Täiega Aasta Ema tunne on!

Ok, see on jälle üks selline postitus, millest saavad ainult emad aru ja pole kindel, kas osa emasidki minu vaimustusest aru saavad.

Vahel ma tunnen, et peaksin olema “Aasta ema”, justnimelt jutumärkides – ma ei ahheta Johani kukkumiste peale, ei märka, et oi, terav serv, äkki kukub just sinna otsa, ma ei pabista üleliia ka teiste laste pärast, et oioi, mis juhtus, kui kuulen väikest kisa – suht immuunne kisa osas (see ongi ju laste keel, mitte ainult nutt) – selles osas olen justkui mingi kivikuju. Ja muide, olen ka kriitikat saanud, et kuidas ma ei pabista – teised pabistavad minu eest poole rohkem ning see käib närvidele. Emad, pablage oma laste pärast palju jõuate, aga rahunege minu ees maha – ma ei jõua nii palju reageerida, kui te tahate. Mu lapsel on 2 head vanemat, kes, päriselt ka, armastavad teda üle kõige – laps on siiani terve, õnnelik ja kasvab ilusti – kuni on tajuda mingit väärkohtlemist, siis, palun väga, sekkuge!

Ja vahel ma tunnen, kuidas ma olen täiesti segi Johani järele. Mis vahel – KOGU AEG! Iga jumala päev ma imetlen, kui äge ta on, igaaaa päeeeev heietan, see ei saagi vist läbi.

Igatahes, seetõttu ma lihtsalt pean jagama enda erilist vaimustust sellest, mis täna juhtus. Juhtus see, mida ma olen oodanud juba sada aastat! Ma tean, et Johan sai alles 2 päeva tagasi 10-kuuseks ja vahel on tunne, et ta on võimeline nii paljuks, et ammu juba ootan teatud käitumist ning võimeid. Ma pean endale ja Jaanusele pidevalt meenutama, et ta on ALLES 10-kuune, chill. Aga siiski, täna toimus läbimurre.

Rõhutan veel kord – see jutt on ainult hulludele emadele, nagu mina. Lastetud vaatavad, et oo, kõva life goals küll.

Iga kord kui Johan sööb (no mitte päris iga, tegelikult), annan talle ka lusika pihku, et äkki õpib ise sööma. Ema ütles, et tee seda, ta hakkab ka sind siis järgi tegema ja varsti juba sööb ise. Pole kuude kaupa mitte sinnapoolegi midagi liikunud – lusikas käis suvalist pidi suhu, näris niisama, käed otse pudrukaussi plännima ja mängima – mitte midagi ta aru ei saanud, et lusikas peaks kaussi käima ja siis suhu.

See oli suhteliselt tavaline ning vahel, olgem ausad, võtsin talt kausi eest, lusika käest, et ta saaks kõhtu ka midagi ehk siis lihtsam oli ise talle süüa anda, kui lasta tal plännida. Aga täna! Te ei kujuta ette, kui elevile ma läksin! Andsin lusika kätte üle pika aja, kauss ette ja hakkasin söötma. Ta pani lusika ise samamoodi kaussi, mitte suvaliselt, vaid õiget pidi ning hakkaski järgi tegema! Aeg ajalt läks see niisama lauale, aegajalt suu poole ning paar korda ka suhu ja mida rohkem ma elevil olin ning kiitsin, seda rohkem ta seda tegi! JEEE! Täiega life goals!

Ma olin nii elevil – lõpuks ometi sai ta sellele asjale pihta, täitsa lambist, selline tunne, et enne ei olnud isegi mingit vihjet edasise arengu poole, aga nagu lastega on – üleöö on järsku mingi üllatav oskus omatud. Nii lahe! Ehk siis vaikselt hakkab aru saama, mida teha lusika ja kausiga. Ta läks ise ka elevile, lausa nii, et kui lusika suhu pani siis värises ja vaatas mulle otsa, et näed, mida ma tegin! Äge!

Ja käsi tahtis ka paar korda kaussi panna, aga kuna ka igakord (ka eelnevatel kordadel) olen teda keelanud, siis piisaski paarist keelamisest ja sai aru, et lusika peale kiidetakse, käega mädimist keelatakse, niisiis, targem on siiski lusikaga jätkata.

Üleüldse, lahe, et Johan saab aru, mida tähendab “ei tohi”. Mul on päris paljud asjad juba talle kättesaadavad, kuid ta teab, et neid ei tohi võtta. Kui läheb katsetama midagi, siis kuuleb juba minu samme või hüüet, kohe laseb asjast lahti, natuke trambib jalgu, aga teab, et ei tohi, siis ei tohi ning tuleb tulema.

Sellised hetked on lihtsalt nii ägedad, et ma ei oska kirjeldada – täiega elevus on vaadata ühe inimese arengut ja tekib tunne, et ma võin olla jutumärkideta Aasta Ema – võimas tunne! Kuigi jaa, ma mõistan, et kõik emad ongi elevil selliste asjade pärast, aga no, ausalt, kõik emad peaksidki jutumärkideta Aasta Emad olema.

Aa, veel üks update – potiteema. Oh, ma olen täna lausa sõiduvees – toiduga plännimine ja potiteema, go mom! Igatahes, alates sellest, kui talle poti ostsime, see oli mingi mõni kuu tagasi, teeb sinna koguaeg häda, millaliganes me ta potile paneme. Ok, kui oleme just hiljaks jäänud, siis ei tee, aga enamasti ikka midagi tuleb. Kui ta on ilma mähkmeta, siis on tal päris mitu “õnnetust” juhtunud, pissib kuskile ja me pole jõudnud reageerida. Ükspäev, aga, oli taas läbimurre. Oli ilma mähkmeta ja hakkas jorisema, mõtlesin, et ok, mis tal nüüd siis on. Siis järsku tabasin, et äkki ta tahab häda teha, aga mitte kuskile põrandale, see pole just eriti meeldiv. Lähen viin potile. Ja oligi – tegi häda ära, rõõmus jälle! Ehk siis ta andis märku, et tal on häda, aga ei ole mähet ega potti. Jälle äge!

Jätan mulje, nagu ta lasekski tervet elamist koguaeg täis ja jookseks kodus ilma mähkmeta ringi. Päris nii ei ole. Aga samas mõtlesin küll, et peaks hakkama mingeid potitreeningu pükse või miskit ostma, et kodus nendega olla. Peaks juba aluspüksid talle ostma! Vot!

Igatahes, sellised saavutused Johani poolt! Ma lihtsalt PIDIN seda jagama, kuidas ta lusikaga pudrus sonkis, see on minu jaoks midagi ülimat, mille nimel on kuude kaupa “vaeva” nähtud! 😀

missionaccomplished

NB! Vaadake minu blogi Facebooki – täna läks käima Pere ja Kodu digiajakirja loosimine – jagage, kommenteerige ja võitke! Kes siis võita ei tahaks, eksole!

4 thoughts on “Täiega Aasta Ema tunne on!

    1. Jaa, just, sellisel puhul peabki suuremaks koristamiseks valmis olema, aga samas imestasingi, et täna oli suht puhas ja sihilike liigutustega. Muidu ikka käed, nägu, laud, lauaalune jne kõik täis, kui lasen “ise süüa” 😀

      Liked by 1 person

  1. Issand, Lilli, üldse pole vaja nii tagasihoidlik olla, minu meelest sa oledki väga tubli ema ja üldsegi mitte jutumärkides. Mul küll veel kahjuks last ei ole, kuigi väga-väga oodatud oleks ta, ning seetõttu loen alati huviga su blogi ja postitusi. Mõtle – Johan on alles 10-kuune, aga juba ta kõnnib, avastab iseseisvat söömist, teeb potti ja küsib potile, tublidel vanematel on ikka tublid lapsed, äge 🙂

    Liked by 1 person

Lisa kommentaar

