Nüüd ma siis tean, kuidas laps magama saada!

Käisin alles teist korda lapsega Pärnumaal emal külas. Alles teist! Ta on siin ka käinud, aga tihedad ajad nii temal, kui meil ja aegade klapitamine on tõsine teema. Nii, et kui keegi, kes minuga pidevalt on tahtnud kokku saada, imestab, kuidas mul aega pole, siis teadke – mul pole emagi aega näha, nii et ei midagi isiklikku.

Igatahes, eelmine kord, kui käisime, siis oli see mulle täielik stress. Johan oli vist umbes 3 kuune, võõras kohas magamine, titega tegelemine, enda väsimusega tegelemine – no, väsitas veel rohkem.

Seekord oli nii hea! Läksime mitmeks päevaks ja olime seal üsna mõnuga. Nii hea, kui laps on ikka suurem! Johan on päris osav liikuja ja omaette mängija – igale poole roomab, seisab, üritab kõndida, kolistab omaette kausside ja mänguasjadega – ei pea muudkui süles ja/või rinna otsas hoidma. Nüüd saab ta väga edukalt ka kellegi teise süles ja jala otsas turnida, ilma, et ma väga põeksin. Tema järele vaatamist on rohkem, aga see on midagi muud, kui füüsiliselt pidevalt süles hoidmine.

Tallinnast välja saada on alati puhkus ja alati hakkab aju teistmoodi tööle, nii ka seekord. Rahulik, värske õhk, mõnus olla, kaminas tuli, saun sooja, pokaal veini ette – kuidagi hea ja lõõgastav olek. Johanil oli nii põnev, uus keskkond, uued asjad ja uued temaga tegelejad.

Mis kõige toredam – värskes õhus jalutuskäigud, milles ei ole tohutut tolmukorda ega liiklusmüra. See uinutas Jontsi mitmeks tunniks sügavasse unne, nii, et sada korda pidin kontrollima, kas ikka hingab. Samamoodi öösel. Ma olen harjunud, et ärkab ja jaurab, aga seal ärkas poole vähem, võib-olla ainult hetkeks ning seejärel magas sügavalt edasi. Nii, et ma sain isegi puhata! See oli nii harjumatu.

Otseselt tervise ja heaolu nimel peab maale kolima, sest nüüd ma siis sain teada selle hea une saladuse – kottpime ruum, värske õhk ja vaikus.

Meie elame Mustamäel, kus ei ole mitte iial vaikust, tänavamüra on 24/7, ka öösel, tuled on pidevalt aknast sees, ka siis, kui katted oleme alla keeranud. Nimelt, meil on maast laeni suured aknad, radiaator on seal ees, katet ei saa ei üle ega sinna taha panna – ongi väike pragu ja sellest piisab, et tänavavalgustid ja Statoili logo meile tuppa säraks.

Õhk on meil kohutavalt kuiv ja tolmune, kuigi aknad tuulutuses, hapnik justkui ei liiguks, veeauru tekitame, nii, kuis jaksame, vahel ei lase isegi vannivett kohe ära, et veidi niiskust korteris oleks – siis pole ime, et ka Johanil kõige mõnusam ei ole ning miks ta küll ometi rahulikult ei maga.

Korter on muidu väga hea – soe, kuiv, turvaline – need ei ole iseeenesestmõistetavalt võetavad mugavused. Olen elanud küll nii, kus on külm vesi ja mitu kihte dresse/villaseid sokke öösel teki all seljas, et külmaga uni tuleks ja siis mine veel värske ning hoolitsetud näoga hommikul vara tööle. Ma hindan seda kõrgelt, et meil on hetkel mõnus ja mugav. AGA. See ei ole kodu.

Me oleme Jaanusega mõlemad maakad ja küllap me nendeks ka jääme, sest tohutu igatsus on oma maja järele kuskil linnast väljas, see mõte on juba igapäevane. Väljasõidud ainult võimendavad seda igatsust.

Millal me ükskord koju jõuame, seda ei tea ning selleks peab vist mingi ime sündima, aga me oleme imedeks igati valmis.

p3100640-2

5 thoughts on “Nüüd ma siis tean, kuidas laps magama saada!

  1. Mmm.. Nii romantilised fotod.

    Me ostsime nö paarismaja boksi. Linnast välja, 5 km. Täielik ubrik ja Võru kohta maru kallis. No aga ei saanud siit eemale ja linn ei sobinud ei mulle ega elukaaslasele. Pea aasta aega kõpitsemist ja nüüd elame sees. Palju on teha ja poja magab elutoas, aga oma on oma ning see asukoht on tõesti super. Ei kisa ega kära, aga samas kõik käejala ulatuses.
    Ma ei kujuta isegi ette, mis teil see kinnisvara hind seal teeb. Unistan koos sinuga ja saadan häid mõtteid, et maakad ikka maale saaksid 😊

    Liked by 1 person

    1. Peamine asi on tegelikult hapnikus – aken lahti on külm, tuulutus jm ka jahe, aga samas hapnikku justkui ka ei oleks. Või nii, kui aken kinni, on kohe õhupuudus. Eks see on see nn uute majade ja piklike ruumide asi vast. Aga pimedaks saaks lisakardinatega küll vast.

      Like

Lisa kommentaar

