Lõpuks ometi beebiraamat minu maitsele! Saage tuttavaks – “Üks pisike põnn”

Mul ei olnud siiani ostetud ega täidetud ühtegi beebiraamatut. Kuna mulle ükski poes müüdav beebiraamat ei meeldinud ja minu jaoks on need kuidagi iseloomutud, siis mõtlesin, et ostan suure albumi, kuhu saab ise pilte kleepida ning vabas vormis jutte kirjutada.

Selle tegemist lükkasin ka muudkui edasi, et ah, küll jõuan ja nii mul ei olnudki ühtegi “kohustuslikku” beebiraamatut, kuhu jooksvalt Johani andmeid kirjutada. Hea, et mul blogi on, sest muidu oleksin ammu juba pooled asjad ära unustanud.

Siis avastasin Instagramist Sakk Disaini konto ning kuulsin peatselt ilmuvast (nüüdseks ilmunud) beebiraamatust “Üks pisike põnn”  ja ma pean ütlema, ma tahtsin seda kohe!

Pidin juba raamatupoodi uudistama/ostma minema, sest olin leppinud faktiga, et ma ise vist beebiraamatut ei tee, nagu algselt plaanis. Aga enne veel, kui jõudsin poodi, võitsin selle raamatu Facebooki mänguga (öelge veel, et FB mängudega keegi ei võida). Paar päeva tagasi käisingi paki järel ja nüüd saan teile ka näidata, miks ma seda raamatut nii väga tahtsin ning ma teen seda suurima hea meelega, sest kui keegi ettevõtlik millegi ägedaga välja tuleb, siis see väärib tunnustust.

Esiteks – neutraalne, lihtne, maitsekas disain. See oli peamine põhjus, miks see üldse Instas mulle silma hakkas. No, ma ei ole “traditsiooniliste” beebimustrite ja kujunduste fänn – kõik seninähtud beebiraamatud olid kuidagi nii … beebilikud või kommertslikud.

Teiseks – nägin kohe ära, et seal on kirjutamisruumi päris palju ja siis saingi aru, et see raamat on selleks, et vanemad saaksid ise oma lapsest jutu kirja panna. Ei ole “täida lüngad” stiilis, vaid pigem pealkiri/märksõna ja see, mida selle alla kirjutada, on iga vanema enda teha ning valida.

Minumeelest on see palju erilisem, kui vanemad ise enda sõnadega saavad kasvavat last kirjeldada ja on ruumi, et erinevaid lugusid kirjutada. Sellest jutust peegeldub hiljem ka vanemate meeleseisund ja tunded, rääkimata mõnusatest lugudest, mis sinna ära mahuvad. Mina ei kirjuta seda raamatut endale, vaid Johanile, sest kunagi, kui ta suurem on, saab uurida ja lugeda muud ka, kui ainult enda pikkusest ja kaalust või muudest tüüplahtrites olevatest küsimustest.

Ülesehitus on kuude lõikes ning eraldi on välja toodud, näiteks, hammaste tulek, söögid-joogid, päevakavad, esimesed pühad, sõbrad, esimesed reisid jne. Seal on isegi koht, kuhu lisada lapse käe- ja jalajäljed.

Selle põnniraamatu juures on veel see lahe, et sisu on mõnus, nagu mainisin – sooneutraalne, skandiaavia stiilis kujundus, mahedad värvid – maitsekalt armas. Mulle meeldib, et see ei ole liiga värviline, kuna piltide lisamisega tekib värve niigi ning siis jääb lõpptulemus maitsekam, mitte, et  raamatu sisu ning beebipildid hakkavad omavahel võistlema.

Samuti väline kest – lihtne, kuid väljapeetud: kaas on kaetud riidese materjaliga (kalinguriga) ning sees on järjehoidjapael – tõeline mälestusese. Raamat ise on paraja suurusega – A4 ja 64 lk, mis annab ruumi nii juttudeks kui piltide lisamiseks ja lehed on sellisest paberist, et kirjutamine oleks mõnus, mitte ei pea ootama, millal tint kuivab, et saaks kinni panna või kartus, et määrib pildid ära.

Ainus, mida ma täiendaksin, on see, et raamatu küljele trükiksin ka pealkirja, et kui riiulisse panen, ei paistaks see lihtsalt üks hall raamat, vaid kohe teada, millega tegu.

Ühesõnaga, nüüd on mul kodumaine ja mõnus skandinaavialik beebiraamat olemas, mida ma hakkan esimesel võimalusel täitma. Ma isegi ei julge täita, äkki rikun ära 😀

Facebooki auhinnaga tuli kaasa ka fotopakk Arhiiv8’lt (https://arhiiv8.ee/collections/fotoruudud/products/24-foto-pakk) ehk siis saan 24 pilti valida ja ilmutamiseks saata, mis trükitakse ruudukujulistele valge raamiga Scandia 2000 paberile. Peaksid tulema mõnusad, paksemad ning keskkonnasõbralikud – ma ise kujutan ette, et on ka sellised paberisemad või matid ning neid oleks päris hea sinna raamatusse mahutada. Piltide valimisega olen veel poole peal, aga kohe, kui need valitud saavad, teen tellimuse ja kui pildid käes, siis hakkan raamatut täitma ning näitan kindlasti teile ka. Ja veel sain kaasa dekoratiivteibi, millega neid raamatusse kleepida nii, et nänni on!

Nii hea, et mul on hunnik jutte, beebifakte ja lugusid siin blogis – kui neid siin ei oleks, oleksid vist pooled asjad juba ära ununenud (kindlasti pooled ongi). Aga kellel ei ole ka blogi ega üldse mingit kohta, kuhu asjad kirja oleksid saanud, siis see raamat ongi hea, et lugusid saab ise vabas vormis jutustada täpselt nii, nagu meeles  – ongi eriline mälestus lapsele, nii, et seda raamatut võivad täita kõik vanemad – hiljaks ei ole keegi jäänud.

Ei pea vist mainimagi, et katsikuteks on see ideaalne kingitus – vähemalt mina oleksin selle üle väga õnnelik olnud. Ja olengi.

Siin on väike ülevaade raamatust “Üks pisike põnn” – minu lemmikbeebiraamat. Arvestades, et ma tõesti ei sallinud beebiraamatuid väga, siis see on minu jaoks tõeline edasiminek, et nüüd nii õhinas olen – lõpuks ometi midagi minu maitsele!

Sakk Disaini Facebook: https://www.facebook.com/sakkdisain/

Sakk Disaini Instagram: https://www.instagram.com/sakkdisain/

7 thoughts on “Lõpuks ometi beebiraamat minu maitsele! Saage tuttavaks – “Üks pisike põnn”

  1. Mulle jäi ka esimese hooga positiivses mõttes just Instagramis silma, aga üks asi häirib: ma ei tea, kas font on kehvake, aga tundub nagu oleks kirjutatud “ühe kuune” jne. Muidu olen nõus, et kuskile võiks muljeid ja olulisi hetki üles märkida küll, pärast on nii lahe lugeda. Mul on valgete lehtedega käsitööna valminud märkmik, kuhu siis korra kuus olen nö kokkuvõtte teinud (igapäevaselt on tavaline kalendermärkmik kasutusel, kuhu kirjutan käimistest-tegemistest jooksvalt). Esimestest kuudest on ikka lehtede viisi muljeid kirjas, nüüd tagantjärele vaatan, et oleks võinud rohkem kuidagi süsteemi luua, aga sellepärast ongi valge märkmik hea, et mingeid piiranguid ei ole, teen kuidas ise tahan 🙂

    Meeldib

    1. Sa oled siis eriti tubli, et ikkagi märgid. Ma ei ole kindel, kas oleksin ilma blogita midagi märkinud, aga võib-olla ikka oleksin – kirjutamine mulle meeldib 🙂
      Seal on mõnes kohas “1k” kirjutatud, mõnes “kahe kuune” kirjas. Kas mõtled grammatiliselt just? Või mis mõttes?

      Meeldib

  2. Tahtsin minagi seda märkida, et “kahekuune” peab olema kokku kirjutatud. Lehitsesin hiljuti ühes poes analoogset skandinaavialikku omatoodangut, ja too raamat jäi kahjuks just seetõttu ostmata, et kirjavead olid sees.

    Meeldib

Lisa kommentaar

