Vaikus enne tormi

Teate, ma ikka aegajalt teen sissekande, et jah, olen olemas, aga nagu näha, siis viimasel ajal suht blogivõõras. Mul oleks nii palju rääkida, aga küll jõuab…

Kevad on käes, ilusad ilmad on käes (varsti enam mitte), oleme tundide kaupa õues aega veetnud, igal nädalavahetusel kuskil midagi toimetanud mingitel pereüritustel või niisama linnast väljas ja nii ma ei avagi läpakat vahel mitu päeva. Lihtsalt, arvutis passimine on olnud kuidagi… väsitav. Väsitav on see siis, kui saan korraks olla, siis juba lähen kuskile, Johan ärkab jne. Parem ei teegi lahti ja olen niisama.

Hetkel Johan magab, imelikul kombel õue ei suutnud minna ja mõtlen siin, et oo, aeg iseendale – läpakas lahti! Õue lähen temaga ikka, kui ärkab, sest ausalt öeldes, poes oleks vaja käia, aga muidu olen täna kuidagi laibastunud.

Igatahes, Johan küll ei ole – ta on selline actioni mees – ainult õues mürgeldaks, teeks asju, milleks ta veel võimeline pole, omaette jutustab ja naerab õhtuti, igasugu häid emotsioone on nii palju vist vaja läbi hekseldada. Tõeline energiapomm ja areng on lihtsalt tohutu.

Alles ta ei suutnud neid väikeseid neljaviljapalle, mida Põnn toodab, kätte normaalselt võtta ja plännis niisama mööda tuba laiali või sattus juhuslikult kuidagi käe pealt suhu. Nüüd võtab ilusti kahe näpu vahele ja krõbistab järjest. Tahkete asjade söömine on üldse kuidagi sihipärasemaks läinud – ei ole nii, et võtab ja pigistab peos sodiks ja siis paneb kuskile suu suunas näkku. Täiesti kindla käega sööb ja nii palju laga ei ole, nagu varem. Kuidagi üleöö on selge.

Üleüldse, koordinatsioon on rohkem paigas – kõnnib päris ilusasti juba, ka jalatsitega (varem oli veidi harjumatu), eile, näiteks, hakkas plaksutama, nii, et plaksutamine hakkab ka selgeks saama ja meil kohe mega õhin, et jee, kui lahe… no igast asju teeb. Kasvab nii kiiresti ja kui vahel on tunne, et jääbki samasuguseks, siis järsku üleöö on jälle kuidagi suurema poisi nägu, jalad-käed pikemad ja peenemad, ilmed, pilgud, liigutused asjalikumad – suureks saab! Ja ta on ikka veel ALLES 9-kuune! Mulle endale tundub, et selline… pooleteist aastane. Ja kui ta poolteist on, siis arvan, et on 5 ning võiks kooli hakata minema.

A teate! Ma ei tea, kas olen seda siin rääkinud, aga ma ei tea, kuidas teda nimetada. Ausalt, ta on Johan. Mina hääldasin algusest peale kui Johann, aga kõik, kes ta nime teavad, hääldavad Johan nagu Juhan. Siis mõtlesin, et ok, tegelt päris lahe nimi on Johan rõhk nime alguses ja hakkasin ise ka nii nimetama. Aga no proovisin, mis ma proovisin – võõras on! Nii, et jääb Johann! 9-kuud hiljem ei ole mul tema nimi selge… Great!

Aga ok, Johan ärkas ja peaks end ikka välja vedama!

Ja veel üks äge asi – järgmine nädalavahetus ei ole ka niisama suvaline – ostsin just meile piletid Hiiumaale! Juhuu! Esimest korda lapsega kodusaarele, ma olen seda hetke oodanud oioioi, kui kaua! Ma ütlen, sinna ma veel endale maja soetan. Läbi suurte imede ja võib-olla penskarina mingi eriti jubeda kuuri, aga mina ilma Hiiumaata elada ei oska. Mitte kuidagi pidi. Alates hetkest, kui mul sinna asja (kohta) ei ole olnud, olen mingisuguses ulmelises leinas ja valus olnud, aga selle lolluse ma parandan kunagi tulevikus kohe kindlasti ära.

Aga ok, Jontsul kõht täis sööta ja riidesse toppida ning õutsi.

P3150662P3150699

9 thoughts on “Vaikus enne tormi

  1. Ma olen juba mõnda aega Johani tegemisi sul siin jälginud ja nõustun, et hirmus lahe sell on ta sul tõesti! Nii laheda olemisega ja need ilmed ning .. Ohh, nii lahe!
    Mul endal poeg paar kuud vanem ja nõustun iga su sõna ja tundega! See kasvamine ja just kui üleöö suureks saamine.. MÜSTIKA!

    Kui kunagi mahti saad, siis ehk kirjutad pikemalt, kuidas teil nende magamistega nüüd lood on? Kas voodipehmendused aitasid? Nimelt teeb minu oma vahest suht sama nalja, mis sa kuangi blogis kirjeldasid.
    Ja üldse, magamisest..Oled varem kurtnud, et ta magab kehvasti. Kas ta nüüd on selelst justkui välja kasvanud? Kui pikki unesid teeb ning kuidas ööga lood on?

    Kõike kaunist ja ilusat reisi!

    Like

    1. Ma võin vabalt sellest siinsamas rääkida – unedega on kõik endine 😀 Ärkab öösiti 3-4 korda, tõuseb püsti, ise unesegane röögib ja keeldub oma voodis olemast, siis võtan ta kaissu, uinutan vahel rinnaga, sest füüsiliselt ei jõua teda rahustada (kuna ka mina olen unesegane) ja nii see kamm käib 😀 Ma olen sellega isegi veidi rahu teinud, et ahh, küll välja kasvab. Voodipehmendused, muide, aitasid küll, sest ta une pealt rapsib ja kolksutab end vastu voodit, aga nüüd on pehmed ääred, siis kohe üles ei ärka. Voodi asendit muutsime ka, mõtlesime, et ehk on abi, aga väga vist ei ole 😀 Selline mürgel oli ta juba kõhus, niisiis, peab leppima paratamatusega 😀

      Like

      1. Mu 1.5-aastane ärkab ikka öösel keskmiselt korra või kaks, aga arvestades, et ta 8-kuuselt ärkas 4-5 korda öösel, siis minu arust on toimunud edasiminek. Vanem laps on olnud tunduvalt parem magaja ning kahjuks selle malli järgi pani mind arvama, et see käibki nii.. Oh, kuidas ma eksisin.. 😀

        Liked by 1 person

  2. Mind häirib, et nimesid valesti hääldatakse. Mina loen nime nii nagu kirjas on, nii on eesti keeles kombeks. Seega Johan on Johan. Kui tahad öelda Johann, siis oleks pidanud ka nime selle panema. Sama on ka nende Miadega. Hääldangi kõiki tähti lühidalt. Kui tahta last kutsuda Miiaks, siis olekski pidanud Miia nimeks panema.

    Like

  3. Vahva! Ma ei teadnudki, et Sa Hiiumaalt pärit oled – kuigi muidugi, perekonnanimi on ju täitsa meite. 🙂 Olen ise põline Hiiu tüdruk ja sõidan ka just nädalavahetuseks koju. Kui tahaksite suvel paariks päevaks puhkama tulla, siis kirjuta mulle – meie külalistemajja mahub alati üks tore pereke ära.

    Like

Lisa kommentaar

