda ei saagi ise niisama lihtsalt teha, nagu me ka arvasime ja tuleb garantii korras sisse võtta.

Selleks ajaks olin ma juba täiesti närvis ja pettunud – ma tahtsin seda tooli nii väga, sain selle kuidagi väga lihtsalt, usaldasin müüjaid kohe, ei kontrollinud ega proovinud läbi kõiki asju (kuigi pealtnäha tähtsamad asjad, nagu pöörlev funktsioon jne, mis selle tooli puhul olulised, saidki proovitud, ei tulnud rihmade proovimise pealegi) andsin raha ja lõppude lõpuks on mul tool, mida kasutada ei saa, meie peame enda ajast asju ajama, järgmisel päeval pikem sõit ees ja kogu päev oli juba raisus – Jaanusel tööasjad selle tooliga jändamise tõttu seisid, vurasime mööda linna – aeg, kütus, närvid – kõike kulus. Hakkasin juba musti stsenaariumeid peas ketrama – kuidas ma ikka nii mõtlematult raha ära andsin ja kuidas sellest pole jälgegi, et seda tegin. Kõht oli ka tühi.

Helistasin siis Beebicenteris olles müüjale, kellelt tooli ostsime, kuna ta väitis, et garantii kehtib, ent tšekki ei leidnud ta kusagilt, kuid pidi saama väljavõtte teha. Selgitasin olukorda, mille peale ta oli väga üllatunud, väitis, et rihmasid ei ole puutunud ega välja võtnud, kuid ütles, et tšekki ei ole tal käepärast ja lisas, et garantii sai eile läbi. See tundus kuidagi kummaline kokkusattumus, et teab täpselt garantiiaja lõppu ning et see just eile läbi sai, aga see selleks, kõik võib olla. Ja siis me muudkui ajasime ja uurisime, mis edasi saab.

Lõpuks saime teada, et ta ei olnud tooli enda nimel ostnud, vaid tal keegi sõber töötab seal ja tema kaudu said ostetud. Sain ka nii kaugele, et mainis eesnime, mille kohe teenindajale letti lajatasin, et vot, see mees. Teenindajal juhtus olema selle mehe number ja ütles, et isegi, kui garantii on läbi, siis võimalik, et tuleb nüüd selle paari päeva osas siiski vastu, kuna alles eile sai väidetavalt garantii läbi. Beebicenteri poolt igati nii vastutulelik teenindus – isegi garantii lõppemise korral oleksid nad asjaga tegelenud, kuid mainis, et oleks vaja siiski, et see, kes meile müüs, ise selle Beebicenteri inimesega asju ajaks, kuna kui nad on ikka tuttavad, siis tõenäoliselt tullakse veel parema meelega vastu, vastasel juhul võib asi kuskile järjekorda venima jääda ning lõppude lõpuks ikka kalliks maksma minna, aga kui on tuttav ees, siis võimalik, et läheb kõik valutult.

Võtsin aga uuesti müüjaga ühendust, et võtku nüüd oma sõbraga ühendust, ajame asja ja hoiata ette, et oleme ta poole tulemas oma tooliga. Selle peale tahtis müüja selgitavaid pilte, kuidas need rihmad ikka lahti on enne, kui hakkab oma Beebicenteri tutvust tülitama ning võtab meiega ühendust. Aeg muudkui venis, meil oli tooli kordasaamisega kiire, sest nagu ütlesin, homme on pikem sõit ning tahtsime Johani turvahällist säästa. Võtsin uuesti müüjaga ühendust, et mul on Beebicenteri inimese number, kelle kaudu tooli ostsite, helistame talle ise, mainime teie nime ja ajame siis ise asja korda. Kuigi ma ei oleks pidanud niigi palju vist ajama, paljud teised oleksid ammu juba tooli tagasi andnud, raha tagasi nõudnud ja üldse mitte viisakad enam olnud.

Aga ma tahtsin seda tooli, mul oli vaja tooli, tundus, et müüjad ei olnud petu peal väljas või kuidagi pahatahtlikud, ma tahtsin, et asjad saavad lahendatud, kuigi on tunne, et selle jamamise peale oleks võinud tooli ostuhind väiksem olla – see tramburai oli parajalt väsitav ja stressirohke, rääkimata kulutustest – nii kütuse, aja, kui tegemata töö ehk saamata raha arvelt.

Selle peale, et võtan ise ühendust ja mainin nime, ütles ta lõpuks, et tegelikult Beebicenteri inimene ei ole tema tuttav, vaid sõbra sõbra tuttav, mis ajas mind veel rohkem närvi, sest veel rohkem lülisid ja inimesi on sellisesse tobedusse kaasatud. Ütles, et ok, ta nüüd üritab ikka selle sõbra sõbra sõbraga ühendust saada ja vaatab, mis saab.

Selleks ajaks oli mul juba nii suur nälg ja nõrkus, mõtlesin, et ma ei suuda enam hetkel asju ajada, aeg tiksub, meil on kiire, lähme toidupoodi ja vaatame kodus uue pilguga tooli üle – äkki saame selle metalljublaka kuskilt tooli seest kätte, saame rihmad uuesti külge panna. Ilmselgelt, käis selle tooli olukorra lahendamine läbi kõikide osapoolte kuidagi üle jõu ja see ajakulu ning sahmimine oli väsitav.

Jaanus oli, muidugi, ikka nii vihale aetud juba, et davai, anna see number ja see number ja helistan kõigile, ütlen vot, olgu olla. Mina olin see hea, kes rahustas, kuigi paljud oleksid samamoodi “Jaanused” olnud – ma siiski maksin üsna palju ja usaldasin, et mulle antakse kontrollitud, kohe kasutusvalmis toode. Mul on õigus nõuda asjade ajamist või raha tagasi.

Jõudsime koju, Jaanus võttis tööriistakasti välja. See, millises pilus metalljublakas kinni on ja kust rihmad peaksid jooksma, oli meil tuvastatud juba varem ning hakkasime pintsettide, mingite oradega seal seda taga ajama ja kangutama. Kuna sinna sisse ei näe ka, võtsime appi ühe kaamera valguse ja Jaanus urgitses, väänas oma tööriistu küll konksuks ja küll sirgeks – aga LÕPUKS suutis ta selle välja õngitseda.

Kui see värk sealt välja sai, siis saime rihmad ilusti kinni panna ning siis oli lõpuks ometi see saaga läbi ja kõik korrektselt kinnitatud, ilma, et jääksin pabistama, kas enda tehtud jama kuidagi turvalisust mõjutaks.

See oli TOHUTU kergendus! Nii väike ja loll viga, nagu rihmade äravõtmine, võib sellise stressi tekitada. Aga paras õppetund meile.

Õppetund selles osas, et ükskõik, kui toredad on müüjad ja kui head on nende kavatsused – inimesed on erinevad, nad ei pruugi kursis olla teatud asjadega, eksivad, ei kontrolli ise üle, millises seisus müüvad ja lõpuks oled ise hädas, sest kellegi poole pöörduda ei ole – raha läinud, asja kasutada ei saa ning õigust ka enda poolele ei saa.

ALATI tuleb toode tervenisti, ükspulgi, piinliku täpsusega üle vaadata ja dokumenteerida. Võtku aega, kaua võtab või olgu silmade pööritusi, palju on. Antud juhul nemad väitsid, et rihmasid nad lahti ei võtnud, meie saime tooli lahtiste rihmadega – kelle õigus peale jääb ja kes tõestab, millises seisus asjad tehingu hetkel on. Nemad võisid seda mitte mäletada, et ikka võtsid, sest rihmad olid neil kasutuselt võetud juba ammu, meie ütleme ka, et ei võtnud neid kodus lahti – kummalgi poolel kaitset ei ole, kumbki pool enda seisukohta tõendada ei saa. Tülid majas lihtsalt sellest, et kumbki pooltest ei kontrollinud ostuhetkel kõiki asju.

Märkuseks nii palju, et kui rihmad said kinnitatud, siis sai koos rihmadega selle metallasja sealt välja tõmmata ning siis on võimalik sealt rihmad ära võtta küll, aga keegi peab seda tegema – ise need kindlasti ära ei tule.

ALATI tuleb koostada tehingut tõendav dokument, eriti siis, kui on tegemist sularahaga, sest mitte keegi ei tõesta seda, et raha on makstud. Kui oleks olukord lõppenud kõige hullemaga ehk sellega, et meie tahame raha tagasi, aga nemad ei ole nõus maksma, kuna pole nende süü (sest ütlesid, et rihmasid ei puutunud või ei mäleta), siis poleks jällegi meil mitte mingisugust kaitset. On olemas mõningad vestlused tehingu kohta, aga tehingut ennast on selle põhjal väga keeruline tuvastada, kui üldse. Niisiis, tüli majas ja üks raha jahtimine oleks lahti läinud. Jällegi, lollist väikesest veast.

See on mingi valehäbi, miks asju ei aeta õigesti – tundub liigse nokkimisena, jamamisena, justkui solvang, et üks pool ei usalda teist, kuid tegelikult on dokumendid mõlemale poolele olulised, siin ei ole usaldamise küsimus.

Õnneks, lõppes see olukord hästi ja saime tooli korda, aga kui oleks teisiti lõppenud, siis ilmselgelt me siiani närveldaks tooli kallal ning ajaksime “kes on süüdi, kes vastutab, kes raha maksab” asju.

Süüdi oleme me kõik – müüja ei kontrollinud läbinisti toodet ega funktsioone ning arvas ja väitis, et kõik on töökorras, meie ei kontrollinud samuti kõike ega dokumenteerinud mitte kuidagi raha ja kauba üleandmise hetke ja saime täna jamada kui palju.

Niisiis, olgu kõikidele ostjatele-müüjatele see lugu hoiatuseks ja meeldetuletuseks, et ajame asju korrektselt – seda ei ole piinlik ega üleliigne nõuda, vaid see on kõikide osapoolte huvides.

Advertisements

35 thoughts on “Tõeline turvatooli saamise lugu: olgu see õppetund/hoiatus/soovitus kõigile

  1. Tore, et korda saite!
    Mina enne oma sirona müüki tahtsin ka neid rihmasid puhastada ja juhtus sama asi, et see metalljunn kadus sinna alla. Oi kuidas ma ka vihastasin enda peale, et miks ma ometi näppisin jne. Aga õnneks saime meie enda oma sedasi kätte, et mees hoidis tooli tagurpidi ja mina samal ajal lükkasin eest seda pingutamise nööri sisse. Ja õnneks saimegi kätte, oi milline kergendus see oli, et korda saime. Arvasin juba, et võime selle tooli prügikasti visata 😀
    Loodan, et rohkem jamasi teil ei tule, tool ise on ju imehea ja mugav 🙂

    Meeldib

    1. Kusjuures, ma arvasin sama, et nii saab, aga see oli veel keerdu läinud, nii, et ei kukkunud välja, kui raputasime ja kallutasime. Müüja ütles, et nemad kindlasti neid rihmasid sealt ära ei võtnud, aga mingi aeg nad pidid seda tegema, kuna neid ei olnud seal küljes. Ja puhastamise tõttu nad neid ka ei eemaldanud, sest nad ei olnudki enne müüki tooli puhtaks teinud, vaid ütles, et te ju niikuinii puhastate ise üle. Ühesõnaga, kokku see kompott pani mind esialgu ostu kahetsema, vähemalt ostuhinda küll. Aga ma loodan, et kui nüüd kasutusele võtame, siis saab kammaijaa selja taha jätta ja tooli mugavusi nautida 🙂

      Meeldib

      1. Ma ka ei tahaks uskuda, et need rihmad sealt kuidagi ise said ära tulla küljest. Meil oli ka kasutusel lõpus nss ja nende rihmade peitmisega nad küll mingit moodi sealt küljest ära ei saanud tulla, need ju sedasi nõksu taga ka seal, et ilma ise näppimata ma ei kujuta ette ka kuidas saaks ära tulla.
        Minu meelest veel natuke veider see, et enne müüki ei puhastata ära asja ega kontrollita üle, kas kõik ikka toimib ja on korras. Jah, saan aru, et mõned ostjad tahavad ikka ise läbi pesta katted jne aga mul oleks ausalt väga piinlik müüa sellise hinnaga ja siis ostja peab veel minema koju tolmuimejaga tooli puhastama. Need toolid ju ikkagi päris kallid ka kasutatult. Aga eks müüjaid ja ka ostjaid olegi erinevaid, vb mõne jaoks see ongi täiesti ok.

        Meeldib

      2. No, mulle on see samamoodi kummaline, aga ei hakanud teda koju puhastama saatma ka. Ise ma tõesti mitte elusees nii ei teeks, aga ju mõnele sobib. Oleks ma sel hetkel rihmade asja ja kammaijaad osanud ennustada, siis kohe kindlasti oleksin hinnas kaubelnud – puhastus, asjaajamine ja kõik kokku oli liig.

        Meeldib

  2. Mul on selle tooliga veel selline soovitus, et nt väga mustade ja liivaste jalgadega ära last sinna pane. Kui liiv selle pöörde mehhanismi vahele läheb, siis hakkab tool aina raskemalt alusel pöörlema.
    Muidu kiidan seda tooli väga! Mul oli veel selline feil sellega, et ei saanudki sss asendis kasutada, kuna istmekalle on nii suur, et tool jäi täiega püsti ja kui laps magama jäi, siis pea kukkus rinnale. Olin täiega kurb, aga nii ka kahjuks sõitma ei saanud jääda. Keerasin kahjuks siis teistpidi suht kohe.

    Meeldib

    1. no ma juba vaatasingi, et parasjagu on sodi vahel ja mõtlesin, kuidas puhastada. nii palju kui sain, tegin tolmuimejaga. loodan et meil see kaldevärk on ok, aga eks täna näha ole.

      Meeldib

  3. Ok, ma arvasin, et see on see lugu, kus tooli katet pesemiseks maha võttes tuli välja, et kaitsev penoplast osa oli pisikestest tükkidest kokku liimitud ehk siis avarii üle elanud ja poleks last kaitsnud ja sellega sõideti 4 aastat ringi!

    Meeldib

      1. Meil kahjuks juhtus nii. Tüdruk sõitis peaaegu 2aastat liimitud toolia. Kaks isa oli kokku liimitud. Kusjuures olin pesnud ka varem katet, aga ei tea, kuidas varem ei märganud. Oi kui kuri ma enda ja ka müüa peale olen. Enam elus ühtegi kasutatud tooli ei osta. Milline inimene küll nii teeb 😡

        Meeldib

      2. No meil ikkagi konkreetselt kaks seda nn benotükki läbipaistva liimiga kokku pandud. Ei oska paremini seletada, aga peale vaadates sai kohe aru. Kuidas ma varem ei märganud jääb arusaamatuks.

        Meeldib

  4. Väga õpetlik ning kasulik lugemine! Kuidagi väga närvi ajavad mind inimesed, kes müüvad TURVAvarustust, mis pole ideaalses korras, see ei ole sama, et kombel on plekk või lamamistoolil mingi julla ära. See on asi, mis kaitseb lapse elu. Mis saaks olla tähtsam? Hea, et teil kõik laabus, aga need, kes müüvad avariitoole- need inimesed peaksid olema krim.korras karistatavad!!!

    Liked by 1 person

    1. Jaa, see tool küll ei ole avariiline, aga igal juhul ei saa ma inimeste südametunnistusest aru, kui nad toodet müüvad. Panen end alati nende olukorda – mina teeksin kõikvõimaliku, et järgmine kasutaja saaks ausa kauba, kontrolliksin absoluutselt kõik ära, puhastaksin ära jne – see on norm. Aga need, kes avariiltoole müüvad, vot neid võiks isegi mõrvariteks pidada – kohe kinni panna, sest sellist asja teha ja selle teadmisega edasi elada – minu jaoks täiesti mõistetamatu.

      Meeldib

      1. andeks, aga kuidas sa tead, et see tool avariiline ei ole?
        ka selline tool ei vasta enam turvanõuetele, mis on autos olnud hetkel, kui on toimunud plekimõlkimine.
        millele sa tugined, et “see tool küll ei ole avariiline” ? mingi suvaline tśikk ütles? kõik muu, mis ta öelnud on, ju lonkab seitset jalga..kuidas sa siis tead, et ta avariilisuse kohta ei valetanud?

        Meeldib

      1. Sama siin,turvatool ikka selline asi,mida ei julgeks kasutatult osta.
        Kas Tallinnas pole sellist kohta vōi inimest,kes saaks su tööli igaksjuhuks üle vaadata ja kinnitada,et pole avariid läbi teinud,nii igaksjuhuks.

        Meeldib

  5. Masendav, milliseid inimesi on olemas. Ma ei suudaks eales nii nahaalne olla. Sinu asemel oleksin vist nimed avalikuks teinud üldse. Hea, et niigi läks. Mõnusat nädalavahetust teile! 💋

    Meeldib

    1. Kusjuures, mulle jääb mulje, et müüja ei olnud nahhaalne ega pahatahtlik, vaid lihtsalt ei kontrollinud asju, millises seisus müüb, õigemini, et teinud sellest vist suurt numbrit, ju tema jaoks ei ole see imelik. Minu jaoks oleks, kui oleksin ise müüja. Mina tunnen, et pigem olen ise süüdi, et ei ajanud näpuga järge, kuigi muidu olen hull kontrollifriik. Ei tasu ikka oma standardeid langetada 😀

      Meeldib

  6. Uh ma ei julgeks vist kunagi turvavarustust kasutatuna osta, vb ainult hea sõbra käest. Aga väga meeldiv oli lugeda, et beebicenter seda kõike lahendada püüdis isegi tšeki puudumisel – lähen sinna varsti turvahällide kohta uurima, hea teada, et teenindus on tasemel. Ja muidugi tore, et teil ikka asi lahenes. 🙂 Turvalisi sõite!

    Liked by 1 person

  7. Ei see tool tõesti ei ole üle elanud mitteühtainsatki avariid ! Kahju , et inimesed hakkavad sellise postituse peale kohe selliseid sapiseid kommentaare viskama 😞 Kuna me polnud ammu tooli kasutanud enam beebiasendis ei osanud tõesti vaadatagi sellist viga ja ei saa kahjuks siiani aru kuidas need rihmad sealt välja said .. said kuidas said aga väljas need olid. Garantii aja lõppemist teadsin täpselt, sest tahtsin ikka tsekki muretseda kuna mäletasin , et garantii peaks veel 6 kuud kehtima ( kusjuures müügikuulutuses ma ei olnud maininud , et tool on garantiiga ) Ja tool oli mul autost ära võtmata veel sellepärast , et just saaksid proovida/näppida kuidas keerleb ja pöörleb ja üldse kuidas see istme peal välja näeb.. Tahaksin ka praegu saada vastust kommentaarile mismoodi ma olen siin praegu nahhaalne kui see asi on ka minujaoks segane ? Oleksin ju asja lahendanud ja Beebicentrisse läinud , oleksin olnud nõus ka raha tagasi andma ja ise selle tooli tagasi võtma ! Kui Sul nii kurb , et Lilli asja avalikuks ei teinud siis palun , mina teen end avalikuks mine tseki facebookist mu profiili ja selle leiad Triin Peekman nime alt 😊😊

    Meeldib

    1. Siin läks arutelu ju juba hoopis nende inimeste peale, kes avariilisi toole müüvad, polnud jutt ainult konkreetsest juhtumist.
      Aga siit edaspidi õppetund müüjale- tuleks rääkida faktidest selgelt!!! Kogu see garantii kammajjaa ja kelle tuttav siis lõpuks ostsis jne…..tekitas kahtlase mulje. Me ju ise loome oma kuvandit.
      Lilli aga kajastas ju teemat neutraalset, polnud mingit pimedat süüdistamist, vaid asjaolude kirjeldamine ning nii mõnigi vast mõtleb nüüd rohkem, et tehingust peab konkreetne jälg jääma!

      Meeldib

    2. Jaa, minu postituse eesmärk ei olnud üldse müüjat halvustada. Pigem see, et kumbki ei kontrollinud ega teadnud seda rihma värki, aga kumbki me ei ajanud asja selles osas korralikult, et kui olekski mingi teema või katki, siis pole tõendit, milline oli müümise hetkel. Minu point polnud, kes hea, kes halb, mõlemad selles osas ühel tasemel. Lihtsalt, et kui oleks läinud sinnani välja, et tahan raha tagasi, siis tegelikult poleks mul olnud mingit alust seda tagasi nõuda, sinul poleks olnud mingit alust seda maksta – mõlemal loll olukord. See, et ma ise ei kontrollinud ka, on samamoodi minu süü. Tahtsin lihtsalt teistele olukorda kirjeldada, kui väikesest asjast võib tulla ebamugavusi – parem kohe asi kuidagi nii ära ajada, et tehingust ja eseme olukorrast oleks jälg, siis hiljem ei oleks jurasid. Meil lahenes õnneks nii, et sain hakkama ja toolist loobuda ei taha. Tulin just Pärnust tagasi ja kiidan tooli täiega – aga see on juba mingi muu postituse teema.

      Meeldib

  8. Ma arvasin postitust avades, et satuti petturi otsa. Aga tegelikult tuleb välja, et Beebicenteri töötajad ei tunne oma müüdavat kaupa. Antud juhul polnud ju garantii olemasolu üldse oluline, midagi selle raames ju parandada ja vahetada ei tulenud. Võimalik, et tegu mingi disainiveaga ja need rihmad tulevad sealt metalljuraka küljest lahti mingitel tingmustel. Aga Beebicenteris oleks ju saanud lihtsalt võrrelda mõne teise tooliga.
    Mina isiklikult küll ei kujuta ette, et hakkaks kasutatud kaupade puhul mingeid lepinguid koostama. Minu jaoks ongi otse käest kätte müümisel see eelis, et ostja saab ise kõik üle vaadata/näppida/küsida. Mina muidugi oleksin tõenäoliselt need rihmad ise enne müüki panekut üle kontrollinud, aga ma tõesti ei näe siin põhjust, et müüjat süüdistada.
    Kuidas tehingust jälje jätmine ja leping täpsemalt ikkagi kaitseks. Ma paneks siis juba ka sisse punkti, et ostja on kauba üle vaadanud ja tal pretensioone pole. Kui ostja kehvasti vaatas, siis pole teha midagi. Ja samas, kes tõestab, et ostja ise pole hiljem kaupa rikkunud. Teha mitme nurga alt pildid? Selliste igapäevaste asjade nagu turvatoolid, kärud jne. müük läheks niimoodi ülemõistuse keeruliseks ju.

    Meeldib

    1. Blogija on ju siinkohal väga selgelt kirjutanud, et olekski ka ise pidanud rohkem kontrollima. Ja välja toonud ka aspekti, et müüja ei olnud pahatahtlik… Ta ei süüdista siin postituses kedagi. Usun, et 9 inimest 10-st oleks sellise juhumi peale lahmiva-süüdistava postituse teinud, fb-sse nimed löönud jne, kuid siinkohal ei toimunud midagi sellist. Postitus on informatiivne ja õpetlik, kuidas väike leping osutub kasulikuks nii müüjale kui ostjale. Mu meelest tark nõuanne! Me ei osa ja müü ju oma asju igapäevaselt,asi see siis pole 5 minutit kasvõi käsitsi kirjutatud lepingule kulutada 🙂
      Kriitika oli see: “/…/kuigi on tunne, et selle jamamise peale oleks võinud tooli ostuhind väiksem olla – see tramburai oli parajalt väsitav ja stressirohke, rääkimata kulutustest – nii kütuse, aja, kui tegemata töö ehk saamata raha arvelt.” Ja see pole mingi süüdistus.

      Meeldib

      1. Aga palun selgitage mulle KUIDAS täpselt see leping oleks asjale kasuks tulnud? Käsikirjas lepingul poleks mitte mingit jõudu ju, sest asi on käest kätte üle antud ja ostjal on võimaldatud ostetava kauba sobilikkuses ja seisukorras veenduda.
        Ja antud postitus on minu jaoks küll müüjat süüdistav, eriti kui ka kommentaare lugeda, kuigi tegelikult läheb kivi ikka ostja kapsaaeda – kas ostja kontrollis, et 5-punkti turvarihmade kinnitus on korralik ja töötab? Kuidas ta selle kontrollimise käigus siis tähele ei pannud, et rihmad on lahti?

        Meeldib

    2. Just nii, nagu Ingver ütles – süü on mõlemapoolne, sest kumbki ei veendunud asja täpses seisukorras. See, kuidas tehingust jälje jätmine kaitseks on ju siililegi selge – kirja pannakse eseme seisukord üleandmise hetkel, lisada saab punkti, et kui ei vasta sellele või teatud perioodi jooksul midagi ilmneb, võib raha tagasi saada. Peamine punkt on, aga, see, et raha on üle antud. Kui lepingut ei ole, keegi ei tõesta, et tehing on toimunud, raha antud, tagasi nõuda mul õigust ei ole, nemad väidaksid, näiteks, et ise rikkusin ära, pole maksnud jne. Kummalgi poolel pole kaitset. Sa vist ei lugenud korralikult postitust läbi, et väidad, et müüjat süüdistan – seda ma ei tee. Ma räägin sellest, et leping oleks olnud ka tema kaitseks. Ta oli mures, et selline asi ilmnes ja ei osanud ka sest midagi arvata. Lepinguid sõlmitakse pidevalt – see pole mingi ulmeline asi, mida teha: toode, kuupäev, tingimused, rahad, allkirjad, n-ö tšekk ja suuremate ostude puhul on seda kindlasti mõttekas teha. Turvatool on minu jaoks suurem ost ning oleksin võinud rohkem olukorda uurida, proovida, rihmasid pingutada ja kõike muud.
      NB! Käisin Pärnus, alles just saabusin ning olen tooliga ülirahul! Lõpp hea, kõik hea.

      Meeldib

  9. Ma olen müünud täpselt ühe lapse asju, ehk siis ühe turvahälli, ühe käru, ühe turvatooli. Kõik ikka käest kätte ja sularahas. Pangaülekandega oleks ju veidi keeruline toimetada, ostja ei tahaks ju enne maksta kui kaup üle vaadatud ja müüja jälle ei anna enne kaupa kätte kui raha üe kantud. Kui nüüd ostja tuleks lepinguga, siis see teeks mind ausalt öeldes pigem ettevaatlikuks ning lepingusse paneks ma päris kindlalt sisse punkti, et ostja on kaubaga tutvunud ning tal pole pretensioone. Mingeid teatud perioodil tagantjärele ilmnevate vigadega mina müüjana nõus poleks, mul on lihtsam asi müüa mõnele teisele soovijale kui hakata veel hiljem ostjaga vigade ja nende ilmnemise aja üle vaidlema. Selle vältimiseks tuleks teha pilte kaubast iga nurga alt ja ka need lepingule lisada, et vältida hilisemat photoshoppimist. Lisaks ei oleks ma huvitatud oma andmete (isikukood) avaldamisest suvalisele inimesele ning tarbijakaitse sellise käest kätte müügi puhul ka ei aita. Kui inimene müüb ainult oma lastest või enda ülejäänud asju, siis kokkuvõttes kaasneks sellise lepingu sõlmimisega vaeva rohkem kui asi väärt.

    Meeldib

    1. “Lepingusse paneks ma päris kindlalt sisse punkti, et ostja on kaubaga tutvunud ning tal pole pretensioone.” No väga hea punkt ju! Keegi polegi öelnud, et seda lepingusse sisse ei peaks kirjutama? Kogu asja point ongi ju selles, et nii ostja kui müüja MÕLEMAD oleks kaitstud 🙂
      (Ja see teatud-perioodil ilmnenud viga oli hetkel sama päev, seega polnud just palju aega möödunud eks….)

      Meeldib

    2. Kui midagi ei ole varjata ja millegi pärast muretseda, siis leping on igati ok suuremate asjade puhul. Seda tehakse nii mujal maailmas päris tihti, meil väga ei harrastata. Kui mingeid pretensioone ei ole, siis ongi suva see leping, aga kui ilmneb ikka mingi oluline viga (näiteks, kui tooli sees oleks rihm katki, mida esmasel vaatlusel ei saagi tuvastada), siis on õigus raha tagasi saada. Jaa, eks asjaajamine lähekski keeruliseks, see jant raha tagasi nõuda jne, on ebameeldiv lihtsalt, aga kui üldse lepingut ei ole, siis ei ole kummalgi mingit kaitset. Ausal müüjal pole lepingu vastu midagi, kui punktid kirjas. Kui ma ostan suure, mitmesajase asja ja müüja lepingut ei ole nõus tegema, siis valingi teise müüja. Ja see müüja leiab asjale uue ostja, kellega pole nii “keeruline” asja ajada. Lihtsalt, see ei tekita usaldust, kui ta mingil põhjusel keeldub. Ma usun, et turvatooli müüja poleks ka lepingust keeldunud, kuna neil ei olnud midagi varjata. See, et rihmad olid tagant lahti, pole mingi praak, vaid ebamugavus, mis ajas segadusse ja vajas korraldamist. Õnneks saime hakkama, aga ta tegi ettepaneku, et saame kõik Beebicenteris kokku jne. See lihtsalt oleks aega võtnud, meil oli tooli kohe vaja ja eks ma olin emotsionaalne ka – sõidud, kulud, kiire, nälg – sada asja. Mul oli sel hetkel veidi pettumus, et ei saanud kohe asja kasutada, aga sain üle sellest pettumusest. Minu postituse point on see, et kui oleks olnud müüja, kes absoluutselt poleks vastutanud, mida ta müüb, sõimanud või süüdistanud mind, siis poleks minul mingit võimalust olnud, et end kaitsta. Või oleksin mina selline ostja, et davai, praak tool, anna raha tagasi, poleks ka temal olnud võimalust end kaitsta, et pole tegemist praagiga. Õnneks, me olime üsna normaalsed, asjad said lahendatud, tüliks ei jõudnud minna ja selleni ei läinud, et vaja tõestada, kes millises seisus müüs, millal raha anti jne. Ühesõnaga, igaühe enda valik, kuidas asju ajab, aga soovitan suuremate asjade puhul ülekandeid ja minilepinguid – täiesti normaalne tava ostu-müügi lepingu osas.

      Meeldib

  10. XX – Mingitel tingimustel tulevad rihmad metalljuraka küljest lahti? Pangaülekandega on keeruline toimetada? Ostja tuleb lepinguga ja see teeb ettevaatlikuks? Käsikirjas lepingul poleks mingit jõudu? kas ostja kontrollis, et 5-punkti turvarihmade kinnitus on korralik ja töötab? Kas kaupa peab tundma ostja või müüja – kui ma ostan poest selle toote, siis pean ise kontrollima kvaliteeti – müüja pole süüdi, kui midagi on lahti? Huvitavad mõttekäigud. Lepingu tegemine võtab aega umbes 2 minutit. Need kommentaarid siin koos minu omadega on vähemalt 1 tund. 😉

    Meeldib

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s