Reality check

Ok, sain auru välja. Eelmises postituses ma lihtsalt tundsin, kuidas keeb üle, lööb kaane pealt ja samas, nii üksik oli/on olla. Aga jällegi, ma niisama jaurasin siin, nagu laps, sest tegelikult ega ma ise mustersuhtleja ei ole, pigem olengi eemal hoidnud, mida siin siis imestada. Selline tunne, et teised peaksid justkui mõtteid lugema või kuude kaupa peale käima, millal miski mulle sobib ja äkki sobib. Pole ma ise ka teab, mis korraldaja, sest tõepoolest, seda on mul keeruline teha.

Ühesõnaga, nii on, elan siis edasi teadmisega, et ühel heal päeval hakkan rohkem uuesti väljas käima, suhtlema ja see, et teen lapsi, mässan titeasjadega, pole igavene. Lihtsalt … see titeelu võib ikka päris üksluine elu olla ja siis meenutad mõneaastatagust aega nagu mingit helget nooruspõlve, et oi, kus ma siis alles olin ja tegin ja mis nüüd on saanud – pole midagi järgi. Selline tunne on, aga ma tean, et see on subjektiivne, lihtsalt mina ise elan seda elu, vaevalt, et kõik nüüd arvavad, et ma päris lännu olen.

Vahest tuleb titenduse üleküllus! Selline tunne, et ma ei taha ühtegi titejuttu mitte kuulda ka 😀 Just selles osas, et ma ei viitsi arutada lastevanematega, mida keegi sööb, seljas kannab, teeb jne. Lihtsalt mingi mõõt on mingiks ajaks täis, siis lahtub jälle ja kõik hästi, arutame asju, mida vaja.

Aga eks ma annan endale aru, et mingeid muid teemasid on vist minuga tänapäeval raske arutada (kuigi ma ise ei tunne seda).

Ma ei teagi, mida ma selle postitusega öelda tahan. Vist seda, et emadus on vahel nii kõikehõlmav ja energiatvõttev asi, et tahaks korraks puhkust ja tunda seda, mida tundsin enne last – mind hinnati kellegi teisena ka, mitte emana. Justkui vajan tõestust, et ma olen ikka seal kuskil olemas.

Kui ma eelmise postitusega kellegi tundeid riivasin, siis vabandan – kõik ei ole tõepoolest must-valge ja mul endal lasub ka “süü”, miks asjad on, nagu on.

Emadusemadusemadus.

Ja tõenäoliselt hormoonid.

parenthood

8 thoughts on “Reality check

  1. Jaa… mul on ka vahel selline tunne olnud. Näiteks reede õhtul sõidad toidupoest koju, vaatad igatsevalt peole/külla/linna minevad inimesi ja jubedalt tahaks ka seda aega. Aga tead, need paar üksikut korda, kui ma reaalselt olengi teinud ja käinud nagu “vanasti”, siis on hoopis tühjem tunne. Istud väljas, jood veini ja tegelt tahaks koguaeg koju, sest kõik muu tundub nii mõttetu ajaraiskamine. Vähemalt minul on nii 🙂

    Liked by 2 people

    1. Tänud kaasa tundmast! 🙂
      Harjub nende kahe lapsega ka ilusti ära..

      Ise ootan huviga postitusi, kui sul uus beebi käes 😀 Siis saan käsi kokku lüüa ja mõelda, et mul on see juba läbi..

      Tegelikult ei tasu üle mõelda, lõppkokkvõttes on kõik mööduv 🙂

      Like

      1. Mõtlen ise sama ja minu peamine mõte on lapsed – et neil oleks kaaslane, kellega koos üles kasvavad, muu (minu mugavus, väsimus jne) on teisejärgulised. See titeaeg on lühike, küll kasvavad ja hiljem on lahe, kui mitu ühevanust asjapulka kodus on 🙂 Pealegi, siis saan mina ka oma asjadega taas tegelema hakata ega pea enam mõtlema uuele titemajandusele. Kuigi, 3 last ei ole ka välistatud ühel heal päeval, aga no sellega ma tõesti ootan 😀

        Like

  2. Minul on ka kaks väikese vanusevahega last. Jäin rasedaks, kui esimene laps oli 7-kuune. Poja sündis siis, kui neiu oli saamas 1a 3k vanuseks. Kõik pered, beebid, issid-emmed ja elukorraldused on erinevad ja kuigi mõte oli alguses hirmutav, ei vahetaks ma seda olukorda muidugi enam millegi vastu. Neiu on sünnist saadik olnud täielik aktivist, püsimatu rahmeldis, kes tahab kogu aeg, et midagi toimuks (ja seeläbi on ka areng olnud kiirem). Poja seevastu on vana rahu ise. Ma pole näiteks pidanud teda õpetama magama jääma – sünnist saadik sobis talle, kui panime ta kell 21 hälli, tema pani silmad kinni ja magas. Mulle on jäänud mulje (mitte ainult enda laste näitel), et teine laps on tavaliselt rahulikum.

    Praegu on poja 1a 6k ja tüdruk 2a 9k ja nad ongi kamraadid. Kaklevad muidugi ka, ooojaa, kisuvad üksteiselt asju ja kätšivad. Aga samas on neil alati teineteise näol olemas mängukaaslane. Nii hea on hommikul astuda õue, saata nad liivakasti ja asuda toimetama. Nemad mängivad, kõnnivad ringi, avastavad koos maailma ja need hetked, kui nad käest kinni hoiavad, ise peaaegu ühepikkused, või üksteist kallistavad või musi teevad… nende hetkede nimel tasub elada 🙂 aeg-ajalt on muidugi ka raske, kuigi need “rasked” hetked on tegelikult pigem humoorikad hetked. Suhtumise küsimus 🙂

    Ma olen vahepeal mõelnud, et ehk tuligi poja nii kiiresti, sest neiul oli seltsilist ja sõpra vaja ja meile anti tegelikult kahe väikese vahega lapse näol just hingamisruumi rohkem 🙂 Igal juhul soovin Sulle toredaid-toimekaid päevi ja kuula vähem neid “oi-oi, kuidas Sa küll hakkama saad, nii raske ikka” jutte. Kõigel on põhjus. Edu!

    Liked by 1 person

  3. Kui su sõpradel sobib suhelda ainult joogisena, siis nad järelikult ei ole su sõbrad. Nad pole vist kunagi kaineks saanudki, muidu teaks, et ka kainena on elu.

    Like

  4. Kahjuks ma ei saa aru, miks peab lapsega elu ise nii keeruliseks elama? Jah, sul on nüüd laps, aga ela rahulikult edasi. Jah, ongi raskem ja teistmoodi, kuid mulle tundub, et sa ise mõtled seda hullemaks. Mida loomulikumalt ise asjadesse suhtud, seda rahulikum on ka laps su kõrval. Olen ise ka ema ja selle kõik läbi teinud. Saab vabalt lapse kõrvalt teiste inimestega suhelda, ei pea ennast ise liiga suureks mõtlema ja kõik sujubki normaalselt. Olgem ausad, et enamusel inimestel on lapsed ja elu läheb edasi. Kindlasti käib kõigil meeleolu üles-alla, aga see on normaalne. Kuidagi võlts tundub see, et elu hakkab ainult lapse ümber keerlema. Ole tubli ja püüa leida tasakaal ja võta asju loomuliult 🙂

    Like

Lisa kommentaar

