Te peate seda proovima – vahemeremaade gurmeeroad* lapsele!

Täna räägin natuke Johani toitumisest ja sellest, mida me sööme ning kuidas selle värgiga üldse läheb.

Mind on õnnistatud vist “kõigesööjaga”, sest seda muret, et Johan ei söö, tuleb ette ikka haruharva ja siis ka seetõttu, kui söök on liiga kuiv olnud. Näiteks kanafilee, mida ma ei suuda teha mahlaselt ja mis ongi kuiv liha – no, tee, kuidas tahad, see ei lähe väga. Aga ma ei jäta jonni, harjutan ja küll minema hakkab. Pole tema süü, et ema on toidu osas vaimuvaene. Hakklihaga tuleb rohkem mässata, mis seal ikka.

See, et ta nn kõigesööja on, ei tähenda, et ma talle kõike anda tahaksin. Ma jälgin väga hoolega, mis kvaliteediga sööki ta sööb. Meie Jaanusega sööme nii ja naa, kui aus olla, ei jõuagi teha suurt sööki, kui me korraga kodus ei ole või ei söö ja lapse kõrvalt midagi ülimat ka teha ei saa. Õigemini, on erinevaid päevi – vahel on lihtsalt heal juhul makaronipäev, kui sedagi 😀

Igatahes, Johani osas allahindlusi ei tee, tema peab saama, mida iganes ma suudan talle pakkuda ja kuna ta tõesti on hea sööja, siis vahel on tunne, et terve päev sööb. Mul on hea meel, et kõikvõimalikud tükilised toidud, näputoidud jne on talle meelepärased – koordinatsiooniga on juba hästi, nagu kuskil mainisin, et putru oskab ka juba lusika peale võtta ja suhu panna (mitte küll ideaalselt ja tervet kaussi). Aga siiski annan talle lisaks ka püreesid ning põhjus on lihtne – mina ei usalda 100% neid sööke, mida ma poest saan – aedviljadel puudub vitamiin, pole maitsetki, liha on nii ja naa kvaliteediga – kindluse mõttes võtan kontrollitud beebitoote ja mul on süda rahul.

Üheks minu lemmikbrändiks on Good Gout ja seda olen ennegi maininud – ökotooted, puhtad ja ehedad maitsed, kuidagi ehedamad, kui teistel. Olen ostnud puuvilja- ja aedviljapüreesid, mida mujale söökidesse lisandiks pannud, aga nüüd olin üllatunud, et meie lettidele on jõudnud ka soolased lihapüreed ja mis eriti ahvatlev – need kooslused tundusid nii head, et tahaks ise süüa! Ei ole lihtsalt täitematerjali pandud, nagu tittedel makaroniroad vms, vaid aedviljad ja liha ning olles teadlik juba varasemalt, kui ehedad maitsed Good Gouti püreedel on, siis mõtlesin, et ok, ma pean neid proovima ja nii ma Good Goutilt pakikese saingi.

Ütleme nii, et ma olin siiralt üllatunud. Jah, ma teadsin, et midagi halba seal ei saa olla (tõenäoliselt), aga see, kui hea kõik on…

Alustan algusest, toodete kaupa.

Soolased püreed – neid oli pakis 3 (muidu on neid rohkem):

  1. ökoloogiline maisihautis pardilihaga,
  2. ökoloogiline kõrvitsahautis tallelihaga,
  3. ökoloogiline pastinaagipüree spinati ja lõhega

No, vaadake juba nimetusi! Ma ei tea, kas ma olen ainus, kellel neelud tekivad, aga need on tõelised road, mida lapsele anda, mitte lihtsalt kõhutäide. Mis mulle väga meeldis, on see, et need ei ole purkides, vaid kotikestes ja koguselt 190g, mis on nn tavatuubist palju suurem kogus. Need ei olegi tuubitoidud, vaid neid saab kotiga soojendada. Sellised söögid on ideaalsed külla kaasa võtta, kus ei hakka sööke vaaritama ja samas ei ole ainult imeväike kogus. Tavapüreesid, mida on hea kaasa võtta tuubiga, tuleb ikka päris mitu võtta ja soolaste roogade osas ei ole poes palju valikut – kanalihaga on enamus. Purgiga on raskem. Muide, mul on terve elamine titesöökide purke täis, sest ma olen see purgikoguja/taaskasutaja, kes neid ära ei suuda visata. Tõenäoliselt pean hakkama laiali jagama, kes tahab väikeseid hoidiseid sisse teha või beebipeole Pinteresti “snäkikaussidena” kasutada. Ok, see selleks.

Need püreed on JUMALIKUD! See lõhn on nii ehe! Kui muidu ma titetoitude lõhnasid ei kannata, siis see on kuidagi nii värske ja mahlane. Isegi lõheroog oli ok lõhnaga, võrreldes tavapäraste laste kalasöökidega, mis haisevad nii, et terve majapidamine on täis ja last ka peale sööki väga musitama ei kipu, sest noh, kalakas. Söögi tekstuur oli harjumatult siidine ja õhuline. Harjumatult seetõttu, et ma tegelikult annan Johanile üsna tükilisi toite, ei püreesta ega midagi, aga samas, söök läks sisse imekergelt. Ma ütlen, oleks mul endal sellised söögid.

gout2
Kaks kolmest

Ma ei ole poodides neid soolaseid sööke väga näinud, näiteks Ülemiste Rimis neid ei olnud. Võiks ju? Seal on teisi Good Gouti püreesid, aga just soolaseid mitte. Aga siiski uurisin internetist hindu, kui palju üks selline kotike maksab ja noo, ütleme nii, et jaa, kallimad, kui paljude muude brändide söögid. Maaletooja kodulehel on hinnaks 3,49-3,79€. Aga siiski, kui raha ei ole probleem, kvaliteetse söögi eest olen mina nõus selle summa välja käima. Meie olukord on nagu on, kuid ma olen veendunud, et ma ostan neid püreesid veel, mitte küll massiliselt ja igapäevaseks söögiks, aga kui ma vähegi saan, siis jaa! Teisele lapsele ka. See hingerahu ja hea tunne, kui annad lapsele head sööki, on seda väärt igal juhul. No, emade värk – ma jätan endale ennem ostmata mida iganes, lapse pealt ja eriti kvaliteetse söögi pealt, mis on otseselt tervise ja arenguga seotud, ma kokku ei taha hoida. Hmm, äkki sellepärast ma polegi sada aastat juuksurisse jõudnud … aga noh, oh well. Igatahes, pean poode kammima hakkama või e-poodi tellimuse andma, et neid leida.

Riisikoogid, beebiküpsised:

Neid saime ka omajagu, mis on väga hea, sest Johan on sellises vanuses, mil ise neid vahepaladeks krõbistab.

Pakis oli kolme sorti riisigalette:

  1. ökoloogilised õunamaitselised mini-riisikoogid
  2. ökoloogilised porgandimaitselised mini-riisikoogid
  3. ökoloogilised mustikamaitselised mini-riisikoogid

Ja ühes beebiküpsised – ökoloogilised beebiküpsised banaaniga

Igal juhul eelistan anda tervislikke snäkke, kui neid beebiküpsiseid, milles lisatud suhkur ja nisu, ei midagi muud. Good Gouti puhul seda muret ei ole. Riisikooke oli kerge krõbistada, lõhn oli mõnus ja Johan sõi neid hea meelega.

Beebiküpsised on tase kõrgem – see lõhn, mis vastu tuleb, kui paki avad, on vastupandamatu. Justkui ehe puuvili olekski sees, värskelt tükeldatuna. Küpsis ise on veidi kõvem ja rohkem närimist, aga kes siis ei tahaks, et laps mingi asja kallal kaua pusib? 😀 Väga hea teraviljasnäkk, millel väga hea lõhn ja väga hea maitse (ma maitsesin).

Ise ostsin Good Gouti mangoküpsiseid ja need tundusid olevat veel paremad, kui banaaniga, aga see on vist maitse asi. Mango lõhn, mmmmmmm!

Beebiküpsised on pakendatud paremini, kui riisikoogid – tugevas taassuletavas pakendis, mis taas, väga hea kuskile kaasa võtta ilma mureta, et puru igale poole laiali läheb või lõhn ja maitse lahtuvad.

Teraviljamüsli

Saime proovida ka põnevat toodet, milleks on ökoloogiline teravilja- ja maasikamüsli.

Teised Good Gouti pulbrid on pudrud ja see tundub olevat ainus müslivariant. Jälle, ülihea lõhn, väga hea koostis (täistera nisu, täistera kaer, riis, täistera rukis, täistera oder, mais, hirss), kuivatatud ökoloogilised maasikad 4%, vitamiin B1), väga lihtne valmistada.

Seda saab teha nii piimaseguga, puuviljapüreega, millega iganes. Mõnus vahepala või eine. Mina tegin veega, puuviljapüreega ja võimalik, et varsti ka piimaga. Hetkel ma küll lehmapiima ei ole andnud (tegelikult tilga hommikupudruga olen küll), aga mõtlesin, et prooviks keedetud tavapiimaga. Kuigi nimetus on müsli, siis mina kasutasin vist pigem pudruna 😀 Mis nende vahe on, ega ei teagi … Aga hea maitsega, väga hea säilitada (korgiga suletav pakend, mitte kott, mille säilituskarpi panna, pesupulgaga kinni, nagu tavaliselt teen), taaskord ütlen – hea kaasa võtta.

Seda kaasavõtmise asja mainin vist iga toote puhul, sest see on minu jaoks väga tähtis – valmistoite või poolvalmistoite ostangi seetõttu, et neid on hea kaasa võtta, sest kodus keedan Johanile putrusid, mida söön ise ka – tavaline kaerahelbepuder, banaani või puuviljapüree panen sisse, keedan või grillin ahjus aedvilju, tükeldan puuviljalõike jne. Aeg-ajalt, nagu mainisin, annan kindluse mõttes püreesid, mille puhul tean, et on headest aedviljadest, kontrollitud lihast ja kõik on tasakaalus. Aga kodune püreemajandus aina väheneb, tal vanus ka juba ammu selline, et aitab küll. Püree polegi teema, toidu kvaliteet on.

Ma ei tea, kust tuleb Good Gouti tooraine, aga arvestades, et tegemist on Prantsuse brändiga, siis tõenäoliselt sealt ikka. Vahemeremaade aedviljadesse on mul täielik usk – neil on koguaeg mingite aedviljade hooajad ja seetõttu eeldangi, et toitudes on säilinud vitamiinid. Need aedviljad, mis meil siin poodides müüakse, on täiesti maitsetud. Kui pidevalt neid süüa, siis vist tekib ettekujutus, et nendes on maitse, aga kui oled oma kodus aedvilju kasvatanud, siis tead, et poes pole muud, kui vesised materjalid. Või kui saabud tagasi vahemeremaadest ja sööd kohaliku poe toitu, tuleb mingi ülim kurbus, et appiappi, pole siis ime, miks meil inimesed stressis ja vara surevad 😀

Lisan siia ka Good Gouti maaletooja poolse kirjelduse:

Kõik Good Gout toidud on valmistatud ilma kunstlike lisa- ning säilitusaineteta ning kannavad kõik EU ökomärgist ja omavad vastavat sertifikaati. Kõik komponendid on valitud ning kokku kombineeritud pakkumaks kõrge toiteväärtusega eineid. Ideaalses tasakaalus vitamiinide, mineraalide ja antioksüdantide poolest – kõik selleks, et lastel oleks hea kasvada.

🙂

Nii, jõudsin beebitoitudest selleni, et tahaks järjekordset söögireisi kuskile heasse kohta teha … Lapsed, kasvage ja let’s go.

Good Gouti pakis oli ka puuviljapüreesid, aga nendest ei ole mul väga midagi rääkida, sest need on alati head ja lapsed söövad neid enamasti hea meelega niikuinii.

Kust osta?

Good Goút tooted on saadaval kõigis suuremates jaekettides (Prisma, Coop, Selver, Rimi, Maxima, ABC/Comarket, OG Elektra). Suurimas ökopoe ketis Biomarket, Kaubamaja (Tallinn, Tartu), Stockmannis, Rõõmu Kaubamaja. Lisaks veel väiksemates kauplustes.

Mina omalt poolt soovitan liituda Good Gout Eesti Facebooki lehega, mille kaudu saan mina infot, mida uut on tulnud (ega ma muidu polekski midagi liharoogadest või müslist midagi teada saanud) ja kust leiab alati infot mingite kampaaniate jne kohta.

Lisaks tasub vaadata maaletooja lehele: http://remecom.ee/brands/good-gout, kus on ka e-pood ning kust saab toitude kohta täpsemat infot.

Aitäh, Remecom ja Good Gout!

gout (2)
Osad söögid on pildilt puudu, sest huvi, kuidas miski maitseb, sai võitu …

*mina nimetan neid nii.

12 thoughts on “Te peate seda proovima – vahemeremaade gurmeeroad* lapsele!

  1. riisivahvleid mina oma lapsele enam ei anna.
    Peale seda kui ma kuskilt lugesin, et seal sees on paris palju arseeni(!).
    Taiskasvanulegi ei soovitata neid syya.
    Ja need pyreed on kylas ja reisil olles vaga mugavad, aga omatehtud pyreed on siiski koige sailitus- jm ainete vaba toit.
    Mina tegin suure potitaie valmis, osa taldrikule, osa jaakappi.
    Oli hea votta

    Like

    1. Aga mis vahe on muidu sellel, kui teha püreed ise ja osta kõik koostisosad poest (kus nad on ehk jumal teab millega pritsitud) või osta poest igati kontrollitud toorainest tehtud püreed?

      Ma ise pooldan ka igati seda, et beebile toit ise valmistada ja olen seda ka teinud, aga lihtsalt mõttekoht, et tegelikult pole see nii üheselt vaadatav olukord 🙂

      Like

    2. Minul puudub usk Eesti poes pakutavasse aedvilja ja põhjusega, kuid see ei ole kindlasti reegel. Hooajakaupa saab turult ka, aga teatavasti on hooaeg meil lühike, mil head värsket kraami saab, mitte tärkliseks läinud kartulit. Teine keeruline asi selle isetegemise osas ongi kogus – kuna meil puudub suur sügavkülmik (heal juhul mahub 1 karp midagi, no miniatuurne, liialdamata), siis ongi säilitamine kahjuks keeruline. Hea meelega teeksin ise asju valmis. Oh, kuidas ma igatsen oma kodu ja aeda, pole iial korteriinimene olnud ning lapsega on veel eriti tunda, kasvõi söökide jne osas, kuidas ma aiast ning enda kasvatatud asjadest puudust tunnen.

      Like

      1. Mees on sul sellise tööga, et ta võiks ju oma äri ajada ükskõik kus. Minumeelest on beebieas lapsega just lihtsam olla liikuvam ja olla kus parasjagu süda lustib 🙂 . Kas teil maakohta ei ole? Sinna annaks ju oma peenramaa teha…

        Like

      1. Riisi ei pea siiski täielikult vältima, kuid riisigaletid jätaksin küll lapse menüüst välja. Muidu on soovitatakse tavalist keeduriisi üleöö leotada ja korralikult loputada. Nii pidi arseenitase riisi vähenema kuni 80%. Seal üks aga. Mul pole kahe lapse kõrvalt sageli meeles seda riisi õhtul likku panna 😀

        Liked by 1 person

    1. Ma vist segaselt kirjutasin. Ehk kui tahad homme riisi toidutegemiseks kasutada, siis pane see täna õhtul likku ja loputa homme korralikult. Nii nagu tuleks teha ka ubade, herneste ja läätsedega, kuigi mitte arseeni tõttu, vaid muudel põhjustel.

      Liked by 1 person

  2. Ma eile tahtsin ka just nende riisikookide kohta kirjutaga aga midagi tuli ette. Aga jah,lasteaedades näiteks enam ei tohigi neid pakkuda just sellel pōhjusel mis eelpool toodud

    Like

    1. Rootsis siis lasteaedades 😀
      Ma ostan ka oma lapsele enamus sööki poest valmis vōi kui ise teen,siis ostan ainult ökoasju.

      Like

Lisa kommentaar

