Ah, teate, istun siin ja kirjutan pissipottidest

Ma pean ausalt tunnistama, et ega ma ei olegi uurinud, millal õpetatakse lapsi potil käima. Ma arvasin, et kuskil aastasena või peale seda, aega küll. Siis tekkis ootamatult mingi mõte pähe, et ei tea, kas peaks pissipotte juba uurima hakkama ning hakkasingi seda teemat googeldama. Tuleb välja, et mõni alustab potitreeninguga juba paarikuusega, paljud alustavad siis, kui laps ise istub ja mõned “viimased” siis, kui mina arvasin, et seda tehakse. Umbes samaaegselt mainis ka Jaanuse ema, et kas meil pott on ja oleme juba täiega hiljaks jäänud. Igatahes, mul hakkas kiire – ruttu poodi pissipotti ostma.

Enne ostmist uurisin netist, kuigi mõtlesin, et ah, suva, mis eriline asi see pott ikka on, aga ok, vaatan. Jeerum, kui palju valikut! Ja kui palju erinevaid hindu – mõnest eurost mõnekümneni. No siis hakkasin potte välja praakima, mis sobib, mis mitte.

Asi, mida soovitati, et põhi oleks kummist, siis ei liigu pott põrandal ringi, kui laps seal vehib ning säästab ennast ka liikumisest tingitud kriginast. Teine asi, mida mõtlesin, et võiks olla – väljavõetav nõu, et saaks sisu kergemini puhastada ega pea tervet potti pesema. Ja veel üks asi – tahtsin, et pott oleks väikese seljatoega, et Johan seal peal väga ringi ei vehiks ja pikali ei kukuks – mine tea, alguse asi, äkki ei püsi “istmes”.

Sattusin siis Kidzone’i, kus oli parasjagu kampaania, kõik pissipotid -20% – idekas. Muide, tegelikult ostsime sealt kandekoti, aga sellest tuleb eraldi postitus. Valisin sellise poti välja, mis peaaegu sobib, vaatan hinda – ligi 40€. Tegemist oli Babybjörni potiga. Ma olin peaaegu veendunud, et jaa, mul on seda ägedat pissipotti vaja, kui mõtlesin, et ainult värv ei meeldi – valge. Mine tea, happeline värk või misiganes, äkki see ei jää valgeks, päris jube oleks. Otsustasin siis minna Babycitysse, sest Kidzone ja Babycity peaksid ühes ketis olema – ju seal ka kampaania on. Jätsin oma überpoti ostmata.

Läksin siis Babycitysse, kampaania olemas ja valikut on ka tunduvalt rohkem – terve sein potte täis. Samas ühtegi neutraalset ei olnud, mis mulle meeldiks. Babybjörn meeldiski oma lihtsuse tõttu, aga ok, seda polnud. Valin siis midagi muud – kõik on värvilised, multikategelastega või millega iganes – need Disney-värgid ei lähe kohe mitte! Need üksikud, mis olid tavalisemad, ei olnud kummipõhjaga. Jäi ka sealt pott ostmata.

Ning lõpuks suundusin Delta Plaza Beebicenterisse. Jaa, seal ka Babybjörni potid olemas, aga veel kallimad! Ligi 10€ kallim kui Kidzone’i (ilma soodukata). Värvid olid ilusad hallid ja puha, aga vahepeal oli mõistus tagasi tulnud – ma otsin pissipotti! Mis disainiimet ma siin loodan? Ja mida on 50€’sel poti enamat, kui teistel?

Mõtlesin, et ahh, mis nali see on – ma käin juba mitmendas kohas pissipottide jahil ja kuskil ei ole sobivat – kas tohutu multikatiluliluga või neutraalne 50 €’ne. Siis nägin, et Beebicenteris oli küllaltki neutraalne, ilma väljavõetava kopsikuta ehk ühes tükis, aga libisemiskindla kummipõhjaga täiesti tavaline pott. Maksis 9 sentidega.

Hakkasin uurima ja vaatan, et imelik, miks need metalljublakad seal põhjas on, kuni käega katsusin ja pott üle poe laulma hakkas – ahsoo, need on need kurikuulsad laulvad potid. Thanks, but no thanks. Kõrval oli täpselt samasugune, aga ilma lauluta ja selle ma sealt kaenlasse haarasin ning kassa poole jalutasin. Kliendikaardi soodustus veel maha ja maksin alla 9 €.

Jumal tänatud, et mõistus koju tuli – väljavõetav kopsik ei ole ka minu jaoks oluline, sest esiteks, ma ei tea, kui puhtalt hädad nüüd täpselt sinna maanduksid, et piisab ainult selle pesust ja pealegi, pole mingit probleemi tervet potti pesta. Värviga olen ka rahul – tumehall või on see pruun, vahet pole, nii, et isegi, kui peaks juhtuma mingi inetu värvumine, siis ei ole see nii silmatorkav. Muide, vann on meil sama firma ja samade piltidega, aga helehall, nii et tahtmatult on asjad komplektis. Kuigi, vanni oleme kasutanud vist ainult 2 korda ja seisab niisama ning võtab ruumi. Vannitame meie suures vannis.

pissipott

Pott on meil nüüdseks mitu päeva juba olnud ja Johan on seal peal ka päevas mitu korda istunud. Ma ei tea, kas asend on mugav või mida iganes, aga kohe, kui ta sinna istuma panen, teeb oma hädasid. KÕIKI hädasid. Ei ole mingit erilist meelitamist ja “pisspisspiss” ütlemist – ega ta sellest pissi korrutamisest niikuinii rohkem vast laskma ei hakka – laseb, kui organism seda vajab. Aga ma ei ole väga süsteemne veel olnud – ei pane kohe peale iga söögikorda potile, sest arvasin, et ehk läheb tal seedimisega aega ega teki KOHE see häda. Olen kuidagi suvaliselt teda sinna pannud, nii, et ega ma ei teagi, kas Johani laskmised on juhuslikud (kipun nii arvama küll) või avastas ise, et oh, päris hea on sinna lasta 😀

Ühte ma pean küll ütlema – ma ei tea, kas asi on potis, Johani suures kasvus või selles faktis, et ta on poiss ja see on poiste eripära, aga ma tahaksin, et pott oleks eest ka kõrgem, sest paaril korral on juhtunud seda, et häda võib kaarega üle ääre tulla, kuigi panen teda ilusti potile istuma, mitte liiga äärde.

Vot selline potilugu. Poleks mul pähe torganud, et peaksin potte huvipärast googeldama, ei olekski teadnud, et on aeg teda sellega harjutama hakata. Ma usun, et paljude teiste varajaste alustajate utsitajateks on ka, näiteks, emad olnud. Jaanuse ema hoiatas, et jääme harjutamisega hiljaks ja kui oma emale rääkisin, et poti ostsime, siis ütles ka, et oli mõelnud, et ostaks talle juba poti. Nii, et emad teavad küll, et on aeg.

Ja rääkides sujuvalt ajast – kuhu see veel kaob? Päriselt ka, vaatasin, et Johan on kuidagi nii suur! Muide ta seisab vabalt ilma toeta, isegi ei kõigu väga. Varsti paneb jooksu. 4 hammast on ka väljas – viimase nurk ilmus täna, millele eelnesid täiesti magamata ööd nii minul kui temal ja täna oli tal isegi palavik ning vesine nina/silmad – ta oli lausa piinades, kuid kohe, kui hammas tuli, oli näost klaar ja nina ka parem. Oh, ma kaisutasin teda nii, et vähe pole, vaeseke. Juukseid on järsku nii palju kasvanud – hull pahmakas on peas ja peakuju on ka teistmoodi – nagu suur inimene. See on ikka uskumatu, kuidas aeg läheb.

Ja mina ka! Alles ma vudisin mööda linna ringi, tegin tööd, tittesid ei sallinud ja nende ila lõua otsas tekitas vastikust – nüüd räägin üksipulgi pissipottidest ja kuidas sinna hädasid tuleb. Jee, oh elu!

insane

 

 

17 thoughts on “Ah, teate, istun siin ja kirjutan pissipottidest

  1. Hahaha, ma hakkasin alles siis harjutama, kui poja aastane oli. Miks enne ei hajutanud, oligi just see, et ega ta oma keha veel kontrollida ei oska. Hetkel, kus ta on 13k, pole meil ka väga süsteemi, peale selle, et iga mässuvahetuse ajal istub potile. Nii olen tal saanud kätte nii pissi kui nr 2. 😀 Ahjaa, ta vaikselt hakkab juba mõikama, et milleks pott on. Laseb pissi ära ja tõuseb ise püsti, et aitab küll. 🙂

    Like

    1. Jaa, Johanil oli ka sama, enne püsti ei kibelenud, kui häda oli tehtud ja siis oli väga kiire, et sealt ära saada. Äkki tõesti siis saab ka juba aru, et sinna käivad hädad 😀

      Like

  2. Kusjuures ma hakkasin ka äkki 5-6 kuuselt oma neiut potile panema ja praegu seitsmekuuselt ta annab mulle märku kui vaja potile saada on. Päris selleks ma valmis pole, et lasta tal mähkmeteta olla, et hakata siduma teadmist, et püksi pissimine on ebameeldiv. Ma pole selleks pidevaks koristamiseks veel valmis. Teine alternatiiv on riidest mähkmed, mis annavad sama efekti lapsele ilma minu suure koristamiseta. Aga kuidagi on jälle muud prioriteedid olnud ja pole leidnud momenti, et neisse süveneda.
    Ja muide soovitan alati pärast iga ärkamist ka laps potile panna. Magades inimene ei tee hädasid, aga ärgates tahaks küll (:

    Liked by 1 person

  3. Mina hakkasin piigat potitama 7 kuuselt, pissima hakkas kohe ilusti potil, nr2 oli probleeme :). 1,3 aastaselt oli päeval mähmevaba, ainult pikemateks sõitudeks panime alla. Suvel 1a6k umbes, olid öösiti ka mähkmed kuivad, aga enda hirmu pärast ikka lasin öösiti mähkmega olla. 1a10k otsustasin, et no aitab.

    Liked by 1 person

  4. Kui sa uut potti hakkad otsima, siis Ikea pott vastab sinu tingimustele ja maksab ka vähe. 🙂

    Mu põnn on juba kohe kaheaastane ja potile küsib ainult siis, kui paljalt ringi jookseb. Potile pannes teeb häda küll. Kunagi mõtlesin, et aastane käib mul juba ise potil ja mingit jama ei ole. Noh, läks ikka teisiti.

    Liked by 1 person

  5. Ma, kui poisi ema oleks tahtnud kohe postituse alguses kommenteerida, et poiste puhul on oluline, et esimene äär oleks kõrge. Neil läheb päris tihti natukene üle ääre. Meil oli poisil alguses muusikaga pott. See oli mulle endale hea, sest siis teadsin, kui miskit tuli. Hiljem hakkas laps ise peale vetsus käimist mänguasjadel muusikat pinistama. See oli mulle nagu märguanne, et tuleb pühkima minna 🙂 🙂 ma alustasin poisiga ca 9-10 kuusena. Sai mähkmetest täielikult vabaks 1a7kuu vanusena. Mingi hetk võib neil aga tekkida väike streik poti vastu. Eriti, kui nii vara alustada. Aga sellest ei maksa lasta ennast häirida. Ma leian, et kõik asjad tulevad lapsele kergelt, kui neid õpetada õigel ajal.

    Liked by 1 person

  6. Mina ostsin ka pojale erinevaid potte (mõtlesin, et odavamad käivad ka) aga just selle ülepritsimise tõttu olin päris hädas ja lõpuks ikkagi ostsin selle BB toolpoti. Saab isegi praegu seal vajadusel käia, heas asendis istuda, sest mingi hetk oli seal madalas suuremana põlved lõuaall. Niiet ikkagi soovitan seda. Meil on majas 2 potti ja teiseks ostsime Ikea väljavõetava sisuga poti (hind vaid 6.-) ja see on kummipõhjaga, kenad neutraalsed värvid ja väga ok pott.
    Mõlemat hakkasin 9kuuselt potitama ja 1,6a olid nad mähkmevabad. 🙂 Edu!

    Liked by 1 person

      1. Selle esimese äärega on tõesti nii, et pooltel poistel juhtub õnnetusi.

        Me lasteaias keerame selliste poiste jaoks poti teistpidi(seljatoe osa jalgevahele). Istuvad küll jalad rohkem harkis, aga nõjatuvad veidi ette ja õnnetusi rohkem juhtunud pole..

        Sul võiks ka ajutiselt ju isegi toimida, kuni uue poti leiad ☺

        Liked by 1 person

  7. Meil jäi see väikse poti periood vahele, poiss tahtis kohe suurele potile istuma minna. Ostsime siis laste prillaua ka ja panime algul ühe kasti jalge alla, et ta sai toetada ja ronida. Väikse poti peale ei tahtnud minna, me ei hakanud sundima ka. Kui lapsele meeldib, siis hakkab ka kohe potti kasutama

    Liked by 1 person

  8. Mina oma esimest enne ei hakanud uldse potile panema kui ta oli 1,7 a siis natuke harjutamist ja enne 2 sunnipeva oli 100% mahkmevaba. Teisega plaanin samuti toimetada. Aga ma hoiatan, et see valja voetav kopsik on kull jube mugav asi AGA minu lapsel jai nahk mitu korda sinna vahele (IKEA potil) ja sai sellest trauma ja tukk aega kartis potti nagu tuld. Aga vaga tubli oled, et nii varakult alustad. Siin riigis kus ma elan ei soovitata enne 2,5 a uldse proovima hakatagi ja taiesti tavaline, et 3 a jooksevad mahkmetes ringi khmm

    Like

    1. Kusjuures, kui Jaanus neid kopsikute potte vaatas, ütles mulle sama, et sinna võib ju vahele jääda. Ma arvasin, et ta on veidi ülemõtleja, aga tuleb välja, et ongi juhuseid olnud!

      Like

  9. Mina hakkasin oma last potile suunama siis kui ta enam ei “sirtustanud” ja oli näha, et kontrollib ise oma põit. Esimest korda üritasin teda potile suunata kui oli 1a 6k, siis istus küll potil vabatahtlikult aga midagi sinna ei teinud. Hoidsime potti kodus nähtavalt kohal ja suunasime teda sinna istuma. Mingil hetkel tuli tagsilöök. Üks “hea ja abivalmis” sugulane otsustas, et tema tarkused ja kogemused on ülimad ning ta hoidis last vägisi potil kinni, et see häda potti teeks. Tulemus- laps läks hüsteeriasse ning järgmised 4 kuud polnud nõus isegi pükstega potile istuma. Siis hakkas suvi kätte jõudma ja võtsime potitreeningu uuesti käsile. Poiss nõustus jälle potile istuma. Panime talle tavalised aluspüksid või Hipsiku potitreeningu püksid jalga ning suunasime muudkui potile. Paar kuud enne 2 saamist hakkaski ise poti peal pissil käima, poti valas ka ise vetsus tühjaks. Mõni nädal hiljem tuli ka teine häda potti. 2-aastasena oli päeval mähkmevaba, paar nädalat hiljem jäi kuivaks ka öömähku. Voodisse ei pissinud mitte kordagi.
    Aga kõige alus on oma lapse tundmine ja jälgimine. Kui tundub, et on valmis ja tunnetab põit siis võta käsile. Kui tundub, et poiss ei saa veel asjale täpselt pihta siis las kasvab veel.

    Liked by 1 person

  10. Minu jaoks on see väga valus teema. Pojaga oli igavene häda. Kartsin mingi hetk, et äkki meditsiiniline. Algus oli ilus ja siis mingi hetk täitsa kartis potti. Hakkas püksi kakama. See kestis aastaid. Õnneks ennem kooli sai asi korda. Siiamaani jookseb viimasel hetkel, kui kilpkonn juba pead välja hakkab pistma.

    Like

  11. Esimesega hakkasime proovima, kui oli 1,5 a vana. Kulus 2 nädalat ja laps oli päeval mähkmevaba. Mähe oli veel pikematel sõitudel ja öisel ajal 2 kuud kasutusel.

    Ilmselt sõltub väga lapsest ja õigest ajast(usest). Meil sattus selleks soe suvine aeg. Kuidas järgmisega läheb, ei tea.

    Liked by 1 person

Lisa kommentaar

