HELP! Tegin “imelihtsaid” pulgakooke! Tulemus: valguvad ajuvälimusega ollused pulkade otsas.

Johan saab reedel 1-aastaseks ja kuigi mul ei olnud plaanis suurelt midagi pidada, siis lähimatega natuke ikka, sest no perekond tuleb ikka õnnitlema.

Kujunes siis nii, et tort on tegemisel, millele reedel järgi läheme, katame laua mingite snäkkidega ja kõik tore. Mõtlesin, et olen ka äge, et oh, teen efekti mõttes pulgakooke ka – neid on ju nii lihtne teha! Mõtle uuesti, Lilli.

Hea oli, et eile õhtul mõned testkoogid tegin. Las ma siis räägin enda imelisest pulgakoogiteost.

Uurisin erinevaid retsepte oma lemmikkohast – googeldades. No kõik tundub imelihtne, segad toorjuustu, keeksipuru või purustatud tordipõhja ära, osa teevad ka täisteraküpsistest, nt Digestivega, segad selle kõik toorjuustuga kokku, paned külmkappi tahenema, pistad pulgad sisse, kastad sulatatud šokolaadi või glasuuri, ootad millal liigne ära valgub, kaunistad oma vidinatega ja ongi valmis ning oled supermom.

Käisin Suhkrukunsti poes, kus on nii palju ägedaid peoasju, et silme eest läks kirjuks ja mõtlesin, et ok, ma saaksin ikka elu kaunistatud peo korraldada. Üldse, neid asju valides tekkis tunne, et kuulge, ma hakkan kondiitriks, see on ju äge! Ei, Lilli, oota õhtuni.

Aga mis häiris – kõik ägedused – kaunistused, glasuurid jne on hull keemia. Võtsin kaks pakki pulki, ühe sinise kaunistuspuru (sest mai tahtnud neid suhkruseid komme rohkem kasutada) ja suurele tordile nr 1 küünla.

Igatahes, mina otsustasin teha selliselt, et toorujuust segatud Digestivedega (mingi enesepete, et siis on ehk tervislikum), kastan tavalisse šokolaadi ja siis kaunistan selle sinise puruga.

Toorjuust on päris soolane, aga küpsised sisaldavad suhkrut, samuti võtsin katteks magusa šokolaadi, nii, et mõtlesin, et noh, küll kõik kokku ok on.

Eile õhtul hakkasin siis õhinaga mässama, et oh, kui geniaalselt lihtne kõik on! Purustasin küpsised, panin paar lusikatäit toorjuustu ja hakkasin segama. Esimene väike tagasilöök – puru ja toorjuustu segamine oli kammaijaa – juust oli suur kamakas, puru oli niisama selle kamaka ümber, great. Siis võtsin kahvli ja üritasin sonkida, nii et puru oli kausi äärest väljas ja ajasin seda kamakat seal taga. Ok, see selleks, kuidagi sain selle massi lõpuks segi.

Pole hullu, ei lase meeleolul langeda, hakkan pallikesi veeretama. See oli lihtsam ja sodivabam, kui arvasin – lusikaga segu peopessa ja rullisin aga pallikesi, oh kui täiuslikud need tulid, nii tore. Kokku tuli sellest vähesest segust 10 palli ja olin  juba täiesti rahul omadega, et jeerum, kui palju neid ju saab.

Panin pooleks tunniks külmkappi ja enne väljavõtmist hakkasin šokolaadi sulatama. Panin šokolaaditükid titepurki, et oleks mugav veevannil sulatada ja pall sisse kasta.

Siis võtsin koogid külmkapist välja, panin pulgad pallikestesse, mis kuju natuke laiaks litsus, aga oh, pole hullu. Kastsin siis šokolaadi.

Ok, paras mökerdamine, pulk läks ka soksiga kokku, šokolaad ise on küllaltki paks, aga samas keemilist glasuuri ei tahtnud ka kasutada, igatahes, üleliigse šokolaadi mahavalgumine osutus keerulisemaks, kui arvasin.

Tumeda šokolaadiga oli natuke lihtsam, ajasin seda möksi seal palli ümber taga, üritasin siluda, aga noh, tulemuseks tuli käkk, pole hullu, raputasin sinist puru peale ja päris nunnu. Tahenema panin suvalisse kurgipurki.

Valgega oli täiskamm. Esimene laar valget soksi läks hukka, sest kogemata tuli vesi sisse, mis ajas šokolaadi tükki – eraldus vedelik ja muu mass, ühesõnaga see leidis tee prügikasti. Teine laar oli ok – aga kui pall šokolaadi kasta, oli päris jura, ma vist kuumutasin liiga palju, sest šokolaad jäi kuidagi laiguline ja jube. Täiesti kole! Mul olid panused valge šokolaadi peal, et oi, valge ja helesinine, kui imeline nunnubeebipilvekese kombo. Tulemus oli laiguline ollus, mis meenutas aju. Sinise puruga.

P3190475 (2)

Selle pika šokolaadiga mässamise peale, hakkasid valmistehtud koogid kõik veidi laiali valguma, eriti valge šokolaadi omad, oleksin pidanud need kohe külmkappi panema, mitte sinna seisma jätma, aga selle peale supermom ei mõelnud – külmkapis polnud ruumigi nii palju kohe võtta.

Noh, igatahes. Osad plönnid kukkusid pulkade otsast maha.

P3190470 (2)
“Iludused” kurgipurkides

Vähe sellest, et tulemus oli kole, hakkasid need lagunema ja lõppude lõpuks mõistsin valmispalli maitsta ka – jube! Nii rammus – soolane ja magus korraga, kuidagi eriline möks. Kõik retseptid on toorjuustuga, ma tahaks midagi lahjemat, aga sellist asja, mis koos püsib, kas keegi teab, mida võiks kasutada.

Võib-olla on asi minus, aga ma sõin pool pallikest (mis oli pulga otsa jäänud) ja juba oli tunne, et rohkem küll ei tahaks.

Ehk siis, hea oli, et katsetasin. Šokolaadiga mässata ei osanud, segu tuli jama, välimus tuli kole – aga mida ma sain – hullult naerda! Terve selle aja olin nii naerukrampides hilja õhtul, et Jaanus vaatas eemalt, et puhta segi. No, see oli kõik nii koomiline!

Küsin nüüd osavatelt emadelt – kuidas olete pulgakooke teinud, paluks samm-sammult õpetust! 😀 Ja mida võiks toorjuustu asemel kasutada või äkki teha toorjuustu ja mingi muu asjaga segu, aga kuidas need kõik kokku püsima panna. Võib-olla olid mul kogused ka valed. Selle sain selgeks, et tõenäoliselt pean ikka keemilise glasuuri peale üle minema…

Ühesõnaga, lauale efekti mõttes on need toredad, mässata nendega on äge, ma kavatsen vist ikka veel katsetada 😀

Muide, hommikul võtsin need pulgakoogid külmkapist välja, mis olid veel ühes tükis, kohvi kõrvale sõin jälle kõigest pool (kuigi need on suhteliselt väikesed) ja rohkem ei tahtnud, rasedus ka vist mõjutab. Igatahes, ma ei tea, kas laste peole on sellised rasvasuhkruplönnid just kõige nutikam valik või olen ma lihtsalt ülemõtleja ja igav täiskasvanu, sest lapsena rasvasuhkruplönnid ainsad söödavad asjad olidki, tervislik oli mõttetu.

P3190474 (2)
See oleks nagu laste tehtud, et oi, kui tubli ja kihvt! Mitte oh, kui osav ema! 😀 
21 thoughts on “HELP! Tegin “imelihtsaid” pulgakooke! Tulemus: valguvad ajuvälimusega ollused pulkade otsas.

  1. Toorjuustu asemel saab kasutada sulatatud võid , sega tavalise kypsisepuru sisse , võib lisada ka kakaod. Soks sulata mikros kui on, vesivann mõttetu jamamine. Selle sinise jura asemel saab kasutada röstitud pähkli puru , pistaatsia puru, kookos helbeid jne. Veel saav kasutada siduva ainena kuiv. aprikoose nt. mis on ligunenud. vees pehmeks ja siis nt blenderdad kaerahelbekypsised sellega.

    Liked by 1 person

    1. Oh, head mõtted. See aprikoos eriti! Ilmselt saaks ka datlitega analoogselt, eks?

      Mikrokaga nii palju (kui Sul see kodus üldse on), et ettevaatlikult lasta, et temp üle ei läheks. Selleks on hea kui osa šokolaadi on juba sulanud ja osal vee algkuju alles nö ja siis korralikult segades. Ja sisi vajaduse suts veel kuumutades.

      Like

  2. Olen mõnel sünnipäeval pulgakooke saanud, kuid erilist vaimustust pole samuti tekkinud. Toorjuustukoogid oma rammususega on ka vaikselt ära tüütama hakanud, retseptides olen asendanud kreeka v maitsetamata jogurtiga, kuid pulgakookide jaoks on need arvatavasti liiga vedelad.

    Liked by 1 person

  3. Kas sa kasutad ikka küpsetusšokolaadi? Odense šokolaadinööpidest saab suurepärast glasuuri lihtsalt pakki mikrolaineahjus soojendades. https://kalev.eu/toode/odense-tumeda-glasuuri-noobid/

    Samuti on tore pulgakooke teha nii, et poest tuleb osta juustu- või kohupiimakooki, sellist tavalist cheesecake’i-laadset plaadikooki. Purustad selle koogi, lisad huvipakkuvaid maitseid, massist vormid koogid ning kohe pulga otsa ja lased taheneda külmikus. Seejärel tuleb katta glasuuri sisse ja edasi tahenema.

    Liked by 1 person

  4. Mina olin praktikal ühes tuntud kondiitriäris, seega olen neid va pulgakomme teinud sadu ja sadu. Nemad kasutavad Kalevi küpsiseid, Philadelphia toorjuustu ja jahutatud karamelli. Karamell peab olema see õige, pehme (http://ais.kochbar.de/kbrezept/490455_780332/620×465/grundrezept-karamell-rezept.jpg), nemad ostsid kuskilt laost seda, aga peaks olema ise tehtav ka. Kahjuks 100% enam katte tegemist ei mäleta, aga olen üsna kindel, et nad lisasid päris shokolaadile (valge/pruun/tume) natuke glasuuri (äkki töötaks või ka? Õliga ei soovita), et asi tsipa vedelam jääks ja seda parem käsitseda oleks. Mökerdamisest pääseb, kui peale shokolaadi kastmist näppude vahel torust hoides pulgakooki “keerutada”, liigutad kahe sõrme vahel pulka lihtsalt.

    Meil oli üks praktikant, kes ei saanud üldse hakkama nendega ja iga kord kui tema tehtud pulgakooke nägin, surin sisemiselt 😀

    Like

    1. *keerutamise mõte on selles, et üleliigne shokolaad jookseb ise maha, aga selleks peab olema a eelnevalt lahjendatud natukese glasuuriga

      Like

  5. Mul on vist nii madalad ootused enda käsitööoskuse osas, aga kui ma teeks pulgakooke ja näeksid sellised välja, ma oleks päris uhke 😀

    Like

  6. Mul on erinevatest õpetustest meeles, et glasuurima hakates tuleb pulk enne koogipalli sisse lükkamist korraks shokolaadi kasta – oluline samm, et pärast nii kergelt lagunema ei kipuks.

    Like

  7. Mina ostsin poest kõige tavalisema kohupiima koogi, tükeldasin ära ja siis mätsisin pallideks. Ja ei pea kasutama keemiat täis glasuuri, sulata shokolaad võiga ja jääb ilus läikiv ja vedelam glasuur 😊

    Like

  8. hahhahaaa:D tegin ka tütre esimeseks sünnipäevaks pulgakooke. sellest sai 3 päevane üritus: 1.päeval tegin koogid ja kreemid, 2.päeval tegin pallid, 3.päeval glasuurisin ja kaunistasin. välja nägid toredad, aga endale ei maitsenud. kindlasti teen veel kunagi… 5aasta pärast? tegin näiteks võikreemi ja sidrunikeeksiga. samas eriti “lahja” see koostis ei olnud. kindlasti kasutaksin glasuuri, mitte tavalist šokolaadi, sellega palju lihtsam. ise tegin peamiselt bakerella cakepopsi õpetuse järgi, küllap jõudsid googeldades isegi selleni. edu järgmisel katsel!

    Liked by 1 person

  9. ooo, tean mida tunned! ma ei ole ka koogiküpsetaja, mu “leivanumbrid” on liha, pastad, salatid. Aga laste pärast olen õppind ära pulgakoogid ja 2-st retseptist oma retsepti aretanud ja kõik söövad ja kiidavad, lausa olen tööl erinevatel üritustel müügiks teinud 😀 (2,5 a kogemust ka juba!!). Jagan seda : 5 pakki Kalevi küpsiseid, tavalisi, ära osta sidruni või apelsini maitselisi. maitse tuleb “keemia” meki juurde. Selle koguse peale siis ca 2 pakki toorjuustu, Farmi oma ja väikses karbis (või selles hõbedases karbis Philadelphia oli vist?), mitte suures topsis ja küpsetuse 8see onb liiga kuiv ja ei sobi, kuigi hind soodsam) oma naturaalse maitsega ehk maitsetut. lisaks ca 1/3 pakki võid. purusta mikseris küpsised (loodan et sul on olemas see beebipüree tarvis lihapurustamise blender/mikser, saumikser ei kõlba). Kergelt kuumutan mikrouunis toorjuustu (madalal võimsusel, 300-450 misiganes see märk on, tavaline on 800). ja või ka sulatan üles täitsa vedelaks. Siis segan käsitsi kokku kogu mudru. sõrmused on targem käest võtta ja mitte omada pikki küüsi. ilmselt on kummikindad abiks kui on pikad küüned 😀 Vaata et oleks ikka pigem sellised mõnnad peos veeretada mitte liiga kuivad ja kui on liiga kuivad pane pigem toorjuustu juurde, liigne või teeb maitse liiga “paberiks” aga või aitab tahkumisel jälle. kui pallikesed valmis, siis loen üle. Need paberpulgad lõikan keskelt pooleks – saab rohkem ( minu tase see juba see,et tellisin neid kõrsi aliexpressist 25 tk 80 senti (on lahedamad disainid ka), Suhkrukunstis on 20 tk ca 4 eur). sulatan tillukeses serviisi kohvitassis mikrouunis 300-450 pöörde peal ca 1 min shoksi. NB kõige parem on ANNEKESE shoks, segan shoksi shushi puust pulgaga, on vedelam. Kastan pulga shoksi sisse ja siis pallikesse. Toimib nagu liim. Pallikesi ära väga suuri tee, u nagu chupa chupsi kommi suurused või tsuti suurem. ja kandikule. Ja siis ca 10-15 min sügavkülma. Ma võtan selleks 1 sahtli välja (alumise) ja kandikuga sinna. Siis algab alles aeganõudev osa! 🙂 sulata shoksi väikses tassis mida saab uuni panna. Veevann on jura 🙂 Madalatel pööretel : 300-450 ca 1 min ja hakka raputama maha üleliigset shoksi (see onb see aeganõudev osa), sest muidu voolab see alla pulgale. kui see tehtud, tiputa peale nonparelle (hea vihje, et Gamossi poest saab 500 g nonparelle 2,5 euroga, poes on 65 g purgike 4 eur, suhrkukunstis on aga kosmosehinnad… kuigi jah, kuldsete nonparellidega on kõige ilusam ja seda saab suhkrukunstist), mul on all väike kausike, kus sees on nonparellid, et mis mööda kukuvad, on seal kausis ja sõrmedega riputan peale, sest toosist tuleb korraga liiga palju. Pane pigem vähem nonparelle, sest see ju laus suhkur. Liiga palju on tüütu krõbistamine hamba all ja liiga magus. See vaid ilu pärast. Ja otsi ennem mingi penoplasti tükk välja, mis mahuks sügavkülma, tee sobivate vahedega augud sisse ja topi püsti penolasti kuivama. Osad soovitavad panna kaussi suhkrut ja siis sinna sisse torgata. No see ei püsi püsti. Kui vähegi võimalust, sebi mingi penoplasti tükk parem – 1000x mugavam. Samas saab ka taurpidi kooke teha, mis ongi kandikul. Kui peno tükk kooke valmis, pane ca 10-20 min sügavkülma jahenema. Saad kiiremini valmis ja kuivanud. Selle 5 paki küpsistega saab ca 35-50 kooki, oleneb kui suured pallid voolid. Valge shoksiga pole enam suutnud (tahtnud) jännata, mulle ei meeldi liiga magus maitse ja see võib tahkeks kergemini minna kui Annekese shoks. Aga kui ikka tahad, siis ära jumala eest profi valget shoksi osta suhkrukunstist – see läheb helbesse nii kergelt nagu küünlarasv ja siis on täis plönnid. Osta parem mingi tavaline valge shoks. Loodan et oli abi 🙂

    Liked by 1 person

  10. Olen kasutanud valge šokolaadi sulatamiseks seda Schogetten valget. Valge on väga kapriisne ja lisaks veeaurule/-tilgale ei tohi ka liiga kuumaks minna, seetõttu ka vesivanniga tuleb ettevaatlik olla, et vesi podiseks vaikselt ja mitte anuma pihtas.

    Šokolaadiglasuuri tehes meeldib mulle kasutada üldse mõnd piimalist. Isegi taimsed piimad töötavad. Ajaksin 1 portsu piima keema ja kohe segaks 1,5 portsu (kaaluliselt) tumedat šokolaadi tükeldatult sisse kuni on ühtlane. Piimašokolaadi puhul oleks 1:2.

    Olgu öeldud, et olen kondiiter olnud üle nelja aasta ja pole kordagi tundnud tõuget pulgakookide tegemiseks. Need tunduvad mulle… arusaamatud tooted. Maitse osas (tavalist kooki saab teha palju maitsvamat 🙂 ) ja vaeva osas. Aga kogemuse mõttes olen heietanud, et võiks korra ära teha, aga seetõttu ei tahakski seda toorjuust-küpsise tühist kooslust proovida. Ma mõtlen, et võibolla pulgakook rummikoogi stiilis oleks nämm? 🙂

    Lõpetuseks veel lisan, et Su piltidel olevad pulgakoogid näevad täiesti armsad välja!

    Liked by 1 person

    1. Kusjuures, nõus, pulgakooke maitse või söömise pärast ma vist küll ei teeks 😀 Aga välimus on põnev. Kui laps suuremaks saab, saan igasuguseid maitseid ka katsetada ja siis on vist veidi põnevam, see oligi see asi, et ei tahtnud väga suurt keemia ja suhrkuhunnikut sisse panna 😛 Muide, Schogettenit kasutasingi, aga vist sai liiga kuuma. Mul õde ütles, et šokolaadi sulatamine on väga tundlik ja spets temperatuuridel käiv protsess (ta on ka kondiiter juba palju aastaid). Muidugi, mõtlesin, et nii lihtne teha, ma ei küsi nii labast asja temalt 😀

      Liked by 1 person

  11. Nii palju häid nõuandeid, ma olen nii tänulik ja ausalt öeldes tuli uuesti isu proovida! Sain enda kondiitrist õe käest ka näpunäiteid (mida ma enne ei tahtnud küsida, et suva, titekookide tegu ju nii lihtne :D). Igatahes, Johani sünnipäevapidu sai peetud ilma pulgakookideta, see-eest oli meil ülihea ning võimas tort! 🙂

    Like

Lisa kommentaar

