Jee, meditsiinisüsteem!

Täna käisin Johaniga 10. kuu visiidil ja ma olin päris üllatunud, kui nad teda mõõtsid-kaalusid. Johan ei ole üldse juurde võtnud, kaal on sama ja pikkus on võib-olla 1 cm juures, aga võib-olla oli ka mõõtmisviga.

Arst ütles, et see on normaalne, kuna ta kasvas nii kiiresti ja pealegi, ta kaalub siiski 10 kg 600 g mis on tegelikult aastase mõõt, aga ikkagi tekkis endal natuke naljakas tunne. Seda enam, et eelmisel korral oli ka mõnisada gramm ainult juures, mingi paarsada äkki, mis tundus juba siis vähe.

Mingi aeg avastasin, et ega ma vist ei anna talle enam nii palju süüa ka, kui vaja. Selles mõttes, et harjumatu, kui palju ta sööb. Mallukas tegi just laste toitumise teemal postituse (SIIN), et laps peab sööma 5-6 korda päevas, sh vahepalasid. Noh, võib öelda, et ma ei olegi talle erilisi vahepalasid andnud, nii, et pean varuma puuvilju ja juurikaid. Aegajalt olen andnud tegelikult Good Gouti uusi teraviljaküpsiseid mangoga. Paremad kui muud suhkrused ja nisused beebiküpsised, aga selge see, et sellest vist ei piisa. Ok, ma porgandit olen ka ikka järada andnud, aga see pole eriline söök, seda ta ei saa nii palju hammustada ja süüa, et vahepalana arvesse läheks. Samas, ega ta ei ole kurtnud ka, seetõttu polegi neid asju ja palasid andnud.

Koguseliselt … ma ei tea, kas ta sööb normaalselt või ei. Putru sööb igal hommikul ja õhtul igatahes sellise koguse, mida me ise. Päris suure portsu. Sinna sisse oleme pannud banaani või puuviljapüreed. Lõunaks on mingi liha+aedviljad, püreena.

Kellel on häid laste toitude retsepte? Pigem huvitab, kuidas te lapsele liha teete? Mina olen teinud kanafileest, aga jube kuiv ja kuidagi … imelikult haiseb ka või on asi minu raseduses.

Igatahes, ma olen lapse toitumise koha pealt täiesti võhik ning täna ei ole enam see jutumärkideta Aasta Ema tunne 😀

goodmom

Veel rääkisime arsti juures lapse nahast. Tal on endiselt punased sügelevad laigud nahal, mida diagnoositi juba ammu atoopiliseks dermatiidiks. Minumeelest on asi natuke hullemaks viimasel ajal läinud ja arst soovitas, et nüüd on aeg minna ikkagi nahaarstile ja tehakse allergiatestid ka.

Ok, andis nime, kelle vastuvõtule Lastepolikliinikusse (Ravi tn) minna. Helistasin sinna ja sain õiendada, kuidas ma üldse aega nõuan, kas perearstil ka ikka käisin, kas tema ei aita, meil on augusti lõpuni ajad kinni ja uusi ei võta, leidke muu lahendus. Ta läks täiesti närvi, seletas, kuidas neil on ainult 2,5 kohta arste seal. Ma ei saa aru, kui augusti lõpuni on ajad, kas nad sinna siis ei saa lisada? Kaks korda olen juba sellise asjaga kokku puutunud, et järjekorrad pikad ja juurde ei võeta. Kuidas ma sinna järtsu siis peaksin üldse saama? Selline siis on see eriarstidele saamise lugu.

Kui ma naistearstile Pelgusse tahtsin aega saada, öeldi sama, et ajad täis ja uusi ei võeta. Ma ei tea, millal siis see uute võtmise aeg peaks toimuma.

Ega midagi, võtsin perearstiga ühendust, et pole võimalik saada, mis veel teha annab ja natukese aja pärast tuli meil, et tema siiski sai aja. Nii, et mind saadeti pikalt, aga ju siis perearst pani asja paika, et hädasti vaja, mai tea, mida imet ta tegi. Aga millise aja ma sain, saan teada alles reedel, sest unustas meili kuupäeva ja kellaaja panna ning reedel on uuesti tööl, siis annab teada. Selline lugu.

NB! Rääkides rasedajuttu ka – iiveldus ei kadunudki kuskile, vahepeal lihtsalt oli etem, aga eile öösel ja täna oli üsssnaaa pahaaa! Nii, et need lained veel ka käivad. Ja 6. juunil on esimene suur ultraheli, kus mõõdetakse kuklavolti. Ma ei jõua ära oodata, sest pole ma ka kivist südamega, ma tahan teada, kas kõik on korras ning kuni lapse liigutusi ei tunne, siis see on natuke ärev aeg.

29 thoughts on “Jee, meditsiinisüsteem!

  1. Minu jaoks lemmikud hakklihad: veise, sea-veise 50-50, kalkuni. Segan kas küüslaugu, tilli, sibula, tüümiani või mõne muu asjaga, vokkpannil praen küljed kuldseks ja siis jätan kaane alla hauduma, kuni pann jahtunud on. Väga pehmed ja mahlased, sööks isegi.

    Menüü osas nii ja see on pikalt sama olnud (1a6k praegu), et kl 8-9 puder marjadega 300g, kl 11-12 lõunaoode kas mõni tuubikas, allesjäänud puder, pool banaani, õun vms. Siis kui ärkab kl 15-16, ega ta väga süüa ei taha, pigem näksida midagi – juustu, puuvilja ja siis kl 18-19 paiku õhtusöök juurviljade ja lihaga enamasti ca 250g. Kl 20 magama. Õhtusöögi koha pealt vaatan, et oleks nt juurvili, köögivili, mingi maitseaine (küüslauk, kurkum, basiilik vms) ja et mis ikka meenutaks meie sööki ka. Vahel küll mõtlen, et millest ta elab, aga samas aktiivne ja rõõmus laps kõik need 2 sekundit korraga, kui ükski hammas parajasti ei tule…

    Ma arvan, et kaalutõusu (puudumise) pärast ei pea sa muretsema, tean paljusid, kes võtavad alguses palju ja siis jääb seisma (ja vastupidi, kes spurdivad hiljem). Minu 1,5aastane on 11kg nt nii et Johaniga praktiliselt sama 😀

    Liked by 1 person

  2. Endalgi oli just mõned nädalad tagasi üllatus oi kui suur, kui mitte üheski Tallinna polikliinikus naistearsti aegu ei olnud saadaval. Küsimuse peale millal ajad tulevad sain nagu grammofoni pealt vastuse, et ei nemad teadvat. Üritasin siis veelkord omaenda arsti juurde aega saada polikliinikust koha pealt. Jutt oli sama nagu eelnevaltki. Suures ahastuses hakkasin peaaegu nutma seal, mille peale soovitati arstile kirjutada, et äkki arst midagi mõtleb välja. Ja ennäe imet, sedakaudu sain aja juba mõne nädala pärast. Täiesti müstika !

    Liked by 1 person

  3. Tere!
    Apteekides on Bioderma sarjas tõesti hea kreem atoopilise dermatiidi leevendamiseks, Atoderm Intensive: https://apteek.apotheka.ee/product/11143/bioderma-atoderm-intensiivne-kreem-200ml
    Ta rahustab sügeluse ja niisutab hästi, samas ei jäta nahka ebameeldivalt kleepuma.
    Kui minu pojal sama häda oli, siis eriti hulludel laikudel kasutasime aegajalt Sibicort kreemi, see on retseptiga.
    Meil olid allergiatestid negatiivsed, aga nt peale banaani söömist läks naha olukord alati kiiresti hulluks. Šokolaadi Sinu poja veel ei söö, aga seda pidime me mehega salaja autos krõbistama. 😉 Poja tõmbas siis toas ninaga ja teatas, et keegi on siin šokolaadi söönud.
    Minu pojal avaldus atoopiline dermatiit 4aastaselt, kooliminekuks oli möödas. Päike mõjub superhästi, kloorivesi hullusti.

    Hauta erinevat liha koos köögiviljadega, sh kartul ning tee püreeks. On maitsev ja mahlane.

    Mul iiveldas tüdrukuid oodates raseduste algul hullusti, poisiga üldse mitte. 🙂

    Nii armsad-toredad olete! 🙂

    Liked by 1 person

    1. Meil oli tütrel ka (vanuses 4-6 kuud) nahaprobleeme ja vat ei teagi, kas piiga kasvas neist välja v6i see Bioderma Atoderm aitas, aga igatahes üsna peagi pärast selle kasutamisega alustamist naha seisund paranes ja nüüdseks on nahk korras.

      Liked by 1 person

    2. Meil on juba ammu selline spets kreem nagu Atolys, aga pean hakkama vaatama jah seda banaani-teraviljavärki, sest teraviljad on päris tihti nt ka psoriaasi võimendavad asjad.

      Meeldib

  4. Atoopiline dermatiit võib väga vabalt olla ka ilma igasuguste allergeenideta ja nn. vale kliima haigus. Tänapäeval on ka arstid hakanud seda tunnistama. Kolid ära troopikasse ja korras :-). Täitsa tõsiselt räägin. Ma ise selline atoopik alates ca 3. eluaastast.

    Meeldib

    1. Jaa tean, mul on endal sama nahk ja mu isal oli väga tugevasti, kuni käis merereisidel kuumas ning asi sai korda. Nii, et jaa, täitsa tuttav värk! 🙂

      Meeldib

    1. Näputoitu saab ta niikuinii. Keedan talle juurikaid ja annan kangidena juba ammu, muid krõbinaid ka, aga ma annan siiski püreed juurde, kuna kardan, et äkki ta ei saa ise pudistades veel kõhtu täis. Samas, ta on päris osavaks muutunud juba! 🙂

      Meeldib

  5. Veis, vasikas, siga, kana. Kalkunit polegi saanud, ma vaatan. Üks lemmikuid on brokoli, so kui seda mistahes muu juurikalisega koos teha, siis läheb raudselt hästi peale. Maapirn, kõrvits, kartul, porgand… bataat tekitas kõhuhädasid, seda pole ammu andnud. Avokaado on suur lemmik, iseäranis pudru sees.
    Kala tahaks tutvustama hakata (koha jm valgeid kalu, va pangaasiust, va solgivees kasvatatut). Punased kalad jäävad aasta-pluss kanti. Kapsast-nuikapsast pole ka gaaside tõttu veel tutvustanud, aga plaan on kohe-kohe. Lillkapsas talle pigem ei meeldi. Värskena sööb paprikat, suvikõrvitsat, kurki, õuna, pirni, porgandit. Koorimata kartuleid (jep, kui korvist kätte saab, siis hambad sisse lööb). Jogurtit banaaniga sööb vahel samuti.

    Kana osas – proovi kintsuliha, see jääb õrnem ja mahlasem. Pean silmas seda naha ja kondita kintsuliha.

    Liked by 1 person

  6. Minu lapsel diagnoositi ka atoopiline dermatiit, umbes aasta tagasi, ennem kui aastaseks sai, just kevadel kui soojaks läks. Lõi päris hullult välja, punased ketendavad laigud üle keha ja ma ei saanud kohe aru, mis värk on. Pidime sibicorti hormoonkreemiga need terveks ravima ja edaspidi vannivette õli panema igakord ning iga päev kreemitama. Allergiatestid negatiivsed. Muidu oleme kontrolli all hoidnud, aga nüüd nende soojemate ilmadega annab jälle rohkem tunda.
    Olen hetkel kasutanud Babe tooteid- suvel ihupiima, talvel paksemat kreemi ja vannis atoopilisele nahale mõeldud dushigeeli. Ise hakkasin ka Babe dushiõli kasutama, kuna kuiv nahk endal ka. Kallis on see värk. 🙂 Peaks nüüd vahelduseks uue brändi võtma, mida katsetada.
    Nii hirmus oli alguses see igapäevane mitme kreemiga mässamine, õnneks nüüd on poiss harjunud sellega ja aitab ise ka kaasa. 😀
    Loodan, et kasvab sellest välja ega pea tulevikus naisega vannitoas riiulite ruumi pärast võitlema, kelle kreemid ära mahuvad. 😀

    Liked by 1 person

    1. Jaa, meil sama, et nüüd on justkui hullemaks läinud, kui talvel. Vannivette olen pannud Linola õli, kreemitanud Atolysiga, aga vist mitte nii palju, sest eriti ei näe vahet, kas kreemitamine aitab või ei.

      Meeldib

  7. Proovi nt paar päeva mitte kaerahelbeputru anda ja banaani ka mitte. Päris paljudel beebidel pidigi algul olema allergia kaerahelveste vastu ja aja jooksul kasvavad välja lihtsalt.Ma tegin oma 10k pojaga nii ja nahk läks kohe paremaks ja leidsin peale erinevate kreemide katsetusi kreemi,mis tōesti aitas Sophie the giraffe niisutav kreem.Olid ka punased ketendavad laigud.

    Liked by 1 person

    1. See on hea nõuanne, sest kaerahelbe puder vm puder, millal kaer sees, on tõesti läbi aegade olnud üks asi, mida talle andnud pea iga päev. Ja kui nüüd mõelda, siis laigud on tal viimasel ajal hullemaks läinud, samas vahetasin kaerahelbebrändi ka, kui see mingit vahet peaks tegema. Aga proovin!

      Meeldib

  8. Las perearst kirjutab välja Elideli. See pidi hästi leebe ravikreem olema. Minu aastasel hoiab väga hästi kontrolliall sellised laigud( suvel kui päikest rohkem, peaks tegelt dermatiit taanduma ka). Käisime ka allergiatesti tegemas, mis näitas: TUTKIT jne. Nüüd lihtsalt kreemitame Elideli ja baaskreemiga( apteegist saab).

    Liked by 1 person

    1. Hakkangi vaatama, arst ütles sama, et päikesega peaks paremaks minema, et tõenäoliselt lihtsalt selline nahk. Aga katsetan eri toitudega samuti. Eks siis paistab! 🙂

      Meeldib

    1. Jaa, toidutalumatust esineb rohkem, kui arvatakse. Aga samas, seda saab ka vist vaatluse, toitudega katsetamise jne teel ka kindlaks teha. Või mingid spetsialistid vist ka on olemas … 😀 ma ei tea, aga ma reklaami esimesena väga ei tahaks katsetada, st just seda toodet.

      Meeldib

      1. Erinevate artiklite, muu info, oma katsetuste ja toidusedeli jälgimise pealt julgen väga kindlalt väita, et liigne keemia, samuti erinevad toiduainete sobimatused põhjustavad lapsele probleeme. Esialgu näitab naha peal, hiljem ja halvemal juhul, probleemi mitte lahendamise või ignoreerimise puhul läheb sügavamale peitu. Väljendusviise on erinevaid, kellel kui tugev organism on. Tähendab, mis ma tahan öelda on see, et probleemi lahenduseks on soovitav jälgidamenüü muutusi. Ise reguleerida ja vajadusel põhjalik toiduainete sobivuse test teha. Allergiatest ja konkreetset toidutalumatust selgitav test on kaks väga erinevat asja. Seda viimast haigekassa muidugi kinni ei maksa.
        Kuid ebasobivate ainete ärajätmisel paraneb nahk nagu imeväel. Ilma superturbosajakoostisosaga kreemideta… Lähikondsete ja omade laste seas väga selgelt nähtud seaduspärasus!

        Meeldib

      2. Mina tean, et allergia ja toidutalumatus on eri testid. Keemia osas kasutasime ainult Atolys atoopikute kreemi, kõik muu on suhteliselt naturaalne, kui üldse midagi kasutame. Aga jaa, laps jälgimise all ja teeme asju, mis seal ikka.

        Meeldib

Lisa kommentaar

