Näitan enda beebiraamatu sisu ja hämmastun Arhiiv8 fototeenusest

Mõni aeg tagasi kirjutasin beebiraamatust “Üks pisike põnn” (Lõpuks ometi beebiraamat minu maitsele! Saage tuttavaks – “Üks pisike põnn”) ja sellest, et võitsin selle Facebooki mänguga. Lisaks raamatule võitsin ka fotopaki Arhiiv8’st.

Ausalt öeldes, ma ei olnud enne loosimist nendest midagi kuulnudki. Siis lugesin natuke kodulehelt ja mõtlesin, et noh tore, keskkonnasõbralikku paberit kasutavad, ilmutavad pilte, kindlasti on lahedad, aga noh, pildid, nagu pildid ikka.

Nüüd siis lunastasin koodiga võidu ehk panin piltide tellimuse teele. Tellimine on nii lihtne – teed kodulehel kasutaja, logid sisse, valid teenuse (minul oli fotopakk 24 pildiga) ja hakkad pilte üles laadima. Mõtlesin, et ok, tulevad kandilised ja väikesed, niisiis panen nn “ilusatele” piltidele lisaks palju neid, mida ma muidu nii väga ei ilmutaks, lihtsalt toredad ja lõbusad. Et küll ma neid ilusaid siis mujal saan ka ilmutada. Samas, pilte valides oli see ka peas, et huvitav, kuidas nad neid lõikavad, sest pildid tulevad ju kandilised.

Kui pildid ära valisin, tulid need kõik ette ja need, mida oli vaja lõigata, olid märgitud punasega ehk siis vajutasid pildile ja said ise lõigata selle osa, mida tahad (mitte et on mingi automaatne croppimine).

Kuigi arvasin, et pildid tulevad väikesed, siis ikkagi kasutasin Instagram Layout’i varianti ja panin paljud pildid üheks, et mahuks rohkem asju peale. Mul olid seal suhteliselt halva telefonikvaliteediga tehtud pildid, mingid instapildid – igasuguseid asju ja ega ma väga head tulemust tänu sellele ei lootnud, aga minu jaoks on need ühel või teisel moel erilised ja jäädvustamistväärt ikkagi. Ongi armsad ja igapäevased.

Mind pani üllatama teenuse kiirus – pildid valisin ja tellimuse kinnitasin pühapäeva õhtul ning teisipäeval oli juba telefonis Smartposti sõnum, et Arhiiv8’lt on saabunud pakk. Muide, pakil käisin järel sama kord, kui see toidupoe intsident oli (Uskumatu juhtum Magistrali Rimis).

Kui kodus paki avasime, olime mõlemad Jaanusega hämmingus! Kui ägedad pildid! Päris tõsiselt, ma olin lausa šokeeritud, sest piltide ilmutamisel on mul erinevaid kogemusi olnud – vahel tõmmatakse kvaliteeti alla, vahel on värvid teised, aga need on tõsiselt ilusad, matid, kuidagi sügavad pildid ja üldse mitte väikesed (12,5 cm*12,5 cm). Eriti üllatunud olin ma nende piltide osas, mida ise Layoutiga kokku kompunnisin – ma olin kindel, et on üsna sodised, aga ei ole (mitte rohkem, kui need juba enne olid).

Mul on selline tunne, et ma ei taha enam kuskilt mujalt ilmutada, sest mu reaktsioon oli “No tere pildid!”, mitte “ok, pildid”. Igatahes, need pildid planeerisin panna oma Põnniraamatusse. Osad olen ära pannud, aga paljusid veel valin, kuidas paigutan jne.

Kui ma neid pilte vaatasin, siis hakkas see silma, et need mittekvaliteetsed, “suvalised” pildid on palju sisukamad ja armsamad. Näiteks, mul on pildid, kuidas Jaanus Johanile süüa annab, kuidas ta ükskord pannkoogid Johani nimetähtedena tegi, kuidas ta Johanile vaibasõitu teeb, laseb kitarri või trummi plännida jne. Ükski ei ole selle mõttega tehtud pilt, et oleks võimalikult ilus – need on mõnusad igapäevased hetked ja fotoka või telefoni oleme alati suvaliselt kuidagi võtnud, et ah, teeme pilti ka. Polegi nii väga pildile endale mõelnud, aga justkui harjumus.

See on hea harjumus ja ütlen teistelegi, et need suvalised telefoniklõpsud on tegelikult väärtuslik ja armas ajalugu – kõige siiramad ja “jooksupealt” tehtud. Minu jaoks peegeldub just nendes kõige rohkem seda elu, mida hetkel elame, mitte nendes, kus oleme sätitud ja teeme oma “fotonägu”. Kuigi neid viimaseid on ka vaja ja ilus vaadata. Igatahes, mul on nii hea meel, et selle auhinna võitsin, et otsustasin “suvalisi” pilte ka ilmutada ja et ma sain teada, kui ägedaid pilte saab ilmutada Arhiiv8’s!

NB! Asi, mis alati väikese lisa annab, on pakend. Pakend on lihtne, papist pakk ning kui see avada on esimene “foto” sõnumiga: Aitäh Sulle. Meil on hea meel, et jagame ja toetame koos samu väärtusi. Paberi- ja fotokvaliteedi ning selle sooja pakendi ning sõnumi peale kokku ütles Jaanus üsna tabavalt, et on tajuda, et seal taga on päriselt ka inimesed.

Siin on siis väike ülevaade osadest piltidest ja minu põnniraamatu lehekülgedest. Dekoratiivteipi, mille nad auhinnaga kaasa saatsid, kasutasin küll veidi, aga nüüd juba kahtlen – minu jaoks on vist ikka liiga kirju. Aga sellistel külgedel, nagu Esimesed pühad – why not.

Siin on lihtsalt hunnik pilte, et näidata, milliseid ma valisin – igasuguseid ilusaid ja “koledaid”. See pilt, kus neid käes hoian, näitab natuke selgemini materjali tekstuuri – paberine ja mõnus.

P3120819
See pilt paneb mind alati heldima, kui seda näen – päev peale Johani sündi Pelgu peretoas chillimas. Need olid nii erilised Pelgu-päevad minu jaoks, esimene kohtumispaik ja tutvumine ikkagi, et 3 päeva hiljem sealt toast lahkudes, olid pisarad silmis. Huvitav, kas ma olen ainus, kes sellest kohast nii arvab …
P3120822
See pilt väärib samuti erilist esiletõstmist, sest kui olete minu blogi pikemalt lugenud, siis juba teate, et Johani esimesed ampsud olid Jaanuse antud, nii, et mind ei olnud mitte lähedalgi. Sellest saab lugeda SIIN. Ma tänan, Jaanus, sind selle eest, et mul on nüüd Söömislehele ilus jutt kirjutada.

Kokkuvõtvalt ütlen veel seda, et “Üks pisike põnn” beebiraamat on tõesti lahe – tänu tühjadele lehtedele/põgusatele märksõnadele saan ma tõesti parimad lood oma sõnadega kirja panna. Näiteks, kirjutasin sugulastest, jõuludest, kindlasti kirjutan esimesest vankrisõidust (mille kohta mul on ka Instapilt) ja tegevustest Jaanusega (pillid, vaibad – täismäng) ning otseloomulikult sellest, kuidas ta oma esimese “pärissöögi” sai. Ja kui rääkida kirjutamisest kui füüsilisest tegevusest, siis selle beebiraamatu lehed on nii mõnusalt paberised, et kirjuta, mis tindiga tahad – miski ei lähe laiali.

Arhiiv8:

Sakk Disain – “Üks pisike põnn” beebiraamat:

Lisa kommentaar

