“Mis kortsus roheline õudus sul seljas on?”* Näitan oma “õudust” lähemalt ja räägin, kuidas te saaksite ise ka sellise teha.

Mõni postitus tagasi (SIIN) rääkisin sellest, kuidas käisin restoranis ja mainisin, et selga panin enda tehtud kleidi. Ma avastasin, et kõik mu kleidid, mis enamvähem sobivad, on musta värvi ja kuigi mulle meeldib must ega loobu sellest vist iial, siis mul ei olnud musta tuju. Igav.

Teine probleem on minu muutunud kehas – kõht ei ole enam see, igalt poolt olen juurde võtnud, ei ole päris liibuka kleidi keha enam, aga samas, taljet päris ära peita ka ei tahtnud – see on ainus, mis mulle vähegi mingit endist vormi meenutab.

Ja välja mõtlesin – teen endale kleidi, mis on taljes, aga millel on kõhul mingi värk, mis mu kõhukuju varjaks. Kohe mõtlesin ka selle välja, et tahaks nn sõlmega kleiti, sest teoreetiliselt see peaks sellisele “probleemile” lihtne lahendus olema.

Appi tuli sõber Google, sisse trükkisin “knot dress pattern” ja Pinteresti kaudu jõudsin sellele lehele, mille abil ma kleidi valmis tegin –> http://so-sew-easy.com/twist-front-dress-pattern/. Seal on see “sõlm” küljel, aga mina tahtsin keskele, niisiis, kompunnisin ise lõike kokku.

Lõiget hakkasin tegema t-särgi järgi – joonistasin ülemise osa, käeaugud ja veidi allapoole vastavalt pluusile. Sealt edasi tuleb imelik lõige – sisselõigatud osa ja mingi kitsas moodustis. Sisselõige rinna juurest peab võrduma selle alumise jublaka pikkusega ja selle võtsingi orientiiriks ning tegin mõlemad pooled ühesuurused (et sõlm ei jääks küljele, vaid keskele). Seda on raske seletada, aga kui seda õpetust sealt lingist vaatate, siis saate aru, mida ma mõtlen.

Kuna seda kangast, millest kavatsesin kleidi teha – veniv ja särav roheline, sest kevad on, jee! – oli piiratud koguses, siis päris esimese raksuga kääre ei julgenud sisse lüüa. Kust mina tean, kas see sõlm tuleb ok, kas ma oma suva järgi tehtud lõikega kleiti üldse sisse mahun jne. Õnneks oli mul taolist venivat kangast veel (tänu headele kangaannetajatele), niisiis esialgu tegin kleidi esipaneeli teisest kangast, et saaksin aru, kus ma oma suurusega olen. Tuligi välja, et kogu tööd tuli teha laiemaks, seda jublakat pikemaks, sest keerd võtab päris palju kitsamaks.

Kleidi esikülg koosneb kahest osast: Ülemine osa, millel on diagonaalsed sisselõiked ja kitsas riideriba allapoole, ning alumine osa, millel on täpselt samas mõõdus lõikes ja riba ülespoole, sest need peavad omavahel kõik klappima. Et täpselt samas mõõdus alumist osa saada, siis panin ülemise osa nööpnõeltega kangale ja üritasin võimalikult täpselt alumist samasuguselt joonistada (nn žabloon).

Kui see lõige saab tehtud, siis algab õmblemine.

  • esimene samm: alumise esiosa vasaku sisselõike ja riideriba kokkuõmblemine. Alustada välisküljelt suunaga keskele ning lõpus jätta mõnesentimeetrine auk
  • teine samm: ülemise esiosa riideriba alumise osa august läbi ja keerata paremale poole. Riideriba ots on osa taljest ehk siis suunaga talje poole.
  • Siis õmmelda kõik lahtiolevad küljed kokku, et ülemine ja alumine osa oleksid koos, st pööratud riideriba küljed ülemise ja alumise külge ning vasakult üks lahtine külg.

P3120537

Ma kirjeldan suhteliselt segaselt, aga tegelikult on see väga lihtne ja kui on huvi seda kleiti teha, siis vaadake tutoriali ja saate paremini aru, mida ma nende sisselõigete ja ribade all silmas pean.

Kui esimene pool sai valmis, joonistasin selle põhjal tagumise kleidi poole, õmblesin küljed kokku. Siis proovisin ja kohendasin (korduvalt, sest koguaeg oli mingi häda) siit-sealt suurust, kuni see oli lõpuks enamvähem ning siis tegin krae, käeaukude ja alumise osa ääre.

Kuna kraele ma läbiõmmeldud äärt ei tahtnud, tegin nii, et õmblesin sinna riide külge, siis keerasin pahemale poolele (enam-vähem nagu videoski tehti), õmblesin selle pahemal poolel veel kord läbi, et jääks ilusti sinna püsima, ega tuleks välja, pressisin ka veel üle, aga ega ma sellega rahule ei jäänud. Niisiis, minu jaoks vajavad krae ja käeaugud veel kohendamist.

Ühesõnaga, see oli kiire ülevaade, kuidas kleiti tegin, et oleks aru saada, kui lihtne see on. Kui tahate samasugust kleiti, pluusi, mida iganes, siis vaadake seda tutoriali, mida ülal jagasin.

Ma teen raudselt selle detailiga asju veel, sest see on ideaalne taljet rõhutav, kõhtu varjav lõige – kõik, mida üks naine vajab 😀

*pealkiri on ajendatud ühe lugeja kommentaarist, mis mulle restorani-postituse alla jäeti

P3120960

22 thoughts on ““Mis kortsus roheline õudus sul seljas on?”* Näitan oma “õudust” lähemalt ja räägin, kuidas te saaksite ise ka sellise teha.

  1. Hahaahahaaa! Läksin kohe kommentaari otsima muide 🙂
    Päris naljakas kommentaar 🙂 ei saagi aru, kas naljaga või mitte.
    Minu jaoks on see õmblemine paras segapudrukapsad. Ma arvan, et minusugune küll hakkama ei saaks. Ma arvan, et sul on lihtsalt mingi seletamatu anne nende õmblemisasjade peale. Täitsa kleit kleit ju!

    Meeldib

    1. Kusjuures täiega kleit, kui ma veel enda mõistes ideaalse teeksin, siis oleks ikka hull kleit 😀 Aga kommentaar oli tõesti naljakas, kuigi vaevalt ta nalja püüdis teha 😀

      Meeldib

    1. Ma tean täpselt, et seal ei ole karvu, mis vaidlus see selline üldse on? Ma küll ei tahaks sellesse laskuda, aga tundub, et sul on midagi puudu. Mine ja otsi see üles, ehk paneb see miski sind teiste karvadest või kortus kleitidest vähem huvituma ning oled õnnelik oma elus. Päris siiralt soovin seda.

      Liked by 1 person

    2. Miks, oh MIKS sa siis ikka ja jälle siia lugema ja kommenteerima tuled?? Kui mulle mõni blogi ei meeldi, siis rohkem sinna vaatama ei lähe.

      Meeldib

  2. Natuke offtopic, aga osaliselt taju sulle õmblesin ma sel nädalal oma esimese jope. Otsisin tükk aega tepitud vatiinist pikemat jopet, mida suvejope/pika jaki alla panna, aga tulemusteta. Ja kuna sa oled viimasel ajal palju promo teinud ise õmblemisele, siis mõtlesin, et kui raske see ikka olla saab, põhikoolis olin klassi parim õmbleja 😀 Ma eksisin, see polnud nii lihtne, kui arvasin 😀 Aga läbi suure närvikulu hakkama ma sain ja nüüd on mul külmadeks suveõhtuteks varustus olemas ja ma ei pea enam keset suve talvejopet kapist otsima 😀 Tulemus polnud 100% see, mida tahtsin (varrukad võiks pikemad olla ja õmblused ilusamad) aga kuna see jääb nagunii teise jaki all kandmiseks, siis kanda saan ikka.

    Liked by 1 person

  3. Lihtsuses peitub võlu-ütlen mina. Kleit sobib sinu juuksevärviga ning teeb suurepäraselt ära oma töö. Arvestades fakti, et sa ei ole moedisainer, aastatepikkuse staažiga õmblejanna, kellelt võiks nõuda kes teab, mis standardeid ja uipo lõikeid, siis on tegu väga kena ja armsa kleidiga. Tubli töö, Lilli! Üleval “ilutseva” kommentaari kohta ikka murran pead ja mõtlen endamisi, et ükskõik, mida ka ei teeks, või teeks, absoluutselt ALATI on kuskil keegi, kellele meeldib sopaga üle pritsida, kuigi on võimalik oma suu kinni hoida ning eluga edasi minna. Vot mulle see pähe ei mahu ja mina ei mõista, miks on tarvis nii teha. Elu on ju niii lühike ja kurb lugeda/vaadata, kuidas inimesed oma aega veedavad kirjutades/öeldes mõttetusi. Lase see endast mööda, see on pigem tema igavus ja soov end kellegi peal välja elada. 🙂 Jõudu sulle oma tegemistes, Lilli 🙂

    Liked by 1 person

  4. Haha, kole kleit, kui pole kole kleit on karvad, kui pole karvu on pekised käed,kui pole neid oled rumal ja maitsetu- väga vägisi tahaks printsessi ennast näha. Ennekuulmatu, et TARK inimene nõnda hauguks. No mis sa ikka teed …on targad ja “rumalad” ja maitsetud ja “maitsekad”

    Liked by 1 person

  5. Mulle see “õudus” meeldib ja sulle selga sobib hästi. Jätkuvalt minu respekt kõigile inimestele, kellel on piisavalt püsivust igasugu peenemate näputööde jaoks.

    Meeldib

Lisa kommentaar

