Kus on lapse pea? Siin… ja siin ka! Lisaks veel kord haiglakotist ja kojutoomiskomplekt koos hindadega!

Täna oli põnev ämmaemanda visiit. Hea oli kuulda, et olen endiselt musterrase – kaalu on juures umbes 1 kg, kokku vist 10 või 11 kg, vererõhk, südametöö nii minul, kui lapsel endiselt kõik väga head ja normis, kõhu suurus vastab nädalatele – kõik väga tore.

Aga siis hakkas uurima, kas on pea- või tuharseisus ja ei saanudki teada! Johaniga oli koguaeg teada, mis asendis, kus pool, kus on pea jne, aga nüüd katsus ja vaatas, et hmm, imelik, alt on päris ümmargune, tundub, et pea. Siis katsus ülevaltpoolt, siin ka ümmargune. Ja ka kahtlane ümmargune, mitte lihtsalt, et ahah, see on raudselt pepu või midagi. Igatahes, ei saanudki selgust. Ütlesin ka, et liigutusi tunnen mõlemal pool, mõlemas küljes, nii üleval, kui all – vahel on mõni hoop juba ribide juurde, vahel on alla, külgedele on ka koguaeg – mitte midagi ei tea.

Meenutasin seda ka, kui ilusti on alati lapse südamelöögid mõlemalt poolt kuulda või seda, kuidas esimese rasedusega pandi ekslikult kirja “twin pregnancy” (saab lugeda SIIT). Ja kohe oli mõte, et jeerum, äkki on üllatuskaksikud! Mitte, et lihtsalt laps halvas asendis, eiei, kohe ikka kaksikud. See esimene eksimus oli lihtsalt saatuslik hoiatus! 😀

Kas ma olen ainus, kes terve raseduse aja mõtleb, et mis siis, kui tuleksid kaksikud? Mis imelik sundmõte see on? Inimestele vist meeldib selliste teemadega naljatada ja “draamat” ellu kutsuda, siis ju väga põnev. Aga jah, kaksikutega pidi süda ka paha olema algul ja … ju ma kaksikud saan!

Olgu, ei saa, ma eeldan, et tänapäeva ultrahelimasinad oleksid seda 20. nädalal näidanud. Aga korraks oli natuke hirmus küll.

Uurisin tuharseisu kohta ka – mis siis, kui ei saagi enne sünnitust teada, mis seisus on, kuna ultraheli ju rohkem ei tehta. Siis sain teada, et kui sünnitama minnes avatust kontrollitakse ja kui veed ka on ära tulnud, on kohe näha, et tuharseisus laps on otse augu ees, pepu vahe kohe paista, sellega ei pidavat eksima. Tavalist tuharseisu saab edukalt sünnitada, st kui jalad on pea juures ilusti, aga kui üks jalg ühte moodi, teine teist, siis kohe keiser. Selline info, jälle targem.

Üldiselt, nii hull, kui ka see sünnitus ei olnud, ma päris tõsimeeli tahan ise sünnitada. Ma tahan teada, mis tunne on teist sünnitada, kas on kergem ja ma tahan, et laps tuleks omas tempos, mitte ei tõmmata kuskilt välja ega šokeerita nii, et ei söö, ei maga ja suur stress. See pidi just korralise keisriga nii olema, et lapsel raske, ei ole hakanud ise loomulikult tulema, pole ise valmis. Ja olles nüüd ema, siis mulle on lapse heaolu nii tähtis, et võin ise piinelda seal valudes küll, peamine, et tema tulek oleks võimalikult leebe, nii leebe kui saab üldse olla. Minu musirull.

Ja seda ma ka ei taha, et kõht lõhki lõigatakse. Mul on siiski 2 väikest last, ma ei taha muretseda opihaava jm pärast. Tahaks, et kõik läheb kuidagi loomulikku rada pidi, aga kui on parim variant siiski keisrilõige, siis muidugi, ma ei vaidle arsti otsusele vastu ka, et eiei, ma ise. Sellega ma ei riski.

Haiglakotist jälle. Ma rääkisin juba tükk aega tagasi, et panen koti kokku, tutvustasin Sünnituspakki ja puha (SIIN), aga reaalselt asjad kohvrisse ehk tõesti haiglakott kokku sai alles täna. Mul olid asjad olemas, aga korteri peal laiali. Täna siis otsustasin, et aitab küll, mida ma ikka praen, panen kokku ja valmis.

Sinna sai Sünnituspakk, lisaks võtsin igaks juhuks väikeseid beebimähkmeid kaasa, kuigi neid antakse Pelgus tasuta, aga äkki lapsel on suured hädad ja parasjagu saavad mähkmed otsa ning ühtegi valveämmakat kätte ka ei saa, siis igaks juhuks las olla olemas. Avastasin, et eelmisest sünnitusest on mul paar SUURT Tena öösidet ka. Ikka tohutult suured. Need pistsin kotti. Need Tenad on tõesti ülimähkmed. Jubedad. Alguseks vast head, sest kindel tunne, hoiavad kõike, aga ebamugav, terve suur pamp jalge vahel, kui veel haavad ka, siis on valus. Molimed sidemed on Sünnituspakis olemas ja lisaks Molimedile ning Tenale ostsin Naturella öösidemed. Mäletan, et eelmine kord olid need kõige nahasõbralikumad ja õhemad, lausa kergendus oli peale Tena mähkmeid neid kasutada.

Veel lisasin rinnapadjad, kuigi Sünnituspakis on needki olemas, aga vaid 2 tk. Enamasti läheb paar päeva aega, mil piim rindadesse tuleb, aga kuna ma alles lõpetasin imetamise ning kuna eelmine kord oli piim kohal järgmisel päeval, siis mine tea. Nordic Bebeest sain head õhukesed Breastfeeling rinnapadjad. Muidu olid mul mingid paksemad, praegugi neid kummutis terve hunnik, aga noh, ausalt öeldes ega need parimad ei ole, pealegi paistavad välja, kui mingi õhem asi seljas. Ja need läksid veel kuidagi tükki, st see vatt läks kuidagi kokku, ma ei oska seletada. Igatahes, katsetan ja loodan, et nüüd need uued on tõesti parimad, nagu kuulnud olen. Esmamulje on igatahes hea, sest need on tõesti õhukesed, rinna kujuga ja puha.

P3230408Beebile võtsin veel luti ka. Ma ei tea, kas olen juba öelnud, et kavatsen seekord luti sünnitusmajja võtta, sest Johanil seda ei olnud, ei tahtnud ta hiljem ka. Ega ma muidu ei topikski seda, aga kuna lutita elu oli selline, et ta tahtis ainult igal hetkel rinna otsas olla, nii poes, arsti juures, külas jne, siis mina ei saanud millestki normaalselt osa ja oli mulle igatahes tõesti stress. Avalik imetaja ma ei ole, et igal hetkel suvalt laps rinna otsas, sest kui mingi möll kõrval, siis ta ei söönud ka, vaid oli vaja ringi vahtida ja sipelda, nii et sellest ei tulnud ka midagi välja, mis sundis mind alati kuskile eralduma või röökis end hingetuks. Ma loodan, et lutt aitab natuke seda olukorda tasakaalustada. Meil oli Johanile miljon lutti ja kuju ostetud, ainus, mis toimis, seda küll vaid närimismänguasjana, mitte lutina, oli üks üleni kummist. Plastik ei ole vist naha vastu nii mõnus.

Nüüd oleme varustatud Eco Viking lutiga, mis on üleni naturaalsest kummist ehk kautšukist. Lutt on ortodontiline, ühes tükis, ei mingeid ääri ja pragusid, kuhu koguneb mustus, lapsel peaks sellega mõnus olema ja ma tõesti loodan, et see nii ongi. Pöidlad pihku, et see annab meile kõigile hinnalisi vaikuseminuteid 😀

P3230403

Enda riietest on puudu mingid kodupüksid (sest ma kannan neid koguaeg kodus ja teisi ma ei taha võtta :D) ja mingi imetamistopp (kuivab pesurestil hetkel). Aga sisse pakkisin veel aluspesu, mille ostsin Lindexist – nii imetamisrinnahoidjad kui puuvillasegused püksid. Maailma mugavaim selline mom-pesu on Lindexis! Ausalt, nii head materjalid ja lõiked. Eelmine kord ostsin H&Mist 5-pakk aluspüksid, mis olid nii madalad, et eiei. Sünnitanud, “mähkmetes” naine ei taha madalaid pükse, kuigi välimus tundus neil tavaline. Aga Lindexi omad on nii mugavad, stretchid. Seal on kahte sorti neid basic’uid, ühed libedast materjalist ja teised puuvillase ülekaaluga. Võtsin viimased, sest peale sünnitust on ülitähtis, et ainult nahasõbralikud riided on. Rinnahoidjad võtsin need nn õhukesed vestid, mis hoiavad tegelikult ülihästi ja lisaks ostsin tugevamad ja toetavamad rinnahoidjad ka. Jälle, maailma mugavaimad, eelmine kord olid H&Mi omad ja oskan nüüd võrrelda – Lindexi kvaliteet ja hoid peajagu üle.

Ja lapse riided. Ma ei teagi, kas mul on ikka vajalikud asjad olemas, hakkasin vaatama, aga vast saab hakkama.

Mul ei ole talvebeebiga üldse kogemust, alguses on eriti kriitiline, et nad vähimatki külma ei saaks, samas on eriti kriitiline, et nad üle ei kuumeneks. Panen nimekirja ja hinnad ka juurde, sest ma kuulen nii palju, kuidas paljudel vanematel ei ole võimalik lapsi naturaalsetesse, headesse riietesse panna, sest pole raha ning siis ostavad sünteetilisi mittehingavaid polüestreid ja mõmmikombekaid kokku ning on mures, miks laps higistab või hällis rahul ei ole. Tuleb tunda materjale ja olla kaubatundja, küll siis saavad lapsele parimad lahendused, kohati odavamad ka.

Niisiis, väikesele vennale pakkisin:

  • Joha firma villase aluskomplekti: pikkade varrukatega body+püksid. Need on väga pehmed ja käivad otse vastu nahka, hoiab sooja ja kuivana. Neid kandis ka omal ajal Johan, kui ilmad hakkasid jahenema. Saadud järelturult – hind 7 €
  • Meriinovillase paksema kombeka – see on mul enda kootud, veidi suur tundub. Ma olen arvestanud, et laps on suur, kuna Johan oli suur, aga tegelikult, nüüd ma selles nii kindel enam ei ole, nii, et võimalik, et upub sellesse. See läheb veel õhukese puuvillase või Joha villase komplekti peale. Rohkem riideid või kihte ma turvahälli ei panegi. Kombeka materjali hind tuli selle puhul kokku maksimum 20 €.P3230390
  • 3 mütsi – üks siidi-villane alusmüts, ostetud poest, firma Lorita, hind oli vist umbes 8€. Teine paksem müts, fliissisu ja peal meriino, firma Polarn o. Pyret, järelturult, hind 5€.
    Fun fact: alusmüts on suurus 40 cm ehk Johan nt sündis ja pea oli 36cm, peaks nagu suur siis olema. Ja PoP mütsi suurus on 0-4 kuud. Kui kätte sain, siis nägin ära, et ok, ma vist vastsündinule seda küll tegelt pähe ei saa panna, see on üüratu! Tean, et see firma on suurem, aga no nii suur. Igatahes, mulle meeldis see nordic-muster ja siis võtsin. Arvestasin, et kui ise koon, on hind niikuinii sama või rohkem, aga tundub, et esimese mütsi koon siiski ise. Kuigi hetkel pakkisin paksuks mütsiks selle siiski sisse, et oleks midagigi. Ja kuna ma ei tea, kuidas mütsiga lood, siis pakkisin ühe fliisise Sterntaleri mütsi ka, mida kasutas Johan lühikest aega, jäi kohe väikeseks. See maksis ka vist alla 10€.P3230394
  • 3 paari sokke – ok, nende hindu ei tea. Hallid villased on enda kootud meriinokad, sinised peaksid ka olema meriinosokid, need sain Johani jaoks kingituseks, kui ta sündis, õhukesed hallid on H&M 3-sest pakist, alla 10€ on see pakk.
  • H&M hõlmikbody – ma ei tea, kas läheb vaja, aga igaks juhuks, ma isegi ei tea, mida ma üksi selle bodyga teen, äkki peaks puuvillased püksid ka pakkima. Ma ei tea. See on rohkem haiglasoleku jaoks, et äkki seal on soe ja lapsel hea selle bodyga lihtsalt olla. 2-ne bodyde komplekt, orgaaniline puuvill, maksis omal ajal vist 9.95.
  • Pikk toa-/tudukombekas – tundub ka suur, aga jällegi, Polarn o. Pyret. Selles osas mulle see firma meeldib, et on suurem, kuna jala- ja käeosad on pikendatavad, värvid seisavad ilusad ja igal juhul mõnusad lapsele. Sain hunnik selliseid kombekaid ühe müüja käest järelturult, ühe hind oli 2 või 2.50€.
  • Kootud meriinovillane tekk – ema kootud ja kingitud. Tõenäoliselt ei ole see just vajalik haiglasse võtta, aga ma ise tahan – äkki lapsel on mõnus sooja ja pehme teki peal/sees olla. Ma ei tea, kuidagi nunnu-tunde tekitab ja kaasa ma selle pakkisin.P3230396

Koju tuleb laps villastes riietes ja turvahälli soojakotis. Nii olen enamvähem taganud vast hea soojuse ning tuulepidavuse ning vältinud ülekuumenemist. Turvahälli soojakotti saab avada, kui liiga soe ja umbne ning pea osa saab reguleerida suuremaks-väiksemaks.

Soojakoti sain järelturult, uueväärne ja maksis vist 40 või 50, spetsiaalne just sellele hällile. Muidu maksab poes 79€. Kui soojakotti ei oleks, siis ajaks ära ka tuulekindel kombekas + tekk, aga ma ise leidsin, et odavam ja universaalsem tundub kott, milles laps saab kanda suht misiganes riideid, sest kott ise juba niigi soe ja tuulekindel. Pealegi, talvebeebiga on selline variant vast mugavaim.

Turvahäll on Johanist olemas ja kui on miski, mille pealt me kokku ei hoidnud, siis selleks on turvavarustus. Ostsin selle poest uuena ja dekreedirahadest. Turvahäll on Cybex Cloud Q, mille suur pluss, lisaks suurele turvalisusele, on see, et saab lamavasse asendisse panna. Laps ei tohi veeta pikka aega kägaras, rinnakorv kokku surutud, teda ei tohi sinna magama jätta, kuigi vanematena teame, et magav laps on püha – ei taha äratada ka. Niisiis, kui autost välja läheme, paneme asendi lamavasse, samal ajal laps magab õndsat und edasi. Nii käisime külas, poes, kusiganes, ilma, et oleks mure, kuidas ta seal kössitab. Johan hea magaja ei olnud, aga äkki tema vend on 😀

Turvahällist, autos oleva ISOFIXi avastusest (kuigi nii pikalt arvasin, et meil seda ei ole) ja kogu kupatuse ostust rääkisin SIIN.

Kohvriks on ratastel olev käsipagas. Puudu on veel söök, jook. Sünnituspakis on tegelikult ühed ökovahvlid ja glükoosidropsid, aga peale sünnitust tahaks veel mingit head snäkki … Preemiat! Jook on mul niigi koguaeg kaasas. Veepudel käib minuga 5-min kaugusel toidupoeski, sest ilma selleta ma ei eksisteeri, eriti rasedana ja imetamise ajal, nii, et veepudelita ma vaevalt sünnitama ka lähen.

Viimasel hetkel pean meeles pidama, et haarata veel muu vajalik, nagu rahakott, koos dokumendiga, rasedakaart, telefon ja laadija ning Jaanus peab haarama fotoka. Jaanusele ka veel jooki ja snäkke vaja…

Vankris talvekombekana hakkan kasutama järelturult saadud Lenne kombekat, 20€, aga seda ma haiglasse ei võta, pole mõtet. Autos niikuinii seda kasutada ei saa, mujale pole meil asja.

P3230399

Vankrist ma veel ei räägi, sest seda meil veel ei ole, niisiis, hoiatan juba ette, et ärge küsige. 😀

Kus iganes on asjad ja vidinad, pakid, kohvrid, pildistamine, seal on, otse loomulikult, platsis ka see mees, nii et pildistasin tema ka üles, mida muud üks õige ema teekski.

Ma olen mures Johani pärast! Ta pole kunagi mitu päeva minuta olnud, pole tervet päevagi olnud ja kui Jaanus ka kaasa tuleb, siis ta on vähemalt terve päev meieta. Mul on selline tunne, nagu ma ei tahagi sünnitama minna, sest ma ei raatsi Johani kuskile jätta! 😀 Mul on vaja vist mingid reeglid paika panna neile, kes hoidma tulevad (ema või õed), sest meil ei ole reeglit, et laps üksi nutab teises toas, kui magama pannakse või keelatakse kõikvõimalikke mõttetuid asju või … viiakse teda üleliia stressi noh! Ma olen mures, vist tavaline ematunne 😀 Mängigu, lahutagu meelt, andku head süüa ja hoidku laps rõõmsana, Johanil niigi uus olukord, mingit kasvatamist ja õppetunde pole mu sünnituse ajal vaja talle teha, kuulete jah? 😀

Jaanusele lugesin ka sõnad peale, et kohe, kui sünnitatud, siis kimad koju Jontsu juurde ja kui on päev ning meiega on hästi, siis tulete koos tagasi ka ja teeme hotellipuhkuse (perepalatis, kui me selle üldse saame). Hea oleks, kui haiglasse minek on vastu ööd, et Jonts magab, see oleks parim. Hea oleks veel see ka, et sünnitan eelmine päev ja järgmine päev koju ehk siis mina ja laps oleme terved, kõik on hästi ning uus elu neljase perena võib alata.

Igatahes, selline pikk jutt asjadest ja peadest.

2 nädala pärast on uus arstiaeg, siis vaatame, mis asendeid beebi võtab ja kui veel jõuab, tuleb peale tähtaega ka üks aeg, siis teeme KTG, ka selle panime juba paika. Täna, igatahes, pea alla ei olnud veel läinud ning sünnituseks ei lähe, kuigi mul oli juba see tunne, et no kohe sünnitan. Teise raseduse puhul on see, et pea pidi alla minema vahetult enne, muidugi. Palju pole niikuinii jäänud.

Oh, olemegi lõpusirgel!

 

22 thoughts on “Kus on lapse pea? Siin… ja siin ka! Lisaks veel kord haiglakotist ja kojutoomiskomplekt koos hindadega!

  1. Raudselt on salakavalad kaksikud, kes ultrahelis osavasti teineteise taha pugesid 😀
    Heh, nali naljaks.
    Nii põnev tundub see raseduse lõpp. Tuleb enda rasedus meelde. Meie neiu saab homme aastaseks ja siiani meenutame abikaasaga sünnitust. Me sellised sünnitusfännid 🙂 ma olen kindel, et teil läheb kõik sujuvalt ja loomulikult. See Johani hoidmine ja sünnitama minek.

    Liked by 1 person

  2. Turvahälli soojakott on nii tänuväärne asi, kasutasin oma poisiga ka terve sügis-talve-kevadhooaja. Meie oma hoidis nii kenasti sooja, et sai hopsti toariietega sisse visata ja autos eest lahtiseks teha.
    Hoian pöidlaid, et sünnitus läheks ootuspäraselt! 🙂

    Liked by 1 person

  3. Mul oli oma teisele sünnitusele eelnevalt sarnane mure, et kuidas vanem laps selle üle elab, kui ma mõneks päevaks haiglasse jään. Noh, ta oli tol hetkel pisut vanem ka, kui sul Johan praegu, aga siiski muretsesin. Aga ei, tubli tüdruk oli,sai hakkama, eriti kui oma issi seltsi pakkus. Taaskohtumisrõõm oli lapsel muidugi väga suur.

    Liked by 1 person

  4. huh, kui kiirelt see aeg ikka läinud on 😛
    turvahäll meil sama – ja kiidan väga. turvalisuse osa pole önneks olnud vaja katsetada, aga lamamisfunktsioon on ülimalt tänuväärne töesti. hullult raske (eriti koos minu megabeebiga :P), aga selleks tarbeks vankrile adapterid ja ool guud 🙂

    Meeldib

  5. Ma varusin ka haiglasse erinevaid taolisi lutte nagu sul aga noh kōik lükkas välja ja mami lutt esimese lutsimisega oli lemmik 😀
    aga igastahes edu sulle ja vast ikka ei tule kaksikud 😀

    Liked by 1 person

  6. Väga imelik, et ÄE ultraheli ei teinud.
    Mul oli lapsega sama seis. Et lapse asend kõhus oli selline, et käega katsudes arvati et peaseis. Aga kui ta südamelööke õigest kohast ei leidnud, vaid nö peidust leidis hoopis. Tegi oma kabinetis oleva algelise masinaga kiire UH ja hakkas naerma, et no on beebsu, tuharseis mis tuharseis. Ja selliseks ta jäi sünnituse lõpuni. Vahepeal tehti veel 3 uh, et ehk asend muutunud, aga nope. Op läks kenasti, plaaniliseks siiski ei jõudnud, sünnitus hakkas varem pihta. Püsti tõusin samal päeval, ja järgmisel päeval liikusin. Koju sain kolmandal päeval ja iseseisvalt suutsin kõike teha. Peamine nipp on ruttu istukile,püsti tõusta. Valus on, aga saab kiiremini liikuma.

    Liked by 2 people

  7. Pole veel enne kommenteerinud aga lihtsalt pean mainima, kui tore ja armas on lugeda, et sul varsti juba teine väänik sünnib! Avastasin su blogi natukene enne Johani sündi ja kuu aega pärast seda sain ise teada, et olen rase. Hakkasin siis uuesti lugema algusest ja no olid samad “mured”. Vahepeal läks nii kiireks, et ei jõudnud jälgida, kuid nüüd lugedes tuleb ka isu juba uue beebi järgi(kuna eelmine juba NII suur ju, kohe lausa 7kuud🙄).
    Hoian ka pöidlaid sünnituseks! 🤗

    Liked by 1 person

  8. Ehh, ei ole see keiser hull midagi. Mul kaks selja taga 😊 Sinule soovin muidugi, et läheks ikka nii nagu ootad ja loodad.
    Minul on ikka veel meeletu hirm laste mitte magamise ees. Nüüd, alles NÜÜD vist lõpuks magab terve öö.. peaaegu terve öö. Jään oma kahe järglasega siiski. Mis siis, et beebud nii nunnud on. Eluka õde saab kohe kohe emaks. Hellitan parem tema oma ära 😀

    Liked by 1 person

    1. Muide, ma olen nii palju teie peale mõelnud, et kuidas magamisega on! Väga hea, et nüüd saate magada, mul on ka täiega see hirm, et kas hakkab peale. See paneb mind ennastki imestama, et no mida imet neid lapsi nii mitu mul vaja 😀

      Meeldib

  9. Niii õnnis aeg…… et kohe natukenagu kadedaks teeb ju 😀 Kuigi ma alles kevadel tegin selle ise uuesti läbi. A ikka. Nii eriline värk, et mõistatav, et tahaks uuesti kogeda. Uhiuus beebi, kuidassuurm laps üle palatiukse jookseb ja avastab, et oiiii, ongi uus tita sündinud emme kõhust välja ja kõik muu säärane.Paari esimest kuud jällegi ei kadfesta üldse 😀 Samas hei, aeg ju lendab. Varsti on see kõik juba kauge minevik. Põnev on igatahes. Elan täiega kaasa 🙂

    Liked by 1 person

  10. Tekkis igast küsimusi, aga ma ei mäleta vist kõiki.

    Misasi on Sünnituspakk? (võimalik, et oled juba jutustanud sellest ja ma pole lugenud, ära siis praga)
    Kas luttide puhul ei saa kasutada suurema õe/venna lutte? Läbi keeta ja värki?
    Käisin viimati Rocca Lindexis mõni päev tagasi kui laste riietele oli suur soodus. Imetavatele emadele seevastu ei olevat ühtegi pesu peale sukkpükste, mis on ka siiski pigem rasedatele (otsisin öösärki).
    Kas Sul on sünnitusplaan? Või siis “soovide nimekiri”? Tundus, et Sul võiks olla selle loetelu juures.

    Tänan vastamast uudishimulikule kaaskondlasele.

    Meeldib

    1. Mul on lutte Johanist ka, aga üleni kummist ja sellist vastsündinule ei ole, nii et igaks juhuks tuli üks veel. Sünnituspakk on Kodult Kodule firmalt üks kompaktne pakk, kus peaaegu kõik haiglakoti asjad sees, ei pea neid minema otsima, vaid tellid selle paki ja olemas. Panin sellesse postitusse lingi ka, kus seda lähemalt näitan. Väga tänuväärt asi ja hea hinnaga! Lindexi osas ma imestan, et ei olnud ühtegi, sest need on seal koguaeg olnud, äkki olid nii osavalt ära paigutatud. Ülemistes on kindlasti ja netis ka neil e-pood.
      Sünnitusplaani ei olnud Johaniga ega ole ka nüüd. Ma ei näe sellel mõtet, sest niikuinii kohapeal selgub, kuidas kõik läheb. Minu roll ja elukaaslase/tugiisiku roll on jälgida toimuvat, vajadusel suu lahti teha, aga midagi ette väga planeerida ei saa. Mul oli see oluline, et kui pole äärmist meditsiinilist vajadust, siis epiduraali ei taha, et mulle tehakse, kuna võib kogu protsessi aeglustada, samas osadel kui avanemine väga aeglane siis lõdvestab ja kiirendab. Perekooli loengutes käisin ka ja teadsin, milliseid abivahendeid saan kasutada, otsustasin ise vaadata kuidas kujuneb, sest enne sünnitust ei teagi, mida tahan just see hetk valudes. Hea on teada enda võimalusi ja õigusi, kuid midagi kirjalikult paika panna ei tundnud mulle mõttekas. Lihtsalt, hoidsime silmad lahti, et päris liinitöölikult liiga mulle ei tehta. Kokkuvõttes sain kasutada kõiki abivahendeid, ka vanni, nabanööri lõikamisega viivitati, nagu vaja, et viimased vajalikud ained laps kätte saaks, mees lõikas nabanööri läbi (see polnudki meile oluline, aga mõnele on), epiduraali ei läinud vaja, et avanemist kiirendada – kõik läks nagu vaja vast.

      Meeldib

  11. Imeilus kootud tekk. Mul on kohe 3 kuu vanuseks saav beebi. Siiani pole veel nii palju aega, et saaks kududa. Millegipärast suvel käsi ei tõusnud, et kududa. Tahan teha meriinolõngast teki.

    Meeldib

    1. jaa, suvel ei ole kudumine kuidagi nii mõnus. Äkki siis on kui kasutada mingit siidi ja bambuse ja ei tea, mis lõngasid, aga mul tuleb ka see hoog alati sügisel-talvel.

      Meeldib

  12. Meil oli ka esimeseks lutiks see mis sul ostetud kuid kahjuks see meie beebile ei sobinud. Oli kuidagi liiga raske talle sest see suur kummist ümmargune osa tegi imemise talle liiga raskeks sest raskuskese kaldus väljapoole. Julgen samuti MAMi lutti soovitada (nagu keegi varasem kommenteerija) sest see läks kohe kaubaks

    Meeldib

    1. Vastsündinu MAM’id on mul ka tegelikult olemas, nii, et eks saame siis vaadata. Johani häirisid omal ajal igasugused lutiääred ja kuidagi sõitsid sisse kõik, ma arvan, et asi selles … Saan katsetada nüüd erinevaid, aga see naturaalne lutt meeldib mulle endale kõige rohkem ja loodan, et ehk sobib ikka.

      Meeldib

Lisa kommentaar

